[TI] [HK] Voor alle liefhebbers van onze gesokte vrienden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 22:10

Bommeltje_ schreef:
Ik heb inderdaad nieuws en het is gelukkig goed nieuws :)

Het was gelukkig niet hij had zich alleen verstruikt en hij liep al weer helemaal 100!

Gelukkig :)

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 22:21

Ja,gelukkig maar Bommeltje :D

Sandra1984

Re: [HK] Voor alle liefhebbers van onze gesokte vrienden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 23:00

ik vind peesjes alleen niet zo goed voor tinkers hoor..

ik heb bij king peesjes omgedaan en zijn haren zorgen er wel voor dat de drukverdeling verkeerd is en hij er juist hinder van krijgt!

maar wel fijn dat ie zich alleen verstapt heeft!!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 23:10

is dat zo? ik sprak vnl uit mijn warmbloeden ervaring :o
Ik heb het bij jaron niet als anders ervaren vorige week?

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 23:18

Snackie schreef:
Karlijn, met die stickers en bedrading, houjden ze zo je hart in de gaten?

48 uurs meting.. weer voor de onderzoeken, maar inderdaad voor mijn hart.

@ Julliekeuh.. ik loop al een tijd voor onderzoeken voor mijn flauwvallen e.d. :j
Dus niets acuuts ;)

Morgen weer naar mijn meissie! *\o/* Vandaag is verzorgstertje geweest als het goed is ;)

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 23:34

ik ben benieuwd! krijg je gelijk de uitslag dan ook?

Sandra1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 23:34

ja die haren zitten nooit goed..
daarbij als je een tinker met wat dikkere sokken hebt of met dikkere benen, dan passen er bijna geen peeskappen.. tenminste niet de reguliere...
het knelde echt aan alle kanten..

ik zie zelf het nut ook niet van die dingen hoor, want ze hebben sokken die hun benen al beschermen..

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-12 23:36

is ook zo, ik vond de full ook beter bij mijn wb's zitten dan bij de tink, toch iets breder in de botten.

eszsie86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 01:15

ik kwam net uit bij dit topic en vondt het ook wel leuk me te melden.
Ik ben Esther en ik ben trotse eigenaar van willow.
Willow is een 5 jarige drum horse ruine...bonte ouders maar zelf helemaal bruin met zwarte manen en staart.
Ik weet helaas niet hoe ik hier een foto moet plaatsen :(.
Zijn vader is Thunder van de Irish tinker stable.

Tja verder weet ik even niet zoveel te vertellen behalve dat ik mijn paardje natuurlijk helemaal geweldig vindt :D, een grote knuffelbeer..ben echt verliefd geworden op dit ras

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 01:37

:wave:

Andrea, nee geen oortjes van Luna, oortjes van Lady. Luna is net wat ander uitzicht, namelijk een witte voorpluk :D
Afbeelding

Kaat prachtige cadeautjes gehad :)

Carolien, ik heb geen idee hoe je hem voorwaartser kan krijgen, das nou een van de dingen waar ik niks mee kan. Lady weigerde op een bepaald moment ook voorwaarts te gaan in de bak, 5 min was leuk, maar daarna was de benzine op. En dan kon ik een zweep pakken, twee zwepen pakken, op dr kont slaan (en ook echt slaan), op de schouder, achter mn been, t deed haar allemaal niks. Ben er zelfs een met longeerzweep op gaan zitten, zelfs dat mocht niet baten. Eigenaar erachteraan met zweep en kwade stem deed haar ook gewoon niks. Spoortje ook een keer geprobeerd, haalde ook niks uit, en gezien die dingen daar niet voor bedoeld zijn en ik er verder geen ervaring mee had/heb ben ik daar verder niet te veel mee gaan porren. Buiten liep ze als een trein, urenlang. Net als Mel soms lichamelijk op, maar geestelijk? Dat nooit. Ik hou het er maar op dat ze het gewoon niet leuk vond in de bak en het dan vertikte. En geef dr eens ongelijk; rondje naar rondje hetzelfde uitzicht en "onnatuurlijk" op kleine rondjes en met stelling etc. moeten lopen. Ik zie Maddox er ook wel voor aan dat hij gewoon weigert te lopen als hij er zelf de lol en het nut niet van in ziet, niet om dwars te zijn, gewoon omdat hij zo nuchter is. Naar buiten is natuurlijk heel anders; instinctief blijft hij lopen tot hij thuis is, het is veel makkelijker door de vele rechte lijnen, veel interessanter door het wisselende uitzicht en in een groepje als pas natuurlijk ook veel gezelliger. Maar het zou ook goed kunnen zijn dat hij na die 10 min geestelijk gewoon "op" is, hij is in zijn koppie nog lang niet "af" volgens mij.

