Is dit het geheim van de Gypsy`s?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kiithos1
Berichten: 182
Geregistreerd: 18-02-04
Woonplaats: ergens ;-)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 16:48

millers oil
wordt hier ook verkocht zo te zien.
Ikzelf gebruik big o san, een olie voor varkens die zowel inwendig als uitwendig gebruikt kan worden.
Bij concequent gebruik werkt het goed, waar het vooral goed bij werkt is schaafwonden en zo, 1 keer erop en wond is dicht.

julian

Berichten: 852
Geregistreerd: 13-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 17:11


Tinkermuts

Berichten: 9392
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 18:02

ff offtopic: volgens mij is dat de hengst maestro in hun logo :D

ik heb nooit geen antwoord meer gekregen op mn mail overigens.

traveller
Berichten: 467
Geregistreerd: 22-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 18:43


GCofOz

Berichten: 631
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: wapserveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 19:48

Ik heb voor nog geen 3 euro sesamolie (3,5 liter) bij de supermarkt gekocht en daar zwavelbloem doorheen gedaan.
Vervolgens de sokken van de paarden ingesmeerd en het resultaat is verbluffend. Ik heb een (handels)merrie die goed mijt had met nare plekken en al. Ze stond de hele dag te stampen en je kon amper aan haar benen komen.
Na een paar dagen smeren (in het begin heb ik elke dag haar benen in de olie met zwavelbloem gezet) stampt ze niet meer en zijn de wonden aan het genezen. En zie ik haargroei....
Ik ben echt helemaal BLIJ BLIJ BLIJ en al helemaal voor de merrie. Wat moet dit een verademing voor haar zijn.
En oh ja, ik kan nu normaal aan haar benen komen. :D *\o/*

riona

Berichten: 592
Geregistreerd: 21-02-05

Re: Is dit het geheim van de Gypsy`s?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 20:13

Waarom sesamolie? Kan slaolie ook. Heb de zwavelbloem al in huis.

GCofOz

Berichten: 631
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: wapserveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-09 20:22

riona schreef:
Waarom sesamolie? Kan slaolie ook. Heb de zwavelbloem al in huis.


Sesamolie was het goedkoopste :D en als enige aanwezig in een grote verpakking ;)

Vasthi

Berichten: 4475
Geregistreerd: 06-02-03
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 23:08

Klinkt goed Hanneke!

Hoeveel olie en hoeveel zwavelbloem heb je per keer voor 4 benen gebruikt en hoe heb je het op de sokken aangebracht?????

silas

Berichten: 5661
Geregistreerd: 12-12-03

Re: Is dit het geheim van de Gypsy`s?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 23:39

heb je anders foto's van hoe en waar je het erop hebt gesmeerd en de verhouding....
wel super nieuws om te horen dat het werkt...

GCofOz

Berichten: 631
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: wapserveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 01:03

Geen idee van de verhoudingen. Heb gewoon de olie in een emmertje gedaan (3 liter) en daarbij een paar handjes zwavelbloem gemixed,
En vervolgens lekker met de handen een flinke 'schep' genomen en de sokken mee ingesmeerd.
Begon eerst met een verfkwast, maar met de handen gaat stukken beter.
Bijkomend voordeel: je krijgt er super zachte handen van.... :+ :D

Maar echt, het werkt super. Alle wondjes zijn weg en ze stampt niet meer. *\o/*

dorientjuh

Berichten: 7253
Geregistreerd: 19-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 12:51

Super fijn dat het werkt! Hoeveel dagen heb je nu precies elke dag ingesmeerd? En heeft ze er gele sokken van gekregen of valt dat mee?

_janet_

Berichten: 8633
Geregistreerd: 29-09-05
Woonplaats: Nagele

Re: Is dit het geheim van de Gypsy`s?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 13:03

ik ben benieuwd naar foto's.
heb je misschien voor en na foto's van de sokken?

julian

Berichten: 852
Geregistreerd: 13-10-05

Re: Is dit het geheim van de Gypsy`s?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 13:53

Na aanleiding van het bericht van Hanneke,heb ik vanmorgen onze Bodine behandelt,die echt lelijke plekken van mok en rasp op haar ene been aan het ontwikkelen is. Daar ze drachtig is krijgt ze nu merriebrok, waar een explosie van mok en rasp het gevolg van is. Ben benieuwd of de olie samen met de zwavelbloem voor genezing kan zorgen . Heb het er ook maar met mijn handen opgesmeerd werkte wel het beste. Hou jullie op de hoogte

Vasthi

Berichten: 4475
Geregistreerd: 06-02-03
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 15:26

Ik zou je merrie ook van de merriebrok halen en haar op gewone brok met zetten Julian.

julian

Berichten: 852
Geregistreerd: 13-10-05

Re: Is dit het geheim van de Gypsy`s?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 16:26

Goed idee Vasthi,denk dat ik dat ga doen.

dorientjuh

Berichten: 7253
Geregistreerd: 19-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 16:46

Of je zou haar in plaats van de merriebrok en de gewone brok, Pavo Podo Supply kunnen voeren. 300 gram per dag, je merrie wordt goed ondersteund tijdens haar dracht (hoeft overigens de laatste drie a vier maanden van de dracht pas) en het heeft een heel lage suiker/ zetmeel gehalte én heeft een perfecte calciumfosforverhouding! *D

Keeva

Berichten: 4127
Geregistreerd: 05-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 17:12

Zou haar inderdaad van de merriebrok halen Julian, ik heb met Kyara vorig jaar precies hetzelfde gehad (en Peetorlan hier op Bokt ook met haar merrie), een ware mok-explosie na een paar dagen merriebrok. Voor mijn merrie dus ook geen merriebrok meer !

