[TI] [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

POLLO

Re: [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 18:46

nikita ik loop met Baggio alleen. Als het goed gaat met een bit zou ik het ook noet veranderen hoor.In de zomer tijdens het dek seizoen doe ikwel een hoofdstel aan hoor anders is hij ook niet te houden maar in de winter gaat het goed zo.
erg leuk die sneeuwfoto,s wil ik ook graag

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 18:56

Mazzel, jammer dat de koop van Kaylen niet door kan gaan… Sterkte met het opnieuw verkopen

Annick sterkte met Jan’s moeder wat een spanningen geeft zoiets he….

Leuk hoor wenk!

Branka, de lichtslang hangt nu netjes

Net weer een berg spullen uit een kast weg kunnen doen. Effe schoonzus bellen of ze t hebben wil of dat ik t naar de rommelmarktverkoper kan doen. Heerlijk eens schoonschip maken
Haha mensen verklaren ons voor gek dat we nu al spullen weg gaan doen maar tegen de tijd dat we hier weg moeten is er tenminste niet zo veel van dat werk meer En hoe leger t is, des te ruimer het lijkt als er ooit mensen komen kijken hier.
We wilden ook al spullen op internet zetten om te verkopen. Schoonma en zus wilden onze strechters (1 of 2x gebruikt ) al overnemen, hahaha. We gaan echt in de uitverkoop

Net ook lekker hutspot op Morgen nog een dag lekker draadjesvlees. :Y dat maak ik altijd voor 2 dagen tegelijk want dat duurt zo’n poos.

Ohhhh, moest vandaag zo lachen op Lemmyteck. Ik en Jan hebben allebei een eigen krantenmandje. Die staan vlakbij de eettafel. Toen ik daar kadootjes aan t inpakken was, hoorde ik geritstel Was lemmy een nest aan het maken in mijn krantenmandjes Vond ie blijkbaar gezelliger Beest he?

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 19:05

Mazzelmeid, balen dat de verkoop niet door kon gaan. Het is al zo stressvol en dan gaat het ook nog niet door.
Annick sterkte met je schoonmoeder
Leuke foto's allemaal zeg!

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 19:10

Tinkermuts, balen van je vader. Waar zit de kanker? Geweldig dat Chuck je dan kan afleiden. We krijgen zo veel terug van die paardjes.
Annick, je schoonmoeder is wel heel erg licht. Zit er ook een tumor in haar lever? Ingekapseld?
NikitaGoGo, mooie foto's! Ben jaloers op je sneeuw.
Spetter, leuk Kerstkaartje geworden joh!
Mazzel-Meid, balen dat Kaylen nog niet verkocht is.
Jellie en Jan, in alle opzichten lekker bezig Mira "op" Kit? Voorzover ik weet niet, maar Chub vond haar zwoel kijken geloof ik
Sjeetah, lief kopje heeft Amy
Indezz, lieve Lucy!
Maya, beterschap!
Yarka, mooie foto van je paardjes
Ingrid, je zag er mooi uit!

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 19:24

TM wederom rotnieuws! Sterkte!

En annick ook, ik hoop dat je schoonmama een beetje opknapt nog!

Zoals Pollo al schreef (en ik in mijn pb) leggen we bij Baggio inderdaad het halstertouw door de mond heen. Op die manier kan iedereen hem eigenlijk wel meenemen, maar je moet wel stevig in je schoenen staan. Hij moet in het zomerseizoen van en naar de wei langs de weiden met andere paarden. Dit kan nog wel eens voor rottige situaties zorgen.

Maya, lekker hoor, met 2 paarden weg!

Mazzelmeid, rot dat de verkoop niet door ging, aan de andere kant heb je nu wel zekerheid. Want verkoop in termijnen is niet altijd een succes (soms wel, weet ik uit ervaring, namelijk met Maya)
Kaylen ziet er wel super uit hoor (als ik de centjes had, wist ik het wel )

Hier verder geen nieuws meer, ben vandaag niet geweest, moest veel te veel doen in huis, is zowaar ook wat gebeurd. Morgen uitmesten en dan op verjaardag!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 19:51

Grinnik, hoewel ik dat zelf heb gedaan, die verkoop in termijnen, ik zou het zelf toch nooit doen, en eigenlijk is Leonoor gewoon gek geweest Het is zo onzeker en je bent eigenlijk met twee aanspraak op 1 dier enzo... Enfin, het is nu afgerond en daar ben ik blij om.

