[TI] [HK] Voor alle liefhebbers van onze gesokte vrienden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mallow

Re: [HK] Voor alle liefhebbers van onze gesokte vrienden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 19:46

Nee ;( ;(

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 19:48

Ik hoop dat iemand mij kan helpen met mn vragen :-S
Mona heetf hoogst waarschijnlijk geen luizen. Er is namelijk echt niets te zien. Dus nu behandel ik het zoals mijt en een vriendin van mij moest haar pony toen om de dag behandelen op de plekken zelf met Sebacil. Vandaag de derde keer gedaan, maar ze blijft jeuken. Vooral onder dr kin. Is echt helemaal kaal. Vandaag dus weel wat ingewassen met Sebacil, maar het bevroor allemaal gelijk helaas.
Iemand een idee en ervaringen met mijt? Moet de jeuk nu al minder worden of zelfs al weg zijn? Is er misschien iets anders te doen dan Sebacil? Ik lees ook veel ver stronhold pippetten voor honden ofzo. Zou dit misschien helpen als dat gebruik?
Please help. Weet me ff geen raad. Hoop op ervaringen. Als het van het weekend niet veel beter is bel ik gelijk de DA.

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 19:54

Ik zou toch even de DA afwachten. Ik vind sebacil altijd maar troep :o
Was je alleen de plekken of haar hele lijf met sebacil?

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 19:59

Paardrijden: Als het makkelijk was geweest, hadden ze het wel voetbal genoemd!

(vond hem zo leuk :D )

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 20:20

Mallow, afgelopen vrijdag dr hele lichaam gedaan, zondag alleen de plekken en vandaag alleen de plekken...

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 20:28

Pff lastig meis! even de va raadplegen, bellen kost niks?

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 20:44

Hetgeen wat ik zo lastig vind is dat ik met mijn DA bijv al een soverlegd heb van dat Stronghold pippetten en hij denkt dat dat helemaal niet werkt terwijl er uit ervaringen naar voren komt dat dat wel werkt. Vandaar dat ik eigenlijk hoop op ervaringsverhalen, aangezien ik niet iemand ben die 100% op een DA vertrouw (mijn vorige paardje is uiteindelijk ook overleden aan maagbloeding ivm waarschijnlijk een te hoge dosis buut wat ze voorgeschreven kreeg).

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 20:44

Mooi zadel mallow..

momenteel vriest het hier al 6 graden (thermometer hangt buiten de wind dus goed)en ben nu even aan het ontdooien.zometeen maar even m'n goeie broek weer aanschieten.ben net terug van ruana en ben goed dik aangetrokken.(ben wel wezen fietsen).
longeren niet bepaald gelukt.Bak is knoephard en dit is voor ruana de eerste keer in een harde bak.Dat vindt ze duidelijk niks en weet niet hoe ze moet lopen.ben dus maar gestopt.balen!ze heeft een paar rondjes gedraafd en heb niks geks gezien,maar ik vindt dit niet bepaald een goede beoordeling op dit moment.
benen tillen geen probleem(ik dacht misschien vindt ze dat ook pijnlijk i.v.m die rug)dus krijg echt het idee dat het die ene plek is op de rug.
donderdag komt de hoefsmid,maar verwacht niks geks behalve mooie gladde hoefjes voor ruana.
hebben jullie een idee hoe ik de hoeven steviger kan maken,er zitten snel stukkies los (kan ik ze bijvijlen o.i.d)
update over mams:vandaag controle gehad en ze is nu uit het gips.Door de plaatjes kan de breuk zo verder genezen.therapie is het vervolg,en over 4 weken weer controle.Er zat bij de operatiewond een forse klemblaar,maar gekgenoeg heeft mam dat niet gevoeld.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 20:46

mare, second opinion, bij een andere va, vragen wat die er van vind?

