Ik heb wel een paar weken geoefend met er over heen hangen met een krukje ernaast. De eerste keer er op was zonder zadel..
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Mallow schreef:Klinkt als een prettige methode Leonoor
Ik heb wel een paar weken geoefend met er over heen hangen met een krukje ernaast. De eerste keer er op was zonder zadel..
Hadden wel ander paard mee, waren met de trailer.
. Vrijdag heb ik weer les en ga ik lekker beginnen met centred riding met mijn eerste instructrice
Leonoor schreef:SIEMxFUNNY schreef:Mijn reden om nog wat langer te wachten was dat ik bang ben dat je ze 'kapot' rijdt. Hun zeiden dat daar geen sprake van is als je maar 10 a 15 min per keer even erop zit. Paard op zijn eigen benen laat lopen en niet aan de voorkant in de krul trekt. Gewoon over de hoefslag en een keertje van hand veranderen / keer op de volte.
Vind het maar lastig.
Rechte lijnen! Hoefslag, voltes etc. zijn een behoorlijke belasting. Liever gewoon asap naar buiten, met een braaf paard erbij, desnoods aan een halstertouwtje.

gezien, toffe foto's van Clover (zó'n leuke merrie!) en over wie wat wanneer doet.
Al zijn er altijd uitzonderingen, maar ik vind doorgaans drie jaar echt té jong. Zie zoveel dieren die er lichamelijk nog niet klaar voor zijn, en geestelijk betwijfel ik het bij de meeste ook. Probleem is echter dat de meeste jonge dieren het maar doen en je ze makkelijk overrompelt. Bij Flynn ben ik er de eerste keer opgeklommen toen hij 3 jaar en drie maanden was. Gewoon, kijken wat hij zou doen. Verder niets, hij was volledig uit verhouding en een enorme slungel. Heb hem pas weer opgepakt iets voor zijn vierde verjaardag. Toen een paar keer wat gedaan, wat stap en draf werk in de bak. Toen ging ik op vakantie en heeft hij weer anderhalve maand stil gestaan. Toen weer opgepakt, toen merkte ik al dat er kwartjes gingen vallen. Kalmpjes aan verder gedaan, ik pak hem nou pas echt weer écht op. In juli wordt hij vijf
En ik zou het ook niet anders willen doen. Hij groeit nog steeds en ook geestelijk is het nog een gup. Je overvraagt hem al snel (al gaat hij wel stil staan als hij het écht niet meer snapt
), hij is gewoon te braaf eigenlijk. Gisteren eerste buitenritje gedaan, dat gaan we nou lekker uitbouwen. Rechtuit en maar conditie opbouwen. Daarnaast heb ik elke week les zodat we samen leren en hij ook direct goed gereden wordt.
.
Het heeft echt maaaaaanden geduurd voor we verder konden dan de oprij laan.
Ik ga de bijleespost van Lotte ook maar eens bekijken.