[TI] [HK] Op naar een zomer vol Tinkerplezier samen met deel 4!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sita_

Re: [HK] Op naar een zomer vol Tinkerplezier samen met deel 4!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-08 18:35

Té lang.. Zij zijn groot en ik is klein!

Pling Morgen ga ik weer naar de paardjes.. Mijn hand is bijna beter.. Dus ik mag weer wat meer gaan uithalen.. Lachen Martinique heeft gelukkig de afgelopen dagen mijn dames wat aandacht gegeven.. Lachen
Morgen komt dr ook een kennisje langs, heb dr al iets van 7 jaar niet gezien..

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 18:43

Gisteravond Chayenne gewassen op een pensionstal en daar heeft ze vannacht dan ook gelogeerd. Chayenne vond het wassen met zo'n spuitpistool wel wat eng, maar geen gestieger, geen gemep/geschop.. dus braaf. Uiteindelijk gaf ze zich ook wel eigenlijk. Anderhalf uur bezig geweest en toen moesten we d'r alleen achterlaten met vreemde paarden in de schuur. Ze hinnikte alles bij elkaar en zo troffen we haar ook weer aan vanochtend. Ze had wel lekker liggen slapen aan ene plek op d'r buik te zien, dus ze was wel wat op d'r gemak en bovendien ook redelijk schoon nog! Nog wel wat kleine plekjes en dr staart gewassen. Toen om het schoon te houden de staart en achtersokken ingebandageerd. Leek wel een heuse sportpony zo Huilen van het lachen
Op de trailer ging eigenlijk ook alles prima, zonder problemen. Vond het gisteravond wel wat spannend, stond flink te trillen. Ze liep er steeds in 1x op en redelijk makkelijk achteruit af. Knappe pony dus!

Toen we in Someren aankwamen (na heel wat gezoek en uiteindelijk achter iemand aangereden) wel even wat tegenslagen, waardoor we eigenlijk geen zin meer hadden in heel de dag Bloos De weitjes waren niet zo handig vanwege het weer, dus ze heeft braaf op de trailer staan wachten. Misschien waren de tweejarigen nog voor de pauze, dus we hadden haar in de loop van de ochtend van de trailer gehaald en beetje gelopen en geprobeerd wat te laten grazen. Op het keuringsterrein had ze echter totaal geen behoefte om wat te grazen. Ze zag zoveel! Ze stond ook geregeld te hinniken naar andere paarden en vol bewondering de veulens te bestuderen. We dachten al wat 'concurrenten' te zien en we zagen het al helemaal niet meer zitten. We leken wel de enige met een wat lichtere dame, voelde me helemaal niet op m'n gemak... laat staan 'thuis' tussen die andere Cobs. De mensen waren zoals gewoonlijk allemaal weer erg gemoedelijk, geinteresseerd en gezellig, dus genoeg kletspraatjes gemaakt her en der.
Kreeg bij de jaarlingenkeuring nog mee dat het halfzusje van Chayenne TE pony-achtig was en daarom minder scoorde.. en die was echt mooi! Lekker pluizig haar en volle sokjes....
Het wachten duurde lang, erg lang... en toen bleek dat we toch pas na de pauze aan de beurt waren. Dus weer even terug naar de auto om wat te eten. Pepijn heeft Chayenne nog wat langs de berm laten grazen en ik had voor het eerst die dag eens onze nieuwe camera in handen Haha! Blijft leuk!

Toen we weer aankwamen op het terrein zagen we pas echt de overige deelnemers van onze rubriek... Volgens mij waren het er 10 in totaal! Het was een redelijke chaos af en toe, dus heb niet alles even goed meegekregen. Toen we binnen waren begon het ook redelijk te plenzen, dus er stonden ook wat driejarigen te wachten al.
Chayenne was als eerste aan de beurt, eerste opmerking was al: Die is goed wit! *glunder* Verder kregen we zo goed als niets mee van wat er allemaal gezegd werd onderling. Chayenne vond de ton bij het opstellen nog wel spannend, maar verder stond ze op d'r gemak rond te kijken. Daarna in stap rond en in draf. Arjan hoorde ze toen zeggen dat ze mooi en makkelijk bewoog, dus die joeg haar al niet op verder. Veel ja en nee geschud kregen we nog wel mee Huilen van het lachen Dat samen met al die andere merries, waren we redelijk overblufd... en stonden we echt zo te wachten van tsja... kom maar op met die 3e premie, dan kunnen we op huis aan.
Dat wachten duurde nog veel langer leek het. Op zich was het maar een half uur ofzo, maar ik was zoooo moe en Chayenne viel ook bijna in slaap. Ik probeerde nog met wat wrijven en aanhalen of ze niet wilde gaan liggen Bloos Maar dat deed ze toch maar niet.
Ik kreeg echt helemaal niets mee van de rest, zag wel wat moois rondlopen. Was ook direct duidelijk dat Lindsey zou winnen, prachtige tweejarige effen bruine merrie van Tossy Go-Go en duidelijk de trots van Kanters. Ook Lativa, een merrie van Dublin en pas verkocht door John v Vlimmeren, viel goed in de smaak en wij vonden haar prachtig. Etc etc etc.

