vanner schreef:hmmm ik blijf erbij een keruing waar niet gecontroleerd wordt op sperma en gewrichten heeft niks te maken met het zorgen voor een goed ras.En dat is toch echt wat broodnodig is.
Ben het hier wel helemaal mee eens.
Bing is afgekeurd bij ICS voor de fok, maar dit wisten jullie natuurlijk al.
Hij had zevens voor de voor en achterbenen, die moesten dus grover.
Maar mijn idee is daar weer bij , heb je nu liever een grover been of ook een rontgenologisch GOED been. Bing is voor het GCDHA al voor sperma en rontgen onderzoek geweest, en ik kan igg melden dat alles bij hem helemaal goed is, en dat vind ik wel heel waarde vol
We kennen nl allemaal wel het geval van de laatste keuring bij NSvT, waarbij er drie door waren voor de rontgen en er daar nog een werdt afgekeurd voor OC, Erg sneu idd voor de eigenaar.
Maar als hij die ronde niet eens gehaald had en daarna bij ICS aangeboden was en goed gekeurd was, werdt er nu gefokt met een paard met een OC, en dan is het misschien nog niet eens een hele ernstige afwijking geweest.
Er werdt mij verteld bij het secretariaat dat er veel strenger wordt gekeurd tegen woordig, nou hier heb ik dus totaal geen moeite mee, met streng keuren.
Maar als er dan ook gezegd wordt als je hengst nu goed gekeurd wordt , voegt hij echt wat toe voor de fokkerij, dan zakt bij m,n broek af als je rontgen niet verplicht, en dan natuurlijk ook nog sperma onderzoek niet te vergeten.
Gelukkig zijn er nog mensen die voor zichzelf iig de paarden laten rontgenen.
Zie ook wel bij ICS dat ze liever de zware types zien, want de luxere types werden ook allemaal afgekeurd Celtic Mist , en ITS Bandit om er maar een paar te noemen.
Verder vond ik het goed georganiseerd met al die boxen , en ring meesters. Heb met enkele bokker kennis gemaakt.
Misschien kom ik over een paar jaar als Bing wat is uitgezwaard wel terug , hij is tenslotte nog erg jong, en volop in de groei. En als hij uiteindelijk op zijn vader lijkt qua bouw vind ik dat super, ik hou nl zelf niet zo van de kleine hele zware cob types, maar dat is natuurlijk eigen smaak.