[TI] [HK] Voor alle liefhebbers van onze gesokte vrienden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tamadine

Re: [HK] Voor alle liefhebbers van onze gesokte vrienden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 13:44

En zoals ik de foto zie en je vind een maatje 195 denk ik dat die zelfs ook niet al te lang is voor m. Je paardje heeft wel een langere bovenlijn. Het zal beide wel passen denk ik. Met de zweetdeken is iets te groot niet zo heel erg.

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 14:56

Sorry moet ff mn verhaal kwijt. Net schrik van mn leven gehad:

Vanmorgen op het land liepen er allemaal schapen los in de polder die over de sloot/ijs liepen van land naar land. Nadat ik weg was zijn ze waarschijnlijk dus ook bij ons op het land gekomen. Toen werd ik gebeld, je paard loopt los op de weg. (ze zijn dus de schapen achterna gegaan toen die weer verder gingen lopen over het ijs) Dus ik en eigenaresse land M heen gegaan. is Mona zelfs door het ijs heen gezakt. Dr achterbenen en staart tot de staartwortel waren nat en waarschijnlijk heeft ze een hele strijd geleverd om eruit te komen, want dr hele hals was zeiknat van het zweet.
Wij weer naar huis lopen, paarden op zo een manier lopen alsof er niets gebeurd is. Mona dapper voorop lopen. Pffff moet er niet aan denken als ze niet uit de sloot had kunnen geraken zeg. Niet goed voor mn hart dit.
Paarden staan nu voorlopig dus maar weer alleen in de paddock, die is volledig afgehekt. Vanwege de harde grond konden we ook geen prikpaaltjes plaatsen om de sloot af te hekken. Maar goed....
Pffff, het dringt nu allemaal ff helemaal door. Wat had er wel niet kunnen gebeuren....

sofietje0802

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 15:00

Oh Tamadine, wat heftig. Goed dat ze gebeld hebben ook...
Wat als.... inderdaad. Maar gelukkig goed afgelopen. Die dacht even op avontuur te gaan?!

Mijn Diesel

Afbeelding

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 15:27

Wat ongelovelijk schrikken zeg!!! AHH!
Gelukkig is het goed gekomen! Even rustig tot je laten bezinken inderdaad!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 15:55

Even gauw bijlezen.

Sneewsnorren :+:

Knappe Diaz, staat mooi op de plaat.
Wel een enorme poedersuiker streek dat ze dat bij je flikken.
jij betaald voor die box, dus daar heb je recht op, en anders je geld terug vragen. zij vervelend doen? dan kun jij dat ook. simpel.

Rendier tinkers _O-

Knappe mona zo braaf langs de weg!

Diaz is idd volwasseer geworden!

King zijn topicje ga ik ook even bekijken.

Jayney, ook een erg leuke foto zo in de sneeuw.

Joyvalanetijn, ik denk dat meelezen nog triester is.

Tinkerplein en ellie, leuke foto's!
Lekkere sneeuwschuivers :+:

Zo tinky is ook goed bijgekomen.
Jaron staat ook nog te mager, maar die komt nu ook al bij gelukkig.

Maten van dekens is altijd lastig, gezien het ene merk ook altijd anders valt dan het andere.

Mara, wat een schrik zeg!

En diezeltje in de sneeuw.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 16:20

:wave:

Andrea, heb je nou serieus aan de sokken zitten knippen voor wat ijsklontjes? :oo
Gewoon thermoskan mee en je had ze er zo uit zonder te knippen := Ik krijg echt trauma's van dingen als deze :+

Wat fijn dat Jack zo braaf was! En heel veel sterkte met de verkoop :(:) Ga je daarna op zoek naar een ander paardje of eerst lessen oid met een ander paardje?

Heeft de ANWB je accu nog kunnen reanimeren Sandra? Oh, nou een nieuwe is nog beter natuurlijk. Hopelijk is deze wat sterker :P

Mpemba Effect gaat niet op buiten werd door een lerares uit het andere topic gezegd dus gewoon koud water in de bakken doen is het handigst.

Voel je je inmiddels al wat beter Simone?

Leuke schoolopdracht Hilde! Lees verderop een tip over combi met NH en/of VD. Wil daar toch ff op zeggen dat VD onwijs tegennatuurlijk is...

Alsnog welkom Kim! Succes met je zoektocht naar een geschikt paardje.

Waarom krijg je de bibbers van de optoming van Sofietje Eva?

Gekke Jaron :') <3

Mooie Tinky. Heeft ze eigenlijk blauwe ogen Kaat?

Lief koppie van Clover :+:

Prachtige plaatjes van Kayleigh :))

<3 Diaz, nogmaals, echt prachtige plaatjes en ze ziet er super uit! Is het een bokker die die plaatjes heeft geschoten?
Balen van je stal, nog een maandje, dan ben je weg... Maar heb jij een contract getekent dan waarin is vastgelegd dat je deze maand moet betalen? Anders zou ik gewoon nu gaan hoor, wat een onzin. Diaz is hier dus de dupe van, schandalig, je mag echt blij zijn dat je daar weg bent volgens mij :x En als er al een andere reden is, overleggen lijkt me wel het minste wat je kan doen als staleigenaar. Het is toch een vertrouwen wat je uit handen geeft, de zorg van een dier. En dan verwacht ik persoonlijk dat daar ten alle tijden zuinig mee om wordt gegaan. Gelukkig is op beide stallen waar ik ben weg gegaan daar heel goed op gereageerd, een staleigenaresse heb ik nog wel eens contact mee, en de andere die hebben zelfs Thig voor me weggebracht toen :j

Kunnen de ijzers er niet onderuit Sandra?

Mooie Tinkies van Julie :)

Mooie mona, hoe is het met de jeuk? Super dat ze zo braaf is!

Veel plezier morgen bij je dame Jayney! (Daarna niet toevallig tijd om de trein deze kant op te nemen? :)) )

Rebecca, Luna heb ik vorige week gemeten op 1.44m (met een gewone stok en dan rolmaat erlangs leggen, dus waterpas op t oog :+ )

Een stel bekende, prachtige, paardjes voorbij zien komen :D

Lekker bekkie van Ruana, blijft uniek, dat grijze aan een kant van haar hoofd...

Schrikken Mara. Gelukkig is het goed afgelopen :(:)

Ik heb ook nog wat plaatjes van gisteren, de bovenste drie met dank aan Carolien :) Welke camera heb je eigenlijk?
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Met Odjus
Afbeelding

En Od haar mams, Melody
Afbeelding

Ik ben gisteren ziek naar huis gegaan van stal. Helaas nog geen sneeuwwandeling dus -O-
Hopelijk kan ik vannacht een goede nacht maken waardoor ik morgen wat fitter ben en alsnog even van de sneeuw kan genieten met Luna. Maar eerst werken :) Gisteren ook lekker 10 uur gemaakt (tja, thuis zitten is niet aan mij besteed, dus na een paar uur slaap ben ik gewoon gegaan). Manager had een prachtige opmerking dat ik wel weer helemaal in mn element was :D Moest er wel om lachen, al ging het ook wel echt heel lekker, weet nou weer waarom ik dit werk ook alweer zo graag doe. Wat het al wel niet met personeel kan doen als het een keer allemaal loopt zoals het hoort.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 16:28

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 16:31

Leuke plaatjes! Ik moet bij hem altijd denken aan een Tinker die te koop staat, alleen is die wat jonger.

Ik heb trouwens over anderhalve week waarschijnlijk een afspraak met een bokker, en als het door gaat allemaal ga ik een weg in slaan die jullie denk ik niet snel van mij verwachten, maar ik zit hier nu ik eraan denk wel met een :D Op mn gezicht, dus duimen jullie mee? :P

Jayney

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 16:33

Dat vraagt om iets meer uitleg Lotte? :D

Mm ik denk dat ik morgen niet naar mijn meisje kan want ik heb tot half 4 les :') nou ja Dinsdag tot kwart over 12 dus wie weet lukt het dan! sneeuw moet nog even blijven liggen dan

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 16:36

Lot, bij Jaron?

En leg idd eens uit?

