[TI] [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kaatastrof

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 21:04

Hallo iedereen :)

Ik ga even ego-posten als jullie het niet erg vinden.. Zat de laatste tijd in meelees-modus omdat het hier echt zo snel gaat :oo Zal volgende keer eens netjes alles beantwoorden :) Ben nu ook niet echt in de staat :P

Vandaag ben ik met Oona naar het Meerdaalbos (Leuven) gegaan. Ondanks dat we enkele keren grandioos fout waren gereden ( :+ ) was de rit echt super mooi en was Tinky echt een engeltje. Heb ook een heel lang stuk op kop gegaloppeerd en ze was echt zoooo braaf! Was echt héérlijk tempo. Dan terug paardjes de trailer op en moesten we naar Wilrijk om een zadel te passen voor Cheyenne, maar omdat we daar dan toch waren, hebben we een ritje gemaakt met die meneer :) Die man reed op een Ijslander, erg gaaf dier dat het was! Onderweg kwamen we jagers tegen, die al fluitend op hun honden riepen en je hoorde zo het geritsel van de honden tussen de maïs. Tinky had het echt benauwd en verschoot en ging er vandoor. Oona kon Cheyenne niet tegenhouden omdat Tinky niet stopte en die meneer zijn Ijslander ook niet :') Die *** jager maar lachen.. Heb Tinky rustig kunnen stoppen, ondanks dat ze nog altijd wat zenuwachtig was. Ook toen we langs het militair domein reedden bij het Meerdaalbos, verschoten de paarden ook van iets.. Neen, niet van een tank of een geweerschot, maar door een plots vallende boom/tak. Ik reed met Tinky op kop, ze verschoot even en was onrustig, maar ze is er niet vandoor gegaan. (Cheyenne was wel flink verschoten) Ook is Tinky helemaal door de takken gegaan met mij erop :+ Gelukkig bukte ik me en beschermde men cap me goed, want anders was ik denk ik blijven hangen :')

Kortom, een geslaagde (beetje komische) dag!

Binnen 2 weken de Tinkerbosrit *\%/*

patrick1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 21:07

hinke_1985 schreef:
Patje toch... Moeilijk hoor. Inderdaad leuk dingetje. Wat zijn d'r ouders, weet je dat? Ze is pas 1,5 dus dat geeft je wat tijd. Wellicht heb je met Shadow tegen die tijd bereikt wat je wil bereiken en kun je dan met het nieuwe paardje verder en kan je mam lekker met Shadow rijden. Maar wat is er eigenlijk gebeurd met de vurige wens om bij Shadow een veulentje te fokken? Succes met je beslissing :(:)

Dat veulen komt er zeker hoor Shadow wordt begint volgend jaar gedekt/geinsimineerd (ofzo) :D

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 22:43

@patrick:ik ben benieud of je het tinkertje gaat kopen.persoonlijk vindt ik het teveel wit hebben(vindt 50/50 mooier),maar lelijk is het diertje echt niet.

@jackytje:lekkere ritjes gemaakt met tinky.t weer was er goed genoeg voor.

Ik heb vandaag eerst gewerkt.Vervolgens gegeten en toen op weg naar stal.planning was om eerst ruana te longeren en dan mee te gaan op wedstrijd,Dit ging echter net andersom.met 2 paarden op weg naar de wedstrijd.helaas geen wp(selectiewedstrijd),maar de ruiters waren dik tevreden.
opvallend was dat er veel mannelijke ruiters waren.hier zie je er hooguit 1,maar nu waren er wel 3.ik geloof dat ik in de goeie hoek aan het zoeken ben hihihihihihi.

toen we terug waren ruana kort gelongeerd.Morgen komt er weer iemand kijken.
Ik ben benieuwd!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-12 22:48

succes morgen el!

pat als shadow dan toch gedekt word . waarom wacht je dan niet? scheel je wel een hoop centen?

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 03:16

800 is niet veel. Leuke merrie qua sok. Wel veel wit naar mijn smaak. Ik zit ook vaak te kijken en deze heb ik vaak voorbij zien komen, ook als veulen.
Ga je het veulen van shadow ook zelf houden?

Ik heb weer nacht en verveeeheeel me.

Ik lees momenteel ook meer eigenlijk. Heb nogal veel aan mijn hoofd.

Becs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 03:42

Het nadeel van de hele week nachtdienst is dat je je ene dag weekend 's nachts ook wakker ligt. Zo blij met Animal Planet en bokt!! :D

Werk ze Jess! *\o/*

Patrick ook ik zou dan wachten op mijn eigen fok, daar kan je zo'n close band mee opbouwen. En je weet exact wat er met het paardje gebeurd is

patrick1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 04:47

Ja Shadow haar veulen blijft sowieso... ja ik heb der ook nog even over na gedacht... ik twijfel nog lichtelijk maar denk toch dat ik nog even wacht tot echt het paardje komt misschien waar ik geen moment over twijfel... :o

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-12 05:24

Lastig hoor, hihi

Pff lig nu klaarwakker in bed, m'n zoontje is aan het spoken vannacht

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 05:41

Ik zeg altijd bij twijfel niet doen :-)
Zorg voor 3 paardjes is veel hoor, zeker met werken en studie erbij.

