[TI] [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Poosje81

Re: [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 20:35

Even tussendoor, mensen die een kerstkaart willen, mogen adres per pb doen

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 20:50

Kerstpakket bevatte twee flessen wijn, een rooie (heb ik aan pa gedoneerd) en een witte

Jellie, die Kerstkaarten begin ik idd redelijk beu te raken... alle enveloppen zijn nu klaar, de ene helft is af-getekend en in de enveloppen voor naar buiten Europa, de andere helft moet nog getekend worden door iemand, dus die ga ik morgen maar doen...

Euhmz... daarnet paardjes gevoerd, even geknuffeld en gekroeld. Heb zin in het weekend, kan ik ze eindelijk weer eens bij daglicht zien

Silas, idd niet zo leuk dan...

Pel, ik ga zo je foto's bekijken

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 21:02

Roos, Kom maar op met de gipskokerpica. Balen dat een onaardige anastedinges is Tjee, wat een gedoe voor de bloedverdunners Hij springt nooit met zijn baasje. Dat durft ze niet, dacht ik. Met degene waarmee hij z is geworden, werd hij ook zo fanatiek. Een tijd lang heeft er (bedoel t niet oneerbiedig) een aardig stevige meid op gereden en daarmee was het t makkelijkst. Als hij dan de sokken er in kreeg en ze even flink terug ging zitten dan stopte die wat makkelijk dan met mijn kippekrachtje…

Hihi Pel, ik vind t wel wat hebben dat steentje bij jullie zelf in de tuin. Zo zijn ze er toch een beetje bij Leuke foto’s van Gam’s bitloze! Mooi kleurtje ook

Indezz, leuk dat je uit dineren gaat Genieten hoor!

Sox, ik denk dat ik t ook maar beter niet meer probeer. Ik ben gewoon een mug voor hem. Dressuur zou ik zo doen maar idd moet t gevaar niet opzoeken.. Ik wil langer genieten van Jan, Flan, Lem, t huuske en jullie enz… Oeps ik met mijn lidteken Jammer dat je niet in de schuur komt. Ik kan vragen of hij de scooter buiten wil starten Ohhhhh, veel succes met sollicitatie! Ik duim hoor Je eet beter dan wij. Ik had een restje macroni en stokbrood kruidenboter. Denk dat ik zo ook nog maar een aardappelschotel ga bakken…. Knort nog iets

Ik zal proberen uit te kijken Leon… als die beesten dan ook nog eens met mij uitkijken Ik ben heel benieuwd naar jouw nieuws

Silas balen joh!

Peeto, beterschap voor Orlan

Jean, ik voel mijn spieren idd goed. Heb wel eens een pijnlijkere lancering gehad, dus in dat opzicht heb ik ook nog eens geluk gehad. Maar bukken en buigen en bijv jas aan doen enz.. dat gaat niet zo soepel, hihi. Net een oude vrouw. Jammer dat je geen kerstpakket krijgt maar zelf uitgeven is ook leuk

Leuk die wijn Maya! Sowieso leuk dat ze ook wat voor jou als stagiair doen. Doen ze ook niet overal. Morgen weer verder met je kaartenactie

Vanaaf lekker op Flan gelest. We hebben dressuur gedaan. Ook veel gelet op het terug rijden, hihi. En weet je wat zo fijn was. Voor t eerst sinds weken dat ik met Flan rij geen last van mijn longen Ik heb een hele tijd galop gedaan en ik had geen kuchje

Nog even met de baas van de fjord gesproken. Hij heeft een hele dikke bult, soort ei, op zijn nek. Oog was ook nog niet genezen maar dat kan niet in 1 dagje. Ze heeft hem rustig gelongeerd. En hij liep gelukkig goed.

Overigens gisteren dacht ze dat het mss zo kon zijn dat hij onderuit ging omdat de smid nog moest komen en zijn hoeven te lang waren. De smid had gezegd dat t mogelijk was dat hij daardoor minder stabiel liep.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 21:14

Over het algemeen zouden knollies toch wel om moeten kunnen gaan met iets lange hoeven?! Gelukkig vallen alle pijntjes mee!

Roos, jeetje gaat wel snel! Is het wel verstandig die operatie in te gaan als je niet zo'n vertrouwen hebt in de narcotiseur?

Snowdon, ben benieuwd!

