Is dit het geheim van de Gypsy`s?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lucy_1

Berichten: 2482
Geregistreerd: 26-10-05
Woonplaats: Goeree-Overflakkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 09:02

Bedoel jij de zwavelbloem Lien? Ik gebruik het nog steeds als het nodig is... Werkt super, maar ze krijgen er machtig vieze sokken van... Dat vind ik echt een groot nadeel...

Bari

Berichten: 1515
Geregistreerd: 31-12-08
Woonplaats: in het noorden van 't land

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 09:15

interessant topic.ik zal dit pig oil ook wel willen proberen.

kaatjemuts

Berichten: 2327
Geregistreerd: 15-07-07
Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 09:16

ik gebruik zwavelpoeder gemengt met babyolie al jaren.... bij mijn kwpner en bij de friezen. Werkt geweldig op alle soorten mok...

Frats

Berichten: 486
Geregistreerd: 13-10-06
Woonplaats: Kranenburg-Frasselt Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 09:27

Als rasp over produktie van talg is?! Wat kan je daar dan aan doen? Ook dat zwavelpoeder mengsel op smeren?
Ik ben sinds twee weken bezig met zelf gemengde mokthee. Ben erg benieuwd. Stampen en bijten is volgens mij minder geworden. Of is dat altijd minder in de winter?

desillies
Berichten: 6778
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Castelnaud la Cgapelle ( FR)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 09:28

Lucy_1 schreef:
Bedoel jij de zwavelbloem Lien? Ik gebruik het nog steeds als het nodig is... Werkt super, maar ze krijgen er machtig vieze sokken van... Dat vind ik echt een groot nadeel...


Ja ik bedoel de olie met zwavelbloem :j
Mijn paarden hebben geen mok of rasp (afkloppen!) maar aangezien er in het begin werd gesproken over het geheim van de gypsy's om mooie volle sokken te krijgen/houden...

Maar als ik het preventief gebruik en dan vervolgens alles geel ziet en klef is dat is natuurlijk ook niet erg wenselijk!
Misschien dat ik het dan in mijn achterhoofd moet houden voor het geval dat...

ellepel

Berichten: 47434
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 09:31

Frats schreef:
Als rasp over produktie van talg is?! Wat kan je daar dan aan doen? Ook dat zwavelpoeder mengsel op smeren?
Ik ben sinds twee weken bezig met zelf gemengde mokthee. Ben erg benieuwd. Stampen en bijten is volgens mij minder geworden. Of is dat altijd minder in de winter?


ik zie bij onze tinkers geen verschil,zomers is het warm in de sokken en stampen ze, in de winter zit er zand in en stampen ze.
niet vaak,maar ik zie ze af en toe wel stampen
naar mijn weten is rasp overproductie van huid/talg.
de klitwortel werkte bij kelly erg goed daarvoor omdat die het bovenste huidlaagje losweekt

Frats

Berichten: 486
Geregistreerd: 13-10-06
Woonplaats: Kranenburg-Frasselt Duitsland

Re: Is dit het geheim van de Gypsy`s?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 09:35

Het bovenste huidlaagje is dat dan een soort korst randje? En komt die dan met de tijd weer terug?
Noah sampte vroeger de stal uit. Nu (sinds 4 maanden) staat hij 24 uur op de wei met schuilstal. Maar ik heb hem niet meer zien stampen.

Bari

Berichten: 1515
Geregistreerd: 31-12-08
Woonplaats: in het noorden van 't land

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 13:45

mijn paardentandarts was er en gisteren kregen we dus een gesprek over mok,rasp etc....hij doet aan de natuurlijk geneeswijzen voor paarden vooral bij de sobere rassen, hij heeft een product op basis van Biergist, dat gaat dingen zoals mok en rasp van binnenin tegen omdat het de lichaam zal reinigen, ik heb wat folders gekregen en ook voor en na behandeling fotos, werkelijk er zaten paarden tussen die waren haast kaal of zaten er onder de mok of rasp. je zag echt een enorm verschil nadat ze zijn begonnen met Biergist. je geeft het standaard door het voer, en verder zei hij niet prutsen met dingen zoals neocidol, sebacil, en andere dingen. ik heb mijn eigen tinker een keer behandeld met neocidol, nou ik doe t niet meer meer want hij was helemaal geirriteerd aan zijn pijpbenen. ze staan bij mij 24/7 buiten, lekker in de drek en niks meer aan de hand, meer dan de sokken een keer goed uitborstelen doe ik niet. ik geloof best dat dus mok en rasp van binnenin komen en als je het lichaam van binnen goed schoonmaakt dat de kans op zulke narigheid wat minder word.dit natuurlijk in combinatie met zo natuurlijk mogelijk voer, dus weinig eiwit en suikers etc. dat hele lijstje.

Vasthi

Berichten: 4475
Geregistreerd: 06-02-03
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 16:31

Ik ben zeer tevreden over de zwavelbloem. Heb het helaas alleen al een tijdje niet gebruikt ivm mijn operatie.
Nadeel is idd dat de sokken erg vies blijven omdat het vuil in de haren blijft zitten vanwege de olie.

De sokken blijven niet geel.

