Heej, Ik heb een tinkermerrie op het oog, maar ik had graag geweten wat jullie er van vonden: Ze is gevlekt met lange manen en sokken. Ze heeft geen zomerexeem. Ze heeft papieren en is gedekt de hengst is wel nog niet goedgekeurd. Ze is zadelmak maar nog niet echt doorgereden. Ook verkeersmak. De vraagprijs is 2500. Prijs is ex. haar spullen. Is dit een eerlijke prijs? en we gaan warscheinlijk kijken binnekort, op wat moeten we voornamelijk letten. Want van tinkers weet ik bijna niets (: Alvast bedankt
wat weet je van gewone paarden? want volgens mij maakt het niet zo veel verschil of je naar een tinker gaat kijken of een ander paard. enige waar je iets verdachter op moet zijn is mok
maar.....wil je persee een paard dat drachtig is? want daar zitten ook heel wat haken en ogen aan
MarexVictor
Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-09 20:50
Ze is 4 jaar oud. We hebben zelf wel 5 pony's. En ook nog enkele pension paardjes. En wat bedoel je met aan een drachtig paard zitten wel heel wat haken en ogen?
je neemt een wel een risico, er kan wat gebeuren met de merrie, en natuurlijk ook met het veulen. daarnaast brengt een veulen ook meestal heel wat kosten met zich mee(opfok bijv.)
veulen is daarnaast ook zonder papieren( aangezien vader niet GGK is)
heb je al eerder veulens gehad?
Ilona_D
Geplaatst: 01-07-09 20:57
Wat ik zo lees, en dit is eigelijk heel moeilijk zonder foto te beoordelen echt niet duur. Tja dat ze dragend is is toch mooi meegenomen? hoezo haken en ogen, je kunt er verder niet veel aan doen, zorgen voor goed voer en de dierarts laten kijken en verder hopen dat de bevalling goed verloopt. als het paard je aanstaat en je laat haar keuren lijkt het me zeker een goede keuze.
laat je nog een fototje zien van haar, of ben je bang dat er meer mensen dan intresse hebben
Veulen zonder papieren wordt het niet hoor, stamboek is nog open.
Is een mooie prijs, die tref je nog wel vaker. Heb je geluk
Foto plaatsen is niet echt aardig tov de verkoper
MarexVictor
Geplaatst door de TopicStarter: 01-07-09 23:22
Momenteel hebben we ook 1 veulentje lopen, wel het eerste dat we hebben gehad maar dit verliep wel vlot. (we waren erbij, en erna is een dierenarts gekomen en alles was inorde) Ik weet ook wel dat er risico's zijn met het bevallen, maar er kan even goed iets gewoon op de weide gebeuren niet? Maar wat bedoel je met dat het stamboek nog open is? Als de vader dan goedgekeurd wordt, krijgt ze dan gewoon volledige afstamming? Met weide en opfok hebben we geen problemen, want we hebben zelf genoeg grond! Aahja ze heeft ook nog 2 blauwe ogen.
Een paard met onbekende afstamming kan dan nog gewoon opgenomen worden (registerpapier, waardoor verdere nakomelingen gewoon stamboekpapier krijgen) Te verwaarlozen verschil in economische waarde overigens.
tengeltje11
Geplaatst: 02-07-09 09:45
ik weet over welk paard het gaat,ze staat niet zo heel ver van me vandaan,prima paardje voor prima prijs lijkt me,alleen denk ik dat ze echt nog niet fel geleerd is hoor,veel verder dan wat 'rondhobbelen' met een ruiter op der rug zal er nog niet geweest zijn.
die 'lage prijs' vind ik wel wat dubbel.... tegenwoordig vind je toch al heel wat tinkers aan 'lagere' prijzen hoor! zo weet ik ook een half-tinkermerrie die drachtig is van een ggk tinkdekhengst staan voor 1250 euro,en ze raakt niet weg
ook een paar (bijna) 3-jaarse ruinen die ze niet kwijt raken voor 1000 euro...
ik denk dat de prijzen van tinkers stilletjes aan ook wat gaan zakken....