[TI] [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

TurboTinker

Re: [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 21:56

Waarom voorkom je dit volgend jaar niet lor, door hem te scheren onder zn buik?

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-14 22:08

Goed dat Whis beter gaat Marja!
Trailer ziet er super netjes uit, goed gedaan! En 'pup' was zo te horen flink :D
Ben benieuwd naar foto's van je vosbonte aanwinst, is vast ook zo'n knapperd.
Hihi, Jack's buik ziet er niet uit! Maar zal vast wel functioneel zijn.

Zozo, druk dagje weer gehad vandaag..

Eerst en vooral Tink behandelt tegen mijt. Toen ze me vanochtend begroette zag ik een blij koppie en volgens mama was haar eetlust hélémaal terug. Ze was lekker vrolijk vandaag, vast de lentekriebeltjes. ;) Dus sokjes eerst maar eens geprobeert in een emmer te zetten. Vond ze niet leuk, dus dan maar gewoon afgespoten en eerst wat gewassen met Isobetadine shampoo. Dan plantenspuit gevuld en zo te werk gegaan. Ook haar staart moest - tot haar ergernis - er aan geloven. Niet geheel proper gekregen, maar toch die vieze stukken mest eruit! Haar billen zijn wel nog vies.. Is helemaal aangekoekt. Gaat even duren voor ik dat los krijg.

En halleluja!! Ondanks dat mijn slobber/appelmoes/boterham mengeling met die vieze poeder er zo niet smakelijk uit zag, heeft Tinky haar emmer helemaal leeggelikt! *\%/* En gelukkig maar, want heb een lege wormspuit kunnen bemachtigen en anders moest het dus maar zo. Ik ben erg blij dat ze het uit eigen wil heeft gegeten.

Ook heb ik op aanraden van jullie toen ze gemest had tijdens het wassen, een bolletje mest opgelost met water en laten hangen. Wat daaruit zichtbaar was is dus veel onverteerd voedsel. (Van vezeltjes tot toch wel stukken hooi van enkele cm's lang) En ik vermoed dus, zoals jullie al zeiden, dus ook zand. Al weet ik het niet 100% zeker. Daarom vraag ik jullie nu jullie mening. Wat denken jullie?
http://i1251.photobucket.com/albums/hh5 ... N22221.jpg
http://i1251.photobucket.com/albums/hh5 ... N22231.jpg

Nu is de vraag, ik wil haar wel behandelen met Psyllium en de mama leek nu in te stemmen bij het zien van mijn proefje, maar mag dat wel icm die Equi-digest?

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 22:09

Ik ga dit ook voorkomen volgend jaar Andrea door nieuw zand te laten komen voor er in zodat die terug buiten kan voor te mesten en plassen etc., zand kamt er makkelijk af weet ik van toen het zand in de winter wel nog goed was (eerste winter dat die hier was).

Vind het erg jammer zoals het gelopen is door een auto ongeval (eindje lam gelegen en daarna school), er had anders zeker terug nieuw zand in gezeten dit jaar nog. Snap je volledig het is niet prachtig zie liever zijn wollen vachtje of helemaal strak in het pak maar nu het is er af heeft die verder geen last meer van gelukkig. :)

Ik spendeer er enkele honderden euro's in zodra een vrachtwagen op kan rijden voor het in de uitloop te lossen of er vlak naast (door zelf een oude blessure bij sport en mijn moeder een arm die nooit meer goed komt sinds het ongeval kan ik het niet heen en weer rijden is te zwaar geworden voor mij en mijn moeder) had anders al lang laten lossen van voor. Vanaf dan laat ik zeker ieder jaar de boel aanvullen met een kleine nieuwe lading of zandzakjes te zien hoeveel nodig is. Wil dit niet meer meemaken spendeer liever hier in dan in dekens etc.

@Kaat is inderdaad niet mooi zeker door dat lichtbruine (had dat echt niet verwacht) maar ja beter dan klitten die aan zijn vel trekken en haren die niet opdrogen (was kei nat onder die klitten) happy dat ik het er toch heb afgedaan. Die verhaart toch goed dus over een maand zie je het al een stuk minder vermoed ik. :P
Laatst bijgewerkt door Lori op 23-02-14 22:12, in het totaal 1 keer bewerkt

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 22:12

Ik kraak je ook niet af hoor meis.
Maar omdat het nu al de 2e keer is dat je zo moet ploeteren.
Zand zou idd geweldig zijn, en wss droger, maar dan heeft ie alsnog zijn berenvacht die kan gaan klitten?

Kaat, fijn dat tinkie fitter is!

