[TI] [HK]We like big butt's and we cannot lie Deel 8

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 09:32

Wat een helden hier joh :') Ben ik de enige die bijna alles gewoon maar doet? :=

Pff kom ik vanochtend op het werk, denk ik.... oliebol er staat een 8 ipv een 7..... was ik dus een uur te laat :')

ellieellende

Re: [HK]We like big butt's and we cannot lie Deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 09:36

Goedemorgen!

hahahaha vruuger ja, die goede oude tijd! jippie een paard die iedereen eraf gooit! mag ik daar op? En nu durf ik ook niet meer op een paard dat boven de 1.55 uitkomt! hihihi
Niamh is zo braaf, wel pittig, maar absoluut niet gemeen. Heb nog maar weinig meegemaakt dat ze er echt vandoor ging. De keren dat ze dat deed was logisch of mijn schuld. (ze kan niet tegen ongeduld op haar rug:-))

ellieellende

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 09:38

hahahaha Leon, wilde je nog wijsmaken dat het zondag was!

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-09 09:45

Goede morgen!

Ik ben ook niet zon held hoor.
Met Ziggy voor de wagen ga ik zo weg, zo vertrouwd. Best raar want voor de kar heb je minder te vertellen dan onder het zadel.
Maar als ik er dan op moet... Eerst buikpijn van de spanning, maar als ik er dan opzit gaat het zo goed.
Net zoals in putten, hij was zo braaf!

ringelberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 09:50

het is ook raar,Eef was voor de kar veel braver dan onder t zadel,en ik kon onder t zadel niet alleen weg en met de kar wel

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-09 09:53

Ik ga met Ziggy alleen niet mennen.
Gewoon puur uit veiligheid.

ringelberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 09:59

ik bedoelde eigenlijk zonder ander paard

ringelberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 09:59

ik ga werken,fijne dag allemaal

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-09 10:01

Owzo ja met Ziggy ga ik ook altijd zonder ander paard mennen.
Met rijden ook wel, want niemand hier in de buurt heeft paarden.

Zag trouwens wel dat mijn toekomstige nieuwe buren een shire hebben :+:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 10:11

Wat gaan jullie idioot hard... :+

Grappig Ellie, vroeger idd altijd op de ruige rotbokken willen, maar tegenwoordig toch wat verstandiger geworden :+ Bekend wel :j Ik heb geen probleem om m'n nek meer te breken, maar hangt er wel vanaf op welk paard en voor wie tegenwoordig...

Qua niet goed alleen op pad durven / buitenritten / strandritten en alles : Toch gewoon doen... gewoon cappie op, eventueel paard eerst in de bak wat rijden, en dan daarna naar buiten gaan, desnoods begin je met kleine stukjes, maar hoe vaker je het doet, hoe beter het doorgaans gaat :j Maar ik moet toegeven dat ik het niet altijd even goed kan bevatten als mensen bang zijn... :o Ik ken dat namelijk niet echt op die manier, wel onzeker over een situatie, of onvertrouwen in de situatie, maar pure angst? Nee.

Met Aman flik ik ook alles, ook dingen die eigenlijk niet zo verstandig zijn, objectief gezien... :o Bijv, alleen gaan mennen, en dan dus alleen op de wagen. Of zonder zadel op buitenrit richting het (drukke) strand. Of met andere paarden op buitenrit zonder zadel. Maar op de een of andere manier fietsen we overal doorheen met haar.

Paar glaasjes drank voor het rijden doe ik ook nooit meer. Ben 1x aangeschoten gaan rijden, nou %) Ik was happy met zo'n brave knol als Aman... :o

Sterkte voor Nigel Puch... :(:)

Grondwerk en freestyle : kan een middel zijn om zo je paard weer te leren kennen, maar ben van mening dat het niet noodzakelijk is. Er zijn ook andere manieren. Ik ben bijvoorbeeld met Aman veel gaan wandelen, en later met Dewi of de veulens ook. Gewoon normale consequente opvoeding en verder wandelen, vertrouwen geven en nemen. 'Spelletjes' om vertrouwen te winnen etc. : ik vind het zelf onzinnig om dat volgens zo'n opgezet stramien te doen, dus volgens het boekje van, je moet eerst zus en zo doen, en dan reageert je paard (als je het goed doet) zo, en dan doe jij weer dit... Ik denk dat je veel verder komt als je gewoon kijkt en observeert naar het paard, en daar op ageert, dan dat je op je geheugen gaat terugdenken naar hoe het in het boekje stond.