Sox, cool als je (tijdelijk) zou kunnen werken daar! Is toch altijd makkelijker om weer 'in het zadel te komen'...

Jeetje Peetorlan! Wat een zoon heb jij zeg. is het altijd zo'n brokkenmaker? Wens hem maar sterkte! Fijn dat het steeds beter klikt met je paardje!

Silas, balen is dat he. Een salarisverhoging enzo zijn toch dingen die ik ook zie als 'bedankje' voor je inzet...

Sjietaah, doe voorzichtig met jezelf!

Ik heb mijn kerstpakket ook binnen. Samen met VUTter staan uitpakken, best gezellig! Had ook een fles wijn, hoop snoepgoed (popcorn, bonbons, spekjes enzo). Zat ook een mooie leren voetbal in. En een gereedschapskoffer Maar die kan gelukig mooi mijn huidige poetskoffer vervangen

Zusje was vanmiddag al met een dinnetje Chubby gaan poetsen. Vanmorgen had Chubje al buiten gelopen. Dus vanaaf lekker ff gewandeld en gespeeld in de bak en na een klein halfuurtje weer huiswaarts gegaan. Nu ff hier bijgelezen en ik moet ff rabo opstarten. Wat een rekeningen alweer

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 21:37

pellie, leuke foto's van gammon
leuk hoofdstelletje hoor, heb je er veel inwerking mee of weet je dat nog niet?

indezz, dineren, toe maar
idd jammer dat er weinig begrip was voor mijn keuze, dan moeten ze mensen niet de keuze geven maar zelf de manier van verdoven bepalen, of gewoon respect hebben voor ieders keuze

sox, ik wil een algehele narcose
ze hebben nu ook een 1 been verdoving, dan krijg je 2 spuiten, 1 in je kont en 1 in je lies, mijn gevoel zegt gewoon algehele, vorige keer ook gehad en viel gewoon mee, ben gewoon allergisch voor de pijnstillers en van de narcose was ik niet ziek... maarja laat ze maar lekker haha, weet toch zelf ook wel een beetje wat goed voor me is of wat mn gevoel zegt

sjietaahh, ow balen van je benen, doe maar een beetje rustig aan
7 quarters, damn ben ik verliefd op hoor, was mn vorige paardje ook
moet je die trainen ja, voor stage of zoiets?

silas, off day een beetje met je werk, balen hoor

wenk, ben benieuwd wat je voor kerst krijgt!

peetorlan, jij en whis lekker vooruit
en orlan de arm in het gips door vechten... t is toch wat hihi

jellie, maar die fjord had er laatst dus ook al 1 afgeknikkerd, die dus nog geblesseerd was, maak van de week wel ff een foto
als ik dan nog niet in het ziekenhuis lig haha kan over 2 dagen al zijn bv, nouja maandag dan haha
lekker met flan gereden en geen last van je longen, super zeg, houden zo!

chubby, vorige keer had ik op het laatste moment een andere anestecist en ook een andere chirurg dus zal allemaal wel goed zijn hoop ik toch
kerstpakket is niet goed voor de lijn haha

zo lekker terug van fig
ben gaan rijden met paardje van mams als handpaard, alles kon gewoon, ook voltes in galop enzo, erg gaaf
op een gegeven moment stil gaan staan en zo vanaf figor zn rug paardje van mams gaan longeren, ook in draf, echt super gaaf
was wel ff lekker, beetje extra afwisseling weer
nu lekker naar bed, ben nog kapot van vanmiddag, fijne aaf nog iedereen!

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 21:37

* Jellie: dat is schrikken zeg. Gelukkig zijn jullie er goed af gekomen

* keevagirl:
Citaat:
geloof dat ik ook maar 'ns ga sparen voor een reportage door Ton (hoewel Annick ook prachtige foto's maakt, vind ik !)

En ik dan?? Ik ga 30 december op fotocursus bij de Bonte Parels. Die wordt gegeven door Femke van Hypofocus.

* Spetter: mooie foto's. krijg je geen CD met de foto's??
Fijn dat je nu een plekje voor je pap hebt. sterkte

* Cheveyo: Mooie kaart heb je gemaakt en het is begrijpelijk dat je de traantjes laat vloeien. Je hebt genoeg meegemaakt dit jaar.

* Roos:

* Yarka: lekker met Cody gereden
Heb de mijn mail over de keuringsfoto's nog gehad??

* IJ: ook hele mooie foto's. Ton heeft goed zijn beste gedaan.

