[TI] Tinker Marchel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Black_Moon

Tinker Marchel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-09 15:20

Ben gisteren gaan kijken voor tinker ruin van 5 jaar. Deze tinker wordt mijn aller eerst paard. Zijn naam is Marchel. Ik wil recreatief me gaan rijden, dus sprongetje, stukje dressuur en naar leuke en gezellig bosritten.

Afbeelding

Afbeelding

De eigenaresse vertelde me dat Marchel heel eenkennig is, maar als hij je beter ken, dat hij nog beter gaat lopen dan dat hij al doet.

De eerst keer dat ik op hem zat, was hij zo gespannen (ik namelijk ook) dat ik hem per ongeluk iets te hard aan spoorde hij in volle galop er van door is gegaan en hij is over de bakrand gesprongen. Wij zijn allebei heel hard geschrokken. Ik heb hier voor niet op zijn kop gegeven. Hij heeft eigelijk mijn hulp gevolgd. Hij is dus heel erg gevoelig met hulpen. Dit is echt wennen voor mij. Ik wil er mijn hele energie in steken voor.

Wat vinden jullie van deze heer??

Ps mijn handen en voeten ga ik aan werken en ik mag wat trotser gaan zitten op marchel

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 16:27

Wat een leukerd :j

Jullie zijn zo te zien een leuke combi! Heel veel plezier samen!

Wendy31

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 21:51

Leuk paard hoor!

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 22:02

zo, je bent meteen al door hem ingeburgerd dus :D hij is leuk, gefeliciteerd en welkom als nieuwe tinker-o-fiel hier :j

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 22:09

een leuk paard om te zien.
Alleen wat ik me af vroeg: Vertrouw je hem nu voeldoende? Om gevoelig te zijn op hulpen en door perongeluk iets te hard aansporen te versnellen is 1 ding(logische reactie) maar om er dan in volle galop van door te gaan en over de bakrand te verdwijnen is een ander ding.
Had je daarna wel gelijk de rem erop? lijk me wel belangrijk voor een buitenrij paard.

Isabelle877

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 22:17

Inderdaad een mooi paard! Maar heb je hem nu al gekocht of ben je er nog over aan het nadenken?
Alleen dat over de bakrand vliegen lijkt me nogal gevaarlijk, vraag me af of die dat trucje niet al vaker bij iemand heeft gedaan.

heidi1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 07:21

het is een mooi paard om te zien
maar ook ik vraag me af of dit iets ie wat ie al eerder heeft gedaan
zeker bij de bakrand moet er een keer een rem op zitten

repede

Re: Tinker Marchel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 10:39

ik heb ook ene voorwaartse tinker.. maar die stopt toch echt bij de bakrand hoor.,

het is een leuk paardje om te zien , maar je moet er wel "wat aan hebben "
het lijkt me niets om nou elke keer dat je buitenrijd achter je paard aan te moeten zitten , omdat hij er vandoor race-te terwijl jij net met je vriendin aan t buurten bent die meerijd haha.

Tinkerlady

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 10:43

Mooie tink, maar je verhaal klinkt mij helaas niet als dé match in de oren.
Zag 'm te koop staan bij de tinkerboerderij in Uden...ik snap nu waarom hij te koop staat :o

Meid, veel succes met je besluit. Kijk nog eens goed rond en vergelijk (na proberen).
Ik handel niet in tinkers (bemiddel er zo nu en dan eentje maar dat is het dan) maar je mag altijd op mijn tinkerstal komen proberen om te kunnen vergelijken...om een wijs besluit te kunnen nemen rondom een eerste eigen tink (wat natuurlijk geweldig is!).
Ik neem overigens ook aan dat er in Uden voldoende te vergelijken valt. Probeer vooral die tinkers die daar blijven ;)
Laatst bijgewerkt door Tinkerlady op 27-05-09 10:59, in het totaal 4 keer bewerkt

Chiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 10:47

Hij is leuk, maar krijg er niet een goed gevoel bij :n

Zeker voor je eerste paard moet je HET gevoel hebben en over een bakrand heenvliegen is niet echt grappig, zelfs een slechte gewoonte. (Het zou mij niet verbazen dat dit een aangeleerde truc is van de eigenaresse, maar dat terzijde).

Persoonlijk zou ik óf nog een keer terug gaan kijken en een zeer ervaren persoon meenemen om je te adviseren, ofwel verder te kijken.

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 17:27

is het al definitief dat je hem gaat kopen? zo niet kijk en vergelijk dan met andere paarden. Het zou zo zonde zijn als je eerste paardje uitloopt in een teleurstelling.
Ik wil je wel heel veel plezier wensen met je eerste eigen paardje.

Black_Moon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-09 18:31

Het is nog niet definitief dat ik hem koop. Ik mag van de eigenaresse hem enkele dagen uit proberen. Ik wil wel nadrukkelijk zeggen dat hij na het voorvalletje wel weer normaal liep. Dat er geen misverstanden hier door komen.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 18:34

de bakrand is zo te zien ook niet heel erg hoog ;), daar zou mijn paard in een dolle bui ook best een hindernis in zin.
Alleen of hij geschikt is waarvoor jij hem wilt, dat vraag ik me af :) Rustig rijden buiten, en af een sprongetje

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 19:39

goed dat je hem een paar dagen mag uitproberen. Mag je ook met hem buitenrijden?

lucca

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 20:33

hij is wel mooi....zier er goed uit zo jullie als combinatie.

Tinkerlady

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 21:54

Black_Moon schreef:
Ik wil wel nadrukkelijk zeggen dat hij na het voorvalletje wel weer normaal liep. Dat er geen misverstanden hier door komen.

Tuuuuuurlijk meid....je bent kennelijk al verkocht :+

Black_Moon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-09 09:37

heb gisteren weer gereden en was veel relaxer dan afgelopen maandag. Dus het over de bakrand springen was maar eenmalig.

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 11:46

onze luie fjord is in uden geweest om verder doorgereden te worden. diertje staat liever stil dan dat hij zn benen op tilt, maar ook hij is over de bakrand gesprongen. hij is namelijk gewoon erg laag. als de klik er verder is en je staat stevig genoeg in je schoenen zou ik hier dus niet van terug schrikken :)

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 20:57

;) voor een sprongetje is ie in ieder geval geschikt!

mag je ook een buitenritje gaan maken? Vraag of je een sprongetje mag maken in de bak, dan krijg je ook meestal al een aardig beeld van een paard.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-09 21:44

leuk dat je je door al deze bedenkingen hierboven niet uit het veld laat slaan :) als jouw gevoel goed bij dit paardje is dan is het juist volgens mij. wel zo prettig ook dat je even een paar dagen met hem door mag brengen. het zegt niks over jullie toekomstige relatie of ontwikkelingen maar dan ga je in ieder geval niet over 1 nacht ijs.

Siobhaun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-09 15:00

De bakrand is niet zo hoog zo te zien en mijn super brave merrie springt daar ook overheen hoor. Kan daar niet over oordelen omdat ik de situatie niet ken.
Ga gewoon op je eigen gevoel af, een paard koop je voor het leven (toch?). Vind het in ieder geval wel een leukerd om te zien!

Black_Moon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-09 14:55

Ik heb hem nog een paar dagen uit geprobeerd, maar de klik er niet tussen ons. Dus heel helaas :\ beter dat ik er nu achterkom dan later.

repede

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-09 11:13

ik weet ene hele brave merrie te staan..
die niet te duur hoeft te zijn..

een zwart bonte
bij interesse mag je me pb-en