[TI] [HK] Voor alle liefhebbers van onze gesokte vrienden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kaatastrof

Re: [HK] Voor alle liefhebbers van onze gesokte vrienden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 19:04

Hoihoi, ben ik weer!

Nog super bedankt voor alle complimentjes :+:

ben ook eens van plan een Tink te laten namaken op schleich formaat :D Hier staan trouwens +- 90 schleich paardjes :')

Hier heeft het ook lichtjes gesneeuwd, maar er word nog verwacht deze nacht volgens klasgenoten..
Jammer genoeg heeft mijn laptop het gisteren begeven... Na 3jaar :P Maar ik ga morgen al achter een nieuwe, ik hoop dat ze al mijn filmpjes en foto's kunnen redden :=

Nog een sfeerbeeldje van gister, helemaal in't groen :D
Afbeelding
Houding is trouwens verschrikkelijk..

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 19:08

Dat groen steekt goed af :j

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 19:10

Lot, die sleigh is echt gaaf!

Enne, zijn dat de oortjes van Luna? :+:

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 19:18

Net even foto's van Pridje gemaakt :)
Afbeelding
Afbeelding

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 19:30

Jullie worden vast gek van de kado-foto's :P Maar ik wou toch even de zweep nog eens tonen..
Afbeelding
(hier staan ook nog alle andere dingen)

Leuke Pride, vind het toch jammer van de manen en het behang :n Maar dat weerhoud 'm niet van om zo'n leukerd te zijn :D

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 19:31

O wat een leuke cadeautjes vooral de zweep :D geweldig!

Ja het is ook wel jammer al vind ik hem zo ook geweldig :D! (hij ziet er allen niet meer echt uit als een echte Tinker)

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 19:34

Haha, ja die zweep is volgens mij ook echt glow-in-the-dark, zo flashy is ie :')
Maar ach, dit is het beste voor 'm hé :)

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 20:47

Jackytje schreef:
NEE xD Echt géén roze :P Ik hààt die kleur _O- Ben eerder een persoon dat van natuurlijkere kleuren houd (bruin, monguito groen, lichtblauw, ..)

Weet iemand van jullie trouwens of oranje leuk bij een zwart-bonte Tinker staat? Het kriebelt hier namelijk om eens een flashyoranje dekje voor Tink te kopen :P

ja ik denk van wel. Ik wil ook nog een oranje anky. Ik heb er een gehad, maar weer verkocht en helaas geen foto van gemaakt.. wil m toch weer hebben.. :)

Jackytje schreef:
Super bedankt iedereen :D
Heb gisterenavond van mams mijn kado's al gekregen :)
Geen dingen voor Tink, maar ben er toch erg blij mee..
Heb 6 schleich paardjes (nieuwe collectie & ja, ben een grote verzamelaar :') ), het boek de Hongerspelen! (wordt in mei verfilmd) & nog een dvd.

Eerste happy birthday berichtje ontvangen om 8uur, die sms heeft me gelijk ook uit mijn bed gekregen :+

Die dekjes :oo -endattebedenkendatikermaar3heb _/-\o_ -

Om 11uur komen ze.. En om 18.30uur gaan ze naar huis, dus tegen dan mogen jullie foto's verwachten van Tinky die haar sexy nieuw halster showt :D

nog gefeliciteerd!!

op z'n meest heb ik er ooit 14 dekjes gehad :o

Juliekeuh schreef:
Haha zalige foto met die dekjes Hijadelaluna!
Ik volg dierenzorg op de hogeschool, we worden opgeleerd voor dierenartsassistente te zijn en op deze moment probeer ik anatomie een beetje te leren (wat niet gaat lukken tegen morgen maar bon...)

Pff dacht ik deze morgen eens naar de bakker te gaan, maar vond geen geld dus hoorde boven mijn mama praten dacht met mijn papa dus ik ga naar daar om geld te vragen.
Komt mijn mama naar beneden om geld te zoeken zegt ze 'ja gij slaapt ook wel overal door he' Huh?
Blijkbaar zijn ze mijn papa deze nacht omstreeks 3h komen halen met de ambulance... hij was weer aan het hyperventileren (en steken aan zijn hart weet ik niet deze keer).
Maar hij zou niet op intensieve hebben moeten liggen, wel ECG op een gewone kamer en ze gingen bloed nemen om de paar uur om iets te testen in het bloed dat aan het hart gelinkt zou zijn...
Ben benieuwd! Hopelijk komt er van studeren nog iets in huis...

