[TI] Hoeveel vraag is er naar een opfokweide in het midden van NL

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Cecille

Hoeveel vraag is er naar een opfokweide in het midden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-09 11:32

Hallo ik had even een vraagje, hoeveel vraag is er naar een opfokweide in het midden van het land in de buurt van Gorichem..... met een aantal hectaren weiland en een grote stal....

Ben benieuwd..... en wat zou je er voor moeten / willen betalen ????

Volgens mij is er hier in de buurt bijna geen opfok wei en is er wel vraag naar

stalnijmegen

Re: Hoeveel vraag is er naar een opfokweide in het midden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 11:55

opzich denk ik dat je mooi centraal ligt
(kan ik ze na jou doorsturen)
Hier vragen ze me ook de oren vd kop, maar doe dit jaar alleen merrie's.
Doe je ook hengsten??
wat je moet vragen thja dat ligt eraan of je ook doet ontwormen, hoefsmid enz..

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 13:57

In hoornaar vlakbij Gorinchem is opfok.
(ben er zelf niet naar opzoek)

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 13:59

Ik zou ook eens nagaan wat de gevolgen zijn van de groei voor jonge paarden op kleigrond. Dacht daar ooit wat over gelezen te hebben dat het gevolgen heeft. Weet niet meer of dat voor- of nadelen waren.

Ik zou het wel interessant vinden omdat wij voorheen de paarden naar Friesland brachten en je er dan minder zicht op hebt. Ik weet dat er in Culemborg ook iemand zit die een groep verzameld en ze dan op het land gooit.

Denk dat € 30,- pm een reeel bedrag is als je hier in de omgeving kijkt. (excl. enten en ontwormen)

Houd je dit zelf centraal bij?

blackstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 14:43

Ik dacht dat er in de buurt best wel een aantal opfokbedrijven zaten hoor.

Zoeizo in Vuren en hele grote. Roosa hoeve.
Bij ons op stal. Den hartog in Hoornaar
Als je bij jullie vandaan richting de provinciale weg naar Leerdam rijd heb je daar ook ergens een opfok (voornamelijk friezen dacht ik)
In werkendam zit een opfokbedrijf en pension enzo (Selevia hoeve)

Denk ook dat het afhangt van wat je te bieden heb. Mensen kijken daar heel erg naar en wat de prijs kwaliteit verhouding is.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 16:30

€30,- per maand??

Voor een goed opfokbedrijf waarbij de paarden ook in de winter de hele dag buitenstaan en waarbij gewoon goede service is (dus inclusief hoefsmid en wormenkuur) betaal ik graag de €110,- p.m. die ik nu betaal voor mijn jaarlinghengst.

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 16:45

Geen idee of er vraag naar is.... Ik vind 110 euro best veel, en 30 euro weinig. Hier in de buurt is opfok meestal rond de 85 euro...

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 17:16

Wat een verschillen zeg... toen ik rond keek kon ik alleen geschikte opfok vinden vanaf 100 euro per maand. (hele jaar door vaste prijs of gemiddelde)

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 17:17

Ja ik ook hoor Snowdon. Heb nog nooit iets goedkoper gevonden waar alles er ook bij in begrepen zat.

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 18:12

Ik heb Navarino op een kleinschalige opfok staan voor 85 euro p.m. in de zomer (24/7 weidegang), en 110 p.m. in de winter (met dagelijkse weidegang). Dat is ook incl ontwormen. Dat zijn ook wel ongeveer de prijzen hier in de omgeving van Apeldoorn.

stalnijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 20:43

bij mij hele jaar 75euro 24/7 buiten. incl hooi en brok, excl de rest

Muds

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 20:47

Hier in de buurt (maar dat is dan Drenthe/Groningen/Friesland) is het voornamelijk opfok voor hengsten. En ook ik heb geen opfok hier in de regio gevonden voor minder dan €100,-pm. Gorinchem ligt voor ons denk ik te ver voor het leuke.
Laatst bijgewerkt door Muds op 08-05-09 21:03, in het totaal 1 keer bewerkt

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 20:48

stalnijmegen schreef:
opzich denk ik dat je mooi centraal ligt
(kan ik ze na jou doorsturen)
Hier vragen ze me ook de oren vd kop, maar doe dit jaar alleen merrie's.
Doe je ook hengsten??
wat je moet vragen thja dat ligt eraan of je ook doet ontwormen, hoefsmid enz..

Je hebt nu toch 3 hengstjes staan?

stalnijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 20:58

die van tinkertom gaan vd week weer naar huis, dat was tijdelijk
als iemand echt omhoog zit, kan ik er 2 kwijt ( hengsten) die staan op een ander land dan de rest vd kudde

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 21:13

Ik denk dat er wel wat vraag naar is, het is bereikbaar voor veel plaatsen he :)

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 22:35

Wij hebben sinds kort in het Noorden, Friesland, een kleinschalige opfok enkel voor de zomer, dus alleen weidegang (van Mei tot Oktober)..
Wij vragen 50 euro per paard per maand (excl. ontwormen en bekappen).. Paarden worden 2x daags gecontroleerd en bijgevoerd wanneer het nodig zou zijn.

