[TI] [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bonte

Re: [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 13:21

TM Dit zijn zeker geen leuke dagen voor de kerst. Balen van je vader. Weet er alles van. Sterkte

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 13:27

TM jee wat erg! Kunnen ze nog wat voor je vader doen? Fijn dat je lekker hebt kunnen rijden!

Tinkermuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 13:35

Chemo is geen optie, nu even afwachten of ze misschien nog kunnen bestralen ofzo..........

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 13:40

Jeetje, Tinkermuts; wat een ellende zeg!
Heel, heel veel sterkte.. zeker in deze tijd!

----

Leuk hoor, Jellie!
Flanna was dus lekker fris!

Ingrid; mooie foto’s! je zag er mooi uit!

Flinke veestapel hoor, Yarka!
Gaaf zeg!

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 13:50

Tinkermuts wat een nare berichten krijg jij de laatste week Sterkte!

Chubby

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 13:53

Saskia, sterkte met deze nare berichten!

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 14:02

Het zit je echt niet mee TM, sterkte Gelukkig heb je je gedachten een beetje kunnen verzetten door het ritje op Chuck.

Cindy, mooi kerstkaartje hoor!

Ingrid, fijn dat het gala dit jaar zo leuk was. Je zag er prachtig uit!

Yarka, dit zijn Cody, Jane en je Fell, maar wie is dan de derde bonte?

Chub, hou ons maar lekker in spanning!

Jellie, nog niet helemaal fit dus. Je hebt een lelijke smak gemaakt. Gelukkig dat het goed is afgelopen. Hoe is het nu met de Fjord?

WenK, ik schaam me voor die lompe Cesair! Maar moet ook wel een beetje lachen haha.

Chev, wat goed dat Kit al zo snel terecht kan. Kun je van het voorjaar hopenlijk ook lekkere ritjes maken!

Jacky2, ik heb ons neefje van 10 een lichtslang gegeven om z'n kamer te versieren. Daar was ie erg blij mee.

Roos, leuke foto's weer van Figje. Hij heeft echt een lekker bekkie!

Na geglibber op de fiets vanochtend naar de kerk (ik moest Jozef en Maria in de kerststal plakken) en de verjaardag van m'n broer (boek over Johan Cruijf gegeven) ga ik dadelijk lekker bij Vasthi kijken en wie weet nog een ritje maken.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 14:08

jee, kan er nog meer bij TM... soms vraag je je af wat een mens kan verdragen, sterkte voor jullie en je vader!

mooi plaatje yarka, wie is wie?

jee wat is je haar mooi opgestoken ingrid, je ziet er goed uit!!

mooi, en nu ga ik werken!!! doeg!

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 14:30

Maya, beterschap Ik ken het boek niet. Haha, ben benieuwd of de foto ooit gaat lukken

Chub, ik duim!

Pellie schreef:
die flan is maar lenig hè?
gam doet het toch ook vaak en dan kijken mensen nog wel eens verbaasd, dat die slome toch uit zijn dak kan gaan haha!

Haha, Gam laat de mensen dan ook verbaasd kijken Leuk is het he. Flan gaat vaak ook zo maf met haar hoofd zwiepen. Zie hier
Afbeelding
Werk ze!

Yarka, wat een heerlijk plaatje

Ingrid dat jet zo leuk was. Je haar zit top!

Cindy, ik ga zo in t topice effe loeren naar je kaartje

Oh Tmuts, nog meer ellende. Heel, veel sterkte en ook beterschap voor je pa. Wij denken aan je!!!! Fijn dat je paardje zo’n ‘schouder’biedt.

Mazzel, ben je nog bij Leon gaan kijken?

Vasthi, dinsdag hoop ik weer lekker op Flan te klimmen. Was wel beter een paar dagen wat rustig aan Spierpijn trekt nu wat weg. Met de Fjord gaat t goed gelukkig. Heeft nog wel die bult maar is weer ‘in actie’. Jozef en maria hun plekkie gevonden ? Gefliciteerd met je broer T is lekker om buiten te rijden hoor!

Wij zijn weer lekker terug van een ritje. Piepende Jan over kou naast me gehad maar enorm genoten. Ze was in t begin wat sloom. En op 1 stukkie wat dwars dat ze terug wilde naar stal Maar verder erg braaf. We hebben veel gedraafd. Op t laatst moest dat wel omdat er een hele vuile lucht hing. Ook nog even een stukje flinke middendraf gedaan, mén wat gaat dat stoer We waren net op tijd met het uitspannen. Nadat ik haar hoeven gechecked heb ben ik haar lekker in de binnenbak aan de hand uit gaan stappen. Nog wat lekkers gegeven.

