[TI] Keuring van ICS Ierland in Nederland?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mariska_28

Keuring van ICS Ierland in Nederland?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-09 13:38

Ik las in een topic, weet niet eens meer precies waar, dat er misschien een keuring kwam van ICS Ierland hier in Nederland.
Klopt dit? En is er al iets bekend dan over wanneer, waar en wat qua opgeven daarvoor? Misschien heb ik namelijk wel interesse om daar heen te gaan met 1 of meer paarden... Mits het echt niets met ICS Nederland te maken heeft natuurlijk..

Ik zie op de ICS Ierland site dat er een "Vereniging van Gypsy en Irish Cob Eigenaren" is (http://www.gypsyenirishcob.nl/ Maar doet het schijnbaar nog niet) hier in Nederland.. Ben benieuwd!

Wie weet er meer?

RTM

Re: Keuring van ICS Ierland in Nederland?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 18:53

Dat was Hanneke in het Schijndel topic. Moet je haar maar even een pbtje sturen :)

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 20:54

Met welke paarden wil je daar dan heen Mariska, jouw paarden zijn toch GCDHA?

GCofOz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 16:55

De site www.gypsyenirishcob.nl doet het. Maar dan alleen nog de pagina over de keuringen. :o :D
De rest volgt spoedig :D

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 20:13

Vreemd dat deze nieuwe club de enige vertegenwoordiger is van het Moeder Stamboek van ICS Nederland ????

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 20:14

Ariebren schreef:
Vreemd dat deze nieuwe club de enige vertegenwoordiger is van het Moeder Stamboek van ICS Nederland ????

Of probeert de eigenaresse van ICS Ltd ook hier in Nederland zieltjes en centjes te verdienen ???

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-09 21:26

Ik ga maar braaf op mijn handjes zitten.. Maar ik vind het super dat deze ontwikkeling er is!

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 21:36

Niets voor jou dan, Mariska, om deel te nemen aan het bestuur? :)

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-09 21:54

Haha nee, mijn situatie hier is nu niet meer zo dat ik daar de tijd en mogelijkheden voor heb.. helaas.. Maar hoop dat het goed van de grond komt in ieder geval.

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 22:27

Dus HannekeS kreeg bij de nieuwe NSvT vereniging geen voet aan de grond.
En dan beginnen we gewoon weer opnieuw.

Denk dat het PVE geen zoveelste bonte paarden stamboek accepteerd.
Vooral niet als een moeder stamboek in een dochterland een 2de dochter stamboek probeert neer te zetten.

Nogmaals, dit is een actie van Evelyn uit Ierland.

Reden is dat Evelyn op deze manier probeert om wat centjes te verdienen.

Een ieder die deelneemt aan deze keuring zal flink moeten betalen.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 22:33

veronderstellingen of feiten? ;)

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 22:34

Binnenkort dus 4 stamboeken voor robuuste bonte paarden met veel haar?
Yes, dan kunnen we kwartetten!!! :+ (maar eigenlijk is het natuurlijk helemaal niet grappig...........)

GCofOz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 22:38

Wat een diep diep trieste, simpele en belachelijke opmerking Henk. Zoals de waard is vertrouwd hij zijn gasten.....

Ik ga hier verder niet op in.

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 22:40

Wat heeft een 4de stamboek nog toe te voegen?

GCofOz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 22:43

Vasthi schreef:
Binnenkort dus 4 stamboeken voor robuuste bonte paarden met veel haar?
Yes, dan kunnen we kwartetten!!! :+ (maar eigenlijk is het natuurlijk helemaal niet grappig...........)

Zeker geen 4 stamboeken. Het blijft gewoon bij 3 stamboeken.

Deze Vereniging is slechts de officiële vertegenwoordiging van de Irish Cob Society Limited. Een affiliation dus!

Niets meer en niets minder.

En wat ons betreft blijft het hierbij qua reactie.

silas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 22:48

dan is het dus meer een extra clubje waar je je kan aanmelden met je tinker/irish cob...?
En dan hebben we nu 4 clubjes....
Eigenlijk best sneu want het gaat nog steeds om het zelfde paard en zo groot is nederland niet...

Best jammer dat er zo'n verdeeldheid in nederland is.... :o

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 22:55

Die verdeeldheid is zeker heel jammer :\

Er kunnen toch paarden geregistreerd en gekeurd worden? Dan is het toch een stamboek?

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-09 22:56

Nou ik snap het volledig...

Zolang het "bestuur" van ICS Nederland niet veranderd qua bezetting zal er geen goed contact mogelijk zijn met het moederstamboek in Ierland.. De enige optie is dan zelf een keuring organiseren vanuit de organisatie in Ierland.

