[TI] [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

WenK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 17:32

Hallo allemaal...

TM, wat onwijs erg!! Ik snap zo goed hoe machteloos je je dan voelt... pfff...

Des, fijn dat je machine het toch nog doet....

Myrthe (en Coydog natuurlijk ), wat leuk dat je Anouk toch nog hebt gezien!! Je hebt zeker wel genoten?

Vanmorgen (met alle gladheid) ff paardjes gevoerd. Toen les gegeven (ging leuk!) toen nog een lesje aan een klein meisje (met gekneusde duim, maar ze wilde per se rijden ) en daarna heerlijk met mijn knollie (door de hagel- en sneeuwbui heen) een rondje door het dorp gereden. Ik was blij dat ik zonder zadel zat: lekker warm!!! We moesten wel een heel stuk stappen omdat het echt glad was, maar we hebben allebei even echt genoten....

Daarna hebben een 3-tal tinkers even bewezen hoe lomp ze kunnen zijn... Ik had voer naar het land gebracht en Lisje speelde voor lastdier na het rijden (braaf paard ). Ik zet Lisje dus apart om haar vast te voeren (de rest krijgt tegelijk), denken Maddox, Hindu en Cesair dat zij ook heus wel nu al mogen en lopen dus letterlijk met z'n 3-en over me heen. Maddox wurmde zich er aan de andere kant van Lisje doorheen, maar Hindu en Cesair vonden het makkelijker om over mij heen te gaan. Ik ging dus onelegant op mijn gat in de modder... En bedankt dames. Fons stond me op een afstandje uit te lachen... Tssss, man!

Nu ben ik lekker thuis. Heb net ff kerstoutfit gekocht (had al een mooi blousje en tasje, maar daar moest natuurlijk nog een mooie broek met bijpassende long-sleeve en schoenen bij), dus ik kan weer netjes op visite deze kerst....

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 17:36

en dat het goed nieuws:

KIT GAAT MORGEN NAAR DE TRAINER !!!!

Helemaal super gaaf maar ik moet wel wennen aan het feit dat ik hem niet meer zo naast de deur heb staan en met 3 minuten fietsen bij hem sta....

WenK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 17:39

Oh Chev, wat onwijs gaaf!!!! Ik ben zoooooo benieuwd hoe hij het gaat doen!!!!!

Pellie

Re: [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 18:08

pfoeh saskia, dat zal zwaar zijn... samen huilen is het enige goede wat dan nog over is hè?

flicka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 18:13

Allereerst een knuffel voor Tinkermuts en haar vrienden. Dit zijn dan echt de donkere dagen voor kerst.
---------

Coydog en Myrthe, leuk dat het concert van Anouk bevallen is, ik vind haar ook te gek! Was je niet lichtelijk in de stress Cora
Anouk gaat verhuizen naar Ohio hè, i.v.m. opgroeien van haar (gekleurde) kinderen. Ze vindt het hier niet zo fijn voor ze. Mijn zwager komt uit Ohio maar volgens hem loopt iedereen daar met een pistool. Dus of het daar nou zoveel beter is?

Leuk Chev dat Kit morgen al naar de trainer gaat. Spannend voor jullie!

Leuk hè WenK, tinkers. Eten is het belangrijkste op de wereld geloof ik

Het was hier vanmorgen een kerstplaatje, alles wit van de sneeuw. Ben vanmiddag een buitenritje gaan maken, ik wil als het even kan minimaal 1x per jaar een sneeuwrit. Er zullen er vast nog volgen want het is pas december.
Toen Sox weer in de wei bij de andere paarden gezet, snel naar huis voor een kop thee en boodschapjes gedaan en toen met de hondjes naar stal gelopen. Heb haar met een hondenriem om d'r hals binnengehaald waar d'r eten al klaar stond. Brave bolle Ondanks thermoboots toch koude voeten gekregen dus volgende keer dikkere sokken aan. Had onder mijn cap een zwarte zweetband en dat bevalt goed, zo hou je warme oren en de cap zit net iets lekkerder.