Thuis met Lem gewandeld. Zo weer opruimen. Eerst wat lekkers in de oven mikken..

Schafstall

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 14:34

Veel pagina's gelezen en 1 in het bijzonder blijven hangen.
Tinkermuts heel veel sterkte meid met al deze ellende. Goed om je eigen gevoel even aan de kant te zetten en toch bij je vrienden langs te gaan. Er zijn er maar weinig die dat echt doen.
En ook vreselijk van je vader, weer die spanning en afwachting....
Goed dat Chuck het aanvoelt, daar kun je dan veel troost in vinden

Verder even geen puf om te reageren. Sorry

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 14:51

Hallo allemaal, net even naar het centrum geweest, koopzondag!!!
heel leuk jasje aangehad maar twijfel nog een beetje...

Jellie; lekker ritje gemaakt!! Klinkt goed!

Druk dagje voor jou dus, Vashti! En koud is het zeker

Ik ben vanochtend bij Leon weesten kijken;
viewtopic.php?f=10&t=508964

En nog bij Darlah en Kaylen foto's gemaakt;
viewtopic.php?f=53&t=508960

Ow, en ik heb een reactie gehad van de bokker die Kaylen wou kopen. Kaylen was eigelijk zo goed als verkocht, maar opeens hoorde ik niks meer. Vandaag na alle mailtjes maar een smsje gestuurd en toen ontving ik er eentje terug. Ze zit met flinke familieproblemen en ze kan Kaylen dus niet kopen. Helaas..
Dus ik denk dat ik hem binnekort maar opnieuw te koop zet..

Knollehollen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 14:57

Even een fotootje van vanmorgen! Lekker koud (- 6 graden Celcius vannacht), maar wel lekker zonnig vanmorgen.

Afbeelding

Meer foto's van Maxolo staan hier: http://www.irishcobs.org/gallery/album62

Vanmorgen even een foto gemaakt van Maxolo. Ik zet hem iedere keer nog met een halstertouw en een halster buiten, moet wel een stukje over de weg waar men 100 km/uur mag rijden. In mijn achterhoofd weet ik dat hij als hij wat ziet hij het op een rennen zet en dan is hij echt niet meer te houden weet ik uit ervaring van het vorige staladres toen iemand hem uit de wei naar stal bracht. Het is en blijven hengsten met hormonen. Met de merries heb ik geen problemen met alleen een halster en een touwtje.

Hoe doen jullie dat hengsteneigenaren? Wandelen jullie ook over de weg met en halstertje? Of gebruiken jullie dan een
hoofdstel met bit?

Tinkermuts - sterkte met je paps, je hebt er maar 1 van helaas.

Mazzelmeid - slecht nieuws dus, was ik al een beetje bang voor eerlijk gezegd door de manier van verkopen, ach volgend voorjaar gewoon opnieuw proberen toch? Voortaan gelijk maar handgeld vragen, dan heb je tenminste iets voor de moeite als het niet doorgaat.

Sita_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 15:14

Mooie sneeuwfoto..
Kwou dat Amy er zo uitzag vanmorgen
Maar nee hoor die zag er nl zo uit :
Afbeelding

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 15:16

NikitaGoGo schreef:

Mazzelmeid - slecht nieuws dus, was ik al een beetje bang voor eerlijk gezegd door de manier van verkopen, ach volgend voorjaar gewoon opnieuw proberen toch? Voortaan gelijk maar handgeld vragen, dan heb je tenminste iets voor de moeite als het niet doorgaat.

Ja helaas, het was sowieso al een beetje een rare verkoop, in termijnen enzo. Nouja, hopelijk blijft ie een beetje in de buurt en ik kan nog lekker eventjes van m'n mannetje genieten!

Maxolo is echt superstoer, ik ben ook erg benieuwd wat er uit de combinatie Maxolo x Darlah zou komen. Die is zó anders als Shakje

Annick

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 15:27

hallo

Sakia@ het zit je echt niet mee zeg, weet even niks te zeggen, nogmaals heel veel sterkte, hoop voor je vader dat er wat aan gedaan kan worden

Hele mooie foto's voorbij zien komen
Maxolo prachtig dier en smeerpoets Amy hahaha, lief smoeltje.

Leon hoe is het gegaan??

Mazzel-meid: ook leuke foto's heb in je topic gereageerd.

Mooie trailer pel.

