[TI] [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

yarka

Re: [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 07:57

Ikke wel erg BlonT en nog niet wakker, mijn excuses!!! ps:
De vader van mijn nieuwe merrie is niet Thunder, maar Dublin. Hij heeft ook erg veel behang.

Stom van me zeg!

silas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 07:59

hahahahha, ook goedemorgen....hhahahaha....foto...foto....

yarka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 08:01

Volgt z.s.m.!

Dit is trouwens papa Dublin:

Afbeelding

Afbeelding

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 08:01

tantemiesje je groeit lekker zeg!
Peeky sterkte met je beslissing. Kan ze niet thuis bij je moeder staan zodat je moeder er ook nog af en toe op kan rijden?
Silas, geen ervaring hier met beenbescherming. Spet loopt met zijn eigen sokken aan Tinkers moeten wel vaker extra full geloof ik.
Yarka gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! Hoe oud is de merrie?

silas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 08:03

Zo yarka, die is niet lelijk....dan moet dochterlief ook mooi zijn

Spetter: in principe heeft hij ze niet echt nodig maar wanneer hij straks beleerd gaat worden is het niet onverstandig aangezien het in het begin nogal onwennig allemaal zal zijn....wil hem daar wel voor beschermen

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 08:06

Silas, leuk om straks bezig te gaan met beleren zeg! Je kunt hem helemaal naar je eigen hand zetten.
Dublin is een mooie hengst! Thunder trouwens ook, dat is een van mijn favorieten.

yarka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 08:08

Ze is 2,5 jaar oud.
Eigenlijk jonger dan ik wilde, maar op sommige puntje moet je wel eens iets toegeven. Het perfecte paard bestaat niet, maar wel een hele goede benadering er van.

silas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 08:11

ja spetter heb er ook best zin in....maar duurt nog even....hij is nu 2,5 jaar....het enige wat ik heeeeeeel af en toe doe (en pas 3 x gedaan heb) is longeren (max 5 a 10 minuutjes) op een ruime volte zodat het niet belastend is. Dit doe ik zodat hij al meer en meer naar stemhulpen gaat luisteren, hij vind het ook hartstikke leuk en doet het alsof hij nooit anders heeft gedaan....echt zo braaf ....

#Yarka: je kan haar wel zelf helemaal gaan beleren en dat is ook wel weer een voordeel

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 08:12

Fijn dat er goed nieuws is voor jullie moeder TM!
En wat een flinke buik krijg je al zeg! Leuk!!

Wat een gedoe met je huisarts, Wenk, sterkte ermee!
Doe rustig aan!

Het is dat ik nooit echt tijd heb om tv te kijken, vind Char ook erg interessant! Meestal vergeet ik het dus..

Super dat Silas het zo goed deed!

Heel veel sterkte met deze moeilijke beslissing, Peeky!

Yarka; ben ook érg benieuwd naar je nieuwe dame, d’r papa is in elk geval om te kwijlen zeg!

Zelf niet zoveel te vertellen eigelijk, Met Darlah en Kaylen gaat het steeds beter! Hij mag nu samen met Darlah eten
Vanmiddag moet m'n Barefoot -testzadel weer op de post.. ga 'm echt missen. Kan het sparen beginnen

yarka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 08:22

Klopt Silas, dat heb ik met mijn merrie nu ook.
Alles wat ze leert heb je haar zelf aan geleerd. Als ze dan weer iets nieuws snapt ben je echt supertrots. En je kunt een paard helemaal 'naar jouw hand zetten'. Wel fijn.

Knollehollen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 08:24

Jean schreef:
goedemorgen,

Ben 2 dagen afwezig geweest maar nu weer terug, heb alles bijgelezen maar is enorm veel

Ik dacht al waar blijft Jean toch....

Gelukkig is alles (hoop ik) goed met je

yarka schreef:
Ze is 2,5 jaar oud.
Eigenlijk jonger dan ik wilde, maar op sommige puntje moet je wel eens iets toegeven. Het perfecte paard bestaat niet, maar wel een hele goede benadering er van.