Rivaldo
Berichten: 3512
Geregistreerd: 08-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 16:34

Hahaha, ik dacht even dat Gypsy's een raar volkje uit weetikveelweggistanwas :')
Ontopic;
Handig zeg, iemand al resultaten? :D

stalnijmegen

Berichten: 4562
Geregistreerd: 03-10-05
Woonplaats: schijnbaar niet verweg genoeg van het gezeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 21:09

Ik ben er mee begonnen ergens in de zomer, maar hoe snel ik alles in huis wilde hebben (zwavelboem moest hier bij de drogist besteld worden) zo snel bleek dit ook echt GEEN karweitje voor mij, men wat een gedoe :o
eerst handschoentjes aan, dan een bakkie, olie erin, poedererbij, roeren/mengen dat het mooi een egaal goedje werd en dan na het peerd met het bakkie..
Wat een smerige sokken bleee. heb het een week volgehouden, en toen heb ik me erbij neer gelegd en via Marktplaats zo een bus olie besteld ( kant en klaar goedje, is hier neem ik ook besproken geweest) Dat spul heb ik in een plante sproeier gegoten, kijk dat werkt voor mij al veel beter/makkelijker. En dus heb ik dat ook langer volgehouden ( ook maar 2 weken ofzo ivm te veel zon en ik bang was dat het peerd zou verbranden)
Maar met het laatste ga ik weer beginnen, daar is het nu mooi tijd voor, onze iduna heeft altijd jeuk aan d'r staartwortel, en het viel me op dat ze 1] het heerlijk vond als ik het erin masseerde en 2] ze minder aan haar staart zat te jeuken...
Ik heb nog een hele pot ( kg) zwavelbloem erstaan, of ik er iets mee ga doen... weet niet, moet ik eerst meer positieve verhalen horen.

Ariebren
Berichten: 8493
Geregistreerd: 06-01-06
Woonplaats: Goudswaard

Re: Is dit het geheim van de Gypsy`s?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-09 23:41

Als je nu zelf handschoentjes aanmoet voor het werken met zwavelbloem.
Wat voor effect heeft het dan op de paardenbeentjes ??

desillies
Berichten: 6778
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Castelnaud la Cgapelle ( FR)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 08:40

Ariebren schreef:
Als je nu zelf handschoentjes aanmoet voor het werken met zwavelbloem.
Wat voor effect heeft het dan op de paardenbeentjes ??


Dat de benen geel worden en je handen niet?? :)

Ik denk trouwens dat ik het topic nog eens opnieuw moet lezen en dan ook het Engelse stukje via de link die ergens staat.
Ik ging er vanuit dat 'men' het preventief gebruikte maar nu twijfel ik, waarom zouden ze er dan zwavelbloem indoen namelijk...
naar ik nu aanneem doe je dat pas als je paard iets mankeerd aan zijn benen ;)

Lucy_1

Berichten: 2482
Geregistreerd: 26-10-05
Woonplaats: Goeree-Overflakkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 09:09

Ariebren schreef:
Als je nu zelf handschoentjes aanmoet voor het werken met zwavelbloem.
Wat voor effect heeft het dan op de paardenbeentjes ??



Ik doe helemaal geen handschoentjes aan.... Maar dat doe ik met sebacil ook niet... Wat ik op mijn paard smeer, moet dan ook op mijn handen kunnen.... Wat ik wel doe is mijn handen wassen na elke behandeling...

dorientjuh

Berichten: 7253
Geregistreerd: 19-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-09 12:43

idd, ik smeerde zavelbloem ook gewoon met mijn blote handjes hoor. Werden ze nog lekker zacht van ook. ;)

Nathalie83

Berichten: 1371
Geregistreerd: 07-09-08
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 10:03

Ik zie dat dit een heel oud topic is, maar nu kreeg ik ook de tip zwavelbloem. Alleen kan im het. Nergens vinden en ook de links in dit topic werken niet meer..

Weet iemand waar je het tegenwoordig nog krijgen kan?

Annemeik

Berichten: 4246
Geregistreerd: 29-08-03
Woonplaats: Lunteren

Re: Is dit het geheim van de Gypsy`s?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 10:26

Ben je al bij de apotheek geweest?

VandeMol
Berichten: 1787
Geregistreerd: 29-02-08

Re: Is dit het geheim van de Gypsy`s?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-17 16:41

Ik haal het eens per jaar op Appleby

stalnijmegen

Berichten: 4562
Geregistreerd: 03-10-05
Woonplaats: schijnbaar niet verweg genoeg van het gezeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-17 16:16

Nathalie83 schreef:
Ik zie dat dit een heel oud topic is, maar nu kreeg ik ook de tip zwavelbloem. Alleen kan im het. Nergens vinden en ook de links in dit topic werken niet meer..

Weet iemand waar je het tegenwoordig nog krijgen kan?


Ik heb het eerder bij de apotheek gehaald. Hun moesten het ook bestellen omdat ze niet zulke potten op voorraad hadden

Nathalie83

Berichten: 1371
Geregistreerd: 07-09-08
Woonplaats: Marum

Re: Is dit het geheim van de Gypsy`s?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 10:52

Gewoon de ‘mensen’ apotheek? :D zal ik daar eens langs +:)+ thanks

ellepel

Berichten: 47434
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 19:46


ierusju

Berichten: 2274
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Aan de kust :)

Re: Is dit het geheim van de Gypsy`s?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 20:00

Wij halen onze zwafelbloem bij de drogisterij. Daar hebben ze achter vaak wel wat potten staan, omdat het onveilig is om in de winkel te hebben staan dacht ik.

Duhelo

Berichten: 28589
Geregistreerd: 29-05-03

Re: Is dit het geheim van de Gypsy`s?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-17 20:10

Hoe staat het met de mensen die in 2009 in dit topic gereageerd hebben? Zijn jullie het blijven gebruiken? Hadden jullie echt positieve resultaten hiermee?

Nathalie83

Berichten: 1371
Geregistreerd: 07-09-08
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 20:14


Lucy_1

Berichten: 2482
Geregistreerd: 26-10-05
Woonplaats: Goeree-Overflakkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-17 23:18

Duhelo.... ik vind het nog steeds super fijn spul. Voor de mok en rasp dan he.... ;) Heb het altijd standaard in mijn kast staan en gebruik het nog regelmatig.