[TI] [HK] Voor alle liefhebbers van onze gesokte vrienden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Diaz

Re: [HK] Voor alle liefhebbers van onze gesokte vrienden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 21:17

Ik klaag niet over van alles en nogwat.. ik vind alleen dat ze me best even die maand uit mogen laten zitten in haar eigen box.. dit voelt als een dikke schop onder mijn kont.. dat kan ik niet hebben..

Ik wilde gezellig weggaan, heb netjes opgezegd, nooit drama gemaakt, nooit problemen gehad.
Er zijn van de zomer nog netjes platen voor haar in de paddock gelegd waar ik super blij mee was..

Ik mag toch flink schikken als mijn pown ineens in die stal staat? Hoe zou jij het opvatten??

Eveline77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 21:18

Mijn kleine aap staat ook sinds gister tijdelijk in een andere stal... No problem!

Jayney

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 21:20

Karlijn het is je inderdaad al het recht, het is niet leuk als je nooit problemen hebt gehad op een stal, tot het moment dat ze horen dat je weggaat ze je pony ergens anders neerzetten. Jij hebt netjes betaald en opgezegd dan is het je recht om je pony in de box te houden waar ze in stond :)

joyvalentijn @ omdat het jou niets doet wil niet zeggen dat het een ander ook niets doet. Het zit Karlijn dwars en in die situatie is dat ook goed te begrijpen. Dat ze ervoor kiest dit met ons te delen op bokt moet geen probleem zijn, ik snap ook dat ze die klachten niet allemaal daar op stal gaat zeggen want dat zorgt voor nog meer onenigheden en dan vertrekt ze al helemaal met een vervelend gevoel.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 21:28

joyvalentijn schreef:
Mijn kleine aap staat ook sinds gister tijdelijk in een andere stal... No problem!

Maar in overleg waarschijnlijk?
Ik ben echt een gewoontedier.. het was echt 'mijn' plekkie.. schoongemaakt zodat ik er kon zitten.. zelfs waterbak en voerbak nog schoongemaakt voor de vorst.. :o

Eveline77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 21:30

Nee, zonder overleg. Is ook niet nodig... Ik huur een box, maar niet één bepaalde... Er kwamen 2 loges voor een week en die twee paarden horen bij elkaar en zijn zodoende naast elkaar gezet. Je kan ook vragen naar de reden...

Sandra1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 21:31

naja ik vind dat je dat zeker hier mag melden!
ik zou ook helemaal over de emmer zijn als king zonder overleg naar een andere stal zou gaan, zeker als ie vies is en niet netjes schoongemaakt zoals je andere stal is..

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 21:33

Ik ga ook vragen hoe het zit (waarom zomaar, en waarom die stal..).. begreep van iemand anders op stal dat het juist in overleg ging normaalgesproken.. lijkt mij ook logisch.. paardje kent de plek, zelf hang je er vanalles.. dingen schoonmaken e.d. Maar als jij aan hebt gegeven zo flexibel te zijn is het natuurlijk geen probleem. Ik schrok er zelf nogal van.. en het is niet de stal ernaast, of een andere, wat schonere, stal.. maar deze...

Jayney

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 21:47

Zou het inderdaad gewoon gaan vragen Karlijn dan krijg je tenminste een reden, en misschien kan er wel weer wat geschoven worden als je het vraagt :)

Ondanks dat je een stal huurt geeft ze nog niet het recht je paard ongevraagd te verplaatsen dit moet in overleg met de eigenaar. De stallen zijn eigendom van hun maar het paard is eigendom van iemand anders, dus er moet overlegd worden. Mijn 9 maanden oude veulen staat in de opfok daar staat ze in een groepje nou is ze vrij dominant en hebben die mensen daar mij een voorstel gedaan als het zo door ging haar tijdelijk bij de jaarlingen te zetten zodat ze op haar plek gezet zou worden. Dus vaak doen ze het wel in overleg voor ze actie ondernemen en dat vind ik ook gewoon meer als normaal, je betaalt er ten slotte voor.

Sandra1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 21:49

Ik huur die stal. dus als er geschoven zou moeten worden, moet dat wel in overleg.. lijkt mij. Want ik huur echt specifiek die stal..