Ga makkelijk eten, champignon maaltijdsoep met een kruidenbaguette. Ga dus oven eens aanzetten.

edit ivm typefout.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 18:20

oh ja ik ga woensdag voor een trailer kijken, ergens in drenthe. hij zit dik boven mijn budget maar ziet er zo piekfijn uit... heb eerst maar gevraagd hoe gedateerd die foto was maar hij is van november

sorry da'k verder ff niet reageer, ben ook met eten in de weer

edit: en je kan geen foto's meer van MP plakken, prutsmuts!!
linkje doet dit het wel?
jaaaaaa

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 18:30

indezz, mooi koffiepparaat hoor

pellie, over het hoofdstel, ney ik zou het ook niet weten daarom vroeg ik het
dunne touwtjes zijn over het algemeen scherper meen ik maar er zitten geen grote knopen aan he, die ook veel inwerking hebben, hij ziet me er uit alsof je minder inwerking hebt maar dat kan ik echt helemaal mis hebben, ben wel benieuwd, vind ze erg leuk namelijk
mooi trailertje

mamauba, wat fijn dat mariekje goed ging bij de hoefsmid, oefenen goed gewees dus, en lekker gelongeerd wat ze ook super deed, mooi hoor, kun je weer lekker uitbouwen

leon, als allereerste het parcours doen... ohoh, gaat helemaal goed komen joh!

jellie, lief vrouwtje dus die nu in het huis woont, leuk hoor
verder lekker aan het opruimen en jan lekker gereden, flan wel flink aan het stampen, ff kijken weer dus

FK, lekker met de vriendschapsringen hihi
mijn vader en moeder zijn niet getrouwd, hadden ook wel een ring maar hebben ze nooit om omdat ze altijd met de paarden lopen enzo haha
helpt die teunisbloemolie enzo goed?

desillies, scheermachine gelukkig toch niet kaduuks

annick, jan's moeder in het ziekenhuis...

cheveyo, moeder hart bultje bij dr keel, idd ff naar de docter voor de zekerheid...
kit naar de trainer, dubbel gevoel een beetje, wel leuk toch ook hoor!

peetorlan, fijn dat oudste zoon de boel een beetje op orde heeft nu!

leonoor/pollo, geweldig van baggio zeg, L1 ,echt super!
gefeliciteerd!

braveheart niet meer, ben benieuwd waarom, erg hoor...

TM, ow wat erg, krijg tranen in mn ogen ervan, wiegedood, en dode kindje tussen zich in gehouden in de nacht... heftig, heel veel sterkte, ook voor die mensen...
knap van je dat je ze zo kan steunen...

chubby, toch maar geen buitenritje

myrthe, gaaf hoor naar anouk geweest, erg leuk
fijn dat jullie het naar je zin hebben gehad!

draaakje, een brommer, toe maar, leuk hoor!

spetter, weer pijn rustig aan doen nog ff dus

bonte, enge wasmachine haha leidt een eigen leven

indezz, lekker ritje met lucy gemaakt, zal zo even foto's bekijken, als ik het onthou haha

wenk, haha omvergewalst door 3 tinkiebabys, foei toch!

zo, alles weer bijgelezen

stad was leuk gister, heb alleen heel hard op mn bovenlip gebeten tijdens mn broodje kebab en nu is ie dik en blauw haha heel sexy, vanaaf dus lekkere soembalippen als ik nog met iemand kus haha
poppetjes zijn een beetje rustig, alleen fig niet

vanmiddag 4 uur bij de paardjes geweest ofzo, wilde buiten gaan rijden met dola, ze waren al heel druk, we wilden naar het winkelcentrum, daar was kerstarkt en ander paardje an stal met de kar
nou we rijden het winkelcentrum op, vliegen ze toch op hol, rechtomskleert, hup fietspad op in volle galop, heb fig om kunnen trekken en ben dr af gegaan, terug gelopen naar stal allebei lopend en daar nog ff gereden
was wel een grappige ervaring, zo zie je weer het is en blijft een paard haha
heb nog leuke foto's gemaakt, zal wel eens kijken of t wat is om te laten zien
had wel erg zere benen maar ga vanaaf weer lekker uit, weet niet wanner ik weer kan he hha

desillies

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 18:38

Pellie schreef:
oh ja ik ga woensdag voor een trailer kijken, ergens in drenthe. hij zit dik boven mijn budget maar ziet er zo piekfijn uit... heb eerst maar gevraagd hoe gedateerd die foto was maar hij is van november

sorry da'k verder ff niet reageer, ben ook met eten in de weer

edit: en je kan geen foto's meer van MP plakken, prutsmuts!!

linkje
doet dit het wel?
jaaaaaa

kan nog wel maar met een omweg
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door desillies op 17-12-05 18:43, in het totaal 1 keer bewerkt

jacky2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 18:42

Meld me ook even,

Tinkermuts:

Ik zit te denken wat ik verder nog kan schrijven maar ik ben er alleen stil van en kan geen goede woorden vinden,het lijkt me het ergste wat je als ouders kan overkomen in je leven en waar je verder mee moet leren leven.
Vooral in deze tijd wat normaal gesproken een gezellige,vrolijke tijd van het jaar is kerst.

