[TI] [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 11:45

Spetje, sterkte vandaag. Schitterende foto's! Wanneer zijn die gemaakt? Pfff, dat wit is er mooi wit zeg, wat heb je daarvoor gebruikt, Chloor?

Ook ik denk aan ONZE Roos.

Jellie, gevaarlijk mens! Fjordjes gaan wel vaker op hun bek, hoe oud is dat Z-ding?

Maya, foto's van je boom? Waar blijven die?

Chub lekkere avond/nacht gehad.

Cheveyo, we zijn blij dat je er nog bent, ik in ieder geval wel. En janken is goed, 't moet eruit. KNUFF

Keevagirl lampjes in de boom pleuren...

Nog een maand min 1 dag, en dan zie ik hopelijk heel veel van jullie.

Een jaar of 5 geleden kreeg ik van mijn exstalgenootje zo'n waterdichte wegwerkersjas voor mijn verjaardag. Hij kon net dicht, maar zat daardoor niet lekker. Gister ben ik direct uit mijn werk naar de peerdjes toegegaan, en had dus geen staljas bij me. Heb de wegwerkersjas uit de kist geplukt en zowaar, hij paste en goed ook, ik had nog ruimte over!
Nog 6 dagen, dan hebben we de kortste dag weer, nog effies, tuig, en 't is weer ZOMER (Koot zijn rui vertelt het me al).

SuperRoos

Re: [HK] Tinkerpraat deel 6 Keep on talking!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 11:47

keevagirl, idd goed blijfen oefenen met je zeiltje, als ik dit zie he dan wil ik wel de hele dag met fig aan de gang haha

FK, heb de combi dus in het echt gezien, het oren plat leggen is ook de lichaamstaal van het spel, met steigeren enzo
als fig achter me aankomt rennen is dat ook vaak kopschuddend en met de oren in de nek, toch maakt hij zelf die keuze om achter me aan te draven of galloperen...

baileys, goed van je hond zeg, gefeli!

pellie, met gam op de voorpagina, haha super!

shayla, gaat niet goed dus, zet je verhaal maar gewoon neer hoor, dan ben je het een beetje kwijt misschien, of kan je even luchten...

cheveyo, geweldige kerstkaart! erg laat geworden zie ik
boel emoties erbij ook, erg begrijpelijk hoor

TM, vanaaf diplomauitreiking en dan ff rust
slecht nieuws over je vriendin kl*te...
wel ff lekker met chub zonder zadel gehobbeld, doe maar rustig aan met je foto hoor, je blijft bovenaan staan!

IL, vanaaf les van cloris!

chubby, hij kon dus lekker koken, pluspunt!!! en ook nog een beetje lekker geslapen, super!

spetter, sterkte vanmiddag
klinkt heel mooi de glazen steen...
geweldig mooi je foto's trouwens!

jellie, KIJK NOU EENS UIT!!!!!!!!!!!!! grrr, wat schrikken zeg
en ik wil het niet zeggen maar had gister dus al zo'n voorgevoel... daarom schrik ik nog harder van je bericht... hmmz zal ik je voortaan waarschuwen hihi

maya, rugpijn

keevagirl, 10 kilo maar haha jemig

opschieten nu haha

leuke reacties op het filmpje

thanx voor alle sterktes en dat jullie aan me denken
moet over 20 minuten weg en zit nog in mn badjas haha ontkenningsfase

vanochtend al lekker wat met fig gedaan dus vanaaf maar ff lekker rijden

voel me verder niet helemaal top, beetje benauwd, schrale keel, bah
maarja

tot vanaaf misschien!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 11:49

Ik durf het niet open te maken, vind ik onbeleefd

Jellie, met manegedieren gelukkig, nja gelukkig zou het erger vinden als het mijn eigen pony was. Eerste keer was met Rakker (hoe toepasselijk) tijdens mijn onderlinge wedstrijdproefje. Dat was de zogenaamde rotbok van de manege, en eigenlijk was ie dat ook wel een beetje, hij was erg lekker te rijden en best braaf, maar soms ging ie in de hoek staan, of maakte een vliegensvlugge wending en dan stond ie stil en dan deed ie niks meer. Enfin, ik rijd mijn proefje, krijg van de instructrice een dressuurzweep aangereikt (normaal reed ik met springzweepje op hem). Dus Rakker en ik gelijk Ik vond dat ding doodeng, veels te groot, en Rakker had gelijk respect voor me

