Hallo allemaal,
Heb me eigenlijk nog nooit aangemeld hier in het topic en lijkt me toch leuk om eens mee te praten met tinkereigenaren!
Ik zal me misschien maar eerst even voorstellen
Ik ben Emmy, 21 jaar en ik woon in het mooie klein-brabantse Bornem (in België, provincie Antwerpen) en studeer voor maatschappelijk werkster in Gent. Na het overlijden van mijn kruising dravermerrie, ben ik sinds september 2010 eigenaresse van de schone haarbal Iowa! Mijn zus werkte destijds even op de Gentse tinkerhoeve als trainer met de jonge paarden en ze zei dat er wel een merrie was die echt wel iets voor mij zou zijn qua karakter. En ja hoor ik was op slag verliefd! Sindsdien woont Iowa hier dus. Ze komt oorspronkelijk van Engeland totdat de Gentse tinkerhoeve een hele kudde tinkers had gekocht en deze dus naar België zijn gekomen. Alle fokmerries van die kudde hadden de namen van Amerikaanse staten, zo had je nog een Alabama, Montana, Dakota enz. Helaas bleek Iowa onvruchtbaar te zijn. Nu woont ze dus hier, ze staat zomer en winter 24/7 buiten (wel steeds met schuilstal) samen met haar 2 vriendjes: ijslander Skeguur en pony Twister. Foto's van Iowa en dit trio staan in mijn profiel
Ik rijd gewoon recreatief met haar, 1x per week hebben we een dressuurles en thuis rijden we ook af en toe dressuur. Verder rijden we heel vaak buitenritjes voornamelijk samen met mijn zus en haar paard. En ook grondwerk en vrijheidsdressuur zijn we wel eens mee bezig. En vanaf het weer betert wil ik me met Iowa toch eens aan een sprongetje wagen (al ben ik daar geen held in
)
Laatst bijgewerkt door Soprano op 20-01-13 18:15, in het totaal 1 keer bewerkt