Ik heb heel erg benieuwd wat jullie vinden van de barefoot boomloze zadel. Wie heeft hier al ervaring mee?? http://www.barefootsaddle.nl
Ik rijd lekker recreatief en denk er dus over een aan te schaffen.
groetjes van kick
Suusje1972
Geplaatst: 20-06-09 23:55
Ik heb de Barefoot London op m'n tinker liggen. Bevalt goed en zit super lekker.
mariska32
Geplaatst: 20-06-09 23:58
ik heb zelf de arizona voor mijn tinker. ik zou zeggen neem een test zadel voor een week,dan weet je het zeker. wat de 1 fijn vind vind de ander 3x niets.
8nnemiek
Geplaatst: 20-06-09 23:58
Ik heb eerst de cheyenne gehad voor mn tink, en nu de arizona. Allebei super zadels
ik heb de nevada. bevalt prima. zit heerlijk. alleen sinds kort drukplekken, dus een hoop aal het klooien en proberen met andere pads/pommels/inlages etc...
Pellie
Geplaatst: 21-06-09 12:19
ik heb de cheyenne en london geprobeerd op gammon. de cheyenne schoof enorm naar voren, maakte niet uit met wat voor soort singel ik het probeerde en de london schoof ook, alleen iets minder erg dan de cheyenne. ik vind toch, dat zie je ook bij caira op de foto, dat ze te vaak op het schouder liggen. maar ook boomloos beperkt in de bewegingsvrijheid.
Caira
Geplaatst: 21-06-09 12:21
Uh Pel, *feli trouwens* Je ziet hier een onaangesingeld zadel bij een paard dat aan het eten is, dan vind ik het niet meer dan normaal dat het zadel ietwat naar voren schuift. Ik vind juist bij dit zadel dat het zo mooi achter de schouder ligt,waardoor het paard meer bewegingsvrijheid van de schouder heeft, meer dan bij alle boomzadels die ik geprobeerd heb.
Pellie
Geplaatst: 21-06-09 12:56
(thanks ) oké goed dat je het ff zegt, je foto geeft een vertekent beeld dus
ik heb met Gam het beste resultaat gehad met de Ghost. Nap doet het al lastig met een boomzadel (holle rug, overbouwd) dus die doe ik geen plezier met een boomlooszadel. Alleen Gam zelf vind een boomzadel het prettigste merk ik met rijden, dus over de toegevoegde waarde van boomloos ben ik daardoor wel gaan twijfelen.
hmm toch wel verschillende meningen zie ik! Iemand bij ons op stal rijd boomloos op haar ijslander en zij heeft vanaf het begin het als super ervaren. Zo wie zo eerst een week uittesten voor ik het koop
Grit
Geplaatst: 21-06-09 14:44
Wil ook een boomloos zadel, maar op Vince zitten ze niet lekker, heb last van de pommel.
Ik heb er twee geprobeerd; Cheyenne, maat 2, eerste model, brede pommel. En de Atlanta, maat 2, nieuw model, hoge pommel.
Ze lagen goed, maar ik kwam bij allebei continue met mijn bovenbenen tegen de pommel. Ik heb met dezelfde zadels heerlijk gereden op twee andere paarden, daar had ik er geen last van en waren ritten van ruim een uur. Ligt dus aan de ligging op Vince, misschien omdat hij overbouwd is en het zadel daardoor naar voren "trekt" ofzo Jammer, want ik wil eigenlijk een London, maar dan wil ik deze eerst kunnen proberen en ik heb nog geen testzadel kunnen vinden.
Kom eens een dagje met Vince deze kant op! Kan je mijn london proberen en kunnen Vince en Irish elkaar weer eens zien!
Grit
Geplaatst: 21-06-09 14:49
Dat zou leuk zijn!! Maar Schoorl is zooooooo ver weg
DianneM
Geplaatst: 21-06-09 18:03
ik heb een cheyenne gehad, een nevada gehad en heb nu een arizona welke korter is gemaakt. De Cheyenne schoof, de nevada lag als een huis en de arizona ook. Heb uiteindelijk toch een arizona gekocht, omdat ik na mijn whiplash van vorig jaar een stuk in kracht heb moeten inleveren.. Western aansingelen is voor mij een stuk fijner.
Vasthi
Geplaatst: 21-06-09 18:31
Voor Cesair en Fenore gebruik ik de London. Bevalt erg goed!
Pellie
Geplaatst: 21-06-09 20:58
goed plan hoor kick ik heb op gam een stuk of 6 boomlozen geprobeerd er alleen de Ghost lag als een huis.
Ik zou je aanraden om eventueel een testzadel aan te vragen ofwel er van iemand eentje te lenen. Dan zie je pas echt hoe het zadel op jou paardje ligt.. Over het algemeen passen ze op best wel veel paarden & ze zitten echt super lekker Maar natuurlijk, je moet het zelf uitvinden !
zelf rij ik op een arizona en die bevat al jaren heel erg goed..maar ik zou hem wel eerst uitproberen op je paardje want je moet eerst goed zoeken naar je eigen balans op die zadel..
Christah
Geplaatst: 21-06-09 23:02
Ik heb een London voor Duncan. Ik vind het super, en nog belangrijker Duncan loopt er echt héérlijk onder. Hij is er echt heel anders onder gaan lopen. Ik wil momenteel echt niets anders.
Nog een foto van Duncan met het zadel: De foto is voor hele andere doeleinden genomen, maar momenteel even de enige die de London goed weergeeft. Op de foto had Duncan wel flink overgewicht en het zadel ligt misschien iets te ver naar voren, maar het geeft een goed beeld. http://i106.photobucket.com/albums/m246/christa_luesink/Duncaninoutfit.jpg
Verder kan ik je aanraden om bij het testen van een boomloos zadel (wat je zeker moet doen) ook even te kijken of de pommel wel goed ligt op je paard. Ik vond het bij het testen in eerste instantie een verschrikkelijk zadel, maar Duncan is echt heel breed en met de standaardpommel paste het van geen meter. Ik stootte de hele tijd met mijn schaambeen tegen de pommel. Nou, dan zit je niet lekker kan ik je zeggen. Nu blijkt Duncan zo breed dat alleen de zachte pommel goed ligt. Heb toen met het testen voor het idee watten in het gat van de pommel gedaan. En nog een keer gereden. Vanaf dat moment was ik totally in love met het zadel. Op de site die je zelf al aangaf is een maatding te vinden voor de juiste maat pommel, meet dat dus ook op voordat je het zadel gaat testen. Het kan namelijk een wereld van verschil maken!
Ik heb een arizona gehad, vind het nog altijd een super systeem. Echter past het ook niet bij mij en mijn paard. Ik zou zeggen lekker uittesten en zelf oordelen
Coloured
Geplaatst: 21-06-09 23:25
Wij rijden met een Barefoot Cheyenne en het zit heerlijk! Je voelt veel beter de bewegingen van de paardenrug en je zit niet met een eventuele zadelboom die niet lekker op je paard past of zelfs knelt. Aanrader dus!
rommulus
met sil geen goedde ervaring met boomloos hoor veel mensen er over dat ze zeer tevreden zijn maar als ik het zou moetten vergelijken tussen boom of geen boom voellen zowel sil als ik ons beter bij een boom zadel
verder ga ik met de rest mee eerst grondig uittesten en uitzoekken dan pas beslissen