Och wat jammer Ellie... Goed dat je voor Eros kiest. Veel pleziet met shoppen
elliecuijk
Geplaatst: 15-02-14 10:45
Wil zoiezo een dekje en peesbeschermers gaan kopen( heeft zij opgeëist) en voor de rest kijk ik wel. Ik hoop mijn eigen spullen bij haar ouders nog te kunnen ophalen,maar anders zal ik nog wel meer moeten kopen
Denk dat je een juiste keuze hebt gemaakt ellie! En nooit meer spul mee geven aan de bijrijder!
elliecuijk
Geplaatst: 15-02-14 13:08
Dit zijn spullen die enkel voor wedstrijden waren(deken,halster etc ,maar ook een longeerlijn) Haar ouders zijn al verwittigd door mij,maar zijn nu op vakantie.als ze terug zijn ,ga ik de spullen ophalen die van mij zijn. Althans ik hoop dat ze er nog zijn
En als ze er niet zijn overleg je even een rekening van wat het gekost heeft (van te voren even opzoeken in je bankafschriften, of prijs opzoeken op internet )
De ouders staan volledig achter mij,das mijn voordeel.zij had momenteel geen contact met haar ouders(huis uit gezet),maar ik weet dus niet of ze een sleutel heeft.ik denk maar zo:met wat geluk is alles er nog,en is het er niet dan is het vervangbaar. Ik heb iig de trailer,zij kan er niks mee
We hadden alle grote spullen 50/50 gedaan.zij heeft nu t zadel gekregen( helft van trailerprijs).maar zij heeft in feite meer spullen/ waarde over gehouden dan ik. Trailer is veilig ,daar ben ik niet bang voor
Oh maar dat zou ik denk ik niet nog een keer doen, ik snap dat het wel handiger is maar zoals nu als je haar met ruzie wegstuurt geeft het problemen. Ik zou het met de ouders proberen op te lossen en dan in het vervolg alleen zelf spullen kopen.
elliecuijk: Goede beslissing, ook al is het een lastige beslissing. Nu denk je er misschien anders over, maar als het eenmaal goed doorgedrongen is hoe de situatie verbeterd is ben je alleen maar opgelucht erover.
Misschien inderdaad een tip, zoals de anderen al aangegeven hebben. Niet je spullen delen/geven aan de bijrijdster/verzorgster (vooral de grote dingen), met dit soort situaties moet je elkaar echt kunnen vertrouwen en straks eist je bijrijdster/verzorgster meer spullen van je op en moet je straks alles opnieuw zelf kopen, dat is ook niet de bedoeling
Heel veel succes straks!! Komt vast wel goed
Lori
Geplaatst: 15-02-14 17:01
Laat nog eens horen.
Ellie jammer maar beter zo inderdaad!
Met Jack alles vrij goed, ben bezig met knoppen/klitten in de vacht van samenhangend aarde en tja een hoop andere dingen uit zijn vacht te krijgen. Stukje voor stukje schuif ik op en gelukkig verhaart die waardoor het makkelijker gaat.
Als ik daarmee wat ben opgeschoten gaat het zadel er terug op om nu vol op de trainen naar de meerdaagse. Zo ging ik er niet mee rijden zag er uit als een verwaarloosde pony puur door die knopen want dat er uit krijgen als het haar niet los laat . Hoop nu snel op wat droger weer zodat ik zand kan laten komen dat die terug droge voeten heeft .
tinker_sally
Geplaatst: 15-02-14 19:13
Ellie goede beslissing dat je voor Eros kiest. Jammer dat het op zo'n manier moet eindigen, maar hopelijk wil/klikt het met je oude bijrijder.
Wat een wind staat er hier, je waait bijna weg. Op stal waren de paarden flink wakker ervan in de bak. Die stonden te rennen met z'n allen.
Vanmiddag Sally haar sokken schoongespoeld met de tuinslang. Ze waren erg modderig. Morgen zie ik er niets meer van Vind die wapperende manen in de wind altijd een mooi gezicht.
Dat is 1 van de beste lessen ooit.ik koop niks meer samen! Ik heb vandaag 1 nieuw dekje en halster gekocht van hh. Voornamelijk blauw met een beetje beige.zometeen kijk ik nog voor peesbeschermers en dat is t belangrijkste.t staat m iig erg goed.
