[TI] [HK] Voor alle liefhebbers van onze gesokte vrienden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Caily

Re: [HK] Voor alle liefhebbers van onze gesokte vrienden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 11:03

Als je t simpel houdt weet ik wel het een en ander, als je moeilijk gaat doen dan kan je beter bokker frenia een PB sturen.

Veel succes op/naar school!

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 11:05

Weet ook de basis qua vererving wel wat :j

Jayney

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 11:07

Wil een beetje meer weten over de bijzondere kleurtjes, silver dapple, bucksin etc.

Erynn is namelijk vos bont en ik weet als ik er een vos op zet er een vos uitkomt met een palomino hengst is het 50/50. Maar hoe werkt het met die kleuren die ik hierboven heb genoemd. Ik meende ooit gehoord te hebben dat als je er een perlino opzet je grote kans op bucksin hebt?

Ga nu heel gauw naar school ben alweer bijna te laat! :')

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 11:20

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 11:27

Jeetje een jaar geleden alweer lot! gaat echt super hard! gefeliciteerd met het jubileum :)

Jullie ook alweer een half jaar samen simone, pfoe wat gaat dat hard!

ik heb clover alweer bijna 2,5 jaar. Gaat ook zo hard. :P

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 11:36

Baggio staat deze zomer alweer 11 jaar bij mij :j

sofietje0802

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 11:50

Bommeltje_ schreef:
En dit is mijn verkoop missie :

Mijn missie is het toegankelijk maken van sjieke, mooie en kwalitatief goeie ruitersport artikelen die normaal
alleen bedoeld zijn voor Warmbloed paarden. De producten zijn milieu en diervriendelijk en zijn vooral paard vriendelijk.
Wij staan voor een eerlijk paardenrecht en verkopen dan ook alleen producten die op een eerlijke manier bij het paard inwerken.
De artikelen stralen rust, warmte en comfortabiliteit uit en zijn veel al van diervriendelijke schapenwol en nep leer van goede kwaliteit gemaakt.
Wij verkopen veel boomloos en bitloos harnachement en stimuleren het gebruik daarvan.
Wij staan met onze koudbloeden ruitersport zaak voor een fijne samenwerking tussen ruiter en paard.

wat vinden jullie daarvan :)?

Hoi Bommeltje,
Wat bedoel je precies met, artikelen die normaal voor warmbloedpaarden bedoeld zijn?

Het 'concept' diervriendelijk, bitloos en paardvriendelijk zou mij erg aanspreken!
Misschien kun je het combineren met natural horsemanship en vrijheidsdressuur artikelen, onder het mom van, zo natuurlijk mogelijk.

Leuk!!

Succes!

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 11:52

En ik zou hier dus weer over vallen, dat stukje stimulans van boomloos en bitloos ;)

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 12:21

O okee heel fijn dan jullie me helpen ik ga er hard over nadenken en aanpassen :)
dat van dat vrijheidsdressuur en natural horsemanship is een hele goeie die komt er zeker in :D

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 13:01

tjeempie voor mij schiet het ook hard op.16 februari heb ik ruana voor het eerst ontmoet.das over een kleine 2 weken.wow de tijd schiet voorbij!

Calypso84

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 13:12

hallo allemaal,

mag ik me hier voorstellen en een beetje meekletsen over het Tinkerras?

Mijn naam is Kim en heb ooit (toen ik 14-15 was) op een Tinker gereden. De naam ben ik vergeten erg he? Het was iets van Boy ofzo :o
Ik ben 27 jaar oud en woon in Doornenburg (tussen Arnhem en Nijmegen)

Maar het was altijd een heel lief paard en reed ook wel lekker. Daarna op KWPN paarden gereden en eigenlijk ook bij gebleven.
Nu is ons kwpn paard niet meer goed en heeft veel last van haar artrose. Nu met dit weer is het lastig te beoordelen hoe ze nu loopt en of ze echt pijn heeft als ze lekker de hele dag op de wei staat. Heeft ze pijn laten we haar afmaken, want dit verdient geen 1 dier.

Op verkoop sites gekeken naar een leuk beleerd paard en kwam daar toch een mooie foto tegen van een tinker. Toen moest ik weer denken aan die tinker waar ik ooit op gereden heb..
Is een tinker leuk voor een b proefje? Ik ben maar een recreatieruiter en heb niet al te hoge ambities hoor.

Wat ik wel heb is dat het misschien lastig is om een tinker te verzorgen met al die haren? Of valt het wel mee? Moet ik een Tinker iedere dag ontklitten? Moet het anders op een vlecht? en de sokken?

Ik ben benieuwd naar jullie reacties. Alvast bedankt.

groetjes Kim

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 13:15

Hoi Kim,

Die tinkers hoef je echt niet hele dagen aan te kammen en pluizen, integendeels zelfs. En een B proefje kun je er prima mee rijden hoor, ook wel meer dan dat, kijk maar eens in mijn onderschrift (dat zijn op Paledo na allemaal tinkers) en in het topic van de uitslagen sport.

