[TI] [HK]We like big butt's and we cannot lie Deel 8

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Berdien

Re: [HK]We like big butt's and we cannot lie Deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 19:09

Een... niksje. Is een hondje wat uit Spanje komt, die worden daar opgevangen en in NL 'aangeboden'. Het klinkt heel dubieus, dat vond ik eerst ook. Mijn mams had een hondje uitgezocht en contact opgenomen. Je krijgt het hondje niet eerder te zien dan dat zij bij je langs zijn geweest, ze willen persé een goed huis voor hun hondjes. Hondjes zijn gezond verklaard, ontwormd, gechipt, geënt, gesteriliseerd en ze kunnen met kinderen, hondjes en katten. Eigenlijk heel goed dus! Ben heel benieuwd naar het hondje, heb haar zelf nog niet gezien.

Oh ja, daar dacht ik tijdens het rijden nog aan. Een oefening die ik mee heb gekregen van mijn vorige instructrice. Die zag dat ik naar voren helde en stopte met ademen zodra Jes begon te kütten. Dus dan was het 'ZITTEN! ADEMEN!" En ja hoor, zodra ik dus weer ging zítten en een keer diep ademhaalde, raakten we allebei onze spanning kwijt. Het is heel simpel, maar je moet het maar wel even doen. Het heeft bij mij heel erg geholpen. Als ik nou ook merk dat ik naar voren leun als Jes druk wordt, dan hoor ik weer Johanna in mijn hoofd "Berdien! ZITTEN!" :+ , ga ik zitten, adem ik een keer goed in en uit, geef Jes een draai om haar oren en dan gaan we min of meer kalmpjes weer verder :))

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 19:11

dat is idnerdaad waar, zegt mijn instructrice ook, wanneer Misty bijvoorbeeld harder ging dat de bedoeling was, ging ik automatisch in de race houding zitten. Ja dan gaat ze natuurlijk door, nu gewoon gaan zitten en rustig doen en zowaar Misty doet ook weer normaal!

Spannend Berdien! klinkt goed!!!

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 19:13

Ben naar mijn knuffels!! :evaw:

Resi_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 19:16

Leuk Berdien, da's toch lief dat je mama zo'n hondje een waarschijnlijk beter leven wilt geven :D

Doei Dagmar :P

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 19:25

Ja toch? De asielhondjes in NL zijn niks voor ons, veel kunnen niet met katten of zijn gewoon te groot. Mijn ouders willen weer een klein hondje.

Zag ik een paar bladzijdes terug een boze Prada?
Haar zwartbonte tegenhanger die Bora vertelt dat er maar één de baas is :+
Afbeelding

De lolbroek die er naast staat wordt over drie dagen twee! *\o/* -O-

Resi_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 19:29

400

:') Jez*s Flynny alweer bijna 2, hij is zo klein :oo

En Jessie, tjaa, boos of niet, die blijft leuk :z

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 19:32

goed idee die clinic "angst over winnen".

grappige is wel dat ik altijd mensen mee neem, op syl. syl houdt er van voorop te open. ze heeft ook een erg vlotte stap en draf en vind dat andere paarden maar sloom zijn. ben wel benieuwt wat syl doet als er eens iemand anders op rijdt. ik weet dat ze bij mn zus gewoon stil gaat staan en niks meer doet (in de bak) mijn vriend heeft er buiten wel eens opgezeten, maar dan loopt ze gewoon achter mij aan, en met mn jongste zusje kan ze het geloof ik wel vinden, daar luistert ze ook wel naar.

wel goed dat ik het eens allemaal heb opgeschreven, want er word mezelf wel wat meer duidelijk. wat nou precies de moeilijke dingen zijn, en waar dan de oplossing zal gaan liggen.
(problemen zijn, de snelheid van syl, het niet stil willen staan of langzamer willen gaan, drammerigheid (gewoon door bit heen lopen), en hoe ik daar op reageer door of te soft te zijn, of te bang.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 19:44

Dat doet de organisatie goed! Over "niksje" heb ik het dan.
En Flynn alweer bijna 2 *\o/*

Mijn ervaring met looplustige en drammerige paarden is dat ze nog onrustiger worden als ze continue tegen gehouden worden. Ze moeten natuurlijk wel luisteren en bij een oversteek stil kunnen staan (of een volte rijden). Maar verder moeten ze ook in hun eigen voorkeurstempo kunnen lopen.

Vlot doorlopen is niet hetzelfde als "geen controle" meer hebben of er vandoor gaan. Dit vertrouwen moet je krijgen. Als je ze continue afremt, gaan ze alleen meer drammen.

