Silas leest mij sowieso in het M2/Z1 (hangt er van af hoe het de komende tijd gaat)... Komt vast goed Schimpje, ze kan jou dan vast ook wel lezen...
Schimpje
Geplaatst: 07-03-10 19:52
Haha, Z1 ga ik niet redden hoor... (maar ik heb mn hoedje al wel! Start al langer Z met Schimp, maar die is niet mak genoeg voor een hoedje, veilig capje is beter bij hem..)
Heb nog geen hoedje, wel S&T. Mag van mezelf pas hoedje kopen als we echt Z mogen... Nog 6 puntjes, wie weet lukt dat nog voor de tinkerdagen, dan gaan we ook meteen Z. En zo niet dan gaan we lekker M2...
Schimpje
Geplaatst: 07-03-10 19:55
K heb 'n hoedje gekocht op de beurs in Hardenberg, was maar 45,-!
S&T heb ik wel, maar vrees dat Benson zijn bolle harses niet in het poezelige maatje van Schimp gaan passen..
Weet je dat ik voor Lis een kleinvallende cobmaat heb moeten kopen waarbij ik nog eea korter heb moeten laten maken? Ze hadden geen mooie ponyhoofdstellen anders had dat nog een optie geweest...
Tja, ik hoop er ook tegenaan te lopen ergens... Maar moet in ieder geval nieuwe cap, deze is niet zo mooi meer...
Schimpje
Geplaatst: 07-03-10 19:58
Haha, Schimp heeft ook een cob maatje, denk dat ik voor Benson een grote full moet gaan uitzoeken!
Moet je kijken bij Dobert, is een tipje wat voor mij te laat kwam. Kost wel wat, maar dan kun je alles aangeven qua maten etc. En als ik het uitrekende was ik niet eens echt duurder uit dan bij dit hoofdstel, omdat het vermaken ook weer een hoop geld kostte...
Schimpje
Geplaatst: 07-03-10 20:02
Pfff.. Dobert is wel prijzig ja..
Heb nu een trenshoofdstel van Epplejeck (van t stamboek gekregen), die past hem ook wel goed, is ook full maar valt lekker ruim, zelfs de neusriem.. Dus misschien houdt ik tegen die tijd deze wel en koop ik er een los bakstukje bij.
Mijn trenshoofdstel is van Harry Horse (cobhoofdstel met pony bakstukken en neusriem... ) en mijn S&T is van Kieffer, korter gemaakt en losse ponyneusriem erbij waar we netjes het lusje afgehaald hebben... Zat namelijk een heel brede neusriem bij en dat vind ik voor Lis niet mooi.
Schimpje
Geplaatst: 07-03-10 20:06
Heb nu wel een redelijk brede neusriem, staat bij Benson wel mooi, hij heeft een wat forser hoofd en een brede bles dus lijkt wel..
Meiden het wordt een gezellige boel!! Ik wil ook wel lezen, maar dan de B proef want die ken ik dan al omdat ik hem zelf rij die M proeven zijn wat ingewikkeld als je dat nooit rijdt denk ik!
Overigens heb ik vandaag in het bos een boomstammetje proberen te springen en na 2x weigeren sprong Troy alsof de boom nog rechtop stond met gevolg zadel scheef baasje er bijna naast :s word nog hard oefenen en iniedergeval niet springen met mijn barefoot ( wat ik al wist maar vandaag bevestigd werd!)
M_D_H
Geplaatst: 07-03-10 22:51
haha... ik kan ook lezen en het maakt mij niet uit welke proef
ik moet nog maar is ff goed opzoek naar een goed zadel aangezien de boom van me springzadel laatst kats door midden is gebroken, en mijn dressuur zadel niet meer past... en mijn andere springzadel opgevult moet worden
je boom overmidden??!!! lekker bezig! hoe krijg je dat voor elkaar?? Voordeel van een wintec en barefoot, in de zomer gewoon wat groter
M_D_H
Geplaatst: 07-03-10 23:11
een paard wat graag stuitert, omhoog komt, achteroverslaat(als die heel kwaad is ) (waardoor de boom wat "scheurtjes" krijgt) en tjah dan is het winter en ga je na een tijdje weer rijden in de kou... begint je pony vrolijk weer met stuiteren... en breekt je boom :'(
en me dressuurzadel... ach dat was me eerste zadel... en tjah de pony groeit ook
gisteren een "maybe"jury tegengekomen van de Tinkerdagen had bixie jurycursus in Ermelo, en onze cursusleider was tijdens de pauze met mij aan het kletsen. we hadden het over bepaalde rassen en dat je daar altijd een bepaald slag mensen tegenkomt ( er was net een hackneydag bezig, dus allemaal opaatjes met petjes en loopstokken ) Ik vertelde dat ik elk jaar meedeed aan Tinkerdagen vanwege de gezelligheid en de mensen, en toen zei die man doodleuk; "oohhh daar ben ik voor gevraagd, rond eind mei.. in Leusden geloof ik" wahahah ik kom ze ook altijd tegen hoor
POLLO
Geplaatst: 08-03-10 10:52
grappig Lowara.
In april gaan de nieuwe regels in. Mag je als je twee paarden in een bepaalde klasse hebt uitgebracht alle nieuwe paarden in die klasse starten. Dat betekend dus dat ik Tom in de M1 mag uitbrengen Moet is ff kijken of dat haalbaar is. Want dan doe ik dat nog ook.
ik sta al te trappelen om weer mee te doen aan de tinkerdag. ik heb 28 feruari mijn 1ste knhs wedstrijd gehad met tinker diablo. ben ben 2x 3de geworden met 180 en 184 punten 2 winstpunten.
en ben nu aan het trainen voor de kur op muziek 20 maart. dan ga ik met mijn moeder en pas de dieu doen met onze 2 tinkers als SISTER ACT. het wordt echt heel leuk.
ik heb een vraagje. waar moet je je startcopons naar toe sturen en wanneer moet dat voor de tinkerdag.
doeidoei
MichelR
Geplaatst door de TopicStarter: 11-03-10 19:37
ooo we hebben een oppastinkertje. Bram! die ook elke keer op de tinkerdagen komt (ook de cross doet en springt). Bram blijft een half jaar bij ons. Als de klik er is dan gaat Evy ook officieel (L2) starten. Ze hebben vandaag al op twee achterbenen gestaan en een paar keer op de voorbenen. Maar toen Bram tot rust was gekomen ging het al een stuk beter. Dus Cynthia (en de rest).... Kijk uit Evy komt eraan.