[TI] Wie heeft foto's en info over drumhorses?????

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SBL

Wie heeft foto's en info over drumhorses?????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-09 11:18

Hallo allemaal,

Voor mijn boek over Gypsy/gipsy horses ben ik op zoek naar foto's en informatie over drumhorses. Er komt een hoofdstuk in het boek over iemand die zelf een drumhorse heeft maar ik wil ook graag een informatief stuk erbij hebben. Dus als je het leuk vindt om met een foto van je paard in mijn boek te komen en als je ook nog wat informatie hebt reageer dan even.
Ik heb al een mailtje gestuurd naar de GCDHA-NL maar ik heb jammer genoeg tot nu toe nog geen antwoord van ze ontvangen. Maar er zijn denk ik wel Bokkers die mee willen doen.

Alvast ontzettend bedankt.

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 11:21

PB _janet_ en Paintlinger eens, zij hebben kruising shire x tinker, twee volle broers.

'desillies' haar hengst wordt dit jaar vader van twee drumhorses, die heeft vorig jaar nl twee shires gedekt. Daar kan je ook nog mee proberen in contact te komen.

Betaal je voor het gebruik van de foto's?
Wat voor informatie wil je nog weten eigenlijk, ik neem aan dat je al het een en ander aan research achter de rug hebt?

SBL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-09 11:29

snowdon schreef:
PB _janet_ en Paintlinger eens, zij hebben kruising shire x tinker, twee volle broers.

'desillies' haar hengst wordt dit jaar vader van twee drumhorses, die heeft vorig jaar nl twee shires gedekt. Daar kan je ook nog mee proberen in contact te komen.

Wat voor informatie wil je nog weten eigenlijk, ik neem aan dat je al het een en ander aan research achter de rug hebt?

Janet is de persoon de met een hoofdstuk in het boek komt! Ik heb natuurlijk wel al het een en ander opgezocht over drumhorses maar het is heel weinig wat ik erover kan vinden. Niet genoeg om twee pagina's te vullen in ieder geval. Daarom hoopte ik eigenlijk dat de GCDHA-NL me kon helpen. Ik denk echter dat ze niet elke dag de mail lezen.
Informatie die ik nog zoek over drumhorses zijn eigenlijk de verhalen achter de algemene informatie. En omdat ik al foto's ga maken bij Janet wil ik nog heel graag een paar foto's van andere reuzen voor bij het algemene stukje.

SBL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-09 11:40

snowdon schreef:

Sorry, ik vergat nog een vraag te beantwoorden. Je vroeg of ik betaal voor het gebruik van de foto's. Nee, betalen kan ik niet jammer genoeg. Het boek wordt niet in eigen beheer uitgegeven. Ik krijg royalties per verkocht boek en die zijn erg laag. Het andere boekje dat ik heb geschreven levert me 78 cent per boekje op. (mag iedereen weten) Ik ben daar dus nog lang niet mee uit de kosten die ik ervoor heb gemaakt. Waarom ik het dan doe? Puur voor mijn hobby. De een gaat theezakjes vouwen, de ander maakt kleipoppen, ik schrijf af en toe een boek. Maar een ieder die aan het boek meewerkt krijgt naamsvermelding. Heeft iemand een website dan zet ik die er ook bij. Als dank voor het feit dat ze mee willen doen. En op die manier is het een mooie reclame voor fotografen als ze hun foto's beschikbaar stellen. Iedereen heeft tot nu toe in ieder geval met heel veel plezier zijn foto's beschikbaar gesteld. Lukt het echt niet om foto's bij elkaar te krijgen dan pak ik mijn Nikon en ga zelf op pad. Ik ben een niet al te onverdienstelijk fotografe. Dus als je een Drumhorse hebt staan, geen foto's hebt maar wel je paard beschikbaar wilt stellen voor een fotoshoot dan mag dat ook. Moet je wel een beetje in de buurt van Zuid Friesland wonen.

starjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 12:36

:D Doe even een mailtje naar Irish Tinker Stablels, zij hebben de hengst O'Malley, hij is geregistreerd Drumhorse .
Stal fan Kilewier heeft ook Drumhorses, zij hebben ook een veulen van 2007 die een volle drumhorse vader( O'malley) en drumhorse moeder (Deidre)heeft, dit zal best al een aardig groot jaarling zijn.
:))

SBL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-09 12:46

starjo schreef:
:D Doe even een mailtje naar Irish Tinker Stablels, zij hebben de hengst O'Malley, hij is geregistreerd Drumhorse .
Stal fan Kilewier heeft ook Drumhorses, zij hebben ook een veulen van 2007 die een volle drumhorse vader( O'malley) en drumhorse moeder (Deidre)heeft, dit zal best al een aardig groot jaarling zijn.
:))

Ik heb ze net gebeld en ze willen heel graag meewerken. Super toch? Waar zou ik toch zijn zonder Bokt?

Hagar_Helga

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 12:48

GCDHA-NL leest indd niet elke dag de mail, maar antwoord zal je zeker krijgen. Ik had ook wat info opgevraagd omdat ik sinds kort ook een drumhorse heb en kreeg uitgebreid uitleg en antwoord op al mn vragen.
Heb je snel foto's nodig?

