Is dit het geheim van de Gypsy`s?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
julian

Berichten: 852
Geregistreerd: 13-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 12:27


GCofOz

Berichten: 631
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: wapserveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 12:55


dorientjuh

Berichten: 7253
Geregistreerd: 19-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 14:18

Moet je dan een liter olie over 4 benen verdelen? Dus dat is eigenlijk voor een keer? En ik snap nu even niet meer hoe vaak je het nou moet gebruiken. De een zegt in het begin om de drie dagen, de ander zegt om de 6 weken..

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Re: Is dit het geheim van de Gypsy`s?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 14:25

Ik gebruikte echt niet zoveel olie... ik mengde het in een bakje/schaaltje... totdat het smeerbaar werd.

Jannepauli

Berichten: 10818
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 14:29

dorientjuh schreef:
Moet je dan een liter olie over 4 benen verdelen? Dus dat is eigenlijk voor een keer? En ik snap nu even niet meer hoe vaak je het nou moet gebruiken. De een zegt in het begin om de drie dagen, de ander zegt om de 6 weken..

Zou ik niet doen.
Een flinke scheut olie mengen met zwavel en dan met een flinke wattenprop op de aangedane plekken indeppen.
Om de drie dagen lijkt me een goede regel, afhankelijk van de ernst van de aandoening.
Als de plekken genezen dan wat meer tijd er tussen, gewoon even uitproberen.

dorientjuh

Berichten: 7253
Geregistreerd: 19-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 14:31

Haha, oh dat scheelt dan weer in de kosten. :D
Ik ga zo even naar de drogist en ik zal eens kijken wat de prijzen daar zijn.

GCofOz

Berichten: 631
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: wapserveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 14:55

zou je zonnebloemolie ook met babyolie kunnen mengen? Of mengt dat niet.

Jannepauli

Berichten: 10818
Geregistreerd: 21-03-05

Re: Is dit het geheim van de Gypsy`s?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 14:58

Vast wel, maar waarom zou je dat doen?

GCofOz

Berichten: 631
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: wapserveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 15:02

Jannepauli schreef:
Vast wel, maar waarom zou je dat doen?


kostendrukkend :D Want ik wil nl wel de hele sokken in de olie zetten en dan is babyolie alleen gewoon erg duur.
Vandaar het mengen.

ellepel

Berichten: 47437
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 15:04

zit toch even met 1 ding he..die zwavel..dat kan wel bij drachtige merries?

GCofOz

Berichten: 631
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: wapserveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 16:05

ellepel schreef:
zit toch even met 1 ding he..die zwavel..dat kan wel bij drachtige merries?


Ik heb even op de site van de Paardendrogist gekeken en kan nergens vinden dat zwavel niet goed zou zijn voor drachtige merries. Maar dan hebben ze het wel over organische zwavel.

en dan is deze leverancier goedkoper dan de paardendrogist: http://www.animalpharma.nl/nl/producten ... 07/AP-MSM/

julian

Berichten: 852
Geregistreerd: 13-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 16:11

Ik denk alleen de olie om de 3 dagen( behoud behang) en olie met zwavel (tegen jeuk en bijten in de sokken)om de 6 weken,

Vasthi

Berichten: 4475
Geregistreerd: 06-02-03
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 16:15

Die Tendo zwavelbloem kon ik trouwens een aantal jaren geleden alleen kopen bij de Reformwinkel en zeker niet in een gewone drogisterij. Ik wilde het toen kopen tegen rasp, maar heb het nooit gebruikt. Volgens mij staat de pot nog ergens in de schuur. Ik zal eens gaan zoeken.

Waarom is die pig oil zo duur per liter als het "slechts" parafine is?

traveller
Berichten: 467
Geregistreerd: 22-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 17:26

In de UK is de Pig Oil niet zo duur, maar de bedrijven die ik tot nu benaderd heb verzenden niet naar hier.
Ik wacht nu op antwoord van de export manager van de producent, die is de 19e terug op kantoor. In de UK krijg je 4,5 liter voor 15 pound en met de huidige koers is dat natuurlijk gunstig.


Vasthi schreef:
Die Tendo zwavelbloem kon ik trouwens een aantal jaren geleden alleen kopen bij de Reformwinkel en zeker niet in een gewone drogisterij. Ik wilde het toen kopen tegen rasp, maar heb het nooit gebruikt. Volgens mij staat de pot nog ergens in de schuur. Ik zal eens gaan zoeken.

Waarom is die pig oil zo duur per liter als het "slechts" parafine is?