Vandaag gaat Jan naar zn moeder in leiden, ik ga zelf niet mee, is te druk.
ze hebben haar gal er dus uit gehald zaten 8 galstenen in, maar de operatie is gelukt.
aan haar lever konden ze niks doen, het gezwel zit precies in het midden.
ze moet nog even blijven in het ziekenhuis door haar gewicht.
ze weegt maar 36 kilo en dat is te licht.
dus ze heeft nu geen maag en gal meer, hoop dat het hier bij blijft.

Annick

Knollehollen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 15:39

Afbeelding

Romy vandaag in aktie, ze is al erg groot voor een 1,5 jarige vind ik.

Annick - sterkte met je schoonmamaa

Mazzelmeid - mooie try-out foto's hoor

Sjietaah - leuke foto hoor, maar Amy is inderdaad wel een beetje smoezelig, maar dat zijn die van mij ook hoor in de winter, geeft niks, bekijk deze foto maar van Sissi: * klik *

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 16:09

Ben ik ook weer Daarnet wezen rijden met Amanda en Dewi aan het handje. Was eerst alleen met Dewi gegaan, maar die besloot ineens de kolder in de kop te krijgen, en daar had ik geen zin in, dus toen maar terug, zadel verlegd en met z'n twee gaan rijden

Ging best lekker weer, ze waren relatief braaf voor hun doen, net op de dijk waar ik veel galoppeer was het even prutsen, want ze wilden allebei, maar het was te nat...

Jeetje Tinkermuts... ook opnieuw kanker bij je vader... Voor jou dan ook nog een extra portie kracht en sterkte gewenst...

Jee Annick... ook voor jullie en Jan's moeder veel sterkte zeg...

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 17:16

Mooie foto's voorbij zien komen van zwarte of smoezelige paardjes....
Lekker poetsen Sjietaah!
Nikita wat een kanjer is die Maxolo. Ben ik helemaal verliefd op, als ik zeker wist dat mijn merrie gemakkelijk drachtig zou worden koos ik hem als dekhengst..... Wat een plaatje.....

Heb gisteren foto's gemaakt voor SuperRoos..... Bij Lucy ging het net sneeuwen, maar Lucy haar hoofd staat er gelukkig wel goed op.... Ze bleef netjes stilstaan zonder touwtje.... Super dus!!

Afbeelding

POLLO

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 17:31

sterkte voor iedereen wat erg allemaal weer.
hopelijk komt het bij allemaal weer goed.
wij nemen Baggio aan het halster mee , maar leggen het touwtje door zijn mond dan heb je net iets meer te zeggen.
er gaat ook een zweep mee voor als hij toch even vergeet dat wij er ook nog zijn.

ik ben een hengst aan het zoeken voor mijn merrie ik heb nl een merrie gekocht en die wil ik laten dekken van het voorjaar.
het is een draver geweest en ik wil een kwpn erop zetten iemand nog ideeen.

WenK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 17:48

Hallo allemaal!!!

Sas, Chuck voelt het zeker aan hoor!!! Heel erg veel sterkte!!!

Vandaag heb ik een paardig dagje gehad. Echt heerlijk!!

Eerst vanmorgen voeren, waarbij ik de monsters zo aantrof:

http://www.mijnalbum.nl/Foto=NQGVEZMJ

Lekker vervelend dus...

En honger dat ze hadden!!!

http://www.mijnalbum.nl/Foto=TMRKZR7B

http://www.mijnalbum.nl/Foto=Z8TDBGNO

Daarna even lekker met een paardje van een kennis van mij gereden. Ondanks de gladheid van vanmorgen hebben we lekker kunnen rijden. Foto's maken wilde niet, vanaf het moment dat we zeiden, he hier ligt vet veel sneeuw, leuk foto's maken, hebben beide paarden alleen nog maar gestuiterd en hadden we onze handen vol aan ze. Uiteindelijk toch nog een ruime 2 uur weg geweest. Daaran ff opwarmen bij de snackbar met een lekker bakkie warme chocomel en daarna met Lisje en Foms aam de slag. Het ging echt verbazingwekkend goed. Een vriendin van mij was mee op de fiets, maar ze heeft geen enkele keer in hoeven grijpen. Fons werd af en toe wat enthousiast, maar na een correctie was dat ook zo weer over. Lisje was braaf als altijd, lekker ding...