Wen, ziet er leuk uit, evenals dat filmpje! Ik zou mezelf ook graag eens op foto zien met handpaard, maarja nooit een fotograaf in de buurt behalve mezelf. Heb jij niet het probleem met ongelijke gangen? Hier passen ze zich heel sterk aan elkaar aan, wat erg handig is.

Ik lag daarnet op bed, komt ineens pa binnnen (was idd net terug) met dat er gebeld was waar ik bleef, moest ik oppassen.. glad vergeten, wat voelde ik me toen stom zeg. Ben dus zonder eten naar daar gegaan, gaat ook latertje worden en knal van de koppijn dus ga me morgen ziek melden, ik moet even goed slapen.

Jellie, succes met opruimen! Het toont idd altijd wel ruimer en mooier dan.

Poosje81

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 19:56

Maya schreef:
Grinnik, hoewel ik dat zelf heb gedaan, die verkoop in termijnen, ik zou het zelf toch nooit doen, en eigenlijk is Leonoor gewoon gek geweest Het is zo onzeker en je bent eigenlijk met twee aanspraak op 1 dier enzo... Enfin, het is nu afgerond en daar ben ik blij om.

Je woont ook niet aan de andere kant van het land, dus ik wist je te vinden

Whis_Serada

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 19:56

nou ze zeggen wel eens alles komt in drieen.
het lijkt er wel op bij tinkermuts.
meid heel veel sterkte met al die ellende.
alvast veel sterkte woensdag. en met je vader hoop ik dat er nog wat aangedaan kan worden
------------------------------------------------------------------------------------

Zo vandaag naar de wedsrijd van me vrien din geweest linda met thomas.
en ze heeft een eerste plaats gehaalt met 161 punten.
eerste proef ging niet zo maar de tweede dus heel erg goed.
op naar de volgende wedstrijd.

whis had vandaag vrij wahahhaah heeft wel lekker twee keer buiten gehobbelt.
morgen gaan we weer wat doen

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 19:59

Saskia, sterkte met je pa...!

Ik ben erg moe na deze dag, maar heb in Elke's topic met de foto's van mijn wedstrijd gereageerd...

desillies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 20:00

jemig Tinkermuts wat een naar nieuws allemaal,ik wens je wederom veel sterkte toe ....

Vanmorgen om 9 uur vertrokken naar stal,Tom ingespannen en en route richting manege De Strandhoeve waar Eefje en ik de grote wisseltruc weer hebben uitgevoerd.
Tom uit het tuig in Roy's stal geplant en Roy in het tuig voor de wagen
Tenminste,dat was het plan maar aangezien het net volaan ging hagelen hebben we eerst maar thee gedronken in de kantine
ook had ik nu mooi even tijd om Toms benen te soppen en de strontvlekken van zijn hals te halen,ik had een vooruitziende blik want de fles shampoo had ik in mijn poepscheptas gestopt....
na een 3 kwartier weer verder gereden,dit keer met Roy voor de wagen.
om half 1 waren we terug op de manege,Tom was intussen weer opgedroogd en hopla,nu Tom weer in het tuig en terug naar stal.
al met al was ik om 14.00 weer thuis snelle douche,mousse in mijn haar,fohn erover en rennen naar Esther in Middelburg om de verjaardag van haar kleine smurf te vieren