Becs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 22:14

Nou even kijken hoor want ik moest 6 pagina’s teruglezen (wat kletsen jullie veeeeeel, maar dat is met dit weer wel gezellig :D )

Met Pride zijn benen alles weer in orde… Wel of geen peesjes, ik snap wat je bedoeld met die warme pezen. Ik weet hier eigenlijk ook niet zo snel een oplossing voor. Van Dalmar zijn er wel peesbeschermers met meer ventilatie maar ik heb deze nooit uitgeprobeerd dus kan niet zeggen of dit ook echt scheelt. Verder zei Sandra: “ik zie zelf het nut ook niet van die dingen hoor, want ze hebben sokken die hun benen al beschermen..” Om de sokken zit alleen niet een hardere beschermkap dus krijgen ze toch een behoorlijke klap als ze aantikken.

Julie’s examen zitten erop en er is iemand bij Carette wezen kijken, heb je hier nog iets van gehoord Julie???

Karlijn aan de computer gekoppeld, kan je wel goed slapen met zo’n kastje?

Ellie heeft een nieuwe winterjas (waar blijven de foto’s :D )

Welkom Esther, Willow is een plaatje hoor en 1,65 vindt ik ook wel een erg mooi maatje.

@Lotte: Hoe hoog is Luna nou eigenlijk??

Sandra’s accu had het begeven, echt niet fijn, maar gelukkig:Lang leve de ANWB!!! *\o/* *\o/*

Een enorm gevaarlijk konijn gezien, hihihi, echt een stoer beest, zou die ook geiten kunnen hoeden, dan kan ik hem hier wel gebruiken. }:0

Jubileum voor Lotte en Luna en Simone en Kayleigh, alsnog gefeliciteerd!!! +:)+

Hilde in de paardenbusiness

Welkom Kim en succes met je zoektocht

Erg leuk filmpje van Jaron die zijn baasje niet herkend in een muts en geen stap verzet voor een autoband

@Heidy: wat een moedige en moeilijke beslissing. Heel veel sterkte en succes met de verkoop van Jack en de aankoop van een ander paardje.

@ Karlijn: Wat een smerige streek van jou stal zeg, bah bah. Daar kan ik me echt zo kwaad over maken. Ik zit me echt op te fokken hier :( . Nu dus aftellen tot je kan verhuizen…

@joyvalentijn: ik neem aan dat als er rekening gehouden kan worden met de behoefte van die andere logépaarden, dat dit ook kan voor Karlijn en Diaz. Zeker als die logépaarden maar voor een week komen.

Foto’s:
Foto’s van Sissy in het zonnetje tussen de sprietjes

Julie’s kudde bij de smid, lekker relaxt zo te zien (en zo hoort het)

Eerste sneeuwfoto’s van Tinky, Jacky en Zohra

Benieuwd naar de fotoshoot van Diaz, King ( ik ga zo eens uitgebreid kijken) en Ruana

Sneeuwbuiken en sneeuwsnorren en dikke dassen tegen de kou

Mooie foto’s van Mona, wat steekt dat zwart mooi af tegen die blauwe lucht *D .

Ondeugende Kayleigh

Zo ik ben weer bij, nu ga ik eens kijken of ik ook wat sneeuwfoto's kan plaatsen en misschien een filmpje en eerst eens de fotopagina's van Diaz en King bekijken.

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 22:17

Ik vind ook dat dat zonder overleg niet kan hoor Karlijn.

Hier ook nog wat sneeuwfoto's en een heerlijke wandeling gemaakt.

De dames staan te trappelen
Afbeelding

Terror Odjus
Afbeelding
Afbeelding

Moeder en dochter
Afbeelding

Lotte's Luna
Afbeelding

En nog 1x Dakota's onweerstaanbare koppie
Afbeelding

Kailonne,sterkte met je besluit om Jack te verkopen.

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 23:48

@k vindt t ook niet bepaald fraai dat diaz nu in een andere stal moet staan,waarom mag ie nou niet blijven staan in z'n vertrouwde stalletje voor deze maand.niet echt vriendelijk van de staleigenaar.je hebt netjes op tijd verteld dat je ging vertrekken.Ik zou wel wensen dat ie terug mocht naar z'n eigen stalletje.
bij ruana is het 1 keer geweest dat ze snachts in een ander stalletje moest staan(buitenstal i.p.v binnen.Dit was omdat er een ander paard gewond was en ze licht moesten hebben savonds om alles goed te kunnen bekijken en behandelen.Kyona was toen net een maandje oud,maar ik vondt t geen probleem.maar dit gaat in overleg,en de stal was ook gelijkwaardig(even groot).in overleg kan alles bij mij.

@rebecca:winterjas heb ik geen foto van.Ik gebruik hem nu voor goeie jas(voor naar de paarden gaan gebruik ik oude jassen en kleding,bij mij gaat niks heel de kledingcontainer in),maar wie weet dat ik hem perongeluk een keer aan heb met een wandeling en op de foto ga.
heb de foto's van ruana en de sneeuw geupload.

