Normaal gezien is de DA gewoon op tijd, maar dit keer had hij zich toch behoorlijk vergist van uur.. Heb jammer genoeg nog van geen enkele DA hier geweten dat ze écht mest onderzoek doen. Toch niet de 2 DA's dat we gehad hebben.. Keken er naar, zeiden dat ze haar eten niet goed verteerd en that's it. We hebben haar mest idd al eens getest, maar slechts één keer en het niet laten staan. Hier zagen we verder niets in, buiten dus veel resten hooi/luzerne die niet verteerd waren. Maar ik zal eens meerdere keren testen.. (Al denk ik nog niet dat ik daarmee mijn ouders overtuig om ook die psyllium te proberen, want ze blijven erbij dat we eerst die Equi-digest moeten proberen en dan iets anders. Niet tegelijkertijd met allerlei dingen klooien, wat ik ook wel snap, maarja.)
Ik weet dat ze pijn had.. Maar ik wist niet precies van wat. Het kon zijn dat ze pijn had aan haar tanden na de behandeling, zeker toen het roesje aan het uitwerken was. Ik ben bij haar gebleven, ook toen we haar terug in de paddock zette. (Er staat werkelijk geen spriet gras, ofwel zand ofwel modder. Hooi heeft ze wel zitten knabbelen, maar niet veel want ze had echt geen trek. Hier ben ik ook bij gebleven..) DA heeft niet concreet iets over 'niet eten' gezegd. Enkel vrienden die daar waren ivm we buitenritje hadden gemaakt zeiden me dat we moesten opletten dat ze zich niet verslikt, aangezien dat erg gevaarlijk kon zijn.. Stom achteraf dat we haar snel bij de rest hebben gezet ja.. Heb daar ook wel spijt van. Was ook samenloop van omstandigheden deels.
Tink's tanden zijn 2 jaar niet meer gedaan. Toen de paardentandarts kwam, had ze ook veel haken. Die zei dat hij pas na 2 jaar ging komen, want zo kon hij zeker weten dat de haken gewoon snel weerkeren bij haar of haar tanden gewoon nooit meer zijn gedaan. Misschien was het wel slimmer om hem weer te laten komen. Hij doet het ook met gewone vijl en zonder roesje. (Daar deed Tink wel behoorlijk vervelend bij) Ik heb het ook niet gezien. Ik moest haar hoofd opzij houden en de draad van de vijl vasthouden. Hij heeft niet na-gevijld. Wel nagekeken met o.a. een lampje en enige wat er uit kwam was 'magnifiek, fantastisch!' dus hij zal wel blij zijn geweest met zijn werk.
Denk niet dat we nog een lege wormenkuur spuit hebben, vermoed dat we die allemaal direct weggooien.. Maar kan het eens vragen 
Mensen zullen nu wel gek over mij denken, dat ik niet met haar inzit ofzo. En dat mijn ouders 'dierenbeulen' zijn. Dat is natuurlijk niet zo, wij willen allemaal ook gewoon het beste.. Mijn ouders zijn erg meegaand met onze paarden en dieren, maar het zal deels wel een kwestie van onwetendheid zijn in combinatie met financiën. En ja, ik ben maar een 16-jarige hé. Zo veel inspraak heb ik jammer genoeg niet. Als het aan mij had gelegen deed ik het ook anders. (Ik mag ook niet klagen hoor, want ik heb al veel voor elkaar gekregen .. Maar in zo'n kwestie voel ik mij dan weer helemaal machteloos)
Ik vind het allemaal ook erg vervelend en vooral frustrerend! Maar dan nog snap ik ook mijn ouders. Ik hoop gewoon dat het goed komt en alles geen verloren moeite is. Ik vond het ook niet leuk om haar gisteren zo te zien.. Want telkens raakt het me enorm, want dat van 2 jaar geleden ben ik absoluut nog niet vergeten.
Ik ben gisterenavond nog bij haar geweest, gewoon in mijn badjas in de koude van de avond omdat ik haar moést zien. Ik heb met haar staan knuffelen en koester die momenten dan ook. Maar zij had al weer veel meer aandacht op haar hooi dan op mij. En zo moet het ook vind ik.. Vanochtend was ze volgens mijn mama erg blij toen ze hooi kreeg, dus die verminderde eetlust is voorbij. Ik ga vandaag aangezien het mooi weer is haar sokken wassen met Sarnakuran en haar staart, achterbenen en kont proper maken.
Overigens heb ik foto's van haar van gisteren op mijn GSM staan. Maar vind het kabeltje niet..