[TI] [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

flicka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 19:51

Leuk initiatief Mariska! Maar persoonlijk vind ik het wel een hoop contributie voor een vereniging die je nog niets kan garanderen. Een stamboom-certificaat, wat moet ik me daarbij voorstellen?? Niet iets rechtsgeldig denk ik.
Als er een soort welkomspremie is voor mensen die zich bijvoorbeeld aanmelden vóór 1 januari (bijvoorbeeld géén aanmeldingsgeld) zal ik er serieus over gaan denken. Voor alléén een gezelligheidsvereniging vind ik het persoonlijk te duur. Ik zou Sox heel graag van een stamboom willen laten voorzien, zeker nu ik met de gedachte speel om haar te laten dekken, maar daar ben ik bij jullie vereniging helaas nog niet zeker van. Want er wordt ook niet gekeurd.

Lucy_1

Re: [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 21:21

Op zich een leuk initiatief, aan de andere kant hopeloos.....
De zoveelste club voor een tinker
Waarom niet eerst de ICS op zijn gat laten gaan en dan pas iets nieuws opstarten? Als iedereen massaal opzegt zijn alleen de familie Heijkoop over en bestaat er toch in principe niets meer?

Ik vraag me af of dit veel toegevoegde meerwaarde heeft voor onze tinkertjes? Het is wel jammer allemaal dat het zo loopt. Mijn voorkeur gaat toch uit naar 1 algemeen stamboek voor tinkers, maar dat zal wel onmogelijk zijn.... Mensen willen allemaal iets anders en kunnen slecht water bij de wijn doen....

WenK

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 21:25

Leuk initiatief, een vereniging. Ik vraag me alleen af wat de bedoelingen zijn mbt een stamboek. Willen jullie stamboekpapieren uitgeven, keuringen organiseren etc? Of willen jullie alleen leuke tinker/Irish Cob evenementen organiseren, denk aan ritten etc.

Een vereniging in de zin van geen stamboekactiviteiten is denk ik altijd welkom. Nog een stamboek zie ik persoonlijk het nut niet van...

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 21:51

sox heb je het nou over inflatable boobs?

ik vind die vereniging wel positief en wil best lid worden. wat de toekomst doet zien we wel toch?
ik kan me indenken dat je niet wilt wachten tot de fam. Heijkoop er mee stopt,

sandra, moeilijk allemaal hoor, ik kan me indenken dat je zulke gevoelens en gedachten hebt.
in hoeverre kun je wandelen bij jullie? is het wat een mooie omgeving met vele routes? anders zou ik dat idd wat meer met d'r gaan doen, kan ook erg leuk zijn.

roos, ik denk niet dat de inwerking van het hoofdstel scherper is dan een andere van dat touw.
denk jij er anders over? jij hebt er wat meer ervaring mee.

slechte foto van onze krant-ervaring
de tekst er naast is behoorlijk niks zeggends... alleen over hoe leuk je wel niet kunt paardrijden met dit weer

hetlarixbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 22:01

Weer even een teken van leven van mij. Jullie gaan me weer te hard . Proberen jullie dit jaar toe te komen aan deel 7?

Update Marieke;
het gaat erg goed met "de dikke" ze is woensdag bij de hoefsmit geweest om haar voor op ijzers te laten zetten want ik durfde het niet meer zonder omdat ik bang was dat de scheuren in haar hoeven te ver of te diep zouden gaan en ik neem liever geen risico want ze heeft al genoeg elende gehad. Ze was heel braaf bij de smit ook met het onder doen van de ijzers geen gemier zoals de eerste keer toen moest ze namelijk een praam want het was geen doen en het moest echt. Normaal zou ik dan langer wachten en zelf meer oefenen maar de hoeven waren te slecht. Gelukkig heeft het oefenen deze keer een goed resultaalt opgeleverd; een Marieke die keurig stil stond en stond te genieten van een broodje.
Gisteren voor het eerst gelongeerd. Even een rondje afgezet in de bak en gewoon aan het halster geprobeerd ging er goed en ze kon ook eens goed laten zien dat ze super kan galopperen maar dus gewoon nog moeite heeft met het gewicht op haar rug. Dus dat gaan we vaker doen aan de longe met die dikke.

