[TI] [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

TurboTinker

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 12:30

ik heb ook geen longeerbak hoor alleen een rijbaan. en daar heb ik alle hoeken van gezien. maar uiteindelijk wel gewonnen.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 12:30

oeh lekker karlijn!

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 13:26

ook hier 1 die afgelopen weken echt een drabber heeft gehad onder t zadel....meneer wou niet meewerken en heeft telkens zijn achteruit aan gezet...dit bracht dus op dat we de halve weg heel vaak in onze achteruit hebben gedaan pas nadat hij t opgaf ging hij eindelijk vooruit....
ook met longeren probeerde meneer mij aan te vliegen wat dus resulteerde in een hele harde flink mep van mij en daarna heeft hij het toch wel uit ze hoofd gelaten om te proberen om mij aan te vliegen aan de longe...

nu beginnen we beetje op de goeie weg te gaan en ik denk dat zijn uit probeer fase wel een beetje voorbij is en hij nu begint in te dimmen...
al met al hoop ik straks gewoon weer normaal buiten te kunnen rijden ipv dat hij mij zo aan t uitproberen is..

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 14:26

Laat ik zo zeggen ik ben gister ook niet mild tegen miggs geweest hij gaf het wel op gelukkig maar mijn god ik was zo boos. Maar nadat ie op zijn kloten had gehad was het ok klaar.

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 14:37

Juulxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 14:46

Hallo!!
ik wil iets organiseren van de zomer!
een lekker weekje weg met je eigen paard!
Is hier iemand die ook denkt van JAA dat wil ik...
kom dan mee praten!!!
ik weet nog niet waarheen.. maar daar komen we wel uit!

[BM] Paardenvakantie wie wil er mee?

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-12 16:09

Lijkt me super met paard en al weg! Ik ga wel meekletsen!
@ lepel, ik ga je annabel topic kijken!!

Ik krijg net van mijn verzorgster te horen dat Diaz hengstig is! Dat is in haar geval echt een SUPER goed teken! Ze is dus al helemaal op haar gemakje daar!

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 18:40

Meiden, spijt me dat ik weer ga ego posten, maar joh, ben zoooooooo trots!

Heb vandaag men eerste boomstammetje gesprongen met Tinky *\%/* Was heel toevallig, draai ik de hoek om, ligt er een boomstam op het pad... Ik nog lachen 'Kijk, mama, ik ga springen!' Ging Tinky er in stap over, gewoon voetjes even opheffen. Maar, toen keek ik achterom, en kriebelde het wel :P Ik wou altijd al hééél graag springen en heb het al geprobeerd (eerste en laatste keer keilde ik eraf :( ) en men moeder hield haar hart al vast.. Tinky omgedraaid en in draf op de sprong laten afgaan, en wauw, wàt sprong ze! :D Ik keilde er wel half af, en men benen floepte naar achteren met bijgevolg dat Tinky bokje gaf en het veld met me op ging in harde draf, heb er gelukkig goed kunnen stoppen en terugdraaien. Heb dan nog eens gesprongen, en dit ging beter! Ben gewoon zooo blij :D Tinky kan het, nu ik nog :D Als die piste af is gaan we oefenen! :))

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 19:08

even korte quote uit m'n hoofd. Heb een nieuwe laptop gekregen van vriendje (nja was z'n oude die hij zelf gesloopt had, maar z'n collega had 'm gefixt en hij had inmiddels al een nieuwe. op een wat bollere toetsenbord na is ie perfect! ben er zo blij mee, de oude was zooooo sloom vort.. heb nu weer een mega snelle waar ik m'n eigen dingen gewoon weer op kan doen..

Ellie, wat een moeilijke beslissing zeg. maar misschien wel de juistje. Voor zowel jou als Ruana. Het is moeilijk, dat zeker. Maar wie is ze daar op haar plek en kan jij alle tijd nemen voor een eventueel nieuw paardje. Maar doe zeker rustig aan en denk bij een nieuwe nooit aan Ruana dit, of Ruana zo. Je zoekt een nieuwe topper. Ruana zal ongetwijfeld je hard hebben gestolen, maar een 2e vind je niet. Als je dit verwerkt heb, zal het voor jou en je nieuwe paardje heel fijn zijn. (ik spreek uit ervaring, Dana deed alles voor me toen ik haar niet meer vergeleek met de vorige pony)

Annabel is er ! wat een leukerdje zeg! Ze is idd afgevallen, maar dat is ook logisch na een ingrijpende rit. Wat fijn dat het nu al zo goed gaat!