* Dobbel:

* Indezz: lekker etentje gehad??

Kerstpakket weet ik niet of ik die krijg. Gaat niet zo goed met de supermarkten. Wacht wel af.
Vandaag weer naar de tandarts geweest en ze heeft de zenuwbehandeling nu helemaal afgemaakt. Voelt nu wel goed.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 21:49

SuperRoos schreef:
sjietaahh, ow balen van je benen, doe maar een beetje rustig aan
7 quarters, damn ben ik verliefd op hoor, was mn vorige paardje ook
moet je die trainen ja, voor stage of zoiets?

Ik ben ook deels helemaal Quarter gek..
Ik loop stage op een westernstal maar de lessen liggen stil ivm slechte bak door het slechte weer van afgelopen weken..
In de kerstvakantie komt er een nieuwe bodem..
Nu was de bak redelijk begaanbaar en normaal rijd ik er 2.. Flyer en Weedo.. Mijn lievelingetjes..
Maar ik had zoiets van ja die andere 5.. Die moeten er ook nodig eens uit.. Dus vandaar alle 7
En dat zijn ze dan nog niet eens allemaal want ik moet er ook nog 3 zadelmak maken.. Maar die moeten echt wachten tot volgend voorjaar.. Ze krijgen dus nu een half jaartje extra groei kado

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 21:55

Net even lekker in bad gelegen met olie voor de spiertjes Was al een tijd geleden dat ik daar echt de tijd voor heb genomen dus was goed moment. Huidje ruikt nu lekker naar soort bosachtig iets, hihi.

Leuk Chub, dat je met de vutter in de weer geweest ben om t pakket te bewonderen. Zit goed he! Klinkt ook leuk, dat pakket. Je knollie ook de nodige aandacht gehad van de familie. En een nieuwe poetskoffer erbij!

Roos, dat wij samen gingen was geen boosaardige opzet van hem hoor. Pas geleden was er idd ook iemand afgegaan in de springles. Zij was haar beugel verloren en verloor toen haar evenwicht. Kan dus echt snel met jou in t ziekenhuis. Mag ik je adres nog eens dan kunnen we je een beterschapswensje sturen Je bent echt lekker in de weer geweest met de paardjes, te gek

Bonte, jij maakt ook altijd van die superfoto’s!!!!!! Gaaf dat je zo’n fotocursus gaat doen… zou toch leuk zijn als je een kerstpakket krijgt, al is het maar 1 simpel dingetje ofzo.. Fijn dat je nu klaar bent met de zenuwbehandeling.

SuperRoos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 21:59

jellie, zet adres wel ff neer als het weer zover is

zit trouwens even op parelli quotes te zoeken op google, geweldig wat je tegenkomt

zo ook dit, 11 dingen die je paard je leert

* Lessons From Your Horse:

1 When you're tense, let me teach you that there are lions in the woods, and we need to leave. NOW!!
2 When you're short tempered, let me teach you how to slog around the pasture for an hour before you catch me.
3 When you're short-sighted, let me teach you to figure out where, exactly, in 40 acres I'm hiding.
4 When you're quick to react, let me teach you that herbivores kick much faster than omnivores.
5 When you're worried, let me entertain you with my mystery lameness.
6 When you feel superior, let me teach you that mostly you're the maid service.
7 When you're self-absorbed, let me teach you to pay attention!! (I told you about those lions in the woods...)
8 When you're arrogant, let me teach you what 1,200 pounds of yahoo-let's-go! speed event horse can do when suitably inspired.
9 When you're lonely, let me be your companion. Let's do lunch. Also breakfast, dinner, and snacks.
10 When you're tired, don't forget the 600 pounds of grain that need to be unloaded.
11 When you're feeling financially secure, let me teach you the meaning of "veterinary services, additional."

SuperRoos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 22:02

* Bread may feed my body, but my horse feeds my soul.

* The horse knows what you know and he knows what you don’t know, and most people don’t know what they don’t know, and if the horse knows what you don’t know and you don’t know it; You’ve got a problem, and you just don’t know it - Pat Parelli

* If your horse says no, you either asked the wrong question or asked the question wrong - Pat Parelli

* If a dancer was forced to dance by whips and spikes, He would be no more beautiful than a horse trained under the similar conditions - Xenophon

* Good people get cheated, just as good horses get ridden.....

sorry dat ik jullie hiermee pest hihi maar anders scroll maar gewoon door, deel ze graag met mensen die ze ook mooi vinden
Laatst bijgewerkt door SuperRoos op 15-12-05 22:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Whis_Serada

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 22:04

weltruste ik ga stoppen doei doei

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 22:06

Leuke tekstjes roos. Kwam niet overal uit maar vind t altijd leuk zoiets te lezen..

