[TI] [HK] Voor alle liefhebbers van onze gesokte vrienden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

eszsie86

Re: [HK] Voor alle liefhebbers van onze gesokte vrienden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 13:49

@ leonoor: ik moet zelf toegeven dat ik ook altijd zeg dat ik een tinker heb...het is wel altijd grappig als ze hem zien dan zeggen (vooral de mensen die niks van paarden weten...waarom is die niet bont) willow is al met van alles vergeleken. Van belgisch trekpaard tot iets met fries erin...nouja mij boeit het verder eerlijk gezegd vrij weinig...tja verkocht onder de naam drum horse maar ik zeg zelf ook altijd tinker.

@ sandra1984 : moge je accu rusten in vrede.

Sandra1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 14:09

zooo en de anwb meneer is nu bezig met het plaatsen van een nieuwe accu!
en ipv 2 uur wachten was het maar een uur!!

dus zo lekker naar kingetje! lekker buiten wandelen(ga maar niet rijden ofzo.. das niet echt veilig..)

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 14:20

Typt alles weer opnieuw, maar nu in de kortere versie. *Bedankt laptop.

Sandra: succes met je nieuwe accu. Valt het wachten idd nog mee.

Lotte: Van mij mag je foto's blijven spammen. I love it :)
Vervelend dat je steeds pijn hebt.

Ester: Welkom !! Willow is ook een leuke.

Leonoor: Sir Camelot ? Of niet, op de vorige pagina. ? Weet nog dat ik hem voor het eerst op de keuring zag. Enige wat ik kon uitbrengen was; woooo (zo groot ben ik niet :+ )

Kailonne: fijn dat je nog lekker hebt kunnen rijden.

--
(ook maar de korte versie)
Ik zou de boer vanochtend gaan helpen met alle waterbakken. Kom ik om 8 uur verkleund aan, had hij het meeste al gedaan. Ff dikke knuffel gegeven aan mijn meisje en toen weer terug naar huis.
Kayleigh heeft het gelukkig niet koud. Was ik toch even bang voor, omdat ze al veel haar had losgelaten.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 14:22

wow gaaf dier zeg.. maar wat is dan een drum horse? misschien dat ik dom ben, maar daar heb ik nog nooit van gehoord :=

lees straks even beter bij!

Sandra1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 14:31

een tinker boven een bepaalde schofthoogte.. en t ligt aan het stamboek

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 14:36

Ik noem een drumhorse gewoon een te groot uitgevallen tinker :+

En ja, das Camelot :j

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 16:18

Ik dacht dat een drumhorse een Shire x tinker was?

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 17:08

De term Drumhorse betekent letterlijk paukenpaard. Tegenwoordig is in mijn ogen die betekenis een beetje weg en is het iets wat in mijn ogen tussen Tinker en een grotere koudbloed in hangt. Links naar de site vh stamboek: http://www.gcdha.nl/

Juliekeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 18:22

@Diaz, oei lijkt me maar niets zo regelmatig flauwvallen :P
@Bommeltje, al een geluk is het niets ergs!

Pfff toen ik vandaag op de weide aankwam bleek ik geen water te hebben, alles is nu officieel bevroren...
Al een geluk heb ik beetje verder in de straat een super leuke buur! Ben daar water mogen gaan halen voor de paarden toch al drinken te kunnen geven, ben nadien overhuis gegaan met mijn bidons en heb die allemaal met lauw/warm water gevuld!

In plaats van de paddock uit te mesten, heb ik beetje quality time doorgebracht met Sissy!
Het was alweer lang geleden dat ik nog wat leuks met haar alleen had gedaan (stomme school dan ook..) dusja nu even ingehaald :P
Heb haar eerst even proberen leren 'buigen' en ze snapte het al vrij snel wat de bedoeling was, staat uiteraard nog niet helemaal op punt ;) Vervolgens ben ik met haar een stukje gaan wandelen, richting een van de zomerweiden en ooh wat was ze beetje zuur in het begin haha! Ze mocht dan even loslopen daar op de weide en heb wat foto's van haar getrokken, eerst had ze enkel oog voor de grasjes, nadien had ze toch door dat ze daar helemaal alleen stond... begon ze eerst te hinniken naar de rest terwijl ze zat te eten... nadien is ze dan toch wat gaan rondlopen en hebben we nog even samen gespeeld.
En dan ben ik naar huis gegaan want begon lichtjes te bevriezen :D