Leonoor, nu ben ik wel benieuwd...
Mocht Luna ook ooit van die grapjes uit gaan halen, dan nodig ik jou persoonlijk uit om het eruit te rijden ~~}> Koppigheid, onzekerheid, en wat met Tinkerse nuchterheid? :Y)

Jolanda van (prachtige) Dana gevallen := :')

SIEMxFUNNY schreef:
Eva: op jou stal wil ik nog wel een keertje kijken :) Lijkt mij heerlijk !

We kunnen daar wel een mini-meet houden, ik ga zeker weten ook nog eens die kant op! :))

Hoe was het ging het met dat meisje wat kwam kijken? Hier trouwens de manen meestal los, af en toe wel vlechten, ik wou eerst de manen *net als dat ze als veulen had* terug proberen te krijgen aan twee kanten, maar t wou niet echt, dus maar weer naar een kant. Door het tijdelijk gesplitst vlechten is het wel voller geworden. (bovenste haartjes zijn langer geworden ipv afgeknapt)

:= Die ijsklompjes van Jaron :+ Rinkelt het ook als ie loopt? Geweldig toch? :D
Afbeelding

<3
Afbeelding
Sorry voor het gespam steeds dames, ik moet niet zoveel foto's terug kijken...

Zadel staat stoer Eva =:) En volgens mij past (en zit) hij als een huis :D

Hoe is het nu met de jeuk bij Mona? DA ben ik qua jeuk ook niet altijd over te spreken, helemaal niet bij onze Tinkies. T zou niet de eerste zijn die adviseert haal de boel er maar af, terwijl dat vaak in mijn ogen helemaal niet nodig is :o Mooiste is als je iemand kan vinden die uit het oogpunt van een koudbloeden eigenaar, maar met de kennis van een VA kan kijken wat er aan de hand is, maar ik zou eigenlijk niemand weten...

Fijn dat je moeder uit het gips is Ellie. Stevige hoeven: over het harde lopen (wel opbouwen natuurlijk). Sommige mensen zweren bij biotine (kan wel een paar weken duren voor je verschil merkt), laurierzalf of honing, maar persoonlijk ben ik niet zo van de middeltjes :o Hoe ze bekapt wordt kan ook een verschil maken. Persoonlijk vind ik haar op de foto wat steil staan voor, maar dat kan ook een vertekent beeld zijn door de hoek van waaruit de foto is genomen.

Rebecca, die schleich is gemaakt door bokker Bonjoy. Grappig, Caitlynn ook een fietsenrekje :(:) En ook een :(:) voor jou, troost je, je hebt er nu een betere auto voor terug! :D

Fijn dat de stalling door gaat Karlijn *\o/* en ook weer een scootertje :) Mag je daar op zonder enig rijbewijs, of heb jij zo'n scooterrijbewijs oid? Lastig al die onderzoeken, helemaal omdat je waarschijnlijk al weet dat het iets is wat toch niet op te lossen is :(:)

Gelukkig viel het mee Hilde! Ik ben zie ook niet graag beenbescherming bij sokkenpaarden, gaat snel kriebelen en kans op oververhitting vd pezen, bovendien geven die sokken ook wel bescherming. Maar jouw Pride is natuurlijk geschoren, als je het goed kort houdt (ivm het kriebelen) zou beenbescherming misschien wel slim zijn als hij zo strijkt. Al kan het onregelmatig lopen wat hij deed natuurlijk ook gewoon verstappen oid geweest zijn.