onderweg met de wagen nog een akkefietje met een debiele 20-er gehad.
meneer kwam me met een (geschat) gangetje van 90 km per uur tegemoet,ik met mijn zweep op en neer gaande bewegingen gemaakt om hem duidelijk te maken dat hij wat moest minderen,dus niet,poot nog dieper op het gaspedaal,en tjaa wat doe je dan??
je geeft een tik met je zweep op zijn voorruit (ik zat links, Eefje rechts en die had de leidsels vast en ik de zweep) en die was dus raak.....
daar was meneertje niet zo blij mee,keerde zijn auto en kwam terug gevlogen,ik zeg tegen Eef,'"let op,die snijd Tom af" maar nee dat deed ie niet,hij kwam naast me rijden,zo dicht mogeijk tegen de kar aan en ging me een partij aan het scheden,of ik de schade ging betalen en een hoop meer van dat gegil hahahhaahhaa,ik heb hem gevraagd of ie me ook mijn paard vergoed zou hebben als ie hem aan stront had gereden maar dat vond ie er niet toe doen,mennnn wat ging ie uit zijn panty,om over zijn vriendin nog maar te zwijgen,wij stapten intussen gewoon verder en uiteindelijk zei ik hem dat ie op moest letten omdat ik linksaf ging,trok ie zich niks van aan,maar ik dus ook niet....
Eefje had haar twijfels dus toen zij geen aanstalten maakte om af te slaan heb ik de leidsels even overgenomen en heb ik Tom voor hem langs gestuurd.
de arme geschrokken 20-er stapte vervolgens uit en ging zijn auto inspecteren,uiteraard was er niks aan de hand want ik sloeg met de slag van mijn zweep op de voorruit,geeft waarschijnlijk een behoorlijke knal in de auto maar stelt in principe niks voor.
we hebben nog een km of 2 na zitten grinniken en onze ervaringen op elkaar afgestemd,mocht ik dan van mijn bed gelicht worden door de politie dan beweren we in ieder geval hetzelfde.....
af en toe nog een blik over onze schouder geworpen om te zien of de zwarte alpha niet achter ons zat maar we hebben hem niet meer gezien

Tommie neem ik ook we aan het halster mee naar buiten,als ik zomaar een eindje ga wandelen doe ik hem geen hoofdstel aan,wel als ik aan de fiets met hem wegga.
heeft ook nog een andere reden,met bit in mag ie niet grazen van me en met halster aan wel en meestal hoort grazen bij een zomaar wandelingetje....
wel heb ik ALTIJD een zweep bij me ho is ho en zoniet dan krijgt ie een klap voor zijn harses van me,ook vind ik het handig om hem achter me te kunnen begrenzen,mocht er eens een auto of tractor dicht langskomen dan zwaait ie daar zijn kont in ieder geval niet heen.
wat ik ook altijd doe is een kettinkje door de ringen van het halster niet een reguliere hengstenketting want die zijn niks waard,komt daar flinke druk op de vliegen de schakels om je oren....
ik heb een rvs kettinkje van zo'n 60 cm (praxis) aan de orginele leiband gezet (tenminste,mijn man ) ik klik hem nadat ik hem door de ringen heb gehaald aan elkaar (dan heb je dus een cirkel zeg maar) doet ie kloterig dan ruk ik daar eens stevig aan,heeft dit niet het gewenste effect (maar tot nu toe heeft het dat wel) dan kan ik het in een beweging over zijn neus trekken en hem op die manier op zjn plaats zetten.afgelopen voorjaar heb ik het wel op die manier gedaan,hij had toen nog niet zoveel respect voor me als nu......

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 20:13

Dank je Maya Het werkt bijna verslavend! Woeps, vergeten dat je op moet passen. T wordt tijd dat je effe bijtankt

Tjee Des wat een gedoe met die 20-er. Wel mooi aangepakt!

flicka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 20:15

Voor Kaylen komt er vast snel een goed bazinnetje (of baasje..), heel mooi veulen, bijna enter.

Jeetje Des, wat een toestand met die uitgegroeide puber. Moedig ook van je om hem lik op stuk te geven. Je hebt dan nog alleen de auto een zweepslag gegeven, ik weet niet of ik me had kunnen bedwingen want had die vent wel een lel willen geven

Ik heb mijn lange dressuurzweep wel altijd in de aanslag als een een hond aan komt rennen, en reken maar dat zo'n ongeleid projectiel een zwiep krijgt. Maar automobilisten of motorrijders die niet even vaart minderen vragen om ongelukken

Jellie met Jan lekker gemend met Flan, en nog flink gedraafd, goed hoor!