SBL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-09 12:56

Hagar_Helga schreef:
GCDHA-NL leest indd niet elke dag de mail, maar antwoord zal je zeker krijgen. Ik had ook wat info opgevraagd omdat ik sinds kort ook een drumhorse heb en kreeg uitgebreid uitleg en antwoord op al mn vragen.
Heb je snel foto's nodig?

Voor de tweede week van maart moet alles af zijn. Dus de foto's moet ik toch wel met een week of twee hebben. Heb jij nog wat moois dan? Wat voor een drumhorse heb je trouwens?

Hagar_Helga

Re: Wie heeft foto's en info over drumhorses?????

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 15:51

Ik heb een grijsschimmel merrie (nu wit) van 10jr hoogte van +/- 1.75m.
Ze is alleen verwaarloosd, dus binnen 2wkn gaat ze geen mooi plaatje worden. Misschien heb ik wel een leuke hoofdfoto. Als je daar interesse in hebt.

SBL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-09 16:45

Hagar_Helga schreef:
Ik heb een grijsschimmel merrie (nu wit) van 10jr hoogte van +/- 1.75m.
Ze is alleen verwaarloosd, dus binnen 2wkn gaat ze geen mooi plaatje worden. Misschien heb ik wel een leuke hoofdfoto. Als je daar interesse in hebt.

Tuurlijk! Stuur maar op. sblproducties@inbox.com

JPTinkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 22:54

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 22:58

Ik kom inderdaad in het boek te staan, maar veel info over drumhorses heb ik niet. Niet qua stamboek enzo, ben er ook maar per toeval achter gekomen dat Ziggy er 1 is, haha.

Ik ben wel van plan om een keer met hem naar de keuring te gaan.

SBL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-09 23:17

_janet_ schreef:
Ik kom inderdaad in het boek te staan, maar veel info over drumhorses heb ik niet. Niet qua stamboek enzo, ben er ook maar per toeval achter gekomen dat Ziggy er 1 is, haha.

Ik ben wel van plan om een keer met hem naar de keuring te gaan.

Ik heb na lang zoeken toch het een en ander gevonden gelukkig. En de GCDAH heeft contact met me opgenomen. Dus dat gaat helemaal goed komen.

Hagar_Helga

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 23:24

Hier alvast eentje om indruk te geven hoe ze eruit ziet. Zal dr donderdag even een beetje fatsoeneren en probere een mooiere foto te maken. Groetjes

Afbeelding

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 22:05

zo zij heeft hetzelfde hoofd als mijn Ziggy en zijn broer Max

SBL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-09 11:47

Ik wil iedereen bedanken die zo spontaan heeft gereageerd op mijn oproep. Als je nog foto's wil insturen kan dit nog tot het weekend. Daarna moet alles naar iemand die de teksten redigeert en dergelijke en wordt het boek opgemaakt zodat het eind volgende week naar de uitgeverij kan. Dus........... Hagar Helga, als het nog gelukt is met de foto, snel opsturen naar sblproducties@inbox.com. Ieder ander die nog wat moois heeft van een hele goede kwaliteit mag ook nog insturen maar zaterdag is het echt voorbij, dan kan het jammer genoeg niet meer.

Hagar_Helga

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 14:40

Helaas niet... het was echt prut weer. :(
Ik zal wat ik van haar heb nog even door kijken vanavond.
Succes met je boek!

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 21:35

Ik heb nog wel wat rijfoto`s van mijn zus op Dipsy, weet niet of je die goed genoeg vind?
Dipsy is opgenomen bij het GCDHA en is ruim 1.63 hoog en 5 jaar oud.
Afbeelding

Afbeelding

Ik heb eventueel het orgineel wat ik je kan mailen.

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 21:39

Maar Dipsy is toch geen echte drumhorse? Haar ouders zijn toch 2 tinkers?

fraske

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 21:47

een drumhorse is niet perse een kruising,
bekijk anders de site eens van GCDHA ;)

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 21:53

ja oke, maar voor mijn gevoel is nog steeds een echte drumhorse een kruising/

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 22:04

Haar vader O`Malley is opgenomen als Drumhorse. Omdat Dipsy groot genoeg wordt (minimaal 1.62 op 5 jarige leeftijd) is zij ook een echte drumhorse.

SBL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-09 22:08

Fraske heeft gelijk. Twee tinkers met de juiste hoogte met elkaar gekruist is ook een drumhorse.

En Mariska, ik wil hem heel graag, stuur maar even naar sblproducties@inbox.com. Doe me er even wat gegevens bij. Zoals je naam, of je de eigenaar bent, wie de ouders van Dipsy zijn. Hoe groot die zijn e.d.

Janet, het gaat regenen maandag! Heel hard regenen! Mag ik echt niet even op je verjaardag langskomen voor de foto's? Morgen is het droog.

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 22:10

ik ben morgen de hele ochtend weg en s middags komt visite dus dat wordt hem echt niet.

SBL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-09 22:11

_janet_ schreef:
ik ben morgen de hele ochtend weg en s middags komt visite dus dat wordt hem echt niet.

Jammer, hele fijne dag toegewenst!