Ik heb ook nog een vraag. Kent er iemand Suzan Bredero uit Bathmen gelderland en/of Nathalie Gremmer uit Pesse drenthe? Zij beleren paarden en rijden ze verder door. Ik zit te twijfelen over deze twee. Ze lijken me allebei goed. De eerste is me geadviseerd door de BP en de twee vond ik het op het internet. De eerste heb ik meer vertrouwen in dat het goed is maar dan moet ik Mauricio daar heen brengen en dat zie ik niet zo zitten. Ik heb namelijk van dichtbij meegemaakt dat er een paard helemaal kapot is gemaakt met het beleren toen die ergens anders stond. En de tweede komt aan huis maar daar heb ik nog niets over gehoord behalve van haar zelf. En dan hoef ik Mauricio ook dus niet weg te brengen en hoeft hij niet in 1 keer dag en nacht op stal te staan i.p.v. in de wei. Graag jullie advies. En persoonlijke reactie's over deze twee dames ontvang ik het liefst via PM of mail.

snowdon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 22:13

ff snel weer:

heb vanavond oefenparcours (van de indoormarathon) gelopen en ben nu helemaal zenuwachtig voor zondag! Ik moet dan als allereerste! *slik*

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 22:20

Chubb, we kunnen idd te voet verhuizen. Het is zo’n 100 meter verderop Ik hoop dat je de documenten hebt terug gevonden. Veel plezier met Leon en de buitenrit! Blackberry is geloof ik wel iets moois he! Je weekendplan klinkt goed! Receptje klinkt lekker. Jan lust geen vis Zondag miss Vutdag?

Fk, echt achterlijk op je werk Minder leuke situatie op t werk voor je man Gelukkig zit hij niet bij de ontslagenen.

Appassionata lijkt me super, maja andere bezigheden

Hihi Roos, een hele weersverandering terwijl je typte. Lekker bezig geweest Je krijgt nu dus lekker centjes voor de analyses

Whaa, indezz dan maar vieze koffie maar wel een lekker automaat Stoer ding!

Annick rustig aan he!

Mazzel, lekker het gebak. Het gekke is dat ik er thuis eigenlijk nooit om maal maar op t werk Ik hoop dat je niet weggewaaid bent bij je knollies Wel leuk dat die man nu meer zag als de 1e x. Ik zou t zelf alleen nooit durven…

Ingrid Nog bedankt voor de felies. Ik had idd een koprol met paard en al gehad. Tsss, zit ik eens op t beest van een ander, raken we nog allebei gehavend ook Spiertjes laten idd goed weten dat ze er zijn… maar t is goed afgelopen! Ik hoop dat je een super gala hebt! Maak je nog een foto van je mooie kleding + haar? Werk ze morgen

Maya, thanx! Jij hebt zelfs lekker druk gehad. Mooi toch! Jij hebt t wel druk zeg met de beestjes van t weekend! En met andere dingen ook nog… Ik vind t ook wel lekker om in de wind te rijden. Jan niet,hihi.

Leon, jammer dat de paarden niet naar buiten mochten. Komt vast goed met parcours!

Sox, dat is minder dan zo op die fiets door de kou.. We zijn nu 2x binnen geweest in ons huisje

Mariska, ziet er goed uit hoor

Pel, leuk om toch zo dat krantenstuk+pica te zien

Mamauba, mss komt er dit jaar zelfs nog een deel 8 Fijn dat het zo goed gaat met marieke Ik ken ze niet…

Vanmiddag dus weer lekker naar ons huisje geweest. Kennis gemaakt met de vrouw die er woont. We mochten foto’s maken en hebben gezellig gebabbeld. Ook mail en telnr. Uitgewisseld zo dat we contact op kunnen nemen (wederzijds) als we vragen hebben of iets willen overleggen. Ze zei ook dat als we een x met vrienden of fam. willen komen kijken we altijd welkom waren. Ik ben blij dat er zo’n fijn iemand in woont.

Jan heeft lekker gereden op Flan. In de bak begon ze gelijk te stampen. Morgen bij daglicht goed haar benen bekijken.
Net weer een flinke lading spullen uitgezocht van zolder. Kan een hoop naar schoonzus doen. De rest gaat of in de vuilnis of naar iemand die een rommelmarktkraam heeft. Dus dat is al lekker opgeruimd. We beginnen nu al dan is het tegen de tijd dat we kunnen verhuizen geen uitzoekerij meer.

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 22:30

Pellie schreef:
sox heb je het nou over inflatable boobs?

Haha, ja met van die luchtventieltjes

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 22:35

Peter is mijn vriend, we zijn niet getrouwd, nu 18 of 19 jaar bij elkaar (om zeker te weten moet 1 van ons 2en de vriendschapsring af doen en naar de datum kijken die er in staat, maar we krijgen em allebei niet meer af)

WenK PB gelezen, antwoord komt nog.