Grasjes eten
Afbeelding
Galopje
Afbeelding
En terug naar huis
Afbeelding

Juliekeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 19:47

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 20:10

Ahhh wat snoetig zeg dat filmpje.zou wel handig zijn,maar of ruana daar van gedient is?Ik denk dat ze zich er niks van aan zou trekken.Onze hond zou denk ik wel bang wegvluchten voor het diertje.Dat is zon schijterd..

ester:welkom hier.Wat een gaaf paard is willow zeg.mooi groot.

sandra:vervelend als je auto t vertikt om te starten met dit koude weer.Normaal gesproken is het vervelend,maar nu zou ik het bloedvervelend vinden.maar gelukkig ben je nu al weer mobiel.

juliekuh:Quality time met je paard vindt ik net zo belangrijk als altijd maar hard zwoegen en zweten om alles netjes te krijgen.
Ik ben vandaag maar heel even bij roetje geweest.Even wezen kroelen en lekker een worteltje gegeven.Ze was wel blij me te zien,maar der hooi was net zo interesant.niet gepoetst,een dagje niet kan niet zo'n kwaad.Soms ben ik bang dat ze t koud heeft,maar ben er vrijwel zeker van dat dat niet zo is.brrr ik zou geen half uur buiten willen staan nu,laat staan een halve dag in de rijbak als paard.maar ja zij hebben een lekker donslaagje en wij niet!

Sandra1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 21:11

als het warmer was geweest was ik met de fiets gegaan hahaha. Maar heb nog niet zo heel veel gedaan eigenlijk.. beetje geborsteld.. wilde wandelen maar er stond zo'n graaf/kraandinges in de straat om de sloten(die zonder water) te reinigen.. en toen was ik daarna alleen nog maar aan het kletsen met de vrouw des stal :P

nou king had het niet koud, zijn liezen waren heerlijk warm en heb heerlijk mijn handen daar ff opgewarmd!

Juliekeuh, leuke foto's! Je weet ook dat warm/lauw water eerder bevriest dan koud water ;)

zo en dan nu kijken of ik al een beetje mijn nieuwe fotowebsite kan maken..

Juliekeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 21:22

warm water eerder bevriezen dan koud water? :P

Juliekeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 21:36

Hmm toch raar dan dat mijn warm water minder snel bevriest dan mijn ijskoude water :D
Toen ik het ijs uit het water had gehaald lag er na een half uurtje weer een ijslaag op, toen ik paar uur later met warm water naar de weide ging en over het koude water (incl ijs) kapte was er een uur later nog steeds geen ijslaagje te zien :D

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 22:18

Afbeelding

Hier ff eentje van ongeveer een jaar geleden,Draak Diablo

Sandra,zowel paardjes als hooi is heerlijk om je handen te warmen.......
Hier ook geen paardjes die het koud hebben,baasjes soms wel

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 23:42

MENSEN wat was het KOUD!
Met 3 paar sokken, uggs, broek + leren chaps.
Hempje, longsleeve, 2x fleeceverst, sjaal en bodywarmer, en 2 paar handschoenen ging het net.. :P

Diaz lekker uitgebreid gedaan..
Haar sokken zijn nu helemaal schoon en droog.. aangezien de paddock bevroren is..
Helaas zag ik korstjes (echt rode korstjes zegmaar) en schilverplekken... is dat mok? ze jeukt met haar hoofd haar sokken voor.. ik zie achter ook niet zo gauw iets.. maar moeilijk licht!

Tips om eventueel te doen?

sofietje0802

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 00:15

Aaah dat is balen.. mok...
Diesel heeft zo weinig sokken dat ik het dan knip en was met betadine shampoo (van de zomer), het is toen weg gegaan en niet meer terug gekomen.
Heb jij nog steeds dreads?? Hoe bevalt dat? Lijkt me ook gaaf!!