Ik heb redelijk in de buurt een tinkerboerderij gespot. Bonte hoeve. Misschien ga ik voor de gezelligheid eens een kijkje nemen :-).

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 05:42

enne Becs, daar heb ik niet zo last van eigenlijk. Ik heb nu vnl last dat overdag slapen moeilijker is dan doordeweeks. Iedereen leeft dan in de straat...

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 09:47

Inderdaad binnen 2weken tinkerbosrit, weet nog altijd niet of het nu wel of niet doorgaat voor mij :(.

Verder ga eens moeten bijlezen meiden ga ik zeker doen hoor!

Ben vandaag eindelijk 16jaar geworden (voor mij betekend dat: een vakantie job kunnen nemen). *\o/*
En ga vanmiddag misschien eens serieus aan de bak met Jack zonder zadel. Als de padock vrij is... die staat al een maand stil door dat er een nieuwe pommel (boom, die was 2maten te klein) in bestelling is.

Nu als het te doen is butien en ik kan de padock gebruiken ga ik er eens wat serieus mee werken (lees serieus= dat die effectief op het einde aan het zweten is van de inspanning en concentratie).

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 09:59

Lepel (Chantal ? )tof zeg dat je schoonheid er bijna is!

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 10:00

Gefeliciteerd met je 16e verjaardag !
Hopen dat je pommel er spoedig zal zijn ....

Ja , Lepel is Chantal ..... hihih :D

Hier nog een klein beetje stressdagje ... komt Annabel morgenavond of toch nog dinsdagmorgen .......???

Vandaag de laatste stal uitmesten , volkieperen met zaagsel en de flappen voor de stallen hangen ....
Zal een productief dagje zijn dus !
Paarden vanochtend voor 08.00 uur al op de weide gezet... gras is lekker nat , dus sokjes wassen , hihihihi....

Fijne zondag allemaal !

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 10:03

fayem89 schreef:
Valt me echt op dat veel mensen hun sokken vriend onder deken hebben staan... (Buitenom de paarden die geschoren zijn).
Ik vraag me echter af waarom..
Gezien een tinker dat niet nodig heeft van nature...

Ik zet de mijne ook niet onder een deken, enkel een zweetdeken ben ik nu aan het zoeken voor een klein prijsje zodat die voor die terug op de weide moet of in z'n stal dat die even kan opdrogen nog. Heb het vorig jaar gehad die die ondanks een eindje een los deken (geen paarden deken) en het afdrogen met een handoek toch nog nat was de volgende dag en dat wil ik dat beestje niet aan doen.

Owja wil geen mistverstanden, ik stap Jack echt wel uit. De laatste 10/20minuten van een buitenrit is zoizo nog maar enkel stap en als die terug naar de weide moet is het ook 10min stappen nog... ben zelf bereid voor een rondje te gaan stappen deze winter nog aan de hand met een zweetdeken op al... natuurlijk gaat dat zweetdeken dan voor de nacht ook nog af..
Als ik geen goedkoop zweetdeken vind dan koop ik zo een fleece van de action en zet ik daar zelf een sluiting aan vanvoor of een knobbel en dan met een dekensingel.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 10:10

ik ook aan de deken. vacht blijft vrij kort. scheelt een hoop transpireren na de training.

en in jarons geval. afgelopen winter was echt horror voor hem.dat hij zo mager werd. ik wil dit jaar alle zeilen bijzetten om hem op gewicht te houden. en dan zien we volgend jaar wel verder

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 10:11

Jack staat bij mij nog gewoon 24/7 op de weide. Op dat vlak hoef ik er eigenlijk niet zo vaak heen op dit moment maar ga er toch minimum 1x per week heen voor z'n manen te kamen, controle, verzorging, ...

Chantal@ het is zeker spannend. Vind het stiekem ook wel spannend wanneer je pracht toekomt.
Dankje hoop het ook van die pommel (+singel) dat ze snel toekomen, dan gaat die terug mee op buitenrit. Het terug een klein beetje opbouwen (de eerste keren een kleiner rondje). Ga er zoizo rekening mee moeten houden dat ik deze winter waarscheinelijk ga moeten mijn 25/30km inkorten naar 15/20km zeker.

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 13:44

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 20:50

even snel een berichtje voor ik weer met knallende koppijn de bank op duik(vanmiddag op visite geweest bij mijn broer,waar ze met z'n drieen zitten te roken):
Ruana is vanavond verkocht.het is allemaal heel snel gegaan.
even in het kort:degene die vandaag zou komen,stuurde vannacht nog een berichtje dat ze niet kon vanwege andere bezichtegingen,maar ik had daar wel andere gedachten over.maar ok,een paar uur later belde er iemand die een recreatiemerrie zocht voor haar dochter.dus die is komen kijken&rijden en dochter was helemaal verkocht.ik had er ook een goed gevoel bij(wat ook wel heel belangrijk is)en we kwamen zonder problemen uit op een hele mooie prijs.een waar ik tevreden mee kan zijn,en een mooi begin voor een nieuw diertje wat ouder is en meer ingeleerd.
ze wordt waarschijnlijk aankomend weekend opgehaald maar t vervoer moet nog worden geregeld.dan gaat ze naar haar nieuwe stalletje in emmerich.naar een hele leuke familie.
wel heel erg apart:ze waren er al 3 kwartier te vroeg!