Ik heb mooie foto's van Mona gezien :D hoe oud is ze nu? mooi op gedroogd al. Lekker buikje ook :9

Verder goed gedaan zeg met Tinky. Soms is het inderdaad gewoon ff lef hebben. en niet nadenken. Toppie :D

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 19:19

@ jackytje:toppie zeg.wat ben jij een durfal.zo maar uit het onbekende gaan springen.
@jolanda:mijn andere paarden kon ik niet echt vergelijken met ruana.zeker niet de eerste(behalve dat ze op haar 2,5 jarige leeftijd 1 stipje had en dus ook bont werd).de tweede was wel een stevig paard,maar daar houdt de vergelijking op.Ik weet nu wel wat ik zoek,maar ik ga er wel even de tijd voor nemen.mijn bijrijder heeft al aangeboden mee te willen gaan en ook de stalhouder wil me helpen.

inmiddels is het gelukt om de afspraak te verzetten naar een beter tijdstip.zondag om 1 uur.een stalgenootje is zo lief geweest om voor mij even te bellen.als ik het zou moeten doen,dan zou ik meteen in tranen uitbarsten.de mensen hadden wel begrip voor t probleem en werkten graag mee,

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 19:21

Zaterdag een heerlijke buitenrit gemaakt met een meisje dat op een paard rijd op stal. Meisje heeft tegelijkertijd met mij stage gelopen daar.

Ik op Dana, zij op Ismay. Ismay is al een wat ouder paard, maar echt een levensgenieter vind ik het. Wij houden beide niet van crossen dus de combi was ideaal. Heerlijk een stapritje..

Het begon al goed, Ismay wilde niet voorop. Ik wilde wel proberen maar dit is pas de 6 of 7e keer naar buiten. En ze is nog nooit voorop geweest. Ohh dana vond het spannend. Heel vrolijk was ze. En ja op dezelfde plek als anders schrok ze wederom van een hele leuke hond en blauw zeil (naja schrok, ze sprong omhoog en begon te beven :') ) Iedere keer is het alleen die hond (is ook een rot hond, die komt echt sneaky uit de bosjes)..

maargoed, we lopen verder. Ja bijna bij het bos pas. Waren de witte paaltjes heel eng. maar even been geven en ze loopt gewoon. ideale pony. Ze vertrouwt mij. Verder was ineens alles wat groen was spannend (complete bos) Ismay weigerde langs dana te lopen en na zweepjes wissel kon hij het wel, nog niet eens nodig gehad. Ging super goed. Ismay en Dana waren lief voor elkaar. Dana heeft afentoe wat moeite met andere paarden, ze is niet vervelend, maar weet er geen raad mee. Echt heerlijk gestapt en gekletst..

Hele bos is afgezet omdat de motorcrossers alles vernielen. Maar uiteindelijk waren we via een omweg op de zandvlakte. Prachtig!! Ismay draaide telkens om en liep weg.. Dana vond het spannend. Maar ik wil niet dat ze aanleert dat ze mag crossen daar. Ze deed het heel goed. Toen moesten we over een klein greppeltje. Wederom weigerde Ismay :') Ik met Dana voorop en die wilde ook weigeren. Ik spoorde haar aan, misschien iets te hard. Dana vliegt 3 meter naar voren met 2 giga bokken en stond beduusd stil. Dana snapte het niet meer. Maar ik vond het gewoon heel fijn om te weten dat Dana op m'n hulpen ook stopte en niet als een kanon er vandoor was gegaan. Na vele meters gestapt in het zware zand waren er ook 2 hondjes die niet naar baasje lief luisteren en enthousiast om Dana en Ismay heen sprongen. Maar het deed ze niets. Vrouw escuseerde zich, was haar fout. Wij hadden gezegd dat het niets uit maakte want er was niets gebeurd. maar met een andere pony zou dat wel kunnen.

Verder heel veel kindjes die Dana's lange manen prachtig vonden. En ook wilde aaien. Ze mogen alleen haar hoofd aaien, Dana is niet van mij en ik wil niet dat kindjes er achter gaan lopen. Dana is en blijft jong en een dier. Vervolgens liepen we weer naar de weg, maar we moesten langs een heel smal paadje. Ik beugels uit en voor het zadel. Met moeite gingen we er langs, bleef dana met haar been half hangen, dus ze vloog weeer 3 meter vooruit. Dames voor ons gillen want dana sloeg op hol :')

dana weer beduusd stil. Dus dat is chill. Vervolgens naar huis gelopen waarbij Dana bijna Ismay's slimme truukjes na wilde doen. Ismay houd niet van putdeksels en die zaten er om de 10 meter in de weg..