Nou Chev, hoe is't gegaan vandaag? Zal even wennen zijn, Kit bij je weg voor een tijdje.

Haf van stalbazin gaat in het voorjaar ook een tijdje weg, wordt zowel voor de kar als onder het zadel beleerd.

Bijrijdster kwam om 17.00 uur, já, toen hadden de paarden net hun biks naar binnen dus ik zei dat ze dan maar moest wachten. Wil echt niet dat er met een volle maag gedressuurd wordt. Toevallig dat ik was, nou ja, ben er vaak om etenstijd. Maar enfin, ik heb thee gezet en we hebben gezellig gekletst. Nu ze 2x per week een z-paard rijdt en er ook mee mag gaan starten raak ik haar kwijt denk ik, het wordt voor haar ook te duur want die privélessen moet ze zelf betalen. Ze kijkt het nog een paar weken aan.

Ga nu kip braden en dan nasi bakken. Misschien tot later.

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 20:17

Jammer dat je mss de verzorgster kwijt raakt. Wel begrijpelijk als het te duur voor haar wordt. Je hebt er toch 2 Sox? Wel effe gezellig gebabbeld. Leuk! Eet smakelijk

Knollehollen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 20:29

Pollo - Desilles - Leonoor - het probleem is als je alleen bent en er gebeurd wat dan ben je nergens met een hengst realiseer ik me altijd. Brrrrr, daar moet ik echt niet aan denken, maar houd me wel bezig merk ik nu. De merries kunnen weleens flink paniekerig en gek doen, maar die lopen niet bij me weg en hengsten vaak wel, omdat die dan weg willen omdat ze denken dat er wat te doen is met het andere geslacht. Ik denk dat ik toch maar een bit ga gebruiken met een hoofdstel. Voordeel is wel, dat Maxolo heel makkelijk het bit in gedaan kan worden en dan zo mak is als een lammetje. Met halster gaat hij een beetje rondkijken en lopen trekken en hij weet uit ervaring dat een halster gewoon niks voorstelt. Dus als hij een keer wat hoort met alleen een halster om, dan istie misschien weg zonder mij als geleider. En daar moet ik echt niet aan denken. Hengstenkettingen heb ik in het verleden ook wel gebruikt, maar verkies dan toch liever een bit met hoofdstel. Al dat geruk met een hengstenketting vind ik eigenlijk ook niks.

Desilles - goed les gegeven aan die 20-jarige, wat een imbeciel inderdaad.
Laatst bijgewerkt door Knollehollen op 18-12-05 20:41, in het totaal 1 keer bewerkt

desillies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 20:40

Citaat:
Hengstenkettingen heb ik in het verleden ook wel gebruikt, maar verkies dan toch liever een bit met hoofdstel. Al dat geruk met een hengstenketting vind ik eigenlijk ook niks.

als je een keer flink rukt op het goede moment is het daarna niet meer nodig,maar dat is mijn ervaring....
en Tomie is misschien wel een doetje

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 20:52

De 4 hengsten bij ons op stal worden gewoon aan een halster geleid, maar als er een los zou schieten dan staan ze ook niet meteen op de weg. Er zijn er 2 bij dat zijn echt hormonenbommen, die anderen zijn veel hanteerbaarder.

Annick, jij ook heel veel sterkte met je schoonmoeder!

Sox, jammer dat je verzorgster er mee gaat stoppen. Ga je dan een nieuw iemand zoeken?

Des, strakke actie!

Peetorlan, lekker dagje niksen voor Whis dus.

Oeps Maya, beetje verstrooid?

Jellie, lekker een beetje opruimen. Wat verzamelt een mens toch veel troep he? Een verhuizing is het ideale moment om weer van heel wat spulletjes af te komen. Lem met nesteldrang?
Eh, Maria hangt trouwens helemaal niet goed! Er hing een schaap in de weg, die hangt nu tussen Maria en de kribbe in omdat hij zo goed vast zat dat ie er niet meer af kon hahaha.

Branka, de handleiding heeft dus effect gehad. Weet diegene al dat jij het gemaakt hebt?

Indezz, jammer van Lucy. Ze heeft dus nog nooit eerder een veulen gehad?