Welkom Esther! Ik ben toch wel benieuwd naar een foto... Je kan hem hier http://imageshack.us/ uploaden, vervolgens op de foto klikken om de vergrote versie te krijgen, dan nogmaals met de rechter muisknop erop en kiezen voor URL afbeelding kopieren, en die hier plakken. Als je [img]ervoor%20zet%20en[/img] erna (let erop dat je GEEN spaties ertussen hebt!) en dan moet het goedkomen :)

En verder nog een boel leuke plaatjes gezien :j

Hier vandaag een dagje rustig aan gedaan, beetje bijgekomen, ik slaap of slecht van de pijn (hoe minder ik doe hoe stijver en pijnlijker het wordt), of ik ga aan de stuiter van de pijnstillers, ook niet handig :+ T moet maar snel voorjaar worden... Mezelf wel nog ff verwend met een nieuwe telefoon, die andere viel soms plots het bereik van weg, vanochtend belde ik mijn werk en kwam ik tot drie keer toe niet verder dan zeggen wie ik was, en toen was ik het beu, tijd voor een nieuwe :D

eszsie86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 02:00

eszsie86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 02:02

nu heb ik hem er nog niet op maar als je op de link klikt dan zie hem wel verschijnen

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 02:08

Gaaf! Hoe groot is hij ongeveer? Hij doet me denken aan zijn halfbroer waar mijn vorige paardje bij in de wei stond: [ITP] Silas 4 jarige tinkerhengst. Hier op stal staat ook een ruin van Thunder, een bonk van een paardje, maar een enorm groot hart.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 02:09

Afbeelding

eszsie86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 02:23

dankjewel voor je hulp haha , ik ben nog te stom om een foto erop te zetten...maar voor de kijkers bovenstaan foto is dus willow hihi.''

En heb net even gekeken naar die andere foto''s van zijn halfbroer, ze lijken idd erg veel op elkaar, alleen willow heeft geen wit plekje op zijn hoofd alleen een klein plekje op zijn lip maar dat zie je zo niet, en dan 1 wit voetje...de rest blanco, maar de kleur komt precies overeen met die andere, mooi paard is dat zeg.

Willow is ongeveer 1.65, heb hem zelf niet meer gemeten maar dat was bij zijn laatste meting.

Zijn moeder is een clydesdale, ook een heel leuk paardje.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 02:42

Gaaf hoor, zo'n bink (voor mij wat té, daar spring je niet ff op zonder krukje :D )

Foto's plaatsen komt wel goed. Wat ik heb gedaan toen ik de foto voor me had, er nog een keer op klikken (dan wordt hij nog wat groter) en dan de url kopieren zoals ik eerder zei met de rechter muisknop.

Die witte plekken op het hoofd van Silas is een stempel van de moeder die ze bij alle veulens tot nu toe heeft gezet (v. Rocky Mountain en v. Gulliver). De jonge heer meet trouwens maar 1.45m :P

Trouwens, ik heb Luna gisteren ook gemeten, willen jullie een gokje wagen? :))

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 08:32

Die hoogte vind ik geweldig :j Maar ben zelf ook niet klein :+ Willow is gaaf (hoewel hij voor mij gewoon in de categorie tinker valt hoor).

Ik heb alles bijgelezen, maar even geen puf om uitgebreid te reageren. Zit alweer te werken :O

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 08:58

Goedemorgen!

Welkom Eszsie Leuk paard heb je!
Foto's zetten, 1x [img]er%20eervoor%20en%20er%20achter[/img] is genoeg :D

Ik hield ook altijd van grote paarden, de laatste was 178, maar ik ben nu op kleiner, makkelijker opstappen, makkelijker bij elkaar te rijden, al moet dat met jaron nog gaan blijken.

Die ijsklontjes tikken idd op het harde. ik heb ze er gister maar uitgeknipt.

Kailonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 09:15

Wow die Willow is echt leuk <3

Bommeltje; gelukkig valt het allemaal weer mee.

Carolien; het is lastig als ze echt niet willen lopen. Ik hoop dat je er een oplossing voor vindt. Vorige week hier een tinker proberen te longeren. Die vond er duidelijk niets aan en was ook helemaal niet onder de indruk van de longeerzweep. :P

Hijadelaluna: leuke oortjes heeft Lady, een geweldig uitzicht zo! En een rinkelende Jaron :D

Gisteren heb ik weer eens op Jack gereden *\o/* *\o/*
Dat was een overwinning. Er kwam een kennis die wat zadels had. Een ervan paste volgens mij wel (vandaag komt de zadelpasser even kijken) en toen heeft de kennis er eerst even op gereden en daarna ik :D
Ik ben helemaal blij. Ik dacht die gaat uit zijn plaat. Bijna 4 weken niet gereden. wel af en toe gelongeerd, maar dat was gisteren ook 4 dagen geleden. Maar hij was superbraaf. Hij heeft niets verkeerds gedaan. Dat geeft me weer vertrouwen.