Dana heeft het echt weer fantastisch gedaan. Ben zo trots op dr. Ik wil binnekort stiekem toch nog wel een keer galoperen op de vlakte, maar ik wil absoluut niet dat ze dat aan gaat leren. En het lef is nog ver te zoeken :')

En Dana is geschoren gisteren. ben er echt heel blij mee :D

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 19:27

Ja ik heb ze zitten kijken. Mooie foto's van Mona zeg!!

Ik heb vanochtend gewoon lekker een uur gewandeld en geoefend met het mij-niet-naar-het-gras-te-slepen. Dit ging eigenlijk meteen goed. Zo grappig als ik geen verwachtingen heb hoe goed het dan ineens kan haha.

Verder mij gebogen over de hengsten. Wat een hoop. Merk toch dat ik langer kijk naar de paardjes met een aansprekend hoofdje. Gewoon het uitstralen van karakter.

Ik heb niet echt voorkeur dan bont. Dus weet wel welke richtingen ik op moet zoeken, maar dan nog.
Mooie manenbos zou leuk zijn weer haha, maar de garanties heb je niet.
Ik hou van een compacte bouw.
De hengsten die ik gezien had verschillen ook zo van elkaar dat ik soms door de bomen het bos niet meer zie.

Misschien heel erg penny, maar het is altijde en droom geweest om zelf een veulentje te fokken en te kunnen houden zodat ik ervaren heb hoe het is om van begin tot eind bij een paardje te zijn.

En super dat je over een boomstammetje hebt gesproken met Tinky! Weer een overwinning rijker!

Sandra, nog in je nopjes zeker over het bestijgen van Merc?

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 19:28

je lef komt nog wel jolanda.een stapritje is ook wel eens lekker.dat zou ik uiteindelijk wel willen.heerlijk een stapritje door of om het dorp.Ook al is t maar een half uurtje
wel fijn dat dana zo braaf is.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 19:55

Dat dana zo braaf is, is ook echt mijn geluk geweest. Anders had ik nu niet meer gereden..

Het is en blijft een dier, maar Dana moet het gevaar nog zoeken als de rest er uit naait. Dat is zo heerlijk aan haar. Was zo blij dat ze op de vlakte ook meteen stopte. En het zijn van die kleine dingen die bij elkaar opgeteld een heerlijke pony er van maken. Ben echt super blij dat ik haar mag rijden en alles mag leren en ik leer er zelf ook een hele hoop van.

Het kriebelt steeds meer fanatiek te rijden, maar ook om meer de bosen in de te gaan. Afgesproken met het meisje om vaker te gaan. Ik houd niet van groeps ritten, maar met z'n 2e is lekker chill. Lekker stappen, frisse neus halen enzo. Was echt geweldig :D

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 20:04

gister toen ik voor het laatst op ruana reed had ik dat gevoel ook.maar dan ook weer de pijn,want hoe lang zal het duren voordat ik weer op een eigen paardje kan gaan stappen??vreemd hier dacht ik een jaar geleden nog niet over na.

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 20:10

haha Jess, ik snap je helemaal hoor! ik zou precies hetzelfde hebben.
er zijn zoveel pracht hengsten maar vaak of te groot of te klein, of dat is dan net niet helemaal.
er zijn er voor mij ook maar een paar die er uit springen.
Ik zou in ieder geval kijken naar de bouw van de hengst en wat je evt. aan Grace zou willen verbeteren.
Een compacte hengst zou mooi zijn, al is Grace ook niet heel lang.
beharing is heel lastig, al zijn er toch hengsten die het goed vererven *thunder is hier bijv een goed voorbeeld van*.
Als ik een merrie had gehad, zou ik het ook echt niet weten hoor ;)
Ik zou waarschijnlijk voor een maf kleurtje gaan haha.. terwijl dat het laatste is waar je eigenlijk naar hoort te kijken. haha

Fijn Ellie dat in ieder geval je stalgenoot mee wilt.

Leuk Kaat!

Stoute miggie.. de aanhouder wint!

