Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
minajtje schreef:rhanasasja schreef:Kan je haar niet op stal zetten tijdelijk. Dan kan je haar tenminste vangen, en dan vanuit stal haar mee nemen naar een bak, daar oefeningen met haar doen, om haar vertrouwen te winnen?
als je al die bladzijden doorgeworsteld heb dan kun je lezen dat dat bij deze merrie geen goed idee is
ik denk dat dit voor veel paarden wel een goeie manier zou zijn, dus ik probeer zeker niet te zeggen dat het een slechte manier is. maar voor dit paard wil de ts het niet. Annickkii schreef:En wat als er wat mis gaat met de bevalling, kan je er niemand bij halen aangezien ze dat niet toe laat.
Vind een velen van haar ook een heel slecht idee, je zegt zelf dat je geen geldboom hebt maar wil wel een veulen van.haar terwijl je kans hebt dat het veulen dingen overneemt van haar, zit je dan met twee van die extreem gevaarlijke tinkers. En inderdaad wat terpetijn zegt, loopt al genoeg onverkoopbaar spul tussen.
lisa_pluisje schreef:Annickkii schreef:En wat als er wat mis gaat met de bevalling, kan je er niemand bij halen aangezien ze dat niet toe laat.
Vind een velen van haar ook een heel slecht idee, je zegt zelf dat je geen geldboom hebt maar wil wel een veulen van.haar terwijl je kans hebt dat het veulen dingen overneemt van haar, zit je dan met twee van die extreem gevaarlijke tinkers. En inderdaad wat terpetijn zegt, loopt al genoeg onverkoopbaar spul tussen.
Bij een bevalling laten ze zich wel helpen want dan zijn ze volslagen hulpeloos, ze blijven echt niet staan als ze een perswee krijgen
senna21 schreef:TS het is vervelend, maar sommige bokkers hebben als hobby om anderen de wet voor te schrijven; en onwelvoeglijke taal te gaan gebruiken als hun 'advies' niet wordt gewaardeerd.
Dat schijnt 'vrijheid van meningsuiting' te zijn.![]()
Veel plezier met je paarden.

ze bekijkt gewoon wat ze kan doen met jessica, ik weet zeker dat als jessica er over 4 maanden nog niet klaar voor is om gedekt te worden dat ze dat ook niet zal doen. ik denk dat er heel veel mensen zijn die dit nooit voor zo'n paard over hebben en haar gewoon naar een handelaar of nog erger sturen..
Er zitten zure appels bij inderdaad! Ik lees van het begin af aan mee en ik vind het goed wat je allemaal hebt gedaan! Ik ben juist benieuwd hoe het met Jessica verder zal verlopen. En ik zou de mod's een berichtje sturen als jij uitgemaakt wordt voor leugenaar, dit is onacceptabel gedrag!
Blij dat de clicker effect heeft! DeMolenhoek schreef:Tja. Ik weet zelf niet wat ik er mee moet. Ik kan niet zeggen: ze blijft of ze gaat weg. Ze staat hier nog altijd en is ondertussen part time moeder voor mijn jaarling. Heb net voordroog gekocht en heb voor de rest van de winter gerekend op 7 paarden. En Jessica zit bij die 7... Elke keer dat ik ze zie zeg ik tegen mijn vader: dat is toch een mooie merrie hoor. En misschien een kleine primeur... Jessica is deze week voor de allereerste keer een knuffel komen halen. Halster aandoen gaat, mits ze wat eten krijgt ook vlot. Eenmaal het halster aan geraakt ze een beetje overstuur maar dat gaat al over. Ze blijft er niet meer in hangen. Moet zeggen dat ik de laatste tijd niet veel met haar ben bezig geweest wegens tijdstekort. Ben donderdag eens in de paddock van de merries gegaan en terwijl ik wandel wrijf ik automatisch over mijn paarden. Dit deed ik ook, half aan het dromen sta ik er 1 met vlekken uitgebreid te knuffel in het gedacht dat ik met mijn jaarling bezig was. Geen idee waar ik met mijn hoofd zat. Maar ik kijk eens goed welk paard nu zo aan het genieten was want heel mijn rug was al gemasseerd ondertussen. Kijkt Jessica me met een blik aan van: nog! Word weer emotioneel als ik er aan denk...
Automatisch zal jij altijd wel wat spanning hebben als je met haar 'aan het werk' gaat (je zou voor minder
), en belijkbaar is ze daar heel gevoelig/sensibel voor. Probeer dus misschien behalve aan haar te werken, ook aan jezelf te werken, kwa ademhaling, gespannenheid etc