Toen waren ze eindelijk allemaal gekeurd en werden we één voor één omgeroepen om de ring binnen te gaan.
Jahoor, Lindsey voorop! Toen een mooie zwartbonte merrie waarvan ik naam en nr even kwijt ben. En toen Chayenne en Lativa!
Ik dacht: Huh? Wat krijgen we nou, zijn ze weer in de war? Arjan bleek later op dat momen te denken, van is er nog een Chayenne? Klopt dit wel? Haha, achja... ik met Chayenne de ring in... Ik was totaal de volgorde kwijt, dus hield Lativa maar aan. Maar wel ervoor he haha, want ze zeiden Chayenne en Lativa... En maar rondstappen en wachten tot alle 10 rondliepen. Thara (v. Chakotay) was er niet zo gecharmeerd van, dus daarvan werd al meteen omgeroepen 2e premie met 137 punten, graag de ring verlaten.
Lindsey en die zwartbonte een eerste premie en jahoor.... Chayenne en Lativa beiden een hoge 2e premie met 140 punten!!!
*Verbaasd* *van de kaart* *trots* *blij* SUPERBLIJ* Totaal onverwacht Huilen van het lachen Volgens mij hebben ze nog nooit iemand zo blij gezien met een tweede premie hahahahaha

Daarna nog met een actief jurlid en een momenteel passief jurylid nagepraat en met de fotograaf (vuurtoren Knipoog ) over Chayenne en waren eigenlijk best lovend... verwachten er nog heel wat van in de toekomst! Ze vonden haar momenteel nog erg jeugdig (zeker in tegenstelling tot de rest wat vandaag aanwezig, kanonnen wat een tankers!), maar ze gedroeg zich voorbeeldig en bewoog netjes, was mooi in verhouding, etc. *trots*

Terug bij de trailer was Arjan al het scoreformulier aan het doorkijken en hij riep uit: Ja, een 10 voor Gedrag / Temperament!
Verder 9's en 8'n!
Ze is overigens op 1.40m gemeten, wel toepasselijk.... met die 140 punten Haha!
(één puntje lager dan ze als veulen had, terwijl ik dacht dat ze als veulen 138 oid had Bloos)

Oftewel, kort samengevat: Super tevreden en een persoonlijke 'overwinning' met deze mooie 2e premie voor onze kleine luxe dame bij het ICS!

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-08 18:44

*Scrollt naar t aantal punten..

Go jij! Go jij!

Super! Haha! Gefeliciteerd! Hyper!

*Gaat nu de rest lezen.. Knipoog

silas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 18:46

gefeliciteerd Leon!!

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 18:47

Jij speelt vals, Sita Zij zijn groot en ik is klein!

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 18:48

Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door snowdon op 14-06-08 18:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-08 18:48

Sorry, maar ik was zo benieuwd.. Bloos

Klinkt als een vermoeiende, maar voor Chayenne ook heel leerzame dag..
Fijn dat je zoveel lovende woorden over haar kreeg! Haha! Super hoor!

En nu.. Fotosssss Hyper!

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-08 18:49

Oh dr was al n foto.. Leeeeukk! Haha!

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 18:51

Ik heb achteraf nog specifiek gevraagd wat ze van haar achterbenen vonden, maar waren ruim voldoende en niets mis mee! Hyper!

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 18:51

gefeliciteerd leon en arjan super resultaten

marleen hoe is het nu met haar, wat schrikken zeg.

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 18:56

Nou hier ook een verslag! Eerst lekker naar het keuren van de tweejarigen gekeken, waaronder Chayenne. Ze was idd veel ranker dan de rest, maar zeker ook leuk hoor!

Toen 3 jarigen en ouder, en toen eindelijk, kon Kascha mee naar huis. Wim zette haar zo op de trailer, ging allemaal heel makkelijk. Toen moesten we nog even mee het huis in, wat papierwerk afhandelen, en begon ze meteen al enorm te stampen. Dus ik zei tegen Mees, ga jij maar, ik blijf wel, zo kan je haar beter niet alleen laten. Dus ik bleef bij haar staan, maar ze was gigantisch opgefokt. Wilde geen hooi, stond te stampen, kwam steeds iets omhoog. En het duurde erg lang voor MEes terug kwam. Uiteindelijk werd ze steeds heftiger, en wat ik ook deed (tjee, wat voelde ik me toen alleen zeg, ik wist dat het mis zou gaan!) ze ging steeds hoger. Wist niet goed wat te doen, dan te kalmeren... En uiteindelijk, jawel hoor, over de stang met beide voorbenen. Ik heb behoorlijk om hulp geschreeuwd, en gelukkig kwamen er gelijk veel mensen om te helpen. Kascha was in paniek, dook naar voren, bijna over de stang heen. Ik probeerde wanhopig het touw los te krijgen, ze hing er helemaal in. Uiteindelijk lukte dat, en ging ze weer wat naar achter, kwam ze op haar kont te zitten. Met haar benen over de stang. Dat ging niet goed, ze viel om, en lag overdwars heel raar in de tweepaardstrailer, tussen de stangen...
ONdertussen was ik met (ik heb geen idee wie allemaal) anderen heel hard bezig stangen weg te halen en de trailer te openen. TOen die open was rolde ze er zo liggend uit, stond op en.... was weer rustig. Ze lag helemaal klem, heeft schaafwonden, zit onder de strond en is wat stijfjes, maar verder niets gelukkig.