Verder even niets te melden,vond het alleen even belangerijk om te reageren.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 18:46

djiez wat heb ik een rare kat, die gaat gewoon zitten pissen in de gootsteen!! gelukkig net boven de afvoer maar toch!!!

hé hoe doe jij dat des??? gaaf!!

flicka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 18:49

...dan moet je de kattenbak maar op tijd cleanen
Sommige katten gaan netjes op de wc zitten, da's pas handig.

Nu staat die oven nog niet aan dus ren nu naar beneden, zoeffff

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 18:52

nee ze is gewoon een luie doos!! ik heb 'em bij thuiskomst verschoond want ze had er net een dikke drol in gelegd. en die andere heb ik ook schoongemaakt... ze moet niet zeuren!
deze kat legt ook van narrigheid plasjes en poepjes waar het d'r uitkomt hè.... nu ze buitenkomt is het gelukkig een heel stuk minder geworden maar dit slaat alles. de volgende keer zal ik proberen een te maken..

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 18:57

TM, goed van jullie dat je langs bent geweest bij je vrienden. Wat moet het trouwens ook erg zijn voor dat oppasgezin. Ik heb vroeger heel veel opgepast en als ik zoiets had moeten meemaken. Pfff... Heel veel sterkte de komende dagen voor alle betrokkenen!

Myrthe, toch nog een leuke avond gehad bij Anouk dus! Leuk hoor!

Sas heeft keuken net opgeruimd, dus kan nu lekker aan de gang met mijn pasta.

Mijn nieuwtje moet nog ff wachten helaas. Ik krijg diegene die me blij moet maken telefonisch niet te pakken.

Het was heerlijk op het strand. Kreeg ff een hagelbuitje op m'n kop. Maar daarna scheen het zonnetje lekker, dus was zo opgedroogd. Net bedacht dat ik Simba net na kert wil laten steriliseren. Ben die week lekker vrij dus kan bij haar thuis blijven.

Zusje heeft lekker in de les gereden met Chubje. Ze gingen zelfs springen! Chubje was redelijk braaf. Staat zich nu te vermaken meteen nieuwe Lik-it...

SuperRoos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 19:14

chubby, lekker met hondje gewandeld, en je zusje gesprongen en lekker gereden met chub, leuk hoor

pellie, gekke kat

nou mn foto's

Afbeelding
zn lekkere koppie, kan ik dr niet genoeg van hebben haha

http://www.mijnalbum.nl/Foto=8XY8ZXBC
een blik in de nieuwe stallen

http://www.mijnalbum.nl/Foto=EJQ6E6JO
saampies op de foto

http://www.mijnalbum.nl/Foto=4QI7WLDT
crea, hier lag maar een beetje sneeuw
fig zn manen in schutkleur haha

http://www.mijnalbum.nl/Foto=JBNJ8C8C
fig zn lekkere bil met lief staartje haha

Afbeelding
en toch wel de best gelukte rijfoto
vind fig zn houding hier erg netjes, koppie laag werken we aan, is niet het belangrijkste, hij is heerlijk ontspannen en licht

slechte kwaliteit helaas...

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 19:16

oooh wat lief is ie weer roos!! staat em ook erg goed die lange manen!

SuperRoos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 19:21

wante
remember deze bil, of moet ik zeggen billetje hihi

http://picserver.student.utwente.nl/i/W2B5XU0L6EN

en zn lijfje, wat een schatje was het toen, haha nu ook nog hoor

http://picserver.student.utwente.nl/i/86PAP94Z0X8D
echt zo'n lief poppetje

http://picserver.student.utwente.nl/i/3H491CTLPYY
de verboden door figor foto, niet zeggen dat ik hem heb geplaatst hoor haha

dit is dik 1,5 jaar geleden
14 februari heb ik hem al weer 2 jaar, wat gaat dat hard
2 jaar geleden rond deze tijd zat mn voet in het gips van sky...

SuperRoos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 19:24

thanx pellie, je vroeg laatst naar foto's he, of t al een vent werd! en? haha

als ik de oude foto's zie vind ik heel erg van wel, maar zie ik hem gewoon nu dan vind ik het nog zo'n kindje, net als het type van hempfling waar hij bij hoort hihi, echt grappig

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 19:38

klopt, dat waren mijn gedachten dus ook... hij is groeiende maar nog geen 'man'

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 19:56

Wauw SuperRoos, wat een prachtig koppie heeft hij toch......
Verder toch nog wel lekker gereden... Leuke foto's verder.....
Die foto's van mij bekijk je niet "effe" hoor!!!! Het zijn er een berg

Chub lekker aan de pasta Ben ik ook gek op....