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 16:40

Ik denk niet dat die sneeuw snel weg zal lopen :+

Uitleg, mwah, ik denk dat ik t nog ff voor mezelf hou. Enige wat ik zeg is dat t niet bont is :Y)

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 16:41

Hmm, dat was het enige wat ik verwachtte :P

Jayney

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 16:45

Haha inderdaad dat is ook het eerste wat ik dacht warmbloed en niet bont :P

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 16:45

Nee, Tinky heeft geen blauwe ogen, helaas :n Ze had prima blauwe ogen kunnen hebben, want haar vlek loopt erg dicht bij haar oog. Ipl van blauwe ogen, heeft ze daar witte wimpers en meer wit in haar oog :)
Afbeelding
Vieze oogjes, was ze vergeten schoon te maken :p
Haar veulentje heeft wel 2 blauwe ogen. Aan de ene kant had ze zelf een half blauw/bruin oogje.
Afbeelding

Ik ga morgen achter de dekens, het worden waterdichte. Liefst met fleecevoering. Zou ik voor max 80 euro toekomen voor het deken van Tinky?

Jayney

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 16:49

Hoe dik is de vacht van Tinky? en hebben ze schuilmogelijkheden?

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 16:52

Goh, hoe dik kan ik niet bepaald zeggen :+ Ze hebben een schuilstal ja, maar moet toegeven dat die niet zo warm is.. De wortels waren bevroren. :')

Jayney

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 16:54

Nou ja hoe koud het ook word hou wel in je achterhoofd met het omdoen van een deken hou je de functie van de haren tegen die kunnen dan niet meer overeind gezet worden... dus persoonlijk denk ik niet dat het met een deken beter word. En ze kunnen meer hebben dan je denkt dus al laat je ze zonder deken staan dat gaat denk ik ook prima :j

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 16:58

Bedankt voor de informatie :j
Ik zal nog eens nadenken. :o

sageIvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 17:07

hoi iedereen,

heb deze leuke tinkerpraat net ontdekt en heb erg genoten van jullie prachtige foto's
@ HijadelaLuna: welke leeftijd hebben je tinkjes?

Ik ben Amy en mijn jongste dikzakje is nu bijna 2 jaar, verder staan er hier nog 2 (met iets minder vlekjes) die al wat ouder zijn maar ook op en top tink.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 17:13

Jackytje, Jaron staat ook zonder deken,en snachts ook buiten. niks geen schuilstal, en ook die doet het prima hoor, die heeft het helemaal niet koud.
Nadeel van de deken is, dat ze nu al een winter vacht hebben, en dan onder deken of in stal gaan zweten.
Want geloof me, ik heb alleen maar koukleum warmbloeden gehad, en ik ben in staat om hem ook binnen te zetten hoor :+

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 17:18

Nouja, zit nu enorm te twijfelen hoor :o Fleecedeken zou anders wel handig zijn in de zomer.. en dàt is niet zo warm. Maar als het sneeuwt ben ik er ook vet mee.. Maar dan denk ik toch dat ik met een fleecedeken meer ben dan met een regendeken. Die fleece kan ik er ook altijd opleggen na het wassen en als ik dan van plan ben toch nog misschien een keurinkje met Tink te doen, kan ik haar zo toch wat langer schoon houden.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 18:08

jep fleece neemt goed vocht op idd

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 18:10

Bas staat met deken, maar dat is puur voor mijn eigen gemak ;) Een fleecedeken heeft als nadeel dat je ze er nooit even mee buiten kan laten staan als er ook maar een druppel regen wordt verwacht. Ik heb het dus gewoon allebei in huis. Fleece voor na het wassen en op de box/trailer ivm wedstrijd en regen voor het geval het nodig is.

En effekes spam: [AR-ITP] GGK Tinkerhengst Baggio ook een rondje voor de slee

Juliekeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 18:11

Amai dat moet schrikken zijn geweest Tamidine!
Ik zou me ook doodschrikken! Al een geluk is alles goed gekomen en mankeert ze niets!

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 18:17

Word toch een waterdicht deken :') Mams zegt dat een fleece niet zo handig is nu, heeft ze wel gelijk anderzijds. Desnoods koop ik nog eens een fleece dekentje later ofzo.

Edit; Wat voor een deken heeft Bas?