Maar........ toen moest ze toch nog mee. Ik was zo bang dat het fout ging, voelde me gewoon misselijk. Samen met iemand van stoeterij van Loo, supergoed vastgebonden voor, zodat ze bijna niet meer kon steigeren. En toen meteen gaan rijden, onderweg een aantal keer gestopt, toen stond ze gelukkig wel stil.

Pffffttt. het eerste stuk was ik gewoon misselijk van angst, wilde haar eigenlijk ook niet meer meenemen, wist zeker dat het fout zou gaan.

Maar ze staat nu lekker in m'n weitje gras te eten, heeft heel hard een was en poets beurt nodig, maar krijgt voorlopig lekker rust!!!!!

Getver.... heb er nog de bibbers van...

'k Ga nu foto's maken in de wei, zal ze straks plaatsen...

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 18:56

Afbeelding
Afbeelding

Zie hier het verschil tussen Chayenne en de nrs 1, 2 en andere gedeelde 3e plaats Sigaar

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-08 18:57

snowdon schreef:
Ik heb achteraf nog specifiek gevraagd wat ze van haar achterbenen vonden, maar waren ruim voldoende en niets mis mee! Hyper!

Oh dat is mooi om te horen! Ja

Kennisje van mij heeft ook een Tinkertje gekocht, in Groningen..
Jaarlingmerrie.. Zwart met 4 hoge witte benen, En van 1 been loopt t wit door tot op de rug.. Weet alleen niet hoe het heet en wie evt. de vader is en welk stamboek..

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 18:57

Dat je Lativa gewoon versloeg..... Haha! Sigaar

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-08 18:58

Jemig Marleen, wat een avontuur.. Bloos! Gelukkig is tijdens de reis alles goed gegaan..

Chayenne in inderdaad wat ranker en jeugdiger.. Lachen

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 18:59

Jeetje het scenario wat ik al die tijd in m'n hoofd heb bij trailerritten is nu vandaag bij jullie gebeurd... BAH!
Echt enorm schrikken, kan me voorstellen dat je twijfelde om d'r nog mee te nemen en dat er zo misselijk van werd onderweg... Ach gut
Gelukkig nu veilig in je weitje en fijn dat anderen te hulp schoten!

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 19:00

grrr schreef:
Dat je Lativa gewoon versloeg..... Haha! Sigaar

John kwam Arjan nog wel feliciteren, was gelijkstand he Haha!

A_Pallieter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 19:00

Ik wist het al Haha!

Echt super gefeliciteerd leon, klinkt als een chaotische maar zeker zeer geslaagde dag! Blijf het jammer vinden dat ik er niet bij was, maar was niet anders.......

Wat een plaatje is het, ik heb elke keer een zwart bont paard in me hoofd als ik aan haar denk, heel apart. Ze is mooi van kleur!

Ik hoop dat pallieter net zo mooi gaat scoren als jou dame met zijn 2 jaar Haha!

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 19:01

leuke foto's leon, wat een heerlijke dame is dat zeg. Ben benieuwd hoe ze verder ontwikkeld over een paar jaar.

Marleen wat eng. Gelukkig genoeg hulp gekregen en was ze onder weg wel rustig. Heb je foto's van haar thuis?

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 19:01

Uhm...was pb... Bloos
Laatst bijgewerkt door grrr op 14-06-08 19:15, in het totaal 1 keer bewerkt

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 19:03

Owja, wat ik ook wel leuk vond is een 9 voor d'r hals Haha! Dat was eigenlijk het enige minpunt bij aankoop... waarvoor ik mijn vraagtekens had of die lichte 'hertenhals' nog weg zou trekken... Ja dus *LOL*

Jouw moeder wist het ook al eerder dan ons, da's niet eerlijk Tong uitsteken

_janet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 19:03

chayenne beloofd nog wat voor de toemomst denk ik.

A_Pallieter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 19:04

hahaha, gek he dat die het eerder wist (A)

Pfff grrr, wat een verhaal gelukkig staat ze nu lekker in je eigen wei, en mag ze even bijkomen!

silas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 19:11

jeetje Marleen, wat een horror verhaal.....

Leon, ik vind je dame een knapperd hoor....uitzwaren gaat nog wel gebeuren

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-08 19:28

Hier wat foto's, net gemaakt, kijk even door de viezigheid, klitten heen...

't Was lastig, ze liep steeds achter me aan...

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding