Beetje bijgelezen maar niet veel blijven hangen......het gaat ook zo gruwelijk snel hier
Slechts nieuws van deze kant....
Het eerste slachtoffer is gevallen onder de droes veulens. Het veulens wat als eerste ziek was (en beter leek te worden) is gister alsnog overleden. Hij viel dood neer waar ik bij stond...........
Echt klote dit! Momenteel nog 4 veulens behoorlijk slecht. Als iemand tips heeft hoor ik het graag.....
Ik heb zo'n gevoel dat er morgenvroeg weer eén ligt..... Maar we kunnen echt niks doen. We hebben de mensen van de opfok al een paar keer gebeld......en hun zijn verantwoordelijk en hun beslissen dus...
En dat wil ik ook.....de verantwoordelijkheid blijft bij hun, het zijn immers veulens van particulieren.
Wij geven gewoon iedere 'scheet' telefonisch door aan hun....
Ik heb al een theorie wbt veulen wat gisteren zo plotseling dood neer viel.
Ik had het er met mijn baas over en het kan heel goed dat hij door de droes via het bloed een hartklepontsteking heeft gekregen. Het zag er ook echt uit als een hartstilstand. Echt dat snakken (met open mond) naar adem, vallen en weg.....
D_Travis
Geplaatst: 06-11-09 22:31
lijkt me vreselijk om te zien.. maar het zou goed kunnen idd
nee dat is ook zo.. maar snap dat het wel vervelend voelt.. hopelijk blijft het bij eentje..
draaakje
Geplaatst: 06-11-09 22:48
jeetje... wat erg... Odinn heeft ook enorm droes gehad en was bijna dood geweest...
Vaak stikken ze doordat het abcess op hun luchtwegen drukt of omdat het naar binnen is geslagen..
Wat er goed werkt is als er een bult zit het haar weg scheren en er flink veel trekzalf op smeren, zodat de bult open gaat en de pus enz, naar buiten getrokken wordt.
Zouden die het niet al gehad hebben? Kan me voorstellen hoor dat je er niet heen wilt, is ook niet jou verantwoording , maar ze staan toch op het zelfde terrein?
Even een berichtje van mijn kant over mijn vader. Ben net naar het ziekenhuis geweest, want hij moet daar blijven. Hij ligt op Neurologie, want hij moet om het uur wakker gemaakt worden. Hij heeft een minimale bloeding in zijn hersenen en ze moeten in de gaten houden of het erger wordt. Verder zit er een pittige snee boven zijn oog, blauw oog, tand eruit, lip kapot en zijn schouder doet erg pijn. Dusss dat was een wat minder bericht als je lekker op je paardje zit, maar gelukkig valt het nog mee, het kan erger.
Ik ga nu nog ff lekker tv kijken en morgen weer half 6 op om te werken.
Fijne avond
draaakje
Geplaatst: 06-11-09 23:00
jeetje eevee... sterkte voor je vader.
avelyn heeft ook geen droes gehad, Odinn en mitch wel. Weet niet, heb liever dat avelyn het nu krijgt dan als ze straks boven de 3 is.