We zijn nu zo'n maand 'open' en we staan voorlopig helemaal vol. Er was veel vraag naar in die omgeving.
Per 1 Juni krijgen we nog 5 HA erbij zodat we nog een aantal paarden erbij kunnen plaatsen.. :)

Cecille

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-09 22:50

Ik merk dat er veel verschillende meningen over zijn... ik ben zelf ook nog aan het kijken hoor maar zo te horen zit daar in de buurt dus al 2 opfokweide.. deze ligt naast het lingebos en weet ook niet precies hoeveel grond het is maar niet weinig.... kijk het ligt aan de hoeveelheid en zijn het verschillende delen.. dan kan je een deel maken met hengsten en met merries maar denk ook wel dat de prijs eerder rond die 100 ligt als die 30 euro maar wil eerst even rondvragen of het iets is om verder te onderzoeken zal ook niet weinig kosten snap je

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 06:45

ik zal wel interesse hebben, vooral bij iemand die wat met tinkers heeft :D

bedrag wat ik reeel vind is zo rond de 80 euro ex ontwormen enz

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 17:58

Hier in het Oosten ook veel vraag momenteel :j wij hebben nu een koppel van 5 staan, alleen zomerweide. Alleen merries en ruinen a 50 euro p/m

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 17:59

Sita_ schreef:
Wij hebben sinds kort in het Noorden, Friesland, een kleinschalige opfok enkel voor de zomer, dus alleen weidegang (van Mei tot Oktober)..
Wij vragen 50 euro per paard per maand (excl. ontwormen en bekappen).. Paarden worden 2x daags gecontroleerd en bijgevoerd wanneer het nodig zou zijn.

We zijn nu zo'n maand 'open' en we staan voorlopig helemaal vol. Er was veel vraag naar in die omgeving.
Per 1 Juni krijgen we nog 5 HA erbij zodat we nog een aantal paarden erbij kunnen plaatsen.. :)

Dit hebben wij dus ook, 2-3 keer daags controle en prijs is ex wormen/bekappen e.d. Maar dat hoeven wij bij dit koppel zowiezo niet aan te denken want de eigenaar is onze hoefsmit :Y)
Hier staan ze nu met zijn 5'en op 1 hectare afgezet land. we hebben in totaal zo'n 3.2 hectare nu gras. Mocht het goed lopen en er veelvraag zijn dan wordt volgend jaar de overige 3.5 hectare ook gras :j

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 20:12

Wij hebben hier 1 groep merries... Voor de rest hengsten... Maar ik denk dat wij overgaan op alleen maar hengsten... En dan het liefst de koudbloeden zoals onze tinks....

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 20:14

Hier staan nu warmbloed springpaardjes, Maar als er volgend jaar tinkers zouden staan zou ik dat helemaaaaaaaaaal niet erg vinden :D

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 21:12

cp112 schreef:
Dit hebben wij dus ook, 2-3 keer daags controle en prijs is ex wormen/bekappen e.d. Maar dat hoeven wij bij dit koppel zowiezo niet aan te denken want de eigenaar is onze hoefsmit :Y)
Hier staan ze nu met zijn 5'en op 1 hectare afgezet land. we hebben in totaal zo'n 3.2 hectare nu gras. Mocht het goed lopen en er veelvraag zijn dan wordt volgend jaar de overige 3.5 hectare ook gras :j

Wij hebben op dit moment 3 paarden staan, deze staan op een stuk iets meer dan 1 HA..
Vanaf Juni krijgen wij dan dus de 5 andere HA's erbij en dan word dat zo verdeeld dat ze er de hele zomer op kunnen, dmv omweiden.
En natuurlijk als in Augustus mijn paarden komen moeten die ook nog een stukje gras hebben.. :P

Op het moment hebben we alleen Friezen (merries) staan.
Maar andere rassen zijn ook welkom, wel de voorkeur aan koudbloeden. En in de toekomst willen we wrs. een merrie en hengstengroep houden. Maar dat ligt er een beetje aan hoe alles loopt..

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 23:47

Lucy_1 schreef:
Wij hebben hier 1 groep merries... Voor de rest hengsten... Maar ik denk dat wij overgaan op alleen maar hengsten... En dan het liefst de koudbloeden zoals onze tinks....

Hoeveel land hebben jullie ondertussen beschikbaar voor de opfok?

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-09 09:01

Pfffff.... denk dat we nu ongeveer 10 hectare gebruiken voor de opfok... Weet het niet helemaal precies, maar zoiets.... Misschien nog wat meer, maar minder beslist niet....