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 20:52

Jemig wat snel ellie! Maar wel goed dat je er een goed geveoel bij hebt.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 20:54

Gefeliciteerd met de verkoop Ellie. Zeker snel gegaan, maar ik zie dat maar als het 'lot'.

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 20:58

Zooo, ff lekker zitten en uitgebreid reageren...
Hier gaat alles wel oke. Alleen met mn dieet niet helaas, maar vanaf morgen weer oppakken en doorgaan. Nog steeds wat spanning mbt iets wat ik ff niet op Inet kan zetten. Maar komt wel goed. Met Mona gaat het super. Krijgt helaas zoals jullie konden zien wel weer wat jeuk, maar zal vast wel los lopen. Ze vind het alleen niet leuk dat we niet meer elke dag iets doen, omdat ik best wat werk nu heb op stal. Maar dat gaat ook helemaal goed komen!!
Verder weinig te melden hier.....
Wel 1 grappig ding, ik kraag van de week post binnen op mijn werk (gewoon werkpost) en stond genoteerd iom Mona Wit, hahaha. Hoe toevallig dat ze me precies noemen naar mn paardje. Ik lees wel vaker Maja of Maria of Tamara en Marit (ivm achternaam), maar Mona was wel erg creatief....

Hetlevenwint; ik haal vaak bij EJ een zweetdeken. De goedkoopste met hals en na even op het paard liggen legt het meeste natte bovenop de deken... en gefeliciteerd. Waar is het kado naast je naam?

Lepel; wat spannend he dat je paardje straks een dezer dagen komt. Ik hoop voor je dat je paardje morgen komt!

Patrick, ik zou dan idd ook fijn het veulen van je paardje afwachten. Vooral als je twijfelt zou ik het niet doen.

Ellie; hoe is de bezichtiging gegaan? ben je nog steeds zeker van je verkoop?
Wel balen dat je gevallen bent. Ben je er daarna wel direct weer opgegeaan?

Jacky, leuke rit gehad zo te lezen.

Andrea en Juul heerlijk op het strand geweest.... Ziet er gaaf uit hoor!
En mbt de kar heb ik in ander topic al even gerageerd :-)

Lepel; spannend hoor, hopelijk komt ze morgen al. Stond ze verderop in de opfok?

Nathalie; ik heb Gizmo zien staan vanmiddag :-)

Becs wat gaaf zeg, ik kan ook niet wachten tot ik voor het eerst op Mona kom te zitten :-)

Leonoor in de mesthoop, oooh echt erg....

Mbt dekens; hier gaat er ook geen deken op. Is in ieder geval niet de bedoeling. Ik heb wel een 200 grams deken voor de liggen voor als het echt koud word en ze in de harde wind en regen komt te staan een keer, maar voor meer ook niet.
Wel heeft ze dus last van jeuk zoals ik geppost heb en misschien moet ik wel scheren, maar is laatste optie en dan moet ze idd wel onder ee deken, maar ligt er ook weer aan wat er geschoren word dan...

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 21:00

Elli, ik vind 45 min te vroeg komen niet apoart hoor. Iedereen raad dat juist aan, dit om te voorkomen dat ze al aan het rijden zijn en ze dus dan ook bij het naar binnen halen van het paardje aanwezig zijn, of juist kunnen zien hoe het paardje op stal is. Vind zeer verstandig zelfs haha.
wel fijn dat ze een leuk baasje krijgt.

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 21:09

Ja t is wel heel erg raar,maar voor mij voelde t wel meteen heel erg goed.t is bedoeld voor een best wel jong meisje,maar wel 1 die weet wat ze doet.meteen bij aanvang van het rijden zag je al t verschil.ze stapte aan i.p.v meteen willen draven.en dat vondt ik wel heel erg apart om te zien.Ook de combinatie zag er goed uit(lengte van het meisje en ruana).totaal niet bang.nee voor mij voelde t wel goed.
het zal wel even heftig zijn zodra ze werkelijk de trailer in gaat,maar ik kan nu wel gaan kijken naar een diertje wat beter bij mij past.hier krijg ik uiteraard hulp bij,want ik heb wel geleerd dat ik moet gaan met iemand die weet hoe ik ben,en weet wat bij mij past.
Ik zal wel hier blijven meepraten als het mag.Ik blijf een tinkerliefhebber.en wie weet wordt t wel een mooie kruising.i dont know.

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 21:11

Ellie ik ben nog steeds heel gelukkig met mijn mooie tinker kruising! En nu je hulp krijgt bij het zoeken van ene paardje moet hhet goed komen denk ik.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 21:13

Gefeliciteerd met de snelle verkoop ellie, dat is toch fijn.
En nu sterkte bij het afscheid voor jou en je bijrijder.