Becs

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 21:42

Bah sneeuw, glad en koud……… Ik zie droombeelden van zonnige weiden met bloempjes en dartele veulentjes. Het is wel fijn dat die modderboel nu bevroren is want nu kunnen de paardjes hier wat langer naar buiten, Cait kwam vandaag gewoon binnen met droge sokken

Ik heb nu 4 pagina’s bijgelezen , dus ik hoop dat ik niks gemist heb en anders SORRY 8)7 !!!

Ook ik ben van mening dat een goede tik op zijn tijd wonderen doet, Caitlynn mag de hele dag doen waar ze zin in heeft. Ik plan meestal mijn stalbezoek ook zo dat ik pas kom als ze op stal staat (zodat ze zo lang mogelijk buiten de stal is) en als ik er dan ben verwacht ik van haar dat ze ook even meewerkt.
Vandaag dacht ze bijvoorbeeld dat ze wel met haar been mijn kant op mocht hengelen toen ik haar hoeven aan het uitkrabben was, nou toen had ze binnen de kortste keren kennis gemaakt met de punt van mijn schoen. Ik heb veel geduld als ze iets niet snapt, maar trappen mag ze absoluut niet! ~~}>
Ik heb gelijk ook weer een mokinspectie gehouden en gelukkig nog niks te zien.

Caits manen zitten nu ook in de vlechten, af en toe laat ik ze een dagje loshangen en verder doe ik er elke keer bij het opnieuw vlechten Cowboy magic detangler in (ruikt zo lekker)

Jeetje Kaat 90 (schleigh) paarden……!!! :oo !! Heb je daar een foto van??? Lijkt me een mooi gezicht. Leuk filmpje van Tinky. Is dat trouwens jou hond, ziet er mooi uit.

@Lotte: Wat een mooie schleigh heb jij, wie heeft die voor jou gemaakt?

@Simone: Mooie foto’s van Kayleigh in actie en wat een prachtig hoofdje heeft ze. Zou ik ook zo op vallen, is je nieuwe halster leer of zie ik dat verkeerd?

@Jolanda: Ik kan me voorstellen dat je niet meer bij kwam, is niet zonder risico dat niezen :D !!

@Eva: Kiept dit zadel niet enigszins naar achteren, misschien kijk ik gewoon verkeerd, maar als ik een lijn trek voor de stijgbeugelriemen vindt ik hem niet helemaal goed liggen? (het is een vraag hoor, absoluut geen kritiek)

@Mara: hmm… jaloers op jou vakantieplannen.
Ik zou een topic openen voor je pipettenvraag, want heb wel vaker gelezen dat het werkt met die pipetten, maar weet ook niet hoe of wat.

Ik heb gisteren Caits gebitje eens goed bekeken en ze mist haar 2 voortanden, hehehe. Haar volwassentanden komen daar al wel door, maar het is echt een fietsenrekje. De foto’s zijn helaas mislukt, maar zal morgen nog een poging wagen.

Vandaag heb ik mijn nieuwe auto opgehaald en mijn oude autootje daarvoor ingeruild, natuurlijk ben ik dan weer een emo-doos en kon ik hem niet achterlaten zonder een traantje weg te pinken. Mijn allereerste autootje, al die herinneringen…… |(

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 21:46

Nee zadel is helemaal doorgemeten en ligt goed :) Clover staat ook niet echt voordelig :P

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 21:51

Ik vindt t zadel in ieder geval wel mooi.een beetje een kuipje ,lijkt me erg prettig zitten.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 21:51

Zo.. even een paar pagina's gelezen:

- Sportcoupe.. jammer.. ik vind geroached bij tinkers dan weer wel cool.. dit niet zo.. :o
- Het groene setje blijft cool!
- Wat een mega-lange manen

@ Mallow, gefeliciteerd met je nieuwe zadel!! En wat een geld voor zo'n bal zeg! zonde dat je hem niet meer kan gebruiken

__

- Diaz heeft helaas veel jeuk en schilvers.. :(:)
- Hier de auto-waterbakken bevroren, en de bak water die ze in stal kreeg ook al een cm toen ik kwam.. er maar weer wat water bij gegooit!
- NIEUWE STAL GAAT DOOR! _/-\o_ dus 1 maart verhuizen! *\o/* *\o/* *\o/*
- KOUD (maar das niks nieuws.. :') )
- Ik heb weer een brommer!! :D
Afbeelding
nog even laten schouwen, kenteken erop, en ik ben weer mobiel! _/-\o_

Nu nog een zadel :') /geld voor een zadel.. en ik ben helemaal happy en 'klaar' :j :Y)

Oja! En uitslagen ziekenhuis:
- Van de neuroloog de diagnose 'Vasovagale Collaps' meegekregen..