Fijne avond iedereen!!

dobbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 20:05

Heb even snel bijgelezen aangezien ik niet zo goed kan zitten.

Ik wil wel TM heel veel sterkte wensen dat je geen woorden hebt is niet erg, maar dat je er voor ze bent dat is belangrijk, de rest gaat vanzelf,

Nou punctie gien niet zo goed als de vorige keer heeft echt heel veel pijn gedaan, daaar waar ik de vorige keer weinig van gemerkt heb,
Ben thuis direct naar bed gegegaan en pas om 1900 uur er uit gekomen,
lees morgen wel weer goed bij.

Lucy_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 20:08

Vervelend Dobbel

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 20:11

Ik was van plan om er een lekkere middag met de paarden van te maken, maar al na een half uurtje kwam een stalgenote rennend naar me toe "Naat, Naat, kom gauw kijken, er ligt iets achter een koe en het beweegt, maar ik weet niet wat het is"
Ik met d'r meegelopen, was het een veel te vroeg geboren piepklein kalfje. Vlies was van 't kopje af, en 't ademde wel. Ik heb 't als de wiedeweerga opgetild en in een kalverhok gelegd, onderwijl roepend dat die stalgenote een van de boeren moest halen.
't Kalfje was een kuisje en was 2 mnd te vroeg geboren. Bij iedere ademhaling loeide ze. Haar geluid: http://www.fjordkootjetinkermira.nl/temp/GIL_7009.WAV
Na 12 jaar kattenfokken zegt dat me genoeg, ze was stikbenauwd en ik wist dat ze 't niet zou redden.

Even later kwamen de boeren met 2 schapen, die ze in het kleine stalletje bij Koot en Mira brachten. Ook die schapen maakten geluid.
http://www.fjordkootjetinkermira.nl/temp/GIL_7031.WAV De arme dieren hebben een zware longontsteking. Mira vond ze vreemd, heel vreemd: Afbeelding

't Kleine kalfmeisje heeft een uurtje geleefd, toen was het ineens over.
Hier leefde ze nog
Afbeelding

Ik heb Mira en Koot dus alleen maar geborsteld, en ze hebben wat kunnen scharrelen. Mira heeft besloten zich als een meid te gaan gedragen en vertelt me dat ze dus NIET los blijft staan als ik haar hoeven wil uitkrabben. Na 3x met haar meelopen heb ik besloten de confrontatie niet aan te gaan, en heb ik haar gewoon vastgezet. Uiteraard ging het toen prima. Braaf, een paar belonende biksjes in d'r mik, klaar. Ik weet nog niet hoe veel ze nog gaan veranderen, maar 't wordt een dame met pit, die na een grote bek van mij direct toegeeft. Een eerlijk paard dus.
Laatst bijgewerkt door KootMiraDrum op 17-12-05 20:17, in het totaal 1 keer bewerkt

desillies

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 20:16

dobbel schreef:
Heb even snel bijgelezen aangezien ik niet zo goed kan zitten.

Ik wil wel TM heel veel sterkte wensen dat je geen woorden hebt is niet erg, maar dat je er voor ze bent dat is belangrijk, de rest gaat vanzelf,

Nou punctie gien niet zo goed als de vorige keer heeft echt heel veel pijn gedaan, daaar waar ik de vorige keer weinig van gemerkt heb,
Ben thuis direct naar bed gegegaan en pas om 1900 uur er uit gekomen,
lees morgen wel weer goed bij.

hè jakkes Dobbel,rustig aan maar even hè......
hopelijk lukt het voor de rest allemaal wel.....

oooccchhh jeetje FK wat triest arm klein ding.............

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 20:20

Rustig aan Dobbeltje!

RuperRoosje, wat heb je toch een lekker Figje!!

Cheveyo, morgen je ventje naar de trainer. Hoe lang gaat hij weg?

Chub lekker gereden, ben benieuwd naar jouw nieuwtje. Had Snowdon niet ook een nieuwtje? Hebben jullie dat nieuwtje samen?

Pellie, piskat. Geen foto van maken, maar de kraan open zetten!

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-05 20:26

SuperRoos:
"Teunisbloemolie

Werking
Teunisbloemolie capsules bevatten hoogwaardig koudgeperste olie uit de zaden van de teunisbloem. Teunisbloemolie helpt bij wisselende stemmingen tijdens de cyclus en heeft tevens een regulerende werking op de bloeddruk en de huid. De natuurlijke vitamine E in de capsules ondersteunt de werking van de teunisbloemolie.

Dosering
3 x daags 1 capsule tijdens de maaltijd met water innemen."

Ergens anders las ik dat het ook tegen een KATER schijnt te werken...