Proficiat met je nieuwe paardje! Een vergissing is menselijk hoor, geen Thunder maar Dublin, ze hebben gelukkig alletwee veel sokken en zijn zeker beiden erg mooi. Ben benieuwd naar de foto's van je nieuwe aanwinst.

Ons weide wordt vandaag omgeploegd. De 3 merries zijn eergisteren weggebracht naar een hele mooie weide omgeven door bos. Het echoot daar gewoon van de stilte. De paardjes van onze buren zijn daar ook heen verhuisd, want hun weide wordt ook omgeploegd.

Maxolo staat nu in zijn eentje op onze weide in een paddock met uitloopruimte van 40 meter x 10 meter. Het buurvrouwje Mollie de mini-shet is er ook nog gelukkig aan de andere kant van de stroomdraad, zodat hij niet helemaal alleen is en af en toe nog wat converseren.

Janine_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 08:42

Hee goede morgen allemaal,

Yarka van harte gefeliciteerd met je nieuwe paardjes.
Leuk hoor leeftijdgenoot van Joey......... kunnen we lekker over onze "jonkies" kletsen hier.
Ben wel benieuwd naar foto's hoor.

Zo nu eerst maar eens aan de gang hier op het werk, het is ernstig druk en ik heb nog niets gedaan.

Keeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 08:43

Gefeliciteerd Yarka met je nieuwe aanwinst ! Is dit nu de merrie die bij John vandaan komt ? Foto's graag !!!! Ben erg benieuwd !

desillies

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 09:22

Mazzel-meid schreef:
Vanmiddag moet m'n Barefoot -testzadel weer op de post.. ga 'm echt missen. Kan het sparen beginnen

de zwarte westernuitvoering?
dan moet ie naar mij

Yarka gefeliciteerd (ikke jaloers) pappa is prachtig!

ik ben bezig met de voortuin leeg te halen,zeeuwse klei dus ik spit me te pletter,ik ben nu bezig met de kerstboom uitgraven,mijn spade is helaas net geknakt (alweer!! ) en mijn polsen schreeuwen het momenteel uit van de pijn,even pauze dus,boktijd.....
heb net de twee catalpa's onthoofd,twee bonte bossen uitgespit,een stokroos,stuk of 30 vrouwenmantels,een grote campanula en allerhande klein grut.
er ligt n een halve slotvijver rondom de grote laurierbos en idemdito ronde de reeds afgezaagde kerstboom,lijkt wel of er een bom is ontploft in de voortuin (hhhhmmmmm ,zou wel lekker opschieten dan )

zou eigenlijk toch eens naar de huisarts moeten voor die polsen maar waarschijnlijk gelooft ie me niet of hij geeft een cortisone injectie,en daar zit ik nou ook niet op te wachten eigenlijk.

de voortuin word geheel bestraat zodat we onze auto erop kunnen parkeren,we moeten daarvoor wel een meter van het gemeenteplantsoen inpikken om erop te kunnen rijden maar dat moeten ze maar voor lief nemen.
er zijn hier in de straat zo'n 35 auto's en maar 20 parkeerplaatsen,ik ben nu dus al 10 jaar de l*l met mijn boodschappen ik moet telkens in de straat hier tegenover parkeren en dat ben ik zat.....
straks dus maar weer even verder ploeteren,jemoet wat in je vakantie hahahahaa.
ik trek wel de aandacht van de buurt zeg **grinnik** moet steeds weer uitleggen wat ik toch aan het doen ben.
ik zie er ook lekker uit,zweet met stralen langs mijn kop en mijn shirt kletsnat op mijn rug.
Laatst bijgewerkt door desillies op 23-09-05 09:32, in het totaal 1 keer bewerkt

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 09:31

Een goedemorgen dames en heer,

Ik meld me ook eventjes. Had vanochtend aan afspraak bij de belastingdienst vandaar de vertraging van mijn meldplicht

@ yarka: Gefeliciteerd!! Ben erg benieuwd naar je nieuwe merrie. Maar ben je niet bang dat deze merrie als ze van Dublin is nog fors zal gaan uitdijen? Dublin is niet echt rijtypisch Is geen aanval hoor maar kijk maar eens naar oude foto's Vasthi en hoe Vasthi er nu uitziet.
Anyway: wij willen foto's!! Wij willen foto's!!