Leuke foto's van Romy, Maxolo en Fons, Lisje, Maddox, Hindu en Cesair!

MM wat is Kaylen al GROOT geworden. Jammer dat de verkoop toch niet door gegaan is, wacht je nu tot het voorjaar?

Zelf heb ik vandaag niet meer gereden omdat het ging regenen (ja ik weet het ben een watje). Om half 8 hebben we de volkskerstzang met Julian nog proberen bij te wonen, maar hij wilde echt niet stilzitten en we zijn dus maar weer naar huis gegaan. Toch nog even "Komt allen tesamen" kunnen meezingen.

Shayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 21:02

Jemig Sas, het zit je niet mee meid Veel sterkte voor jou en je vader.

Maya en Wenk : Gezellig hoor met 2 paarden op pad !

Des : You go Girl !

Jellie : Lekker aan het opruimen ! Veel succes !

Weer een hoop leuke foto's voorbij zien komen.

Ga zo even lekker tv / film kijken , even relaxen.
Zat er vanmiddag weer even doorheen. Ron vroeg om een uur of 2 of ik gelijk mee ging naar Shay want dan kon ik wat met d'r doen. Toen had ik gelijk zoiets van Ik wou dat ik WAT met d'r kon doen. Tja ben een beetje te emo soms de laatste dagen......

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 21:16

Vasthi schreef:
Branka, de handleiding heeft dus effect gehad. Weet diegene al dat jij het gemaakt hebt?

Voor zover ik weet nog niet. De persoon in kwestie is zowel mijn paardrij instructeur als overbuurman en het grapje krijgt nog een vervolg: iemand uit mijn groep vraagt hem woensdag heel vriendelijk of zijn lichtslang nog goed hangt.
Dan vermoed ik dat ie toch wel een idee moet krijgen dat ik het ben geweest
Vrees dat ik de komende les dus erg goed moet oppassen

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 21:18

Even hallo van deze kant.

Leuke foto's gezien. Vooral Dienie was goed bezig met haar foto's

Zit Hart in Aktie te kijken en kan het nooit droog houden hebben jullie dat nou ook of ben ik zo'n emotionele miep

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 21:25

Oei Branka dat wordt vast een heel uur zonder beugels!

Mariel, jij bent een emo-miep maar het is ook wel echte tranentrekkerij TV.....

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 21:30

Bonte schreef:
Zit Hart in Aktie te kijken en kan het nooit droog houden hebben jullie dat nou ook of ben ik zo'n emotionele miep

Mijn moeder hiero ook hoor

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 21:38

Bonte schreef:
Even hallo van deze kant.

Leuke foto's gezien. Vooral Dienie was goed bezig met haar foto's

Daarom kijk ik er ook niet naar

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 21:43

Ik kijk bewust nooit naar dat soort programma's.. anders jank ik mijn oogleden dik

Branka, straks kruip je door t stof voor hem

Shay

Oh Vasthi, t is absurt wat wij verzameld hebben. We hebben een flink huis en de zolder is over de hele breedte. Die stond helemaal vol. Nu bijna leeg En uit de kamerkast is een hoop weg en de keuken is ook al een stuk leger.. Haha, Lem had idd nestdrang
Hihi, Maria hangt er nu dus bij als een gevallen engel Die schapen ook altijd! Jammer dat je niet meer kon rijden. Juul had geen zin om te zingen...

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 21:49

Hahaha, hij zal ongetwijfeld 'wraak' nemen. Maar gelukkig is ie op de hoogte van mijn rugklachten en de oorzaak ervan en houdt hij daar doorgaans rekening mee. Maar ik vermoed dat ik wel teruggepakt wordt, is het niet tijdens de les dan wel erna. Maar goed, als je uitdeelt moet je ook kunnen incasseren

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 21:59

BrankaZ schreef:
Maar goed, als je uitdeelt moet je ook kunnen incasseren

Helemaal mee eens Ben benieuwd wat er gaat volgen

Jan en ik hebben net lekker in bad gelegen. Effe ontspannen. Nu nog effe op bokt kijken en dan lekker mijn bedje in. Moeten eigenlijk de koopakte nog doorlezen