Ja... het nadeel is dat paarden echt dure hobbies zijn. En dat je niet voor een tientje een bak aan kan laten leggen. Volgens mij zijn die dingen nog wel aardig prijzig! Ik hoop dat ik voor vanavond vrij kan krijgen van mijn werk. Ik heb Artri de hele week nog niet gezien en m'n zusje gaat nu elke keer erheen..
wat een geluk hebben jullie! Binnenbak waar ik gebruik van kan maken is 1,5 km van mij vandaan. Bak waar ik kan lessen is onvindbaar... Zelfs bij verenigingen mag ik geen eigen instructeur meenemen. Word er een beetje moedeloos van. Nog van 1 manege en 1 pension antwoord afwachten. Zeggen die ook nee, dan moet ik 6 km rijden voor een bak waar ik lesje mag volgen. Helaas is de auto die de trailer kan trekken total loss.
Het blijft wel lastig met Artri. Mijn zusje geeft aan dat ze hem niet vertrouwd. Ik zelf heb ook niet het volste vertrouwen en zit met enige spanning op hem, maar ik vind dat geen goede reden om hem nu al weer weg te doen en ik ben niet de persoon om als het even tegen zit de handdoek in de ring te gooien. Ik vind dat een paard niet zomaar een ding is wat je kan kopen en dan weer kan besluiten om hem weg te doen omdat het niet goed klikt, het zijn geen schoenen. Hij is echt superleuk, alleen wij zijn beide zulke onzekere ruiters... Ik vind het lastig.
Don't mind me Ik moet gewoon even mijn gedachtegang kwijt, ik weet ook soms even niet meer wat wijsheid is.
Komt voornamelijk omdat wij onzeker zijn en slecht kunnen leiden, paardlief is ook onzeker en heeft een duidelijke hand nodig, anders gaat hij er met je vandoor. Ik heb zo'n.. twee weken geleden vliegles gehad van hem. Mijn zusje is daar erg van geschrokken en durft nu helemaal niet meer met een goed gevoel op te stappen, net als ik. Er zit echt niks slechts in het beestje zelf, maar als je niet duidelijk bent gaat hij echt met je aan de haal.
Kiki dat heb ik ook. echt duidelijk zijn. Niet steeds het paard een stapje verder laten komen. Tja en die van mij moet ik van tijd tot tijd echt wel op zijn plek zetten.. En! grondwerken! versterkt de band.
Toen hij bij mij doorhad dat hij mij de baas kon pakte hij het bit tussen zijn tanden en nam een sprint. En dan gewoon vol remmen en mij laten vliegen. Maarja, wie zegt dat dat bij een ouder ervaren paard niet zal gebeuren? Ik weet het niet.
Ja, dat zou een optie zijn. Maar als wij daarna nog steeds onzeker is en het zit bij hem gewoon in z'n persoonlijkheid, dan hebben we daar ook niks aan en zullen we gewoon van voor af aan weer beginnen.
Ik heb de mijne er zelf door gereden. Maar dat moet je wel durven. Tinker eigen ofzo ? Ik heb nu wel een paard dat voor me door het vuur gaat op concours. Liever dat t is.
Vanavond gelest. Ging zo goed 80 cm mooi foutloos en kon mooi schakelen. 1meter 2 balkjes waarvan 1 mijn schuld. Ach ja zo kom je steeds een stapje verder.