Door dat ICS Nederland "bestuur" is er zoveel verdeeldheid in Nederland. Ik weet 100% zeker dat als daar een goed democratisch bestuur had gezeten, er nu maar 1 groot Tinker/Cob stamboek geweest was.

En de reacties van Henk slaan echt nergens op. Hij is notabene een van de mensen die de situatie zoals die nu is veroorzaakt heeft.

edit: *oliebol, ik zou toch op mijn handen blijven zitten... *

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 23:11

Mij trekt het wel hoor, met mijn echte Ier ook bij het Ierse stamboek...

Maydine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 23:13

Er heeft al een aantal keren een officiele premie keuring van het ICS Ierland bij ons op het bedrijf plaats gevonden. Ons bedrijf, Huifkarcentrum Bergh in Zeddam heeft deze toen georganiseert. Afgelopen jaar heeft deze helaas niet plaats kunnen vinden vanwege te weinig opgaven. Er staat een Premie keuring voor merries en ruinen in de planning voor dit jaar, we zijn mijn het ICS in beraad hierover. Deze zal in september gaan plaats vinden. Waarschijnlijk 20 en anders 27 september. Ik wilde een berichtje gaan plaatsen maar op deze manier kan het ook. We zouden graag willen weten wie hiervoor met zijn/haar Tinkers in geintresseerd zijn en mee zouden willen doen om zo een schatting te maken van het aantal deelnemers. Mensen die interesse hebben om mee te doen met zijn/haar paarden kunnen mij een PB sturen hierover. Zo kunnen wij een beetje een beeld krijgen hoeveel motivatie hiervoor is en zo kan ik de mensen op de hoogte houden van de vooruitgang met het ICS. De precieze datum wordt dan zo snel mogelijk bekend gemaakt, afhankelijk van het aantal geintresseerden! Opgave zal daarna mogelijk zijn via het ICS wanneer alles rond is.
Deze premie keuring is dus alleen voor Irish Cob Tinkers en niet voor het Nederlands Tinker stamboek.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-09 23:17

Maydine schreef:
Er heeft al een aantal keren een officiele premie keuring van het ICS Ierland bij ons op het bedrijf plaats gevonden. Ons bedrijf, Huifkarcentrum Bergh in Zeddam heeft deze toen georganiseert. Afgelopen jaar heeft deze helaas niet plaats kunnen vinden vanwege te weinig opgaven. Er staat een Premie keuring voor merries en ruinen in de planning voor dit jaar, we zijn mijn het ICS in beraad hierover. Deze zal in september gaan plaats vinden. Waarschijnlijk 20 en anders 27 september. Ik wilde een berichtje gaan plaatsen maar op deze manier kan het ook. We zouden graag willen weten wie hiervoor met zijn/haar Tinkers in geintresseerd zijn en mee zouden willen doen om zo een schatting te maken van het aantal deelnemers. Mensen die interesse hebben om mee te doen met zijn/haar paarden kunnen mij een PB sturen hierover. Zo kunnen wij een beetje een beeld krijgen hoeveel motivatie hiervoor is en zo kan ik de mensen op de hoogte houden van de vooruitgang met het ICS. De precieze datum wordt dan zo snel mogelijk bekend gemaakt, afhankelijk van het aantal geintresseerden! Opgave zal daarna mogelijk zijn via het ICS wanneer alles rond is.
Deze premie keuring is dus alleen voor Irish Cob Tinkers en niet voor het Nederlands Tinker stamboek.

Euhhhhh ik vermoed dat dit voor het nederlandse ICS clubje is, en niet voor de ierse?

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 23:17

Beetje onduidelijk.........Je paard moet dus ingeschreven staan bij ICS NL wil je je mogen inschrijven voor de keuring van ICS IL?

Maydine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 23:26

Alle paarden die voldoen aan de raskenmerken van het ICS zijn welkom. Meer informatie hierover is op de ICS website te vinden. Wij organiseren dit uit opdracht van hen.

GCofOz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 23:27

Vasthi schreef:
Beetje onduidelijk.........Je paard moet dus ingeschreven staan bij ICS NL wil je je mogen inschrijven voor de keuring van ICS IL?

NEE :D

De Vereniging van Gypsy en Irish Cob Eigenaren heeft niets te maken met ICS-Nl maar is een affiliation van de Irish cob Society Limited in Ierland. Het moederstamboek dus.

zie http://www.irishcobsociety.com
Laatst bijgewerkt door GCofOz op 01-03-09 23:30, in het totaal 2 keer bewerkt

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 23:28

Ik vermoed dat je lid moet worden van de nieuwe vereneging, of zie ik dat ook verkeerd.