Trusten, Peeto

SuperRoos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 22:14

welterusten ik ga ook

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 22:14

Trusten, roos

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 22:21

Nog even een foto van Flan en mij van afgelopen zondat. Mijn enige echte draffoto Zit er zelf een beetje deuzig op maar toch....
Afbeelding

Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 22:23

Leuke foto Jellie. Dik ingepakt op de bok. Moet wel met dit weer en stil zetten.

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 22:33

Thanx Bonte, Ik moet zeker wel dik ingepakt anders is het niet te harden. Met mijn nieuwe winter menhandschoenen! (werken super) Ik heb ook een deken op de knietjes..

Baileys

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 22:39

Da's dus de reden dat m'n wagentje in de winterstalling staat. Ik heb het zo sterruvuskoud op dat ding, gewoon niet leuk meer.
ik heb vorig jaar Sinterklaas naar de kleuterschool van m'n dochter gereden. Koud!!!!!!! Heb de rest van de dag lopen bibberen en overgeven, achteraf gezien was ik toen waarschijnlijk echt onderkoeld.

Cheveyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 22:46

haha Jellie, deuzig klinkt zo grappig altijd, sterkte trouwens nog.
Ook voor Silas met rot eindegesprek (volgens mij klonk je al down door de telefoon maar was op mijn werk dus kon niet te lang bellen..). Roos ook sterkte, maar volgens mij heb je juist wel last van de narcose gehad toch? Je had het er over dat je je nog vaak voelt zoals na de narcose. Ik zie zelf echt op tegen nog een algehele narcose, komt vast omdat ik met opengereten borstkas binnen half uur na ontwaken elk kwartier heb liggen braken met pijn in mijn lijf. Daarnaast heb ik nog steeds een beste uitslag op mijn gezicht, waarschijnlijk reactie op de narcose, MOET elke dag make-up op doen sindsdien..... Indezz, ik heb in augustus een openhartoperatie gehad, moest 3 omleidingen waarvan 1 aan mijn kransslagader. Ze zaten alle 3 meer dan 70% dicht en aan de grote kant van mijn hart. Liep ongemerkt met een tijdbom in mijn lijf, had waarschijnlijk geen verjaardag kunnen hoeven vieren als het niet was ontdekt.
Gave foto's Spetter en IJ, geweldig zeg!!! Wil ik ook!! Net als die digitale spiegelreflex waar Tricky ook van droomt, ooit ooit zal ik die hebben hihi. Pellie, wat een gaaf kleurtje heeft dat bitloze ding zeg, heb die kleur pad voor onder mijn barefootzadel overgenomen van Pmarena, erg mooi staat het ook bij Gam! Chubje mooie nieuwe poetskoffer erbij door kerstpakket. Maya aan de hik met de witte wijn. Conchita, ik ben ook zo gek op quarters en paintjes, vooral de paintjes dan, kijk maar in mijn profiel naar mijn vorige paardje. Bonte, hopelijk voor jou ook een kerstpakketje. Wenk, oh lekker met Lisje aan de slag dit weekend. Jean, jammer dat je Terry niet kunt zien met de kerst, wel mooi dat jullie het zo kunnen plannen met ieders kids.

flicka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 22:52

Gave foto Jel, Flan loopt echt als een vanner te trekken

Hm, idee, scooter buiten schuur starten. Hoef ik niet zo te hoesten. Moet nog wel lang wachten, minimaal tot september en dan moet de jacooze nog geplaatst worden en de c.v. e.d. Hoop dan toch eens een normale job hier te hebben

Fijn dat je niet zo hoefde te kuchen met galopperen. Sox hoest tegenwoordig 3x als we tempo gaan rijden. Zal wel te maken hebben met het 's-avonds/'s-nachts op stal staan want ze deed het nooit.

Hm Chubby, rekeningen, blèh. Je hebt in ieder geval niet meer zoveel rekeningen als voorheen denk ik. Ben je nog op zoek naar een eigen woning of blijf je gezelli bij pa&ma?