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 22:15

Zijn berenvacht is op zich geen probleem is door de combi van viezigheid in de stal (door dat die binnen moest plassen) dat dat beter plakt zeg maar... met zand klitte het helemaal niet aan zijn buik maar tja zoals nu wel. Echt pech gehad daarmee had dit vorig jaar zo graag willen voorkomen voor dit jaar en dan toch die pech gehad vind het zo niet eerlijk tegenover Jack dus maar hopen op snel redelijk droog weer dat er iets kan doorrijden :). Ik verlang echt achter zand iedere dag nu en hoop heel erg op het weer maakt me niet uit verder of het nu 300euro of 600 gaat kosten als het maar in orde is daar dat zijn sokken terug wat kunnen drogen ook :). Owja waarom ik nu wel kan investeren er in en vorig jaar niet is werk natuurlijk dat ik toen niet had dus plan was eind de zomer komt er nog zand want was nog afhankelijk van moeder lief, nu nog maar kan zelf investeren in dingen nu die ik anders niet zomaar krijg voor 'm. :)

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 22:21

Je doet je best, meer kun je niet doen. Bij ons kan ook niet alles direct gerealiseerd worden hoor.

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 23:38

Denk dat dat bij iedereen zo is,we zijn nou eenmaal geen miljonair...

donnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 23:45

draaakje: Gave foto's!!

Ik zou eigenlijk allang in bed moeten liggen, maar vandaag is een kennis van ons mee geweest en die heeft foto's gemaakt van Dublin en mij. Er zijn echt gave uit gekomen! Ook een die erg bewogen is, maar ik reed middendraf en hij maakte zulke ruime stappen dat ik die toch wil bewaren. Ik zal morgen of dadelijk even een paar van de leukste delen! :D

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-14 23:46

Foto's zijn altijd leuk!

donnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 00:00

Tadaaaa! *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En de foto waarbij hij ontzettend mooi verruimd, maar die erg bewogen is:
Afbeelding

De kennis van ons heeft ze gemaakt en ik heb ze zelf nabewerkt. (in het begin met hulp, eerste keer maar later zelf) Ik zal eerdaags ook een topic maken, ik vind ze zo gaaf! <3

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 00:05

leuke foto's! Leuk beestje ook.

en een hele mooie opgeknapte trailer :)

Succes met het vinden van de juiste oplossig voor Tinky Kaat.

Thanks allemaal, het was ook een heerlijke vakantie.
6 maart gaan we een offerte tekenen voor de voor ons het meest gunstige constructie.
Dan nog ruim een jaar wachten tot het af is. Maar ach spendeer gewoon lekker tijd met vlindertje en dan vliegt het zo om.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 00:07

Mooie foto's donnar, zeker een topic openen :)

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 00:08

Mooi schoon!

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 08:13

Mooie foto's :) Leuk !

Voor je het weet is er weer een jaar om, de tijd vliegt!

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 10:54

Donnar wat een onwijs gave foto's!!!

Kerry_Tinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 10:54

Gisteren maar weer eens een echte lange rit gemaakt van meer dan drie uur, heel vrolijk paardje Kerry wilde zelfs op de laatste meters nog galopperen, energie voor 10. <3 <3 <3
Bij terugkomst op stal stond iemand van stal foto's te maken! Leuk want voor mij blijft het meestal bij foto's van twee oren en uitzicht....

Afbeelding

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 11:46

*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* whis mag morgen naar huis!

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 11:46

Leuke foto's van Dublin!

Ben nu wel heeel benieuwd naar de nieuwe aanwinst van chimello.. ik hou wel van vosbontjes :+

Niene, netjes hoor je trailer!
Tja klitten onder de buik, Gijs heeft er ook af en toe eentje (al is het meer modder dan haar), maar zijn vacht is gelukkig niet zo lang/ dicht, dus die heb ik er zo weer uit.

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 11:58

Oh wat een fijn nieuws dat Whis naar huis mag!!
Keery, dat is inderdaad nog is wat anders dan oortjes en uitzicht... hihi
(ik heb altijd oortjes, neusje en grond _O- )

J_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 12:02

Wat fijn dat Whis weer naar huis mag! Beterschap verder voor haar.

Leuk een nieuw paardje Chimello, ben erg benieuwd!

Mooie foto's weer. Die bergen, dat lijkt me ook nog wel eens wat. En Dublin kan leuk lopen zeg, mooi diertje, mooie foto's!

Trailer zag er zeker mooi uit! Leuke rit was het in Markelo, trots op mijn dikke meid. Ze kon het prima volhouden en het is een echte waterrat. Erg grappig hoe ze met haar voorbenen in het water staat te maaien (alles nat). Vanaf nu gaan we wat rustiger aan doen, als ze wil tenminste haha.

Fijn dat jij ook zo'n mooie rit gemaakt hebt met Kerry!

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 12:17

Super nieuws voor Whis! :D

@kerry Mooie foto! Was ook mooi weer voor een lekkere buitenrit he.

@joanne Dankje! Ga straks een paar foto's in de wei maken, het was gister super donker toen we thuis kwamen.

Afbeelding
Hier is iig een foto van gister <3

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 13:39

Leuk dier!

donnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 13:41

Oh hij is leuk!!

@_Patrick_: Super fijn!! :D

Iedereen bedankt namens Dublin!

donnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 16:45

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-14 18:19

Super! Whis weer lekker naar huis!

Ah, leuke foto Kerry_Tinker!

Wat een schatje Chimello