GCofOz

Berichten: 631
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: wapserveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 19:45

Volgens de Google currency calculator zou 15,-- GBP omgerekend Euro 16,96 zijn.
Is de pond dan zo veel in waarde gedaald?

stalnijmegen

Berichten: 4562
Geregistreerd: 03-10-05
Woonplaats: schijnbaar niet verweg genoeg van het gezeur

Re: Is dit het geheim van de Gypsy`s?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 19:52

pond is op het moment net zoveel als een euro ( en een beetje dan)

dorientjuh

Berichten: 7253
Geregistreerd: 19-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 14:14

Ik ben even drie drogisterijen afgegaan: de Trekpleister, het Kruitvat en de Etos (en de Action maar dat is niet echt een drogisterij). Geen van alle hadden zwavelbloem in het assortiment; ze keken ook allemaal :o? wanneer ik ernaar vroeg. :P

De babyolie: bij alle winkels heb ik dus maar een merk babyolie kunnen vinden waar duidelijk op stond dat deze ongeparfumeerd was, dit was de Neutral Baby Huidolie en deze kostte overal €4,99 per 150 ml (!). Prijzige aangelegenheid dus.

snowdon

Berichten: 26260
Geregistreerd: 07-11-01

Re: Is dit het geheim van de Gypsy`s?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 14:37

Dorien, probeer eens bij een reformzaak :)
Ik had ook maar een klein flesje olie, maar had ook echt maar een a twee eetlepels nodig per behandeling.

Poosje81
Berichten: 21227
Geregistreerd: 13-08-02
Woonplaats: La Douce France

Re: Is dit het geheim van de Gypsy`s?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 19:08

Zwavelbloem/poeder is ook verkrijgbaar bij de apotheek, weet ik uit ervaring.

Ariebren
Berichten: 8493
Geregistreerd: 06-01-06
Woonplaats: Goudswaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 03:20

Nuage schreef:
Even een hele gekke vergelijking; maar mijn vriend werkt in de haven met kolen. Om te voorkomen dat er kolen in zijn porien terecht komen smeert hij zijn huid in met uierzalf.
Vet dus.

Zou de olie een beetje hetzelfde doen bij de sokken/huid qua invloeden van buitenaf?



Yep, dat werkt tegen kolen stof.

Olie ook, de huid wordt vet en er kunnen geen vuile stoffen de huid indringen.
Er bestaan zepen die het zelfde effect geven.

Maar vroeger werd er verlopen carter olie gebruikt om de jeuk van de paardenbenen te bestrijden.
Deze olie bevatte veel zwavel, afkomstig uit het verbrandings proces van de motor.

Wanneer je dit nu gebruikt krijg je de halve Bokt wereld over je heen, maar waarom??

Dit werkt niet, dit is kanker verwekkend, dit is gevaarlijk, enz, enz.

Zwavel is en blijft een heel goed bestrijdings middel tegen bacteriele, streptokokken, enz besmetingen.
Mijt wordt door zwavel ook gedood.

Mauve7

Berichten: 899
Geregistreerd: 23-10-06
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 08:09

dorientjuh schreef:
Ik ben even drie drogisterijen afgegaan: de Trekpleister, het Kruitvat en de Etos (en de Action maar dat is niet echt een drogisterij). Geen van alle hadden zwavelbloem in het assortiment; ze keken ook allemaal :o? wanneer ik ernaar vroeg. :P

De babyolie: bij alle winkels heb ik dus maar een merk babyolie kunnen vinden waar duidelijk op stond dat deze ongeparfumeerd was, dit was de Neutral Baby Huidolie en deze kostte overal €4,99 per 150 ml (!). Prijzige aangelegenheid dus.


Ik heb een jaar of 3 geleden ook een fysieke winkel zoektocht gedaan maar enkel de DA verkocht Tendo zwavelbloem. De hele pot (800 gr of zo) kosten iets van € 6, flesje natusam babyolie erbij van € 4 en dan heb je voor erg weinig geld een goed middeltje :j Die pot zwavelbloem gaat ook erg lang mee omdat je maar een paar eetlepels nodig hebt om het papje mee aan te maken. Overigens kan je zwavelbloem ook op internet kopen, zoek maar eens op google "tendo zwavelbloem". Enige nadeel is dat de verzendkosten hoger zullen zijn dan het product....

traveller
Berichten: 467
Geregistreerd: 22-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 12:38

De paardendrogist kan de PIG OIL bestellen. Komt neer op Euro 30,- voor 5 ltr + verzendkosten. Is dus bijna dubbel zo duur dan in de UK.
Nog iemand iets gehoord van Miller Oils over het Pig oil en de prijs?

Rianavaplu

Berichten: 266
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: Hoogerheide

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 13:48

Heb een aantal weken geleden op de Hengstenkeuring van het ICS in Schijndel
met Tom Price gesproken! :D

Ene volgens mij weet die er wel het één en ander van hé!! :+ }>
Die gebruikt voor de afgebrande sokken(zoals hij dat noemde) van in het land staan, afgewerkte olie!!!

Op mijn vraag wat hij dan voor de manen gebruikt, gaf hij als antwoord Babyolie!! :P

Moet eerlijk zeggen dat ik het nog niet aangedurfd heb om het te gaan gebruiken!! ;)

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 13:58

voor degenen die al bezig zijn, krijg je nu niet een vieze plakzooi van die olie? want olie trekt imo juist vuil aan, zand blijft er in plakken enzo.


*alles ff lezen pellie, het plakt* :D

traveller
Berichten: 467
Geregistreerd: 22-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 15:50

babyolie gebruik ik al langer, is alleen zo'n dure optie, je sprayt zo'n flesje zo weg
die afgewerkte olie daar waag ik me ook niet aan :P :P :7 :7