Het is bij mij net Little Hollywood nu. Ben vanmiddag bezig geweest met de kerstverlichting e.d. Bijna niemand hier in de straat doet iets aan kerstsfeer (veel begeleid woners ) dus vanaf afstand zie je mijn huussie al opflikkeren, haha.

Vriendin met Fries wordt waarschijnlijk opgenomen wegens ernstige psychische klachten. Net weer uren aan de telefoon gehangen. Ze rijdt al maanden niet meer, kookt amper en laat haar huis totaal versloffen. Allerlei medicijnen worden er geslikt en nu heeft ze ook nog een cyste in een eileider. Ze heeft sinds kort een psych. verpleegkundige (thuiszorg?) aan huis die vanochtend om 10.00 een kwartier heeft staan bellen aan de huisdeur. Lag din gewoon nog te pitten terwijl ze een afspraak had. Interesseert haar allemaal geen f*ck meer. Ze had vanmiddag een date met de psych maar dit liep mis omdat hij ineens crisis ergens had, kon ze weer gaan. Moet dinsdag opnieuw naar Assen. Ze wordt dan gehaald en teruggebracht want anders gaat ze gewoon niet. Ze wil eigenlijk ook niet opgenomen worden maar ik denk dat het even niet anders kan. Al die medicijnen en die dan niet op tijd of helemaal niet innemen. Toestanden hoor....

SR, je moet doen wat je het beste lijkt. Mij lijkt plaatselijke narcose het minst schadelijk voor je lichaam maar als je volledig onder zeil wil moet dat ook kunnen.

Balen Chev van die huiduitslag. Kun je dat niet inwendig bestrijden met bijv. brandnetelthee. Ik roep nu maar wat.

Ik heb dat hele hoofdstel van Pellie niet gezien....heb weer wat gemist, ga nu even zoeken!

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 22:59

Ik vind het te leuk om het te laten. Behalve als t keihard regent dan doen we niet, of het moet spekglad zijn... Die handschoenen die ik heb gekocht zijn echt geweldig!!!! Warme handen zijn wel erg prettig.

Chev, wat heb je t leuk neer gezet met die dikke namen Ben zo blij voor je dat je die operatie gehad hebt.

Thanx Sox. Ik geloof trouwens dat Flan ook onder de Vanners zou vallen... als ik t goed bekeken heb. Voor jacuzzi en cv wordt gezorgd En Sox kan dinnetje van Flan worden Fenno deed dat kuchen ook altijd. Leuk dat je huisje gezellig is! Bij ons in dit straatje zijn we ook de enige tot nog toe. Wat triest van die vriendin

Shayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 23:06

Iedereen bedankt voor de lieve reacties
Maar soms heb ik het gevoel dat ik hier alleen maar kom zeuren...heb gewoon de laatste tijd totaal niks leuks te melden , alleen een hoop ellende.

Met Shay gaat het gelukkig redelijk , ze begint wel wat stijver te worden , maar ze krijgt ook wat minder beweging dan op de pensionstal. Wel is ze een stuk vrolijker , ondeugender en alerter nu ze weer thuis is.
Het valt me wel op dat ze vaker gaat liggen , maar misschien komt dat ook doordat ze nu meer in de gaten word gehouden. Dus ik hoor ook vaker : Ze lag weer in haar box.

Zit nu gewoon weer even met mezelf in de knoop.

Nu ze weer thuis staat is het echt zo definitief dat ik weer niks meer met haar kan doen. Voor m'n gevoel is ze nu zo , tja "afgeschreven" klinkt zo onvriendelijk , maar ik weet er even geen ander woord voor.

Dan staat er nu ook nog een bejaarde manege pony bij Ron thuis. Die word verzorgd door een man in de Vut , Peet. Heel aardige man , en zorgt graag voor de paarden , dus ook voor degene die al bij Ron staan. Paarden worden 2x per dag uitgemest en gevoerd en Peet komt 3x per dag bij ze kijken om even te poetsen , te wandelen of te kroelen. Hij had eerst een ontzettend hoge bloeddruk en sinds hij dus met de paarden bezig is , is dat weer bijna normaal.
Dus sinds Shay weer thuis is , word ze ook meegenomen in de dagelijkse routine van Peet. Heel aardig.