Calypso84

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 13:18

oh, wat goed! M zal al te hoog zijn voor mij hoor :$ haha

Wij zitten meer in een kwpn familie (schoonzus, zwager, vriend, de manege) is allemaal kwpn of fries.. ik moest toen denken aan die tinker waar ik op reed, was een heel lief paard en braaf! En toen ik die foto tegen kwam (was op een verkoopsite, dus zal m maar niet plaatsen ;) ) pfff wat een mooi beest zeg.

Ik ben er dus echt serieus over na aan het denken :)

sofietje0802

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 13:20

Hoi Kim,
Sinds mei heb ik een tinker in mijn bezit. Die zou makkelijk een b-proef kunnen lopen (als mijn ambities daar zouden liggen). Heb er een met weinig sok en door de zomereczeem weinig manen, helaas. Dus ontklitten is bij ons niet aan de orde.
Ben er gaande weg wel achter gekomen dat het beestjes met karakter zijn. Geweldig voor mij, zou denk ik niet meer voor een ander ras gaan, maar niet voor iedereen weggelegd.

Calypso84

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 13:25

Ik hou wel van een beetje karakter hoor ;) er mag wel een beetje pit in zitten. Zo ben ik ook.

Neem aan dat dit met paarden ook wel is, karakereigenschappen vs baasje? Ik ben bijvoorbeeld geen type voor een druk/zenuwachtig ras. (even op honden toegespitst) Dus een dobermann of een mechelse herder zal niet goed bij mij passen. Ik ben wat rustiger maar ook geen sportief type. Een hond die veel beweging nodig heeft (duitse herder of een retriever) is dus ook niks voor mij.

sofietje0802

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 13:28

Ja inderdaad..
Leuke aan tinkers vind ik, dat ze zo veelzijdig zijn. Er is eigenlijk niks wat Diesel niet leuk vind. Zo zit ik ook wel in elkaar, van alles proberen. Diesel is ook een enorm baasje, ik totaal niet. Dus dat zorgt ook voor leuke en leerzame momenten.
Hij is ook lekker cool in z'n koppie, ook heerlijk voor mij als beetje angstige ruiter.
En ze zijn zoooooooo mooi!!!

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 13:28

Die foto heb ik gezien, die jij bedoelt. Maar weet je wat je voor de rest voor wensen hebt?

Calypso84

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 13:34

Leonoor schreef:
Die foto heb ik gezien, die jij bedoelt. Maar weet je wat je voor de rest voor wensen hebt?

ik les 1 keer per week in de manege. daarnaast wil ik zo'n 2 tot 3 keer per week ernaast rijden. Ik ben zo'n 5 keer per week bij het paard, dus 2 dagen (hooguit 3) per week complete rust.
Verder ben ik iemand die alles met mijn paard deelt. Ik ben rustig maar kan ook wel angstig zijn als de basis niet goed is (vertrouwen).

Ik en mijn paard zijn 1 team. We doen alles samen en op basis van vertrouwen. En ik wil een paardje die mij dat vertrouwen ook terug kan geven.

We doen 3 keer per jaar mee aan een onderlinge wedstrijd van de paardenclub en zullen veel buitenritjes maken. Ik ben ook wel van het troetelen ;)

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 13:45

En qua type, maat, kleur??

Calypso84

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 14:12

tja.. ik ben wel iemand van het uiterlijk. Zij / het moet wel een mooie verschijning hebben. Zwart/wit (liefst geen bruin). Niet te groot, en vooral heeeeel lief ;)

Daarom ga ik liever niet meer voor de kwpn, omdat ze vaak zo groot zijn. Ik hou wel van een D/E pony, of een klein paard, maar een Tinker valt sowieso wel onder het formaat waar ik naar zoek. Heb bont atlijd leuk gevonden, alleen niet op een gewoon paard ;)
Hou helemaal niet van fjorden/haflingers.

Mijn keuze zou dus gaan voor een kwpn (kleiner formaat) of een Tinker. Denk geen Fries, want je ziet (als een leek) geen verschil tussen die paarden. Een tinker heeft gewoon een mooie verschijning.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 14:23

sofietje0802 schreef:
Aaah dat is balen.. mok...
Diesel heeft zo weinig sokken dat ik het dan knip en was met betadine shampoo (van de zomer), het is toen weg gegaan en niet meer terug gekomen.
Heb jij nog steeds dreads?? Hoe bevalt dat? Lijkt me ook gaaf!!

Betadine shampoo heb ik vorige week gedaan.. toen waren haar benen vuurrood en warm.. daarna niet meer! :D

Ik heb nogsteeds dreads :D Al 3 jaar inmiddels.. ik vind het ideaal :j en leuker dan mijn saaie haar.. ;)

Morgen fotoshoot van Diaz in de sneeuw!! *\o/*

Calypso84

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 15:33

Gave avatar heb jij Diaz :P

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 15:44

Weet wel 2 leuke tinkers te koop, merries, beide cob, niet te groot, maar de ene is bruin-effen en de andere is bont.

Calypso84

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 16:42

beide cob? :o

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 16:44

Jeps, van het type cob ;)