Hier wat foto's:

http://www.mijnalbum.nl/Foto=48GLRM8X

Best wat hoogteverschil, een tink of een Hackney (scheelt 24 cm)

http://www.mijnalbum.nl/Foto=LDYFNR3W

Hier werd ie bijvoorbeeld wat enthousiast (ja dan word ie erg grappig )

http://www.mijnalbum.nl/Foto=7UCR446Y

Ik ben nog bezig met een klein filmpje....

Knollehollen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 17:53

Indezz - thanks voor je compliments. Waarom kan Lucy niet drachtig worden?

WenK - leuke foto's !!

Pollo - loop je dan met halster alleen met Baggio of met 2 mensen? Ik loop dan in mijn uppie, zonder zweep en ben bang dat als hij er vandoor gaat de drukke weg opschiet die aan de andere kant van de wei loopt. Ik denk dat ik voortaan toch maar een bit indoe voor de veiligheid. Chester (vader van Sissi en Romy) was aan een halster trouwens ook niet te houden buiten, die ging er altijd vandoor. Met een bit in was hij schaapmak.

Ondanks dat blijft Maxolo wel achter de zeer eenvoudig en laag aangelegen rood/witte afscheiding (zie foto) van het afgezette weitje van 22 x 22 meter. Eromheen staat wel flink wat schrikdraad, dus ben ik niet bang dat ze er eventueel toch overheen springen. Al mijn paardjes blijven trouwens achter deze afscheiding. Dit is wel de andere kant als waar ze uit moeten om terug naar stal te gaan, dus dat scheelt ook natuurlijk erg veel.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Knollehollen op 18-12-05 17:57, in het totaal 1 keer bewerkt

WenK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 17:56

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 18:10

Ziet er wel stoer uit hoor Wenk! Gaaf!

Nikita : het probleem bij Lucy is dat ze haar eitjes niet los laat. Dus die verschrompelen, waardoor ze ook ongeveer 2 weken hengstig is. Dit jaar heb ik haar weer naar de Bonte Parels gebracht en is ze hengstig gespoten. Nu liet het eitje wel los, maar drachtig was ze niet. Ze hadden bij de Bonte Parels niets gezien van vuile baarmoeder of zo en mijn dierenarts zegt dat deze dus "vuil" was. Maar nu heeft hij ook een verschrikkelijk oudbollig echo-apparaat en is zelf ook niet supersociaal (die dierenarts dan wel te verstaan). Dus daar heb ik niet veel vertrouwen in en ik moet zeggen dat de begeleiding bij de Bonte Parels super was. Ze vonden het ook heel jammer dat ze niet drachtig was...... In ieder geval ben ik het nu al 2 jaar aan het proberen. Vorig jaar heeft ze een jaartje rust gehad en heb ik haar laten keuren en nu dit jaar had ik zo iets van : laat ik het nog eens proberen..... Maar ik ga haar nooit meer zo'n gigantisch eind weg brengen voor een dekking, want wij rijden ruim 3.1/2 uur heen en dan moeten we ook nog een keertje terug en de dame weer ophalen..... Dus dat kost de nodige dagen en stress...

Misschien probeer ik het volgend jaar met 1 van de hengsten die ik momenteel heb lopen..... Gooi ze gewoon in de wei samen en dan zie ik wel of ze drachtig wordt ja of nee..... De sex vind ze niet erg, het scannen wel

Knollehollen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 18:18

Indezz - dat zou ik inderdaad adviseren, gooi Lucy (mooie merrie trouwens) volgend voorjaar bij 1 van je hengsten in de wei en laat het over aan moedertje natuur. Scannen vinden mijn merries ook vreselijk, dus inderdaad afwachten of er een veulen geboren gaat worden. Veel succes ermee, je hebt immers hengsten genoeg

Hier nog een plaatje van Romy van de uitgang van de wei, richting stal.

Afbeelding

Jullie komen zo vast allemaal in kerstsfeer met die sneeuwfoto's van mij vandaag

Hieronder nog een foto van Romy's achterbeentje, ze drukt de achterhand al super goed onder haar massa, zal ook wel een sporttinkertje worden, is nu pas 1,5 jaar oud

Afbeelding

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-05 18:31

Goede avond allemaal!

Vanochtend met Lonneke naar Rohan geweest. Die wilde ik natuurlijk eens in het echt bewonderen.
Een paar foto's staan bij ITP, viewtopic.php?f=53&t=509114

Verder een update over de handleiding 'Hoe hang je een lichtslang op'.
Tot en met gisteren heeft de betreffende lichtslang niet meer gebrand. Wat ik er van kon zien hing dat ding nog steeds even bezopen. Vanavond kwam ik thuis en brandde ie. En hij hing....recht/netjes