Maar ik heb nu zo heel erg het gevoel dat ik dus nu helemaal niks meer met Shay kan doen. Ik kan al niet meer met haar rijden , mennen gaat voorlopig ook niet doordat het gewoon te vroeg donker is en ik haar conditie niet op peil kan houden omdat ik ook niet mag longeren. Maar nu kan ik ook niet eens meer uitmesten....En dan vraag ik me wel eens af , wat kan ik nu dan nog wel met haar doen , behalve poetsen en een stukje over het erf wandelen ? Het is dat ik gevraagd heb of hij Shay niet wil poetsen , anders had hij dat ook gewoon gedaan.

Ik vind het ook erg lüllig om tegen Peet te zeggen dat hij "Shay niet uit mag mesten" Hij bedoeld het goed , Shay staat de hele dag in een schone stal en noem maar op. En ook is Peet z'n gezondheid erdoor vooruit gegaan. Dus dat wil ik ook niet doen.

Ik was eerst altijd ruim anderhalf uur met alles bezig en nu ben ik soms met 10 minuten alweer weg. Voor m'n gevoel ga ik nu steeds verder weg van Shay staan, alsof ik een soort "afstand" probeer te houden. Waarom ? Ik heb geen flauw idee...

Dan zit ik ook nog eens hard na te denken over het dekken, aan de ene kant zeg ik ja , aan de andere kant zeg ik weer nee. Ik weet gelukkig nu wel dat haar vorm van artrose niet erfelijk is , maar toch blijft het in je achterhoofd spoken. Ook denk ik veel na over het extra gewicht wat ze erbij krijgt. Volgens de veearts kan het niet veel kwaad , maar je hoort (en leest) hier ook wel eens andere ervaringen.

Wat ik in ieder geval wel wil laten doen is in februari ong. een keer nieuw foto's laten maken van haar knieën. Om te zien of het erger is geworden en zo ja , in welke mate. Ik krijg binnenkort de foto's vanuit Bodegraven toegestuurd zodat we kunnen vergelijken. Maar ik denk dat ik als ik de uitslag daarvan weet , dan pas de beslissing maak of ik haar laat dekken of niet.
Ik bedoel , ik wil niet Shay eraan gaan wagen omdat ik zonodig een veulentje van haar wil.

Dus soms zit ik op marktplaats en dan zie je een leuk paard / veulen (wat voor ras dan ook) en dan komen de twijfels, wel laten dekken of niet ? Een ander paard kopen of niet ? Ik vind het allemaal zo moeilijk , en dan zeggen ze wel : Als de DA het zegt dan zou het toch wel kloppen ? Maar toch blijf je een angstig gevoel houden.

Zo....dat is er ook weer uit . lucht idd wel op
Sorry voor het lange verhaal.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 23:11

Even een foto van Lonneke en Irish hun eerste Garocha les.

Afbeelding

Helaas ging het allemaal niet super doordat Irish wat last had van haar achterbeen. Dus ze gaan nog een keertje op herhaling.

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 23:17

Shay, fijn dat je lekker je hart hebt kunnen luchten hier. En nee t is geen zeuren!!!! Voor jou komt er ook weer zonneschijn, echt waar...
Wel fijn dat Shay zich goed in haar vel voelt thuis. Ook aardig van Peet maar als je t zelf graag doet zou ik t wel tegen hem zeggen. En uitleggen dat t op t moment de enige wat je voor je gevoel met Shay kan doen is.. hij zal t vast begrijpen. Of vraag desnoods of hij t anders om de dag wil doen ofzo... Ik vind t wel wijs om die foto's goed te bekijken. Ik snap je twijfels. Sterkte ermee

flicka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 23:18

Oké Jellie, op naar september

Wat naar Shayla dat je je zo voelt. Ik denk dat Shayla zich niet zo voelt hoor. Die hoeft niet iedere dag gepoetst en bereden of gemend te worden. Gewoon wat aandacht is ook goed. En dat hoeft geen uur te zijn. Ga je niet schuldig voelen! Als je het rijden erg mist kun je er misschien een 2e paard bij kopen. Nu Shayla bij Ron staat kost ze immers ook veel minder qua onderhoud. Je kan altijd nog een 2nd opinion vragen betreffende drachtigheid en belasting.
Het is natuurlijk allemaal een enorme tegenvaller. WenK heeft het ook meegemaakt met Lisje en die doet het aardig op recreatieniveau. Je hebt een goeie merrie en als ze drachtig mag zijn is dat toch ook leuk?