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 11:46

Ja Pride heeft dan gaan sokken meer dus hij past nu zelfs pony peesjes :)

eszsie86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 12:40

Leonoor schreef:
Die hoogte vind ik geweldig :j Maar ben zelf ook niet klein :+ Willow is gaaf (hoewel hij voor mij gewoon in de categorie tinker valt hoor).

Ik heb alles bijgelezen, maar even geen puf om uitgebreid te reageren. Zit alweer te werken :O

willow staat in het stamboek als een echte drum horse, wij hebben ook andere tinkers op stal en daar tegenover is willow echt een veel flinkere jongen

eszsie86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 12:41

HijadelaLuna schreef:
Gaaf hoor, zo'n bink (voor mij wat té, daar spring je niet ff op zonder krukje :D )

Foto's plaatsen komt wel goed. Wat ik heb gedaan toen ik de foto voor me had, er nog een keer op klikken (dan wordt hij nog wat groter) en dan de url kopieren zoals ik eerder zei met de rechter muisknop.

Die witte plekken op het hoofd van Silas is een stempel van de moeder die ze bij alle veulens tot nu toe heeft gezet (v. Rocky Mountain en v. Gulliver). De jonge heer meet trouwens maar 1.45m :P

Trouwens, ik heb Luna gisteren ook gemeten, willen jullie een gokje wagen? :))

Ik heb ook een opstapje nodig (ben niet meer zo lenig haha) maar omdat het ook beter is voor het paard

eszsie86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 12:46

ik zie trouwens ook wel dat er regelmatig iets terug komt dat een paard niet wil lopen , volgens mij is dit echt een tinkerkwaal ofzo. Willow heeft dat ook heel erg gehad, niet voor, achter links recht...meneer ging zelfs lekker op rust staan en keek eens naar achter alsof die wilde zeggen: wat denk je ervan zijn we klaar voor vandaag?...maar als die loopt loopt die ook goed alleen soms echt veel te snel...maar daar wordt aan gewerkt.
Ik heb het stilstaan zo goed als eruit gereden, heb hem wel soms heel streng aan moeten pakken. Eerst was die heel bang voor de zweep maar dat was ook maar eenmalig, maar ik voelde het bij hem ook echt aankomen als die op de rem wilde gaan en dan dreef ik hem juist door, heb 2x een zweep gebruikt...en een keer een tik op de hals verkocht met de teugels...

Uiteindelijk komt het hier op neer...hij doet het alleen nog bij vreemde, bij mij zelden. Hij vindt vreemde ruiters op zijn rug ook niks en dan is het echt een ongecontroleerd paard, hij doet niks hij gaat alleen heel hard rennen en dan weet die het niet meer maar hij wil zich ook niks laten zeggen door een ander. Ik heb ook geleerd dat hij het doet als hij het niet meer snap. Nou dan gaat de rust er even in en dan doen we gewoon een stapje terug maar ik sluit het wel altijd goed af, dan nog even lopen, rondje draven en dan wordt die ook beloont dat die toch nog even zijn best heeft gedaan.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 12:48

eszsie86 schreef:
Leonoor schreef:

willow staat in het stamboek als een echte drum horse, wij hebben ook andere tinkers op stal en daar tegenover is willow echt een veel flinkere jongen

Hij staat in 1 van de stamboeken binnen Nederland (die ook drumhorses registreren) als drumhorse geregistreerd, dat kan. Maar zou je hem bij het NSvT voorbrengen wordt hij gewoon gekeurd als Tinker ;)
En waarschijnlijk bij het ICS gewoon als Irish Cob. Het is maar net welk naampje je het beestje wilt geven. Ik ben zelf met alles bij het NSvT en ik noem alles stug een tinker, ook mijn eigen hengst van 1.66 hoog en zijn dochters die ik rijd van + 1.65 hoog ;)

Edit, deze man is bijvoorbeeld nog iets groter en zwaarder dan Willow en ook gewoon gekeurd als tinker, drumhorse en cob ;)

Afbeelding

Sandra1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 12:58

willow is knap! Wel wat te hoog voor mi hahahahah

Ik helemaal ingepakt en gezakt naar de auto.. sleutel in het contactslot.. en meer dan wat gezoem komt er niet uit.. Gisteren zag ik het al aankomen, maar helaas nu is het echt zo.. RIP accu ;(

alleen ik ben niet de enige... wachttijd op de anwb: 2 uur :z Gelukkig zit ik nog warm binnen :brr: