[TI] z

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Aight

z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-09 19:09

.
Laatst bijgewerkt door Aight op 13-04-23 18:12, in het totaal 2 keer bewerkt

snowdon

Re: stoeterij de ierse tinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 19:28

Er zijn hier verschillende mensen die ervaring hebben met deze stal ja. Maar misschien kan je wat duidelijker stellen wat je wilt weten?

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-09 20:53

.
Laatst bijgewerkt door Aight op 03-02-22 13:18, in het totaal 1 keer bewerkt

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 21:05

Ik ken de mensen vrij goed. Echt heel erg aardig en betrouwbaar. Elke keer als ik bij John kom vraagt ie hoe het met Mystic is.. we zijn vorig jaar daar geweest bij de keuring van t ICS..
Ze hebben erg mooie paarden staan. En gaan regelmatig zelf naar Ierland om daar mooie tinkers uit te zoeken, die dan naar Nederland worden gebracht en in de verkoop gaan.

Edit: ze zijn wel vrij duur :+
Maargoed, voor kwaliteit betaal je natuurlijk altijd wat meer..

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 21:19

Mijn oudste merrie komt ook bij Stoeterij de Ierse Tinker vandaan. Ik heb haar daar in 2003 gekocht. Voor die tijd waren we al bij verschillende stallen en stoeterijen gaan kijken, op zoek naar een tinker. Toen we bij John van Stoeterij de Ierse Tinker kwamen, was het ons meteen duidelijk dat onze tinker daar vandaan zou moeten gaan komen. Een super adres, lieve, gastvrije, eerlijke mensen die met je meedenken. Ik zou iedereen aanraden om daar een tinker te kopen.

Prijstechnisch liggen ze inderdaad wat aan de hoge kant, vergeleken met andere stoeterijen/handelaren. Maar daarvoor krijg je ook 200 % begeleiding bij de aankoop, en ook daarna. Je kunt er altijd terecht voor vragen of tips. Ook na al die jaren (het is 6 jaar geleden dat we onze merrie daar kochten) komen we nog altijd graag in Oirsbeek.

Voor mijn merrie heb ik destijds 3250 euro betaalt (daar bleek achteraf wel een veulen in te zitten, 2 voor de prijs van 1 :D ). De prijzen zullen nu - 6 jaar later - ongetwijfeld wat hoger liggen ;).

Succes ! En als je nog meer vragen hebt : shoot ! ;)

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 08:41

ik heb zelf geen tinker daar gekocht maar ken de eigenaren een beetje, superlieve en gastvrije mensen die het paardenhart op de juiste plek hebben zitten.

starjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 12:21

Ik heb anderhalf jaar geleden een 3 jarige tinker hengst bij John gekocht ,Het is een super fijn paard.
En de mensen zijn erg aardig en gastvrij, en idd ze staan altijd voor je klaar.
Je kunt daar met een gerust hart een tinker kopen, en ja wat is duur, het is maar net wat je er voor over hebt en alle waar naar zijn geld . ;)

BaiNar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 16:40

Ik ben er ook geweest toen ik op zoek was naar een geschikte tinker. Erg gastvrij ontvangen. Helaas zat daar geen geschikte tinker bij en heb later mijn tinker ergens anders gevonden. Maar gewoon even goede vrienden... we maken nog regelmatig op de keuringen een praatje!! Je kan nooit in de paarden kijken (zij ook niet) maar het is een betrouwbaar adres!!

Carlien1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-09 21:52

En ik heb er ongeveer 21/2 jaar geleden een tinkerrruin gekocht: Potter. Heel gastvrij ontvangen, aardige mensen die echt de tijd namen. Mijn verhaal staat in hun gastenboek op hun website, kijk maar even.
Ik vind ze erg kundig en ze verkopen je ook alleen een paard als ze denken dat íe bij je past. Ze zijn betrouwbaar en als ik ooit nog een keer een tinker wil kopen zal ik zeker weer contact met ze opnemen.
Enne idd wat prijzig, maar de service is dan ook beter dan bij andere stoeterijen. Zoals een 4 weken termijn om te bekijken of het paard bevalt. Zo niet: geld terug garantie. En dat krijg je eigenlijk nergens.

Veel succes met je beslissing.

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-09 17:09

.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 19:09

Volgens mij kun je bij John zelfs een paard leasen voor een maand, en daarna kijken of je hem wil kopen. Toendertijd kon dat wel in ieder geval :)

Tinker32

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 20:19

Volgens een kennis die hun paard daar ook hebben gekocht, klopt wat hierboven allemaal is gezegd helemaal. Vriendelijk, denken ook aan de nieuwe eigenaar (dat het paard er goed bij past) enz. Als ik een paard zou krijgen (over 1.000 jaar ;) ) denk ik wel dat ik daarnaartoe zou gaan

Black_Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 16:19

Ik ga morgen bij john kijken voor een ruin. Zo van de foto af heb ik een goed gevoel, maar ja een foto vertekend veel. Als het wat wordt, dan laat ik het wel weten ;)