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 03:17

:wave: zwaait ff, komt net van werk, morgen weer 11u beginnen, dus weltrusten :evaw:

Wou wel nog ff dit delen, t was vandaag precies een jaar geleden :)

HijadelaLuna schreef:
Leuk zeg, ze heeft echt het loopje van paps.

En ik, ik heb ook een nieuwtje. Moest er zeven uur voor in de trein zitten vandaag, maar het was het dubbel en dwars waard! Zwartbont, lange manen, twee helderblauwe ogen, wat wil ik nog meer?

Afbeelding

HijadelaLuna schreef:
Maarja, toen zag ik deze dame, met een karakterbeschrijving waarvan ik dacht, perfect (en dat bevestigde ze vandaag eigenlijk, voor zover je dat in een paar uurtjes kan beoordelen), mooie bouw en aftekeningen, en daarnaast, twee helderblauwe ogen. Dus vandaag helemaal naar de andere kant van het land gereisd om te kijken, en zowel eigenaresse als ikzelf staan er helemaal achter, dus deze schone dame is officieel mijn eerste echte paard, niet half, niet tijdelijk, gewoon helemaal en voor altijd. Een paardje waar ik zelf van jongs af aan mee bezig kan gaan (ze wordt in april 2, heeft een jaar in de opfok gestaan), en waar ik een band mee op kan bouwen voor het leven.

HijadelaLuna schreef:
Het is duidelijk een winterse naarling, niet op dr best dus, maar daar moeten jullie even doorheen kijken. Ben zeer benieuwd hoe ze van de zomer wordt...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Andere kant, mooi staat ze niet, maar het gaat ff om de vlekken :)
Afbeelding

Afbeelding

Heb ook nog plaatjes van vandaag ter vergelijking, maar dat komt morgenavond wel hoor :O

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 09:42

@ Karlijn: Dat zou flink balen zijn als het mok is !

@ Lotte: zo'n bezoekje vergeet je echt nooit meer he. Dat zijn echt van die geluksmomentjes. Ik zat gister ook de foto's terug te kijken toen ik voor het eerst Kayleigh zag. Zo bijzonder.

------

Gister heel de dag misselijk en over mijn nek gegaan. Vandaag ga ik toch maar naar school, nog wat dingen afmaken en inleveren. Met de hoop dat alles blijft zitten. Bah.

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 09:46

Kijk ik net bij mijn eerste kennismaking foto's. Zie ik dat het morgen precies een half jaar geleden is. Men wat is dat snel gegaan!! (al staat ze van de 6 maanden, pas 4 maanden bij mij)

:)
Afbeelding

Afbeelding

Ze kwam gelijk heel de tijd kroelen en doen <3
Afbeelding

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 09:58

Zo ik moet voor school een bedrijf opstarten en daar een stijl boek voor schrijven!
Ik heb een ruitersportzaak voor Koudbloeden opgericht :P

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 10:31

En dit is mijn verkoop missie :

Mijn missie is het toegankelijk maken van sjieke, mooie en kwalitatief goeie ruitersport artikelen die normaal
alleen bedoeld zijn voor Warmbloed paarden. De producten zijn milieu en diervriendelijk en zijn vooral paard vriendelijk.
Wij staan voor een eerlijk paardenrecht en verkopen dan ook alleen producten die op een eerlijke manier bij het paard inwerken.
De artikelen stralen rust, warmte en comfortabiliteit uit en zijn veel al van diervriendelijke schapenwol en nep leer van goede kwaliteit gemaakt.
Wij verkopen veel boomloos en bitloos harnachement en stimuleren het gebruik daarvan.
Wij staan met onze koudbloeden ruitersport zaak voor een fijne samenwerking tussen ruiter en paard.

wat vinden jullie daarvan :)?

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 10:32

o allemaal leuke bollie wollie tinkers ( ik mis dat ook wel hoor! )

Jayney

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 11:02

Wat gaan jullie hard met praten :')

Moet nu naar school dus lees straks wel bij. Hoop dat ik met al die sneeuw het huis uitkom haha:P

Zitten hier mensen met verstand van kleuren vererving bij tinkers?