Ik heb nu een paar keer op gangenpaarden gereden, die waren beide van "gaan met die banaan". Wel braaf, maar die wilden gewoon een ding "lopen, lopen, lopen". Ze inhouden werkte echt niet, continue plukken en het hoofd omhoog in verzet. Dus maar laten lopen en gemerkt dat er verder ook niks gebeurde. En als het nodig was, lieten ze zich wel terug rijden, maar dat moest gewoon niet te lang duren.

Ben weer weg :evaw:

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 20:50

heb je helemaal gelijk in. een flink drafje helpt dan vaak het beste. maar dat durf ik dus niet als ik bang ben.. (en zo blijft het cirkeltje rond)
maar ook als ik niet bang ben kan ze niet stil staan. wel netjes langzaam stappen en draven. maar buiten stilstaan is echt heel erg moeilijk voor dr, en waarom, geen idee. het heeft ook heel lang geduurd voor ik haar stilstaand op kon zadelen, kon opstijgen enz. het is zelfs zo erg dat de dierenarts al met haar rondjes in de stal meeloopt omdat hij dan weet dat ze het makkelijkste paard van heel venhorst is. zolang ze maar niet stokstijf stil hoeft te staan..
met scannen bijvoorbeeld, of de hoefsmid, dan blijft ze wel weer netjes staan, maar dat vind ze niet eng. syl is een echt vluchtdier, eng= lopen. (gelukkig niet hard, een sjok stapje is hard genoeg om niet meer bang te zijn :P)

*edit, weer een hele lap tekst, maar vind het moeilijk uit te leggen.
zo halen we die 500 pagina's wel :P

ringelberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 21:51

Berdien schreef:
Een... niksje. Is een hondje wat uit Spanje komt, die worden daar opgevangen en in NL 'aangeboden'. Het klinkt heel dubieus, dat vond ik eerst ook. Mijn mams had een hondje uitgezocht en contact opgenomen. Je krijgt het hondje niet eerder te zien dan dat zij bij je langs zijn geweest, ze willen persé een goed huis voor hun hondjes. Hondjes zijn gezond verklaard, ontwormd, gechipt, geënt, gesteriliseerd en ze kunnen met kinderen, hondjes en katten. Eigenlijk heel goed dus! Ben heel benieuwd naar het hondje, heb haar zelf nog niet gezien.

Zo heb ik een hond uit Turkije,ook via zo'n stichting,hele leuke honden met hier en daar een gebruiksaanwijzing.Ik vind t wel goed dat ze komen kijken waar ze terecht komen,om nog meer trauma te voorkomen.

Ik wordt van de comp af gestuurd,hubbie wil ook :wave:

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-09 22:07

pff nou over angsthazen gesproken, heb vandaag het menritje van mij leven gehad.

We reden rustig weg van huis. Niets aan de hand. Totdat 3 kl*te kinderen in tutu jurkjes mee gingen rennen. Ziggy werd ik stapel gek van. Tich keer gezegd in allerlei talen dat ze het niet moesten doen. Hij vond het dood eng.

Toen blokzijl in. Vanuit het niets springt Ziggy opzij. (smalle straat beide zijde huizen geen stoep) Hij kletterde bijna een raam kapot. Gelukkig bleef hij staan, en kon ik hem recht trekken.

Weer relaxt verder gestapt, en Blokzijl weer uit.
De weg weer op waar wij aan wonen. Weer de kl*te kinderen die mee gingen rennen, ouders zeiden er niets van.
Ziggy weer op de kletter.
Hij was helemaal opgefokt.
De drempel over, niets aan de hand. Want witte strepen vind hij niet eng. Tot de laatste witte streep die hij over moest. Hij stond parralel aan de kar, naast een sloot.
Schoonzusje was mee, en kon Ziggy pakken en weer voor de kar zetten. Daarna rustig relax naar huis gestapt.

Toen we thuis kwamen had hij ook allemaal bloedplekken van de dazen.

Heb hem lekker afgespoten en in de wei gezet.

Zei nog tegen schoonzusje: "doet hij anders nooooooit" :=

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 22:13

he dat is balen janet... snap dat ook echt niet van die kinderen... erg flauw ook van hun ouders...
gelukkig wel relax naar huis gekund. hier zaten vandaag ook erg veel dazen. zal wel door het vochtige maar wel warme weer komen.

ellieellende

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 22:14

Goede avond!