Enfin, proefje gaat perfect voor ons doen, totdat we de volte in galop doen, meneer geeft een heel klein bokje, niet echt belangrijk ofzo, en raakt bij neerkomen in de knoop met zijn voorpoten, en toen was het dus boem op de grond. Weer opgestegen en verder gereden. Proefje afgesloten met 164 punten en de 2e prijs (eerste was een meisje die een L-pony had en dus ook een L-proef deed, maar zij was enige), dus eigenlijk was ik gewoon eerstes

Tweede keer was in een manegeles met La… weet niet meer, grote schimmel iig, ook in galop. Toen reed er een iemand mee met een eigen paard (Fjord). En die had dat beest nooit onder controle, dus wij in galop, die schimmel had een galop met grote passen, dus op een gegeven moment moet ik afwenden omdat we op Bambino afgingen die errug langzaam is. Meisje met Fjord is ondertussen weer in de problemen geraakt en sjeest in het wilde rond. Ze was bezig met een kleine volte achter me, dus ik wend rustig af, en die Fjord breekt uit, Schimmel gaat terug opzij, maar daar loopt Bambino in de weg zeg maar, Fjord begint te kloten en we raken in de knel eigenlijk. Schimmel haalt uit, en bij landen ook weer gevallen. Dat deed eigenlijk heel wat meer zeer, was ook groot paard zeg maar.

Ben beide keren gevallen met paard op zij, en ik er nog op zittend zeg maar, dus steeds mijn rechterbeen onder de buik van dier.

Met Amanda ben ik trouwens wel een keer soortvan gevallen. Was aan mennen, samen met Leon trouwens, en toen had ze die periode dat ze niet door plasjes wilde, wij op een pad, blijkt er een plas te liggen, dus ik aansporen, gaat ze eerst via zijkant, en dan doet ze het niet meer. Loopt ze achteruit en wordt Oostindisch doof. Kar komt binnen zijn haak en kantelt dus, even denken hoor… Ik zat rechts op de bok, dus lag vanonder, Leon op me, hij was er eerder af, en liep naar Amanda, die trouwens gewoon op dr gemakkie stond te wachten maar ik krabbel dus ook overeind. Leon neemt Aman mee naar voren, en ik gooi kar weer recht. Leon trekt Amanda door plas, en we gaan weer verder… Was wel enorm beurs toen

Flettie ook sterkte dan!

FK, foto’s heb ik pogen te maken, maar in het pikkedonker wil het niet, hij wil flitsen en focust dan op iets dichtbij, terwijl je van boom dus enkel de lichtjes ziet. Dus ik ga wachten tot weekend, en dan in de schemer een foto maken

Spetter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 11:52

fjordkootje schreef:
Spetje, sterkte vandaag. Schitterende foto's! Wanneer zijn die gemaakt? Pfff, dat wit is er mooi wit zeg, wat heb je daarvoor gebruikt, Chloor?

De foto's zijn afgelopen zomer gemaakt (nu pas heb ik ze besteld, kon geen keuze maken...) Ik heb Spet toen gewoon gewassen met goedkope shampoo en zijn staart geloof ik met zilvershampoo. Hij was nog nooit zo schoon! Ik blijf ook maar naar de foto's kijken.

Maya beterschap met je rug!
fjordkootje, gaat goed dus met afvallen!
Flet geen kerstpakket maar wel centies!!!

Ik heb mijn kerstpakket dinsdag gekregen. 3 voorraadpotten, kaarsen, wijn, nougat, kaas, cake, en pizzabroodjes oid.

Chubby

OOooooowwwwww Zomer!! Heerlijk!

Goed dat die jas inmiddels weer past FK! Voelt goed huh!

Och jeetje, spanning om kerstpakketten... Valt wel mee... Al zie ik het wel als een kadootje meestal

Pffff... Opzet voor de brief is klaar hoor. Ben niet helemaal teveden. Zou wel zo'n cursus "schrijven met stijl" ofzo willen doen.