@ WenK: wat een waardeloze HA heb jij eigenlijk zeg Djies, ik hoop dat je een goed gesprek hebt gehad met je therapeut en ik zou gewoon een 2nd opinion vragen bij een andere huisarts of in het ziekenhuis.

@ Silas: beenbescherming? Gebruik ik niet Fayette zou nog gemakkelijk in de gewone maatjes passen maar ik vind het eigenlijk onzin om beenbescherming om te doen. Zij strijkt niet en ze tikt met haar achterhoeven niet tegen haar voorbenen aan dus bij haar geen beenbescherming.

@ Peeky: sterkte me je beslissing. Ik denk dat je in dit geval beter de beste oplossing voor Jildau zou kunnen zoeken. Wat zou, volgens jou, Jildau het liefst hebben? Vakantie/tuinversiering bij je ouders of regelmatig getraind worden en op wedstrijden gaan?

Het gaat idd toch een stuk beter en positiever met onze mams. Pfff, toch weer een opluchting dat het ettertje een heel stuk kleiner was dan we eerst dachten. Maar goed, ze moet dus wel onder controle blijven de komende jaren.

Verder heb ik gisteren nog lekker in mijn eigen bak gereden (ik blijf het leuk vinden om dat te zeggen ). Fayette was het er niet helemaal mee eens en probeerde er regelmatig onder het werken uit te komen. Maar heb haar uiteindelijk toch wel aan het werk en aan het zweten gekregen Het publiek vond het rijden van Fayette ook erg interessant maar owee als we iets te dicht in de buurt kwamen (jonge drachtige koeien in het weiland naast de onze ).
Vanavond ook nog weer rijden en dan morgen weer lessen bij Corine. We zijn nu al bijna 3 maand niet meer bij Corine geweest. Dus eigenlijk ben ik stiekem wel benieuwd wat ze nu van Flet vindt en of we nog vooruit zijn gegaan
Wat wel jammer is, is dat dit waarschijnlijk de laatste les bij Corine wordt voorlopig. Misschien kan ik er nog eentje tussen proppen eind oktober ergens maar daarna gaat het denk ik al te zwaar worden voor Flet

Jean

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 09:42

NikitaGoGo, Het gaat super met me, leg straks wel uit hoe en wat

hetlarixbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 09:46

Even snel een reactie tussen door. Ik ga later even bijlezen.

Des ik heb met shirt. Heel erg bedankt. Het past mooi het is iets groot maar zo kan ik er ook nog een ander shirt onder.

Roos ik ga vandaag even bellen. Kan ik gewoon zeggen dat ik het nummer van jou heb of niet. Laat nog maar even weten.

Nu ga ik snel aan het werk iedereen veel plezier vandaag.

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 09:48

Wenk Ik zou dus echt voor een second opinion gaan. Je niet met een kluitje het riet in laten sturen. Echt onproffessioneel. Ik heb toen ik nog thuis woonde de dokter meerdere malen verzocht voor allergietesten. Dat wilde hij steeds niet, steeds smoezen dat ze het niet meer deden in t ZH enz. Uitendelijk is pa een x mee gegaan en mocht ik voor de testen. Ik bleek dus voor best aardig wat dingen allergisch en astma te hebben Uiteraard hebben we de dokter hierover nogmaals aangesproken Pillen voor bloeddruk hebben trouwens wel tijd nodig om hun werk te gaan doen. Welke heb je?

Maya, jammer dat je toch niet mee mocht naar Oostende

Roos, lekker met poppetje op stap geweest?

Fijn dat het met jullie moeder meeviel, Flet/Mies.

Cindy, lekker rust in je huis van het weekend. Maandag gaan ze er dus hard tegenaan!

Chubb, had je geen zin om te rijden meer?

Peeky, sterkte met je besluit om Jildau weg te doen

Yarka, gefeliciteerd met je nieuwe paardje! Paps is mooi!