Ben benieuwd naar het niksje! hihihi (heb zelf ook een niksje, maar zeg dan liever een vanallesje)
Jeutje Janet, maar ze worden ook wel iets feller door de dazen hoor, moest met Niamh alleen naar de les, en die heeft ook de hele weg op 2 of 3 benen daarheen gehupst. Gelukkig viel het tijdens het springen mee, dan kunnen die vliegebeesten het niet bijhouden!
Schoonzusje blijft de volgende keer thuis denk ik! hahahahaha
Het is verder aardig rustig hier. Heb net een nieuwe telefoon besteld, geen idee of het iets is, maar hij was gratis :D

Resi_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 22:15

Wát een k*t kinderen >;)
Arme Ziggy :(:)

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 22:23

ellieellende schreef:
Zou dat binnenkomen bij een 8-jarige en een moeder die net weet dat een paard 4 benen heeft??
Nee en das juist het leuke, totale verwarring :D

Berdien een paar collega's van me hebben hun honden ook via zo'n organisatie.
Ze zijn er stikgelukkig mee.

Grit de kunst met looplustige paarden is inderdaad je handen naar voren durven zetten.
Hoe meer je die tegenhoudt hoe erger ze worden.
Maar die knop omzetten is niet altijd even makkelijk.

Ziggy niet tutu proof, waardeloos dat die kinderen dan met geen mogelijkheid zijn weg te krijgen.

Zo de kantjes van m'n wei liggen er weer keurig bij.
Nog even Gaapje gepoetst en geknuffeld en daarna bij m'n moeder langs.
Dus lig weer niet om 10 uur in bed :o

Whis_Serada

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 22:23

Ik had pas toen ik met Whis naar huis ging, ook hier in de wijk een paar van die kids met zo'n groot waterkanon
Ik kom aan rijden en hoor zijn klein piskind zeggen tegen de rest.
Kom tegen dat paard aan schieten.
Dus ik geef een brul en zeg tegen hem als je dat durft stap ik af en ga je het meemaken.
Wahhaha zag ik ergens over een schutting een mannen hoofd komen.
En dat kind : nee nee ik doe dat niet, dus ik zo van: is je geraden ook.
En toen uitgelegt wat er kon gebeuren.
Liep ik verder en die man vriendelijk nikken naar me.
Kwam kleuertje van kind en man denkt ik dat het bijelkaar hoorde

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 22:39

_Rhiannon

Citaat:
Grit de kunst met looplustige paarden is inderdaad je handen naar voren durven zetten.
Hoe meer je die tegenhoudt hoe erger ze worden.
Maar die knop omzetten is niet altijd even makkelijk.

Mijn paard is looplustig, maar het hangt er wel vanaf wie er op zit, voorbeeld als ik er op zit zal hij wel wat proberen maar niet voor lang, als mijn zusje er op zit wil hij galoperen en wil hij voorlopig niet stoppen, een vriendin van mij heeft hem wel eens gereden en dan loopt hij op zijn dooie gemakje alsof hij niet kan galoperen. :?
Wij zijn geens van allen bang om hem aan te pakken hoe kan 1 paard dan zo'n verschillend zijn??
Jij zeg je handen naar voren zetten als ik dat doe gaat hij hard lopen ik wil dat niet hij leert zich maar beheersen even kl**ten en het is klaar ik kan lekker rijden.
Mijn zusje doet het wel laat hem lekker gaan hij gaat dan ook steeds harder en hij probeerd het vaker, onder het rijden kan ze ook gewoon ontspannen en met losse teugel rijden maar als ze harder gaat wil hij soms steeds harder.
Die vriendin hoeft niets te doen hij luisterd gewoon.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 22:56

Ik denk dat jouw paard niet de standaard looplustige is.
Je moet even door z'n gekl**t heen en dan is het klaar.

Misschien is looplustig niet het juiste woord voor het type paard wat ik bedoel.
Die kennen alleen voorwaarts en anders omhoog.
Kunst is om ze ruimte van voren te geven en al die voorwaartse energie te gebruiken om ze aan het werk te zetten.