Ik heb inderdaad veel opgehaald, Tricky
Nu weer rustig thuis, vent ruikt naar bier maar is niet aangeschoten of zo, brrraaf
Stalgenote was er vandaag weer voor Koot, toen ik met mijn vader op de boerderij aankwam liep ze met em te wandelen. Was even een heel gekke gewaarwording.
Verder nakko te melden, ga maar weer een paar Teunisbloemoliecapsules innemen, hopelijk helpt het tegen opkomende hormonale emotionele momenten

desillies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 22:41

ben ik ook weer even....
ben vreselijk terleurgesteld,ik wilde Tommies baard vanavond wegscheren maar vergeet het maar,scheermachine doet het niet meer.
ik heb hem laatst uitgeleend en toen hij werd teruggebracht niet gecontroleerd of hij het nog deed.
vanavond bleek dus dat hij is overleden,de messen bewegen nog wel maar scheren niks meer af,ook met nieuwe messen niet
Deborah gebeld want die heeft ook een scheermachine en ik vroeg me af of ik misschien iets verkeerd deed,zij vertelde me dat haar machine precies dezelfde kuren heeft dit nadat ze een (te) vies paard geschoren heeft.
ik ben nu zo verdrietig hè,hoe gek het misschien ook klinkt....
waarom zegt men nou niet dat er iets gebeurd is met de machine
ik heb hem zelf welgeteld 2keer gebruikt....

hhhmmm een ongeluk komt nooit alleen zeggen ze....
ik voelde me al beroerd genoeg eerlijk gezegd.....

maar goed,we zullen maar gewoon doorgaan met ademhalen,zit niet veel anders op!
maar ik heb wel besloten werkelijk NOOIT meer iets uit te lenen.

Chev bedankt voor de mooie bewerking van Tommies foto

geen zin meer om verder te reageren op iedereen,sorry,ben echt een beetje lamgeslagen nu....
Laatst bijgewerkt door desillies op 16-12-05 22:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 22:43

Ai des

Annick

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 22:49

ach des
heb je cdr nog aan esther gegeven hoor

voor de rest niet veel te melden eigenlijk.
Baggio had weer wedstrijd vanavond, kon jammer genoeg niet gaan kijken maar weet wel de uitslag
zeg niks natuurlijk.
prachtige foto;s gezien.
Met deems gaat alles goed, hij is wel wat actief de laatste tijd.
Jan z'n moeder ligt in het ziekenhuis in Leiden vandaar dat ik niet veel op bokt ben.
het gaat redelijk met haar, ze hebben haar gal eruit gehald, maar we weten nog niet of haar darmen aangestast zijn.
hoop dat het allemaal goed gaat

flicka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 22:52

Heb gemerkt dat Sox d'r rasp op rechterbeen nog niet helemaal weg is. Moet eigenlijk weer eens met de groene biotex aan de slag. Maar met dit weer en koud water in de openlucht is het ook geen fijne belevenis.

Leuk Jel, dat huidige eigenaresse zo positief is. Geeft een goed gevoel over je huis.

Ik wou mijn post editten (over inkomen) maar dat ging na 20 minuten al niet meer. Knopjes werken bij bokt niet echt super, ggrff. Ben al in de clinch met moddies daarover want baal.
Dus, iedereen, lees er maar overheen. Maar mijn standpunt blijft qua opzet vereniging.

Leon, wat was nou je nieuws, je gooit af en toe balletjes op maar die komen niet neer.....

FK, zal wel even wennen zijn, maar zie het ook positief in, alle aandacht voor je paardje(s) is meegenomen. Ik dacht veel moeite te hebben met verzorgsters/bijrijdsters maar ze doen Sox alleen maar goed. Ze ziet er super uit, is vrolijk en krijgt meer beweging dan ik haar de laatste tijd kon geven. Ik kan haar nog 2 à 3 keer in de week rijden wat voor mij echt genoeg is. Met dit prutweer kom ik daar niet eens aan toe. En ze kent me echt wel hoor, haha, koekjesvrouwtje dat begroet wordt met gesmak of een soort gemurmel. En we kroelen op zijn paards met elkaar soms. Ga ik frunniken aan haar schoft en zij over me heen op m'n schouder, och, zó lief. Nu heb ik haar vandaag niet gezien en dan ga ik lopen denken, "alles zal toch wel goed zijn, heeft ze wel genoeg hooi e.d.". Ben echt een ontzettende flauwe teut aan het worden. Morgenmiddag hopelijk redelijk weer voor een rit en anders voor een goeie borstelbeurt.