't lijkt me zo'n vetkezerij, die olie :+

japielover

Berichten: 3521
Geregistreerd: 25-03-04
Woonplaats: Ede & Varsseveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 21:47

dames...
ik heb ook en verzg tink met rasp.. hij heeft het op bijde benen bij net iets onder het begin van z'n sokke..
wie heeft nu wat.. welke olie en war die zwafel halen??

GCofOz

Berichten: 631
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: wapserveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 12:22

Ik heb helaas geen foto's genomen.

Wat ik heb gedaan is het volgende.
Eerst de benen heel goed gewassen met teatree shampoo en daarna gedroogd met een handdoek. Toen de sokken goed droog waren de sokken eerst ingesmeerd met een ronde verfkwast en daarna met de vingers zodat de olie met zwavelbloem echt helemaal tot op de huid kwam.
De volgende dag heb ik weer olie met zwavelbloem in haar sokken gesmeerd en de dag daarna weer.
Toen een paar dagen niet omdat de plekken wat vurig rood werden en Lies iets meer ging stampen. Na een paar dagen trok het vurige weg en kwam er een heel mooi gezond rozig velletje voor terug en hield het stampen op.
Ik smeer nu nog 1x per week in en ik zie/hoor Lies niet meer stampen. En ik denk dat ik straks alleen nog maar een 'onderhoudsbeurtje' geef bijv. 1x in de maand.

Ik voer al maanden geen brokken meer maar bietenpulp met zemelen, zeewier, lijnzaad en kompleetsupplement.
Ook de drachtige merries. Bietenpulp en zemelen is ruwecelstof en een veel natuurlijker voeding voor paarden dan brokken of muesli's.
Bevalt me meer dan prima. Ik heb ooit het boekje Zomerexceem genezen met voeding gekocht en het in één andem uitgelezen.
Echt een aanrader.

Muds

Berichten: 1604
Geregistreerd: 20-07-08
Woonplaats: Westerkwartier

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 18:22

Ik ben er zojuist achter gekomen dat sokken héél vies worden van insmeren met olie :D Al het stof en zand blijft er in plakken, ik heb nu een wit paard met zwarte sokken :+ Maar goed, eens kijken of het hier ook zo goed werkt.

riona

Berichten: 592
Geregistreerd: 21-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 22:58

Ben nu 3 dagen bezig met Claire. Ze had veel last van jeuk, de mok had ik nog wel onder controle maar de jeuk was niet leuk meer. Na 3 dagen zagen de mok plekken er veel schoner uit en de jeuk is zo goed als weg. Mijn zwavelpoeder is op dus ga nog maar een pot halen en dan 1 of 2x in de week het er op smeren. Sokken zijn alleen aan de bovenkant vies, het stinkt wel maar ach als het helpt dan loop ik wel even rond als een verrot ei :D :D

Lucy_1

Berichten: 2482
Geregistreerd: 26-10-05
Woonplaats: Goeree-Overflakkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 08:52

Zou dit ook helpen bij paarden die manenexceem hebben?

julian

Berichten: 852
Geregistreerd: 13-10-05

Re: Is dit het geheim van de Gypsy`s?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 08:59

Weet niet of het echt werkt,maar Mw Rawlings vertelde tegen mij dat ze de olie met zwavel in de sokken,staart en manen deden.Het hielp tegen jeuk en ongedierte in de haren.
Dusssssssssss

riona

Berichten: 592
Geregistreerd: 21-02-05

Re: Is dit het geheim van de Gypsy`s?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 09:33

Ik heb op equitana een bus gekocht dat helpt tegen schuren van de staart en manen 3x raden wat daar in zit. Zwavel. Het ruikt ook erg en dat moet de vliegen weer weg houden. Je moet met zwavelbloem wel oppassen want sommige paarden kunnen daar niet tegen. Dus niet te lang achter elkaar gebruiken. Ik heb mijn bus op maar ga wel nieuwe halen zodat ik het bij kan houden.

traveller
Berichten: 467
Geregistreerd: 22-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 10:20

Ik zou het alleen niet op open wondjes smeren. Is de huid heel en alleen maar schilferig zou je het kunnen proberen.
untopic voor manenexceem uiercreme (dus niet de bruine zalf) gemengd met tea tree olie (van het kruidvat)

Lucy_1 schreef:
Zou dit ook helpen bij paarden die manenexceem hebben?