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 23:11

Hij is zeker niet standaard. :P hij is mijn kanjer en doet alles voor me zolang ik maar op de grond blijf. ;)
Zonder gein het is moeilijk ik weer soms niet wat ik hier mee aan moet, ik hou niet van drammen ik hou niet van ongecontroleerd rennen ik hou niet van...... pff ik ga maar met me dikke kont op Bonny zitten daar is het gaspendaal juist moeilijk te vinden :+
Weet je wat ik wil iemand vinden waar de klik zo goed mee is dat ik er gewoon naar kan kijken hoe geweldig ze samen zijn. :j ik weet het ik ben vreemd, maar als ik niet degene ben die hem goed kan rijden dan moet een ander dat zijn want hij gaat niet weg.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 23:35

Ik bedoel met looplustige paarden ook geen paarden die steeds harder willen, ze mogen niet uit zichzelf gaan draven of galopperen. Maar paarden waarvan hun voorkeurstempo gewoon heel vlot is. Als ik met mezelf vergelijk, ik wordt chaggie van slenteren in drukke mensenmassa's, ik wil lekker door kunnen lopen. Ik ben zo iemand die binnen 10 minuten over een markt heen is. Andere mensen kunnen heerlijk rustig rond slenteren.

Bij mij is stap wel stap en draf wel draf, maar binnen de stap of draf geeft het de minste problemen als ze in hun voorkeurstempo mogen lopen. En als dit snelstappen is, prima, maar ze mogen niet uit zichzelf aandraven.

Ik denk dat je als ruiter heel veel invloed op je paard hebt, als je paard verschillend is bij verschillende mensen, dan zit het verschil bij de mensen. Paarden reageren op ons en dat het kleinste ding zijn.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 23:39

Janet; dat is geen leuk ritje geweest :n
Kinderen snappen het vaak ook echt niet, maar het zou fijn als de ouders meedenken.

Niamh deed gewoon alvast haar warming-up voor de springles :D

Mijn schoonzusje heeft een hondje meegenomen uit Isla Margarita. Leuke hond, maar heeft helaas al vele dierenartskosten gemaakt. Ze komt vanaf de straat en is in haar start waarschijnlijk teveel tekort gekomen.

Alle weidekantjes weer spik en span *D

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 23:50

Grit schreef:
Ik bedoel met looplustige paarden ook geen paarden die steeds harder willen, ze mogen niet uit zichzelf gaan draven of galopperen. Maar paarden waarvan hun voorkeurstempo gewoon heel vlot is. Als ik met mezelf vergelijk, ik wordt chaggie van slenteren in drukke mensenmassa's, ik wil lekker door kunnen lopen. Ik ben zo iemand die binnen 10 minuten over een markt heen is. Andere mensen kunnen heerlijk rustig rond slenteren.

Bij mij is stap wel stap en draf wel draf, maar binnen de stap of draf geeft het de minste problemen als ze in hun voorkeurstempo mogen lopen. En als dit snelstappen is, prima, maar ze mogen niet uit zichzelf aandraven.

Ik denk dat je als ruiter heel veel invloed op je paard hebt, als je paard verschillend is bij verschillende mensen, dan zit het verschil bij de mensen. Paarden reageren op ons en dat het kleinste ding zijn.

Zijn voorkeurs tempo is wel heel wat vlugger dan die van Bonny maar ik weet soms niet hoe ik het aan moet pakken het is een werklustig paard die het liefst 7 dagen per week aan de slag gaat en ik vind het heel jammer dat ik zelf niet met hem aan de slag kan.

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 23:51

Ik heb zelf ook kinderen en ik snap soms niet dat ouders er niets van zeggen als ze wat uit halen ik zou echt :( :( worden.

ellieellende

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 23:53

het is wat met die paardjes he? Niamh is ook wel voorwaarts, maar ik ondervind er geen hinder van. Ze weet precies waar en wanneer ze wat mag doen, heb zo bijvoorbeeld enkele cross paden, rustig beginnen in galop, dan ga ik staan in de beugels, geef ik ze de ruimte en poef! en als ik weer ga zitten, komt ze meestal direct terug. Scheelt een hele hoop dat ik ze dat gelukkig allemaal zelf heb kunnen aanleren. Het eerste jaar in het bos was het een rustig controleerbaar kort galopje, en toen ben ik gaan 'dressuren' in het bos, overgangen en zo steeds opgebouwd. Dus ze dribbelt wel op de stukken waar ze weet dat er een cross stukje aankomt, maar zal nooit vertrekken zonder mijn toestemming.

En idd ze weten donders goed wie er op hun rug zit.... en daar handelen ze ook naar.

Nu ga ik lekker slapen!

Truste allemaal!

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-09 00:03

mnkortleve; is hij aangespannen beleerd of zou hij daar geschikt voor zijn. Dan kun je heerlijk kilometers maken, dressuren, hindernissen rijden. En sommige paarden zijn ook veel beter in hun sas voor de kar dan onder zadel.
Tom is veel beter in zijn hum voor de kar, dan kan hij echt zijn energie kwijt.

Ik ga ook naar bed. Truste!