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-09 16:58

.

riona

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 17:38

welke heb jij dan gekocht. Ik ben ook op zoek maar dit is heel ver bij ons vandaan begin augustus kom ik daar in de buurt maar als jullie alle leuke paardjes kopen hoef ik er niet meer heen :D

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 18:36

hei

heeft iemand van jullie toevallig harvy gekocht bij john?
wij zijn voor een kennis naar Harvy wezen kijken een tijd geleden
vond het een erg leuk paardje :j

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 18:40

Als ik t onderschrift van TS zo lees.. :Y)

AngelofLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 18:43

De TS heeft inderdaad Harvy gekocht, leuk paardje is dat!

frenia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 19:39

zag het pas nà het posten := :+ gefeliciteerd!

indrasjacks

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-09 14:10

het is een betrouwbare stoeterij ik woon in de buurt heb mijn tinker er niet vandaan omdat ik ze gewoonweg te duur vond

waar ik wel voor wil waarschuwen tinkers zijn voor beginners niet de makkelijkste paarden iedereen zegt dat ze koel zijn maar praktijk blijkt van niet
ik rijd al 26 jaar en heb al veel paardjes onde me gehad heb nu wel zelf een tinker maar ik wilde er 1 vanwege het mooie voorkomen van een tinker en daarnaast vind ik het karakter super ik houd van iets pittiger maar goed de mijne is nu aan het puberen dus nu extra pittig

neem in elk geval geen jonge tinker maar een die is uitgepubert want anders zal je ma er niet mee wegkunnen ze hebben nl snel door wat ze bij wie wel kunnen of niet ze zijn zeer pienter

zeggen makkelijke paardjes zijn het niet altijd en zeker geen beginnerspaard ( dan moet je veel geluk hebben)
heb zelf spierreuma en kan vaak gewoon niet gan rijden met hem omdat het gewoonweg te gevaarlijk is want als een tinker op de loop gaat en je hebt de kracht niet
nee dankje dan neem ik het risico niet en ga niet rijden want ik heb een gezinetje waar ik aan moet denken

ik ken veel mensen die zich hebben miskocht aan een tink alleen op het uiterlijk te weinig ervaring hadden en de manege tinkers gewend waren tja die hebben nu spijt als haar op hun hoofd dat ze er een hebben gekocht

ik heb er geen spijt van ik wist dat het pittige paardjes waren en het uiterlijk vond ik te gek
ik vind het wel eens lekker een bokje tijdens de rit ( nou ja sons heb ik rodeoritten hihi)

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 07:23

hmm dat het geen kinderpaarden zijn weten de meesten inmiddels wel, maar meer omdat ze gewoon heel sterk en soms erg eigenwijs zijn, maar de meeste tinks hebben toch wel een behoorlijk relaxt karakter, denk dat pittige paardjes erg overdreven is, de jouwe zou vast wel zo zijn maar dat kenmerkt niet het ras.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 08:56

Inderdaad, de meeste tinkers die ik ken zijn gewoon eigenwijs en slim, maar als je een tijdje niet hebt gereden kun je wel zo opstappen en wegrijden.
Misschien eens kijken naar het voer? Ik ken wel meerdere tinkers die bommetjes worden door te suikerrijk voer. Die van mij kreeg in het begin een paar kilo sportbrok, en liet me alle kanten van de bak zien := Nu staat ie op alleen hooi, en kan ik zelfs 's winters als ik een maand niet meer heb gereden, gewoon het zadel op gooien en aan een lang teugeltje wegrijden. Voer kan veel doen :j

indrasjacks

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 15:15

hij krijgt geen bijvoer staat 24/7 op wei 365 per jaar
maar een jongere tinker is echt niet zo koel als men zegt
heb al 26 jaar ervaring dit is gewoon geen relaxt ras tenzij je een oudje hebt of geluk hebtmet een mega rustige
de meesten zijn dat echt niet

Arundo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 15:26

We zijn ook een tijdje geleden wezen kijken bij Stoeterij de Ierse Tinker. Hele aardige mensen en de hele werkwijze sprak ons uitermate aan. Echter zijn de Tinkers daar wel een stuk duurder waardoor we toch elders zijn gaan kijken. Maar ik kan ze zeker aanraden mocht je een Tinker zoeken.

Verder ben ik niet van mening dat het Tinker ras niet rustig zijn. De meeste zijn dat zover ik kan zien wel, waar wij staan hebben ze er zeker 30 of meer en allemaal zijn ze rustig en makkelijk. Een Tinker is inderdaad wel behoorlijk sterk.

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 06:03

nou indrasjacks, denk toch dat je precies steeds verkeerde getroffen hebt, heb een 15 jarige hengst een 5 en een 2 jarige merrie. zijn toch echt stikbraaf, heb meerdere tinks gehad en ken er erg veel, mijn ervaring is dat ze vaak wat eigenwijs en sterk maar vaak toch zeer bomproof zijn...of ik ken de verkeerde tinks.... :o