[TI] Romany Scudder

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

freespirit

Romany Scudder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-09 20:47

Vorig jaar heb ik een 4 jarige Tinker x Draver gekocht, heerlijk ventje !
Tinker uiterlijk en wat meer Draver bouw.
Er zaten verder geen papieren bij, ouders onbekend. Het enige wat dus bekend is dat het een TxD zou zijn.

Is dit wat ze dan bedoelen met 'Romany Scudder' ?

MamaMiesje

Re: Romany Scudder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 20:50

Scudders zijn door de Roma inderdaad gefokt met het oog op de straatraces :j
Hier in NL zijn ze nog weinig te vinden en in de stamboeken nog helemaal niet opgenomen. Ze hebben dan ook nog niet echt een rasbeschrijving ervan.
Heb je foto's? Ben wel nieuwsgierig ;)

freespirit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-09 21:12

Ik heb helaas geen goede standfoto, maar wel deze.

Ahum...'we' hebben op deze foto wel een grasbuikje.... :o
Ik ben geneigd te denken, gezien zijn Tinker voorkomen, dat hij wat 'forser' mag zijn. Gelukkig werd ik recentelijk op z'n spekkies gewezen en zijn we bezig om de draver er weer uit te toveren.

Afbeelding

Wat me opvalt is dat wanneer we buitenritten maken hij het eerste kwartier NIET vooruit te branden is, op 'stoom' moet komen en dan gedurende de rit langer duurt echt enthousiast word ! Echt een dieseltje dus !!

Maarre...ik las dat die Scudders geen sokken hebben ?

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-09 21:15

Weinig meestal ;)
Zoals je waarschijnlijk wel weet kent het NSTV 4 types: scudder-grai-cob-vanner. Waarbij de Vanner het zwaartse type is en over het algemeen ook het meest behaard.
Als je in mijn profiel kijkt zie je een Grai; die bonte merrie. Ook weinig sok in vergelijking met sommige andere Tinkers.

dianalamboo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 20:03

ik dacht dat een cob het zwaarste type is en vaak het meeste behang hebben. Ik heb namelijk een vanner merrie en een cob is echt zwaarder en meer behang

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-09 20:57

En een goede Grai heeft ook veeeel behang.
Vanner/Cob, wie er zwaarder is... dat is van oorsprong uit zoals MamaMiesje omschrijft... maar nu is er weinig van terug te zien. Beweging bepaalt typering.

Ik denk in elk geval dat TS wel een scudder in bezit heeft, maar scudders worden helaas niet opgenomen als zodoende.