Wat lief zeg dat ze haar binnen gezegt hebben Peet.. Het schijnt inderdaad nogal tekeer te gaan in Nederland, hier was eigenlijk de hele dag wel droog, wat wolken en zon.. Alleen vanmorgen een buitje..
Hier vandaag ook dikke buien met onweer, windvlagen en hagel. Maar nu is het gelukkig weer droog, de maan scheen tenminste net vol in m'n gezicht toen ik de deur uitliep. Scheelt weer met voeren zo'n volle maan, wordt je tenminste een beetje bijgeschenen
Duimen voor whisper morgen!!! Heel fijn dat de mensen jullie zo goed opvangen peet Sita lekker bij de paardjes geweest! Janet het nogsteeds naar haar zin op t werk. Super is dat Vandaag weer les gehad met mallow, toch maar erop in plaats van lange lijnen. Weer is zonder hoofdstel gereden. op het begin ging het super slecht, maar aan het eind echt zoooo super! Vanuit een volle galop naar stilstand, enkel op m'n zit. Hij pikte het echt super op! Ben apentrots
allemaal snotneusjes hier.. ben zelf ook beetje verkouden aan het worden..
eevj lekker les geahd! mooi zo!!
ben gister bij misty en travis op bezoek geweest.. ze vonden het volgens mij erg fijn om ons even te zien.. Misty zag er goed uit! was erg vrolijk, dus ze heeft wss geen pijn! Ik kon haar voet neit zo goed beoordelen maar haar sok is er helemaal afgeschoren en er zit een soort verbandje om heen. Ben blij dat ze er zo fijn bijstaat!
Dierenarts is geweest en was niet tevreden, ze vond de verdikking nog tegen vallen. Ze heeft weer een injectie gegeven en komt dat morgen ochtend weer doen. Ik hoef maar 1maal per dag even iets te melken en even mintzalf halen om het te masseren.
Beterschap voor iedereen die verkouden/grieperig is!!
En beterschap voor de zieke paardjes!! Fijn te horen dat Misty er goed bij staat en vrolijk is. Bij Whis nog te weinig vooruitgang, dat is balen. Wat een goede stalhouders, zo fijn als ze met je meedenken!! Hoe is het met Dewi, heeft ze last gehad van de spijker? TK, hoe gaat het met Kyana?? En hoe is het met Nigels sputterpoep en zijn "lange tanden" maaltijd?
Janet; je weet dat het tijdelijk is en dat ZIggy goed verzorgd wordt, het is gewoon even zo. Een nieuwe baan en inwerken vreet ook energie.
En verder ook nog mooie paardenmomenten gelezen. Ik heb gisteren kort gereden en toen begin het te regenen. Was ook wel gezellig, we waren met z'n vieren, lekker kletsen bij de paardjes terwijl het regen er met bakken uit kwam. En Vince vond het niet erg hoor, dat het maar een kort ritje was.
Vince maar heel kort gereden, hihi. Het was hier gister heel apart weer, regen en dan weer stralende zon. Ik heb Nigel gisteren zelfs nog even gereden. Het weglaten van het kuilhooi had geen zin, de mest bleef hetzelfde. Het wordt nu wel wat dikker, met her en der een verstopte bal, maar het is nog steeds een vlaai. Ik heb hem gister even wat gereden, wat stapwerk en draf aan de lange teugel om die darmen even op te schudden. De brokjes gaan handje voor handje naar binnen.. 'Ah, Nig, nog één hapje!' Zijn vacht glanst nog steeds en de kuilen zijn ook weggetrokken, maar nog steeds die vlaaien... Ik weet het niet zo goed, iemand van jullie nog tips?
Nigel staat 24/7 op een kort weiland, waar hij elke dag 20m2 bijkrijgt en krijgt `s ochtends (tussen 9-11) een halve kilo Pianissimo van Cavalor met lijnzaad en een kruiwagen kuilhooi (dus er tussen in) en `s avonds (tussen 9 en 11) krijgt hij hetzelfde maar dan met de SandClear brokjes.
Pianissimo is tja.. ehh... Het is meer muesli met een beetje brokken erdoor. En het is zeer eiwitarm en geen kilo, heb ik vandaag gewogen. Laten we zeggen, het is een halve schep Maar maar 200 gram ofzo, het is heel licht.
En die twee kruiwagens hooi is voor 3 ponies he Eureka eet er ook veel van mee.
De mest zag er vandaag trouwens heel erg goed uit! Ik vond ook al normale mestballen
timokyana
s middags, sorry nog niet bijgelezen. ben aan het wachten op de veearts die de shetten komt nakijken. Billy ( de bonte) staat al een paar dagen aan de diarree. Ik laat hem ook maar gelijk naar Kyana's voorbeen kijken hebben we alles gehad.
Nu nog duimen dat morgen de osteopaat voor nienke komt en dan blijven de paardjes hopelijk allemaal weer gezond
Beterschap voor whis
De menles van gister was overigens erg geslaagd. Veel bijgeleerd en word zeker vervolgd
Aah, dat had ik niet uit je verhaal begrepen, ik dacht dat hij alleen die kruiwagen kreeg. Kan je benaderen hoeveel kg het is? Of geef de afmetingen van je kruiwagen
Da's idd redelijk weinig ruwvoer. Die van mij zouden 7 tot 10 kg per voerbeurt (twee ruwvoerbeurten per dag) samen moeten krijgen. Maar realiseer me dat ik dat eigenlijk al lang niet meer heb gewogen. Ga het vanavond gelijk eens doen
4-5 kg Zou dus overeenkomen met 2-3 plakjes van een kleine baal hooi voor 3 paarden per voerbeurt.