Afbeelding

Afbeelding
baasje waarom sta jij daar en kom je mij niet halen?wat is trouwens dat gekke ding in je handen?

morgen nog een foto,deze houden jullie tegoed..

Sandra1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 00:44

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 08:48

Lekker frisse site! Leuk!

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 10:24

joyvalentijn schreef:
Nee, zonder overleg. Is ook niet nodig... Ik huur een box, maar niet één bepaalde... Er kwamen 2 loges voor een week en die twee paarden horen bij elkaar en zijn zodoende naast elkaar gezet. Je kan ook vragen naar de reden...

Even serieus?
voordat je naar de stal komt heb je als het goed is een rondje gedaan met de staleigenaar die jouw je box laat zien, en als hij zegt dat je er 1 mag kiezen heb je dat gedaan en is dat zeker jouw box. Waarom? omdat je daar huur over betaald. Zou toch wat zijn als bijv center parcs jou voor een weekend je huis uit zet en in een ander huis zet omdat er 2 vriendinnen naast elkaar willen een weekend? kom nou!
een beetje nieuwe klanten meer bieden dan je vast club? nee daar gaan m‘n haren van overeind.
ben blij als je dalijk lekker verhuisd bent hor karlijn, en je mag best je hart hier luchten.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 13:06

Goh, ben ik blij dat mijn paardjes thuis staan.. Aan al die problemen te horen.. :n
Ik hoop dat je snel naar die andere stal kunt, Karlijn. Ik weet niet goed wat er op te zeggen, Tinky heeft maar even op 'pension' gestaan, en dat was of in de kliniek of nog in haar oude stal, maar toen hadden we zegmaar enkel de 'staart' gekocht :P

Heb nog een leuke Tinky foto van gister.
Afbeelding
Afbeelding
Ze ziet er zo goed uit! Te bedenken dat dit mager ding hetzelfde paardje was.. Nogmaar amper een halfjaartje geleden is. Morgen heb ik haar trouwens een halfjaar!
:+:

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 13:31

Tinky lijkt daar op Diaz!!! Onwijs zeg! Alleen heeft Diaz haar bruine-kant hoofd aan de andere kant hihi..

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 13:34

Ja, ze hebben een beetje dezelfde bouw :) Tinky moet nog wat steviger op haar achterhand vind ik. En er is wel ook een verschil tussen grote hé? :P Tinky is 1.50m.

Denk wel niet dat ze familie zouden zijn.. Tinky's ouders zijn onbekend. Het vreemde is dat ze een nederlands boekje heeft, terwijl er staat dat haar eerste 'eigenaars' in Testeld woonden.. Vind haar geschiedenis nogal onduidelijk, d8 eerst dat ze van een melkerij kwam, daarna kwam ze uit Engeland, of uit nederland? :')

Jayney

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 14:21

Leuke foto's tinkerplein! :D

Zo Tinky is er echt super op vooruit gegaan! Mooi vind ik dat altijd als je ziet hoe erg ze opknappen met goede zorg :)

Morgen hoop ik langs mijn draakje te kunnen, dan kan ik ook sneeuw foto's maken :D

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 14:34

Ik ben van plan 3 fleecedekentjes te kopen.. De nacht van maandag op dinsdag wordt het hier -20°! En zo warm is ons inloopstalletje nou ook weeral niet.. De fleecedekentjes kunnen ook nog later eens van pas komen. Maar welke maat zou ik dan moeten nemen ? Tinky is 1.50m, redelijk breed. Zou een 125 bovenmaat en 175 ondermaat voldoende zijn? En voor de shetters zeker gewoon maat Shetland?

Ik heb écht geen ervaring met dekens..

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 14:36

Ik had op Thigor een 175, die was gemiddeld breed en 1.53. Maar die was aardig krap, ik denk dat je beter voor een 185 kan gaan. Shetten heb ik geen verstand van. Lady had een 175 en een 185, vielen even groot, hangt dus ook van t merk af.

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 14:37

Ik zou met een maat 1.50 paardje toch kiezen voor een deken van 185. Vooral ook omdat je aangeeft dat hij breed is heb je dit denk ik wel nodig.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 14:38

Ok, tinky is wel maar een kleine 1.50m. Maar dan toch best een 185?

ps; hiernet boven is een foto van Tinky geplaatst. :)

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 14:39

Ja Zeker 185 doen hoor!

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 14:42

Oké, bedankt :) Dan kijk ik mijn doppen uit om een mooi en goedkoop dekentje te vinden :)