Vasovagale syncope is een van de meest voorkomende oorzaken van flauwvallen. In deze situatie, de balans tussen de chemische adrenaline en acetylcholine wordt verstoord. Adrenaline stimuleert het lichaam, onder meer door het hart sneller kloppen en de bloedvaten smaller, waardoor de bloeddruk. Acetylcholine doet het tegenovergestelde. Wanneer de nervus vagus wordt gestimuleerd, teveel acetylcholine wordt vrijgegeven, de hartslag vertraagt en verwijden de bloedvaten, waardoor het moeilijker voor het bloed van de zwaartekracht te verslaan en gepompt worden naar de hersenen. Deze tijdelijke afname van de bloedtoevoer naar de hersenen zorgt ervoor dat de syncopale (flauwte) episode.

Mijn zenuwen zijn wat te gevoelig zegmaar.. en zorgen dan dat mijn vaten te wijd worden = bloeddrukdaling en alle klachten van dien..

Morgen een transthorale echo bij de Cardioloog en een kastje ophalen die 48 uur mijn hartritme meet.. en das dan weer een stapje..
Dan heb ik pas 22 febr. weer afspraken voor div. onderzoeken...

maar wat de neuroloog zei was dat iniedergeval er geen 'pilletje' is voor wat ik heb.. en dat ik er mee moet leren leven... :7

Becs

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 21:54

@Eva: Hoe hebben ze dat doorgemeten, ik zit nu ook flink te dubben over een zadel, maar mijn zadelmaker deed dit bij mijn vorige paard altijd op het oog en door te voelen.

Becs

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 21:57

@Karlijn: Gefeliciteerd met stal en puch!! en blij dat je nou iets weet over je gezondheid en dat ze nog verder onderzoeken, hopelijk vinden ze nu ook nog een pilletje

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 22:00

Er wordt gekeken naar haar rug, gekeken of ze recht is in haar rug. Ze had een speciaal ding daarvoor waarmee ze de vorm van dr rug kon meten. Daarna nog gekeken naar blokkades en toen heeft ze haar beweging bekeken.
clover dr rug is moeilijk. recht, rond en geen schoft. Ik moet dus ook extra opletten dat ik haar recht zadel. Ze is ook wat scheef rechts. Dus er moet ook een osteopaat bij komen :)

Becs

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 22:07

Okay dat is wel interresant, wie heb jij er bij gehad?
Mocht je een goede osteopaat zoeken, ik ben echt fan van Christel Dubbeld, geduldig, vriendelijk en legt alles duidelijk uit.

Juliekeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 22:09

Wat een leuk zadel Mallow!!

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 22:11

Karin Boer ( zorro‘s zadelservice )
Oké thanks, ga t onthouden :)

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 22:18

Fijn dat hij gelijk goed gekeken heeft.
Een recht paard kan een recht zadel hebben, een paard wat rechts meer bespierd is (en dus hoger) dan links, kun je niet het zadel links opvullen,want dan zou je nooit kunnen recht richten, want dan zou je zadel weer scheef gaan zitten.
Zadels is zoiets lastigs. fijn dat je nu een goeie hebt!

Karlijn, ubercoole kleur, love yellow!
Maar goed, dat mag ook wel met Extreme yellow dream als ex parade paardje : Afbeelding

flowerstreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 22:20

puch maksi nice ik cros er mee is leuk hahaha

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 22:55

Afbeelding

_O-

Becs

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-12 23:01

:D

Diaz