Tralalala

Spetter

Roosje succes

Chubby

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 11:53

Moest 4x posten door alle tussendoorkomende berichtjes... En nu is mijn post natuurlijk niet meer zo up-to-date

yarka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 11:55

Krijg weer eens geen meldingen, bah. Zo raak ik de draad wel kwijt...

Goedemorgen allemaal (kan nog net),
Gisteren weer lekker op Cody gereden, ook al een paar stukje galop geprobeerd. Komt allemaal goed met Cody en mij. Ben er erg blij mee.

Verder heb ik dus niet gelezen, sorry.
Plus dat ik bijna niet meer kan Bokken zo tussen door.
Misschien vanavond even bijlezen...
Fijne dag allemaal!

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 11:56

Oh Roos, ik dacht dat je al weer terug was...
Nogmaals sterkte strakkies.

Maya, toestel ergens opzetten, flits uit en focussen op lichtjes?

Spet/Chub, blijf effe op 11 kg hangen, maar dat zijn a.s. hormonen.

Zo, ik ga een voerlijstje voor mien knollen maken, voor het geval Tanja (jullie weten wel, van Daaf) een keer gaat voeren voor mij. Volgende week vrijdag mag ze dat voor me doen, dan moet ik naar een verjaardag/etentje in Veenendaal.

Brave Cody!

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 11:56

Doe mij ook maar zomer: dan hoef ik niet meer te wachten op Flet d'r veulen

Eigenlijk moet ik ook nog een (officiele) brief schrijven... in het Duits

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 11:58

Flettie, vertel eens, voel je je helemaal thuis in Duitsland, of zien de Duitsers jullie als import? Lijkt me geweldig om een huissie te kopen met knollen aan huis, maar ja, beiden vaste baan, mijn vader enz....

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 12:03

FK, onze digi is eenvoudig ding, misschien dat je de flits uit kan zetten maar ik zou begot niet weten hoe, hij doet het iig automatisch, en enkel niet als de batterijen leeg zijn, maar dan worden de foto’s doorgaans helemaal niks Ik wacht gewoon op schemer

Etenstijd

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 12:06

Heb broodje kroket besteld
Moet nog tot 12.30 wachten...

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 12:08

Wij voelen ons helemaal thuis in Duitsland. We zullen, denk ik, altijd worden gezien als die Hollanders maar we worden wel volkomen geaccepteerd. Maar ik denk dat we ook erg geluk hebben gehad met onze buren. Dat zijn allemaal topmensen die altijd voor je klaar staan. En ze waren al gewend aan Hollanders... een buurman+-vrouw komen namelijk ook uit Nederland en die wonen er al bijna 5 jaar
Ach, op gezamenlijke feesten (a.s. 7 januari weer eentje: Neujahr Rundgang. Ik moet dus een dezer weken nog een goede voorraad drank inslaan ) hebben we allemaal lol met elkaar en daar gaat het toch om?
Roy en ik hebben gewoon het voordeel dat we al in het oosten van het land woonden en werkten. Dus werk hield ons niet tegen.

En knollies aan huis is helemaal

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 12:12

FK, de andere Fjord die ze hebben is ook al een paar x onderuit gegaan tijdens het rijden. Is dat echt iets Fjords?
Hij is een jaar of 14 geloof ik. Hij is met keuringen zelfs wel eens NK geweest Wat mooi dat je die wegwerkersjas nu goed past Koot al in de rui?

Oh Roos, ik denk dat ik t van te voren maar niet moet weten want ik denk dat ik anders dan een ander 'ongeluk' ga krijgen dan wat eerst gepland was… Ik had ook wel een voorgevoel maja ik kan met nieuwe dingen ook wel eens negatief denken. Zou ik t ooit nog eens wagen met hem? Of denk je beter van niet? Ik kan t filmpje niet zien… grrrrrrrrr Succes zo!

Maya, en je collegas maken die t niet open? Ik ben ook wat dat betreft blij dat het met andere paarden was. Wat goed dat je toen toch nog 2e bent geworden! Dat van die schimmel klinkt best heftig zeg, dat lijkt me echt een enge ervaring. Dat met Leon was ook heftig!
Ben benieuwd naar die foto!

Cindy, leuk kerstpakket!