ellieellende

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 10:27

Wil ook mennen met Niamh!
Wordt altijd erg enthousiast van jullie verhalen. En Niamh kent het, alleen ik niet:-)
Verder doe ik met Niamh vanalles, hoe meer gekke dingen je doet hoe braver ze worden denk ik dan.
Gister werd ik met verbazing aangekeken toen ik Niamh vastzette aan de trailer en vervolgens op mijn gemakkie alles uit de auto haalde.... Ik doe dat zonder erbij na te denken, totdat er al 2 mensen hebben gezegd; goh die is wel heel braaf! Met in hun handen een stuiterend hinnekend paard die al 6 x op de tenen gestaan had! pfffff je kijkt je ogen uit op zo'n dag.
En dan de dooddoener; maar ja, het is ook een tinker he? die zijn altijd braaf! uhuh! :-)

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-09 10:31

Ik doe ook zoveel dingen zonder erbij na te denken, voor Ziggy en mij is dat gewoon normaal.
Hij werd beslagen, en mijn moeder moest even naar het dorp gebracht worden. Maar de hoefsmid was nog niet klaar.
Heb hem vast gezet aan de trekker. Na 5 minuten was ik weer terug.
Hij heeft nog nooit vast gestaan met bekappen of beslaan.

ellieellende

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 10:37

Denk ook wel dat de band met je paard op een gegeven moment een bepaald punt bereikt dat je paard denkt; ow, als mijn baasje dat zo doet zal het wel ok zijn. En soms duurt het gewoon wat langer om dat punt te bereiken, maar met veel tlc en geduld is het denk ik voor iedereen haalbaar!

mnkortleve

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 11:01

Grondwerk en freestylen doe ik ook niet volgens het boekje maar ik bedoel ook gewoon het werk op de grond en dan ook longeren ed. freestylen heb ik een paar lessen in gehad toen liet diegene het jammer genoeg afweten maar met die paar lessen ben ik een heel eind verder gekomen en met name Bravour vind het geweldig om te doen.
Ik rij Bonny ook zonder vrees ga er zo de weg mee op maar ik zal nu ook niet zomaar op een vreemd paard stappen terwijl toen ik een jaar of 18 was de tinkers zadelmak maakte voor een handelaar die ze importeerdeen dat waren hengsten merries met uiteenlopende karakters dat boeide me echt niet stapte er zo op.
Nu heb ik een man en 3 kinderen ik ben voorzichtiger geworden, maar zeker geen angsthaas.

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 11:02

:wave:

o leon :(:) dan had je het waarschijnlijk nodig :D

Janet wat leuk buren met Shire 8-) Kunnen ziggy en dundee dan ook mee? (ergens in omgeving/ bij buren :P staan) of blijven die thuis?

Maya jij kent gewoon geen angst :+

Met vreemde of jonge paarden ben ik echt een held op sokken := en met Say zonder zadel soms ook want daar zit ik gewoon (nog) absoluut niet lekker op heb geen "houvast" :o
en toen ik Say nog niet kende en dus alles voor de 1ste keer moest gaan doen, heb ik ook genoeg zenuwen gekend := maar alles doorstaan :D (dankzij mijn vriendin _/-\o_ )

en dat zet je idd niet zomaar uit helaas :n
maar domweg gewoon doen evt met bach/ nervovit en letten om je lichaam/ ademhaling e.d. helpt mij enorm :) en dus idd ook als mijn vriendin of instructrice zei dat ik het kon :j ff dat steuntje in de rug idd }>
en daardoor inzien dat, zoals Grit dat ook al omschreef, hij/zij bv idd alleen een stapje opzij doet, ff wat sneller stapt/ draaft maar niet met oogkleppen op er tussenuit peert --> dat geeft je steeds meer en meer vertrouwen :z

Ben verder trouwens niet super bang aangelegd en sommigen op stal vinden me juist een held omdat ik "zomaar" alleen op pad ga idd ook met wagen :o en ook zeer kalm kan blijven in toch wel bennarde situaties enzo en ook wel hou van wat aktie in het bos enzo =:) maar dus wel met paarden waar ik een goed gevoel bij heb :+ en anders dus held op sokken :')

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-09 11:04

Het is wel de bedoeling dat Ziggy en Dundee mee gaan. Maar dat gebeurd nog niet gelijk. We willen eerst alles een beetje op orde hebben in huis, en dan eventueel lang bij huren of kopen.

