Ik heb even een vraagje aan mensen met brede Tinkers zonder veel schoft en rondgeribt. Ik rijd hem op dit moment boomloos, maar krijg daarvan zelf ontzettende last in mn lies. Nu wil ik graag een wintec aanschaffen, maar ben beneiuwd hoe breed de breedste maat is die er te verkrijgen is. Rover is sowiezo breder dan boommaat 36. Ik heb geen idee of er wintecs verder gaan dan die maat, dus graag reacties!
Wintec red je het niet mee, Thorowgood misschien net. Thorowgood gaat tot 37/38. Ik heb nu een Torowgoodzadel met boom 36 erin, maar deze is helaas ook te smal. Ik ga nu de overstap maken naar een Massimo. Dit geeft mij meer garantie
Schafstall
Geplaatst: 23-05-09 20:35
Ik heb altijd een Thorowgood Griffin Dressuur XXL op m'n brede, rondribbige, korte tinker gehad. Heb nu sinds kort een lederen zadel op maat laten maken. De Thorowgood is te koop, mocht je interesse hebben. Hij is 1,5 jaar gebruikt, zo'n 1-2 x per week.
ik ga nog eens goed orienteren. mijn tinker staat op pensioen, ik rijd niet meer dan eens in de twee weken, als ie geluk heeft. echter deze zomer gaan mn tinker en fjord mee op vakantie, dan zal ik wel dagelijks eens strandritje maken met m. En dan loop ik weer tegen dat boomloos aan. Heb voor mijn fjord nu een WOW, een rib uit mn lijf maar een geweldig zadel, zij heeft ongeveer boommaat 39. Liefst zou ik voor mn tinker ook zo'n zadel kopen, maar dat zou iets te overdreven zijn, gezien het aantal ritjes dat ik met m maak
Er zijn wel nog meer soorten boomloos. Welke heb je nu? De barefoot londen schijnt wat smaller te zitten, en dan zijn er ook nog boomloze zadels met beweegbare panelen waardoor je ook weer wat hoger komt te zitten... Misschien is dat een oplossing?
Pellie
Geplaatst: 24-05-09 12:10
mijn eerste aangepaste zadel voor gam kwam op 450,- uit. de zadelmaker heeft de boom tweemaal moeten verbreden voor hem maar het zadel ligt uitermate prima het hoeft dus niet heel duur te zijn om eentje op maat te maken voor hem lonnie ook een ideetje misschien.
Tmara
Geplaatst: 24-05-09 15:16
Ik rij met een bates cair (?). Maar daar ben je zo'n 1100 euro voor kwijt. Om eerlijk te zijn denk ik niet dat 't over gaat met een ander zadel.
lottel
Geplaatst: 25-05-09 19:27
ik heb ook n thorrowgood dressuur boommaat xxl, ligt van alle zadels die ik op heb gehad (buiten de megadure dan) het beste op die "dikzak" van mij. succes.
lonnie
Geplaatst door de TopicStarter: 25-05-09 21:43
Tmara schreef:
Om eerlijk te zijn denk ik niet dat 't over gaat met een ander zadel.
dat wat over gaat met een ander zadel? heb op mijn WOW geen last van mn liezen, dus dat proleem gaat wel degelijk over met n ander zadel