oeh jeetje, dat is schrikken.. Dat ze je niet wakker gemaakt hebben? naja misschien ook beter van niet.
Hopen dat het snel wat beter gaat :(:)

Jackytje schreef:
Zozo, ik zeg nog een keer hallo na deze super fijne dag :)

Het was zeker gezellig, vroeg in de weer geweest met Tink te poetsen. Uiteindelijk arriveerde vriendin 1, met een lang pakje, ingepakt in Amika papier :') Ik kon eigenlijk al meteen raden aan de vorm wat het was, en ik had gelijk; een flashygroene rijzweep! :D Uiteindelijk kwam vriendin 2 (die immers veel te laat was :')) met een gigantisch kado! Toen ik het in mijn handen kreeg kon ik het al raden - en nee, geen halster, dat was dus een grap :+ - maar een zadeldekje! Toen ik het opende ging ik helemaal uit mijn dak. Het was zo'n leuke! :)) Groen met bruin, erg mooi afgewerkt, én een geborduurd hartje!

Natuurlijk heb ik ook foto's voor de nieuwsgierige bokkers onder jullie <<)
Afbeelding
Vuile sokken :P
Afbeelding
Jammer genoeg was het hartje in de verkeerde kleur geborduurd :( Maar het pastte wel mooi bij mijn donkerblauw wolletje :D

oeh wel een mooie kleur :9

Jackytje schreef:
Hoihoi, ben ik weer!

Nog super bedankt voor alle complimentjes :+:

ben ook eens van plan een Tink te laten namaken op schleich formaat :D Hier staan trouwens +- 90 schleich paardjes :')

Hier heeft het ook lichtjes gesneeuwd, maar er word nog verwacht deze nacht volgens klasgenoten..
Jammer genoeg heeft mijn laptop het gisteren begeven... Na 3jaar :P Maar ik ga morgen al achter een nieuwe, ik hoop dat ze al mijn filmpjes en foto's kunnen redden :=

Nog een sfeerbeeldje van gister, helemaal in't groen :D
Afbeelding
Houding is trouwens verschrikkelijk..

leuke foto, plezier straalt er vanaf :D

vind die manen wel leuk hoor.. houd wel van sport coupe.. maar bij dana vind ik het heerlijk om te tutten..

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 21:02

Bedankt Jolandaa_

Tinky zoals je haar nog nooit zag :P
(ik loop ernaast om haar aan te sporen :))

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 21:57

Hihi tinkie :+:

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 22:14

Bij ons staat een gedeelte 24/7 buiten,eerste voorwaarde is dan wel onbeperkt ruwvoer.
Ik heb ze vandaag wel in een ander weiland gezet,waar ze stonden was het vrijwel onbegaanbaar geworden door de blubberzooi die het was.
Koud hebben ze het niet,ze hebben geen schuilstal,waar ze nu staan hebben ze een natuurlijke beschutting tegen de wind.

Een ander gedeelte staat alleen s'nachts op stal,ivm het land,vindt dat zeker fijn als het zo'n blubberzooi is,ff de kans om op te drogen.

Dus eigenlijk vind ik voor beide wat te zeggen,hoewel 24/7 buiten wel een lichte voorkeur heeft.

In de zomer van mei t/m oktober staat de hele bubs 24/7 buiten op het zomerland en dat is pas echt genieten :j

Hier trouwens maar een heel klein beetje sneeuw,wel vrij strenge vorst,dus waterbakjes afsluiten,baden openkappen en met water slepen....Maar dat heb ik 10x liever dan die natte bende :D

Ha,ha,zie ook een Pride met racecoupe := Lekker dier.

Heeft iemand trouwens enig idee hoe je een tinker aan het lopen krijgt die na 10 min stil gaat staan en eigenlijk niet meer vooruit wil?Behalve op buitenrit,dan zitten de 1e en 2e versnelling er wel op...

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 22:17

Dana hoort een snoepjes bakje rammelen :D

Afbeelding

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 22:18

tinkerplein schreef:
Heeft iemand trouwens enig idee hoe je een tinker aan het lopen krijgt die na 10 min stil gaat staan en eigenlijk niet meer vooruit wil?Behalve op buitenrit,dan zitten de 1e en 2e versnelling er wel op...

Beetje sambal geven :D :Y)

Deze 2 waren in een beweging.
Afbeelding

Afbeelding

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 22:18

geen idee hoe je dat oplost..

dana is even gereden door een cliënt en die ging vaak stil staan bij de korte zijde van de bak. Wilde ze bij mij ook... ik ben gewoon er niet meer zo vaak langs gegaan of in draf. en o wee als ze toch stopte. kreeg ze er wel een hoor. ik bepaal wanneer ze stil mag staan..

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 22:21

Dana was een beetje hyper vandaag. Ik had de bakdeur open laten staan en dat vond ze vreemd. Kwam ook de eigenaar door de andere bakdeur iets maken, dat was nog vreemder...

Wel fijn gereden alleen ze was heel druk. Kan dat gelukkig bij haar wel om zetten in werkdrift.. Alleen met de galop voelde ik het al aankomen. dana's oren gaan dan opzij, ze gaat dieper lopen en wil dan haar kop schudden om het bit te pakken en te bokken. Ik was iets sneller maar kreeg toch wat bokjes. Even flink aangepakt en toen de galop. Merkte dat ze wilde racen, heeft ze nog nooit gedaan. maar kon haar in een goede galop houden. ze viel zelfs niet eens terug :oo dat doet ze wel veel. Ze sprong ook meteen aan enzo.. Ze begint het echt super te snappen.. ook nageeflijk in draf gaat goed..

Helaas met het uitstappen doe ik altijd mijn voeten uit de beugels en ik moest echt heel hard niezen.. Dana schrok en sprong opzij en ik lag er naast :')
Was zo komisch. heb alleen maar staan (liggen) lachen.. Dana vond me maar eng :')
gelukkig had niemand me gezien anders had ik kunnen trakteren..

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 22:24

Niet willen lopen? tik op dr reet.

Simone, heb jij tegenwoordig een drie kleur? lekkere bok foto btw!

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 22:45

Ha,ha,tik op z; n reet helpt niet...

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 22:47

Dan geef je die tik niet hard genoeg ;)

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 22:50

:o idd, ik heb de mijne ook een paar flinke kletsen moeten geven hoor, als het zeer gaat doen, valt het kwartje vanzelf _O- en anders een wortel aan een hengel ;)

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 22:53

Beter 1x een fikse dreun dan 100x omslachtig een tikje. Durf zelfs op het losrijterrein met 2 zwepen te rijden ;) Ik eis direct reactie en dat weten ze dan verdraaid snel :j

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 22:58

Dat hoef je maar 1x duidelijk te maken.
De mijne weet heel goed wat de zweep is.
Toen ik zonder zadel zat, en ik geen zweep bij me had. liep hij niet meer.
Mijn telefoon ging ook nog eens, dus ik moest er wel af. de volgende keer gaat gewoon de zweep weer mee.

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 23:00

Wat leuk al die tinkies zo aan de race haha! Ik ben net weer terug van schaatsles en ben helemaal kapot haha!

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 23:11

Ben niet zo' n voorstander van het erin slaan,hij heeft echt wel een paar flinke tikken gehad,maar dat werkt gewoon niet,met de longeerzweep ook niet.
Rij hem trouwens ook niet zelf,hij heeft sinds kort een nieuwe verzorgster,dus ze moeten elkaar nog leren kennen.
En hij is nog jong,bijna 4,vermoed zelf dat hij het in de bak gewoon nog moeilijk vindt,lijkt me dus het beste om eerst maar lekker met m het bos in te gaan,er zit gelukkig wel een rem op. :j

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 23:12

Ben niet zo' n voorstander van het erin slaan,hij heeft echt wel een paar flinke tikken gehad,maar dat werkt gewoon niet,met de longeerzweep ook niet.
Rij hem trouwens ook niet zelf,hij heeft sinds kort een nieuwe verzorgster,dus ze moeten elkaar nog leren kennen.
En hij is nog jong,bijna 4,vermoed zelf dat hij het in de bak gewoon nog moeilijk vindt,lijkt me dus het beste om eerst maar lekker met m het bos in te gaan,er zit gelukkig wel een rem op. :j

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 23:13

Het erin slaan is ook afhankelijk van de situatie, van het paard en zijn leeftijd. Vergis je niet, het is echt niet zo dat ik elk paard die een keer weigert mee te werken alle kanten opmep. Er is ook een groot verschil tussen koppigheid en onzekerheid.