Hopelijk Jack snel weer uit de knoop. Fijn hoor, wit zand, hier hebben de paarden nooit moddersokken, maar gewoon droge pootjes
Klinkt als een mooie kleurcombinatie op Eros
Hier ook flinke wind, toen ik vanochtend vroeg naar mijn werk ging waaide mn autotje bijna weg Maar gelukkig is het niet koud, en de paardjes staan lekker uit de wind.
Wit zand moet ik onthouden, hoop enorm snel een droogte prik/of enkele dagen goede vries te hebben. Zodat een vrachtwagen met zand kan oprijden dat die droge voetjes heeft.
Vandaag in 3x halfuur/uur aan zijn ene kant gepoetst en nu is zijn ene bil al terug zo goed als vrij, morgen de andere kant dan is dat al gedaan .
Wat goed helpt is het zwarte zand afgraven tot het gele zand, en daar dan wit rond zand op (rond zand sluit niet af zoals vierkant zand dat wel kan doen, dan loopt het water goed door) Denk wel dat je dit moet aangeven bij de gemeente?
Hier jammer genoeg geen geel zand (denk ik) zit op kleigrond. Waar we wel aandachten was enkele gaten boren en daar stenen in doen, iets er over en daarna zand en aan de zij kant nog een boord over heel de lengte ook met stenen, het uitvoeren is nog een 2de weet niet direct hoe aan een grondboor te raken.
Krijg wel eigenlijk eens goed advies al een eind op zoek naar welk zand nu en nu krijg ik eens een antwoord hoe en wat dus rond zand, wit zand.
Normaal moet je het hier niet aan de gemeente doorgeven maar kan het mis hebben natuurlijk.
brrr wat een wind weer , had buitenrit met 2 klanten maar de wind maakte t toch behoorlijk fris en ook weer 2 nieuwe balen mais gebracht gekregen dus de paarden kunnen er weer tegen
Hier vanmiddag ook buitenritje gemaakt. Stond meer wind dan gedacht. Maar we hebben wel in het zonnetje gereden. Het was denk ik zeker al 3 weken geleden dat we buitenrit gemaakt hadden. Maar Sally was braaf. Schrikmomentjes blijft ze houden maar ik schrik er minder van Zelfs buiten zonder sperriem ging goed. Dus voorlopig blijft hij eraf.
Morgen komt de smid om te bekappen. Kan ze weer etterbakken. Gelukkig gaat de smid er goed mee om.
Lori
Geplaatst: 16-02-14 19:22
Als iemand iemand kent die nog op zoek is naar een tinker... mijn vorig paard staat voor een goed thuis te koop. Is onder het zadel maar moet opgepakt worden (tonnetje rond momenteel van op de weide te staan), verder ervaren iemand nodig zowel voor op de grond als onder het zadel. Paard moet vertrouwen kunnen hebben in de ruiter dus die moet ook weten wat die doet. Heeft een stofallergie wel dus geen stoffig hooi voor 'm. *1m50-55 *3kleur maar hoofdzakelijk bruin bont. *Beleerd voor de koets maar moet opgepakt worden is +- 6jaar geleden *Word 12jaar
----- Vandaag bij Jack aan zijn ene flank bezig geweest met een hoop losprutsen, om toch nog positief af te sluiten (vond die niet leuk hé die dingen losprutsen) nog wat op Back geoefend met de klikker .
Jeetje Ellie wat een gedoe!!! Tis hier redelijk stil laatste tijd vinden jullie ook niet?
Hier gister weer aan de trailer gewerkt! Het groene metaal is nu zilver. Deze week nog lamp maken binnenkant en nog het hout zwart verven en dan is hij zo goed als klaar. willen nog kijken naar de loopplank want die is ook niet meer zo mooi (nog wel goed) dus even kijken wat we daar aan kunnen gaan doen. Verder is de binnenkant van het dak weer roestvrij dus helemaal happy
Vervelend hoor Ellie! Maar dat zadel was toch ook echt op haar afgestemd? Dan heb jij er verder ook weinig aan.
@niene, ja het is wat rustiger idd! Is wel zo makkelijk, hoef je niet zoveel bij te lezen iedere keer hihi. Het is nou ook niet echt weer om mooie foto's te maken, dus dat zal ook wel helpen. Ik heb het druk en er gebeurt weinig nieuws dus reageer ook minder. Zal wel weer meer worden als ik meer met Gijs ga doen (of als ik weer eens een mooie foto heb om te delen). Hij staat nu nog steeds lekker te kleuteren met zijn vriendjes en een grote vent te worden.