Ik was erg blij dat jij mee was met dat weekendje putten, Sayla straalt ook zoveel rust uit voor de andere paarden. Ziggy was net haar schaduw :=

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 11:10

sodemieter jullie kletsen veel hahahaha
Laatst bijgewerkt door D_Travis op 13-07-09 11:10, in het totaal 1 keer bewerkt

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 11:10

ellieellende schreef:
Gister werd ik met verbazing aangekeken toen ik Niamh vastzette aan de trailer en vervolgens op mijn gemakkie alles uit de auto haalde.... Ik doe dat zonder erbij na te denken, totdat er al 2 mensen hebben gezegd; goh die is wel heel braaf! Met in hun handen een stuiterend hinnekend paard die al 6 x op de tenen gestaan had! pfffff je kijkt je ogen uit op zo'n dag.
En dan de dooddoener; maar ja, het is ook een tinker he? die zijn altijd braaf! uhuh! :-)

O ik ken het :D alleen dat laatste hebben ze bij mij nooit gezegd :n wel de vraag óf het misschien toch wel een tinker was want die kenden ze niet in dat kleurtje :+

Say kan ik dus absoluut niet in de trailer opzadelen dus dat doe ik idd altijd buiten aan de trailer vast ::) en bijna elke keer als ik op wedstrijd was werd ik wel door iemand aangesproken :j

en dan zei ik standaard ik vind het knap dat jullie dat IN de trailer kunnen := ik krijg mijn paard dan namelijk niet meer uit de trailer :')

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 11:11

Jaaa, ik herken dat ook :P Nigel staat dan wel de héle tijd om zich heen te koekeloeren en zal niet echt braaf stilstaan, maar in de trailer zadelen vind ik gewoon eng...

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 11:12

ben dus niet de enige held op sokken...
pff heb er wel van wakker gelegen vannacht. gelukkig heb ik een lief vriendje die het allemaal probeert te snappen en dat helpt wel. maar lag op een gegeven moment wel te brullen.
stom is dat, gaat het een hele tijd goed (ook wel weinig gereden) gaat het weer een keertje wat minder ben ik gelijk helemaal het padje kwijt.
en dan kom ik vanochtend weer buiten en wie staat me daar snoeihard naar me te hinniken, juist ja, lieve syl. (had ik haar maar als knuffeldier inplaats van als rijdier :P vervelende is dat ik rijden wel leuk vind, anders was het heel simpel :P)

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 11:17

_janet_ schreef:
Het is wel de bedoeling dat Ziggy en Dundee mee gaan. Maar dat gebeurd nog niet gelijk. We willen eerst alles een beetje op orde hebben in huis, en dan eventueel lang bij huren of kopen.

Ik was erg blij dat jij mee was met dat weekendje putten, Sayla straalt ook zoveel rust uit voor de andere paarden. Ziggy was net haar schaduw :=

Nee zou ik ook niet meteen doen 1st huisje dan de rest :j

Ja dat was wel schattig :+:
Maaruh dat is wel ook afhankelijk van welk paard erbij := soms wordt ze juist opgejut door degene naast (achter/ voor) haar en dan kijken ze elkaar zo aan van "zullen we" en dan moet ik echt súper opletten anders zegt Say tegen dat andere paard "ja nu" en weg zijn ze _O- wel heb ik haar dan weer binnen 2 tellen terug als het moet, maar toch is ze dan de hele weg wel wat heter :')
Net als dat ze bv niet voorop kan/ mag :roll: daar kan ze echt enorm drammerig van worden en moet ik echt streng zijn >;) het "nu even niet" gevoel krijg ik dan :=

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 11:20

@ Maartje Probeer te denken aan alle goede dagen, pas nog mooie foto's gezien van jullie rit :z
1x een mindere dag mag toch niet meteen alle leuke rijervaringen met Syl uitwissen ;) :(:)

ennuh eigenlijk moeten we nu stoppen met kletsen dan kan ik tenminste bijlezen want dat lukt nu dus nog steeds niet :')

ellieellende

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 11:24

Weet je, het is al super stoer en een goede stap om aan jezelf toe te geven dat je sommige dingen eng vindt! Ik ken genoeg mensen die alleen in een binnenbak dressuren, omdat ze verder met hun eigen paard niets durven, maar dat dan niet hardop zeggen. Dat snap ik niet!
pffff wat een typische maandag zeg, kom maar niet op gang! Denk dat dat pas gebeurd wanneer ik vnvd met Niamh naar de springles rijd :-)

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 11:27

Ja idd Ellen da's ook waar :j en dan zeggen ze vaak ook nog dat buitenrijden (of zelfs in buitenbak) niet leuk is ... :(:)

haha ja "t is weer maandag" ...

Vast Veel Plezier vanavond 8-)
Laatst bijgewerkt door grid op 13-07-09 11:28, in het totaal 1 keer bewerkt

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 11:27

ik vind het ook veel leuker als iemand gewoon eerlijk zet wat hij of zij wel of neit durft.
Sommige mensen durven er neit voor uit te komen en dat snap ik niet, het maakt toch helemaal niet uit als je ergens angstig voor bent.

Ik ben zelf ook een dikke scheitluis, al heb ik emt Misty niks geen problemen, maar mensen weten wel dat ik niet een paard ga doorrijden ofzo. Dat werd eerder nog wel eens gevraagd maar dat doe ik dus neit haha