Dana zonder jasje, brrrrrr

hier is het een en al blubber aan het worden helaas.. hopelijk hebben we nog een paar goede dagen, anders ga ik van het weekend de stallen klaar maken!

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 20:10

Was geen grote boomstam hoor, was van zo'n dunne boom, maar toch bijna 50cm :D Haha, voel me trots joh, springen is als een droom voor me, het is iets wat ik àltijd al wou doen - jaja, als Pennymeisje, haha. Heb altijd al gezegd dat dressuur niets voor me was, maar ik wou springen, nu, geen belachelijke hoogtes hoor, vind het gewoon super leuk!

Ik ben van plan er goed op te oefenen, zodat ik als ik brevetje ga rijden foutloos spring (of toch proberen dan) Heb trouwens de indruk dat Tinky het ook leuk vind :)) trouwens, eerst vond ze de boomstam hartstikke eng :') Echt een held op sokken dus.

Wàt gaaf dat je een veulentje gaat fokken, veel succes met knappe hengst uit zoeken! (Goh, als Tinky gedekt zou worden, zou het wel door Tolkien zijn, pràcht beest !)

Super dat je een leuke buitenrit hebt gemaakt, Jolanda!

En ik met lef, valt dik mee hoor.. Ik wou het gewoon erg graag, want wist dat als ik het niet deed, er spijt van ging hebben. Wedden dat ik terug naar dat pad ga en weer spring? O:)

Oja, heb Tinky's knappe frontriempje gepast, staat zoo leuk! Weten jullie trouwens wat het mooist zou zijn voor de shoot? Met of zonder neusriem?
Afbeelding

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 20:11

Tamadine schreef:
Hetlevenwint; ik haal vaak bij EJ een zweetdeken. De goedkoopste met hals en na even op het paard liggen legt het meeste natte bovenop de deken... en gefeliciteerd. Waar is het kado naast je naam?

...

Vroeg ik me ook af van dat Kado die dag, denk omdat ik m'n geboortedatum onzichbaar heb gemaakt in m'n profiel...

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 20:22

zonder neusriem jackytje,das veel mooier!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 20:23

met, dat maakt haar hoofd minder lang

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 20:26

Verder zo heb ik het ook eens gedaan met Jack, ik nog nooit gesprongen en heb iets heel laag uitgekozen toen en 'm de keuze gelaten (de kon er ook over stappen als die wilde). Die is er uiteindelijk overgesprongen ik denk vorig jaar November-Februari ergens geleden. Maar voor de rest spring ik niet met Jack.

Zondag na 1,5maand niet rijden 'm zonder zadel naar de weide gereden, met galop ook bij. Heerlijk beestje is het toch. Ik blijf hopen dat die pommel er eindelijk eens is zodat ik terug op buitenrit kan.

Wat denken jullie van deze voor de veiligheid als ik terug ga buitenrijden s'avonds in de herfst-winter als het vroeger donker is (na school): http://www.horze.nl/Reflecterende-rijde ... &cgid=rugs

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 20:28

Fay, ben benieuwd wat denzel doet uit de kleurentest hoor.

Verder sta ik overal voor open. Alhoewel ik Denzel ook al gaaf vind worden qua bouw! Vind hem ook een stoere uitstraling hebben.

En een maf kleurtje, ja het is wel leuk, maar dat hoeft voor mij niet zo nodig. Anders had ik ook wel zelf op zoek gegaan naar een veulen, maar ik vind dit ook een hele unieke ervaring om mee te maken.

Mooie frontriem zeg! Staat haar goed. Zonder neusriem vind ik ook wel mooi. Beetje voorbreng idee zeg maar. Ik had voor de keuring een hele gave witte gekocht en Grace stak toen niet geel af omdat ik haar echt super goed gewassen had haha anders zou ze geel eruit hebben gezien.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 20:30

Dit is trouwens met neusriem..
Afbeelding

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 20:42

Zou met neusriem doen en die ook een stuk hoger hangen en sperriem erbij ;)

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 20:43

Ellie, heel veel sterkte met het afscheid, zag je topic ook, verstandig.

Ik heb al heel wat paarden verkocht, maar dat was niet zo heftig als jij het ervaart. De enige die me zo van streek zou kunnen maken is Baggio (en inmiddels Myrthe ook wel).

Gaat Annabel haar topic bekijken nu :j Zonde dat ze zoveel heeft ingeleverd op de reis.