Yarka, fijn dat t rijden met Cody goed gaat!

Gisteren heeft de makelaar de foto's gemaakt. Met een weekje staan we op internet. Omdat t huis al in kerstsfeer is komt ze, als t niet snel verkocht wordt, binnenkort nog eens foto's maken voor in de folder enz. Anders lijkt het soms voor mogelijke kopers psychisch erg lang te koop staan… als je begrijpt hoe ik t bedoel. Ik ben wel heel benieuwd hoe t eruit komt te zien.

We hebben gisteren ook de buurman van de te vroeg geboren beeb met een smoes naar ons huis gelokt om het te vertellen. We wisten niet of de buuf het al aan kon vanwege depressies etc.. maar hij zei dat het goed ging en heeft het haar verteld. Ze belde later dat ze t leuk vond. Wel leuk; ze zeiden allebei dat ze blij waren dat we vlakbij blijven Zo kunnen we toch makkelijk kontakt houden. Volgende week vrijdag gaan we bij hun eten

Ook aan de andere buurman, die ook rijdt, verteld. Die vond t ook leuk voor ons. Dus de belangrijkste mensen in de buurt weten het ook. Zou t vervelend vinden als ze het viavia zouden horen.

IndianaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 12:15

even heeeeel snel het wandelende kerstpakket hier (wordt gek hier...maar 1 ding scheelt, mag nu weg, weeeekend!!! Kerstpakketjes, tot maandag maar weer!)

Mooie foto's Cinnyyyy!!
Zag ze net, dacht oooow dan mag ik mijn 4 uitgezochte ook wel even showen. Heb ze al thuis, zijn erg mooi!

Komen ze!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

tot straks allemaal. Ga snel naar huis....KERST (kan geen kerst meer horen straks, hahaha) cadeautjes kopen!

KootMiraDrum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 12:20

Kennissen van ons zijn inderdaad ook naar Duitsland verhuisd, wonen een kwartiertje van Vlagtwedde vandaag.

Jellie, ja, ik vind het opvallen, vaak fjorden die nog niet hebben geleerd op hun eigen pootjes te lopen, meestal jonge fjorden. Ben eigenlijk benieuwd of de Zfjord dat wel kan

mohooooooie foto's van Indy, IJ!!

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 12:20

He Anne, welke heb je in de kamer? Ze zijn moooooooooiiii, kan ook niet anders met zo'n mooi peerd!

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 12:22

Ijones, die zijn ook super zeg! Prachtig Succes met alle kerstperikelen

FK, nou Leen kan het wel hoor maar mss dat ik het er niet goed bij hem uithaalde.. Ze willen nog wel eens op de voorhand gaan doordenderen.

Chantaljamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 13:00

OW Spetter en IJ, geweldige foto's errug mooi.

Ik meld me ook weer eventjes tussen neus en lippen door. We hebben hier zo waar een echte kerstcrisis en ik moet het even kwijt.
Als we terug komen voor de kerst in Nederland leek het ons leuk om met zijn allen kerstmis te gaan vieren (meiden onderelkaar) alles goed en wel geregeld en dan begint de eerst. Kan het niet ergens anders? Ja maar ergens anders wordt weer zo duur... Je begrijpt dat ik nu langzaam maar zeker mn haren uit mn hoofd aan het trekken ben.
Zo dat is er uit, lucht op zeg.

Ik ga me vast voorbereiden op mijn appeltaart die ik moet gaan bakken vandaag

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 13:13

Cj, balen zeg met dat kerstgedoe

yarka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 13:50

Jammie appeltaart!
Balen dat er weer 'gezeur' van komt. De gein is er zo gauw vanaf dan.
Ik hoop dat het goed komt Chantal!

Spetter

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 14:17

Balen ChantalJamie, hopelijk komen jullie voor kerst nog op 1 lijn!

Ga zo naar de begraafplaats. Om 15.00 wordt mijn pap zijn as dus in de urnengraf geplaatst. Ben erg benieuwd hoe de steen is geworden. We hebben alleen nog een tekening gezien en die was mooi!

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 14:22

Cindy, sterkte he voor strakjes. Ik denk dat het in t echt nog veel mooier is dan op de tekening

yarka

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-05 14:34

Sterkte Spetter!