Des, kreeg bij het plaatsen je post onder ogen. Laat je niet zo uit het veld slaan. Maak dat ding even schoon en misschien doet ie het dan wel weer. En leen idd niks meer uit! Ik knip Sox d'r baard gewoon, heb geen scheerapparaat behalve mijn ladyshave

desillies

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 22:56

Soxje schreef:
Des, kreeg bij het plaatsen je post onder ogen. Laat je niet zo uit het veld slaan. Maak dat ding even schoon en misschien doet ie het dan wel weer. En leen idd niks meer uit! Ik knip Sox d'r baard gewoon, heb geen scheerapparaat behalve mijn ladyshave

bedankt voor de tip,ga ik gelijk even doen
DDUUUUHHH dacht je dat ik dat niet geprobeerd had??
ik heb zelfs nieuwe messen erin gezet......

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 23:08

Nou Desje, ik schrik een beetje van je post richting Sox eerlijk gezegd... het is slechts goed bedoeld.
Ik zou die leners even contacten over het scheerapparaat.
Fijn dat je de fotobewerking mooi vond van Tommie.

Ik ga even verder met mijn lijstje.

Mijn moeder ontdekte vanavond trouwens een harde bult in haar keelkuiltje (weet niet hoe je dat noemt). Kreeg het even benauwd toen ze dat zei, heb haar op het hart gedrukt dat ze naar de dokter moest gaan er mee.

Whis_Serada

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 23:09

zo weer ff bij gelezen.

weer een hoop gelezen maar zoals altijd weet ik niet veel erop te zeggen.
dat zal wel aan mij liggen hoor.
ben te druk met me zelf bezig.

aller eerst zie ik ook hele mooie kaarten voorbij komen.

ja uitlenen van dingen dat zeg ik ook altijd ik doe het niet meer .
maar doe het vaak toch.

ben vanavond bij me oudste zoon wezen kijken naar z'n kamer.
na een jaar van weel problemen met hem .
heeft hij eindelijk weer werk en een kamer in plaats dat hij rond zwerft.

ook vanmiddag bij whis geweest.
maar door het kl*te weer weinig kunenn doen met haar.
ik had haar ff buiten gezet met haar liefje freedom.
gaat het toch hagelen regen storm.
dat ik ging kijken en ze keek echt zo naar me van ik wil naar binnen .

dus heb ik ze weer binnen gezet.
freedom had geen regendeken dus die moest zo en zo naar binnen.
en whis heb ik maar binnen gehaalt omdat ze pas een week kort is kwa vacht .

nou over me werk vertel ik maar niks dan ben ik over een week nog niet uit gepraat wahhahahaha

POLLO

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 23:10

yes yes yes whoehoe
Baggio L1Baggioheeft weer goed zijn best gedaan vandaag hij heeft 165 en 172 punten gereden een x eerste en tweede nu gaan we in de L verder. *o/*

Whis_Serada

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 23:11

gefeliciteer pollo

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 23:13

Wooow Gefeliciteerd met de winsten van Baggio!!

Peetorlan, jeetje dat je oudste zoon gezworven heeft zeg. Dat zal je niet in de koude kleren gezeten hebben . Wel fijn dat je nu met eigen ogen hebt kunnen zien dat het toch weer beter gaat nu.

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 23:16

Pollo superrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

Peeto, fijn dat het goed lijkt te gaan met je zoon

Chev, bedoel je lymfeklieren? Niet fijn die bult van je ma. Goed dat je wilt dat ze naar de HA gaat. Hoop dat niets is..

Sox, balen dat de rasp nog niet helemaal weg is. Ik ben zeker blij dat ze zo fijn mens is. Gaf een warm welkomsgevoel Ik was ook al zo benieuwd naar Leons nieuws Fijn dat de bijrijders bevallen

Annick, beterschap voor Jan's moeder en sterkte voor jullie hiermee. Als mijn schoonma geopereerd moet worden aan haar hersentumor moet ze ook naar Leiden

desillies

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 23:20

sorry Sox,bedoelde het niet zo l*llig.....
maar uiteraard heb ik alles eerst goed gecontroleerd voordat ik iemand ergens van beschuldig.....

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 23:22

Weet niet of daar een lymfeklier zit eigenlijk. Je hebt zeg maar je adamsappel en als je verder naar beneden gaat heb je een kuiltje zeg maar. In dat kuiltje zit een hele hare bult, je ziet het ook zitten.

Gelukkig Des . Beterschap ook nog voor jou

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 23:23

sorry, beetje erg ego!

Des, klote zeg!

Annick,

Chev, ik hoop dat het onschuldig is!!!

Sorry, ga zo bed in, ben afgepeigerd!

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 23:26

Chev, ik weet wat je nu bedoelt maar ik weet de naam hier van niet....

Ik ga zo ook lekker naar bed Morgen gaan we kerstkadootjes kopen

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-05 23:28

Oh leuk kerstkadootjes kopen!! Volgende week maar ergens een gaatje voor maken.

Slaap lekker voor degenen die het bedje in gaan.