Gisteren hebben we lekker gelest. Flan stond in de wei en was gelukkig de enige die we op moesten zadelen. Ik ben op haar gegaan en Jan moest op Joy. We mochten kiezen of een lijntje of parcoursje. We moesten de paarden zelf losrijden terwijl lesgeefmens het parcoursje op ging bouwen. Flanna liep lekker en ook hele stukken netjes nagefelijk

Ik had de mazzel dat ik voorop mocht met het losspringen. Dat ging erg lekker en prettiger dan ik me kon herinneren. Toen we iets later 2 sprongen na elkaar moesten maken was het wel iets moeilijker. Dan zwabberen we, juist naar het hoogste deel van het kruisje

Toen we dus losgesprongen waren werd het tijd voor het parcoursje. We moesten eerst de dubbelsprong richting de C doen. Dan linksom en bij de M een sprongmaken met een wending naar Rechts. Vervolgens doorgalopperen naar de sprong bij de C en wenden naar links. Dat was een krappe wending en Flan en ik gingen de 1e x (wel in goede galop geland) toch een beetje te hard en bijna tegen het schot, de andere kant op Na een goede tip lukt het wel. Toen we dus weer in de rechtergalop zaten moesten we nog een losse hindernis springen die heel smal was. Ik was echt trots op mijn Fantekindje

Jan is nog op volle snelheid door de lcuht gevlogen. Joy sprong razendsnel langs een hindernis. Het zag er vreselijk eng uit in 1e instantie maar hij landde gewoon op zijn pootjes

Toen de manegepaarden naar stal gingen heb ik Flanna lekker in de binnenbak losgelaten. Ze heeft heerlijk gerold en zag er niet meer uit. Ik was snel naar stal gerend om haar halster te halen, zodat haar hoofdstel niet meer om hoefde. Kom ik terug staat ze echt zo achter de deur te 'brommen' naar me, toen ik hem openschoof

Op stal even met mijn nieuwe borstel afgedaan en uiteraard nog wat lekkers gegeven

Janine_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 09:49

Jean,
Ben jij houder van stal Gipsy-Spirit?
Da's ook toevallig dan, een stalgenootje (heeft een box naast Joey, alhoewel hij bijna nooit op stal staat ) heeft een paar paardjes gekocht bij jou.
nl. Blue ( die moet nu 1 1/2 zijn) en dit jaar ook 2 veulentjes.
Het tinkerwereldje is klein

Jean

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 09:52

Sjoe ja idd, dat ben ik

silas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 09:53

#Desillies: hard aan het werk.....is goed voor je toch.....?

#Flettie: Silas zal met de tijd worden beleerd en dan zijn beenbeschermers verplicht....Hij tikt zich ook niet aan en strijkt niet maar tijdens het beleren zal zijn balans niet al te best zijn uiteraard en door rare sprongen kan hij zichzelf bezeren vandaar dat ik toch het zekere voor het onzekere wil nemen...

IEMAND INTERESSE in mooie lichtbruine BR peesbeschermers en strijklappen maat FULL?? zijn twee keer gebruikt en verder in perfecte staat en schoon!

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 09:57

Silas, heb je een foto en evt. vraagprijs?

silas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 10:01

oh foto ga ik maar even maken.....richtprijs geen idee, weet niet meer wat ze kostte, volgens mij zo tegen de 40 euro. Vraagprijs zal zo 30 euro incl. verzendkosten zijn (dat is toch reeel?)

yarka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 10:02

Iedereen bedankt voor de felicitaties!
Foto's volgen z.s.m.

Ja Keeva, ze komt bij John vandaan.

Pas je op met je rug Desillies? Je hebt het zo voor elkaar met dat spit werk.
Dat gezeul met boodschappen zou ik ook snel zat zijn ja.

Flettie: Ze zal niet fors worden, ze is erg rijtypisch gebouwd en aan haar gewrichten te zien wordt ze niet grof.
Dan had ik daar nu al aanwijzingen voor moeten hebben.
Vat het ook niet op als aanval hoor, je opmerking is zeer logisch.
Foto's oud en nieuw van Vasti zou ik wel eens willen zien. Staan ze ergens?
Lekker rijden in je eigen bak, heerlijk he? Veel plezier met je les morgen.

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-05 10:09

Euhm... misschien in haar profiel?