[TI] Wat is een GGK hengst en een niet GGK hengst waard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Berendje

Wat is een GGK hengst en een niet GGK hengst waard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-09 23:28

Met de hengstenshow vroeg mijn bijrijdster al een keer wat zou zo'n GGK hengst nu kosten. Geen idee zei ik toen.
Nu stond er laatst een advertentie hier op bokt waar een hengst van 5 jaar te koop werd aangeboden met de vraagprijs van 8000 euro incl. keuring klaar maken dus ook röntgenlogisch laten keuren. Hij is nog niet gekeurd bij een stamboek. En ze waren nog bezig met beleren. Ik vond dat veel geld zeker omdat je niet weet of dit ooit een GGK word. Maar volgens de eigenaar had ik dat fout.
Nu wil ik graag weten wat jullie de waarde van een GGK hengst vinden en van een "nog" niet GGK hengst.
Dit is niet om een discussie met de eigenaar van die hengst aan te gaan over de prijs maar gewoon omdat ik toch wel nieuwsgierig ben wat je kan vragen voor zo'n dier.
Laatst bijgewerkt door Berendje op 09-06-09 23:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Tivoli

Re: Wat is een GGK hengst en een niet GGK hengst waard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 23:33

Dat is IMO vollédig afhankelijk van het type paard...
Net als met merrie's en veulens, je hebt de 'duurdere' type's en de minder dure type's.
Er is geen lijn te trekken in bijv. niet GGK = 3000
En wel GGK = 8000

Vind ik dan.
Wel denk ik dat eenzelfde paard meer geld waard is als GGK hengst. (maar dan niet vergeten dat je winst hierdoor niet groter wordt als verkoper,omdat je de keuring betaald hebt)

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 23:47

ik zelf heb ook een niet goedgekeurde hengst te koop staan, maar niet voor de vraagprijs hierboven, maar voor een gemiddelde tinkerprijs, plus iets extra, die extra gaat er vanaf mits ik de juiste combi vind, want voor mij is een goed tehuis belangrijker als de prijs.

ik zou zelf persoonlijk geen 8000 euro voor een tinker betalen die niet goedgekeurd is, want garanties heb je nl nooit.

goedgekeurde hengsten, vanaf 6500 euro en meeer, afhankelijk van het paard.

niet goedgekeurd, afhankelijk van het paard, maar uiterlijk rond de 5000 euro zou ik willen betalen.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 00:30

Ik denk dat een niet GGK hengst in principe hetzelfde waard is als een ruin van hetzelfde kaliber. Er is altijd een risico dat de hengst niet goedgekeurd wordt en daarom zou ik ook nog niet extra willen betalen. Als de verkoper wel extra geld wil dan moet deze, in mijn mening, de hengst eerst zelf laten goedkeuren. Dan weet je wat je koopt en heb je garanties.
Prijs voor een ruin varieert van 2500 tot 5000 en voor een goedgekeurde hengst van 4500 tot heeeel erg veel meer. Dat is echt afhankelijk van het paard zelf.