[TI] [HK] Voor alle liefhebbers van onze gesokte vrienden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

elliecuijkJarig

Re: [HK] Voor alle liefhebbers van onze gesokte vrienden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 23:17

@jackytje:een beetje laat,maar gefeliciteerd met je verjaardag!toch nog een paar kadootjes voor je tinkervriendje..En wat een lekker kleurtje zeg!een apart gekleurde zweep erbij maakt t af.

@hijadelaluna:helaas heb ik niet meer kunnen longeren.Vrijdag toen ik dat wilde kon ik niet in de rijbak omdat hij net gesleept was en ze de bak recht willen houden voor t rijden.nou ja,ruana alleen maar gepoetst.
gister stonden er paarden in de rijbak overdag en vandaag ook.Daarom gister en vandaag maar gewandeld.Vandaag wel een km of 3,5.heerlijk en ruana vondt t mooi!!!!een beetje snuiven op onbekende plekken maar ze liep echt flink door.af en toe laten happen aan gras en mw was weer tevreden.hopen dat ik dinsdag kan longeren,maar ik ben bang dat er tot laat lessen is.behalve als het bevroren is ,maar dan kan ik natuurlijk ook niks.

brr ik moet er niet aan denken dat de kou in aantacht is.Ik wil die warmte!!!!

Sandra1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 23:31

Nog net op tijd! Kaat gefeliciteerd met je verjaardag!
Supergaaf dekje heb jij gekregen!! ik is jaloers die wil ik ook!!

Verder wel gelezen, maar hele drukke dag gehad vandaag, eerst shoppen in bataviastad, daarna naar de ijssculpturen in zwolle en als afsluiter gaan bbqen bij bbq apeldoorn in apeldoorn, maar dat is geen aanrader(lees een grote afrader) was niet zo lekker, weinig keuze en alles was eigenlijk kant en klaar ingekocht.

en nu mn bed in, morgen eerst naar de boerenbond en dan naar king! Hij gaat dan bij zn eerste vriendjes staan!

Becs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 00:35

@Sandra:veel plezier en succes bij King morgen!! Neem je je fotocamera mee??

Jayney

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 01:06

*kruipt onder steen vandaan*

Ouders naar schiphol gebracht die morgen met 25 graden zitten in zuid afrika terwijl ik net tot de conclusie kwam dat hier al 1 cm sneeuw ligt in Ljouwert zucht ik wil morgen mijn bed niet uit!

Maar ja het word dit jaar dus toch nog mooie sneeuw foto's van de tinkers :D

Nu ga ik morgen natuurlijk even langs bij mijn meisje en hoop ik dat ze even naar buiten mag met de groep, want al die ukkies voor het eerst door de sneeuw heen zien baggeren lijkt me geweldig! Ook even kijken of ik een camera kan bemachtigen van mijn huisgenoot :)

Lees morgen alles weer even bij!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 08:49

bah, sneeuw.
Ik ga zo de auto maar schoonmaken,wnt ik heb totaal geen zin.

Heb wel alvast de camera bij, want mijn planning was wel richting stal te gaan.

Voor de mensen die hun tink 24/7 buiten hebben.
Nemen jullie met sneeuw nog extra maatregelen?

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 09:53

sneeuw ? Hier geen sneeuw te zien hoor.

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 10:00

Snackie schreef:
bah, sneeuw.
Ik ga zo de auto maar schoonmaken,wnt ik heb totaal geen zin.

Heb wel alvast de camera bij, want mijn planning was wel richting stal te gaan.

Voor de mensen die hun tink 24/7 buiten hebben.
Nemen jullie met sneeuw nog extra maatregelen?

Qua paard zelf niet. Ja zorgen voor voldoende hooi.
Daarnaast veegde ik normaal al het verharde 2x daags aan, alleen nu laat ik het zand erop liggen zodat het niet glad word.

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 10:02

waaah der ligt sneeuw!! :D
ik hoop dat er meer komt kan ik mijn pony voor de slee zetten :)

2 dagen geleden ging het gelukkig wel beter met rijden dus ik heb hoop :)
Dat wondje is een bijtwondje denk ik die hij heeft opgelopen in de paddock :)

Huh geen sneeuw apart :P bij ons ligt best veel :P

Sandra1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 10:07

Ik wil ook sneeuw!!
hier is het alleen heul koud(dus lig nog warm in bed ff te laptoppen!

hier geen extra voorzorgsmaatregelen, king kan schuilen, maar vorige winter had ie gewoon een laag sneeuw op zn rug en dat smolt niet eens..

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 10:24

Stond hij toen zonder beschutting? Ik maak me op 1 of andere manier toch druk om t dier. wat als het van de week min tien word? Dan toch de nacht binnen. of redden ze dat buiten? ben aan de ene kant ook bang dat hij gaat lopen zweten als ik hem binnen zet

Sandra1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 10:28

nee hij kon schuilen, maar stond er niet echt veel onder..

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 10:35

Mona blijft gewoon buiten hoor. Ze kan wel de container in, maar staan ze eigenlijk nooit in. Ze heeft een giga dikke vacht, dus die krijgt het echt niet kou.
Wel voor voldoende ruwvoer zorgen, dat is het aller belangrijkst,.. Als ze halve nacht zonder staan, hebben ze meer kans oo koud worden volgens mij.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 11:06

is Deo goeie. maar er staan ook mini's bij hem. dus even een oplossing zoeken. want die mogen niet te veel

Juliekeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 12:40

Hier is de sneeuw te verwaarlozen, deze morgen lag er een wit laagje van 2mm ofzo :p
Paardjes hier krijgen ook gewoon voldoende hooi enzo, toen ik daarnet van school even langs reed om hen een emmertje korrel te geven en al een beetje hooi stonden ze gewoon buiten en het hooi van gisteren daar lag nog een deeltje van en de warmbloeden hadden ermee geknoeid :P

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 15:09

Pfoe hier in utrecht sneeuwt het de hele tijd maar het blijft niet liggen :p ik ga zo maar is met Pridje wandelen en zijn stal uitmesten :) staan jullie paarden nog lekker buiten? Of staan ze net als Pride in hun stalletje?

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 15:14

:wave:

Kaat een leuke verjaardag gehad zo te lezen :) Mooi dekje! Ik heb van Schleich alleen de Tinkers, een hele speciale, zal zo eens een foto maken.

Jemig, heftig van je vader Julie, sterkte voor hem en voor jou en je mams :(:)

Hihih, stoute Pride := :(:) Maar ik kan je zeggen, er is hoop :)) Thigor ging eerst ook gewoon vol hangen en rennen, hoe vaak die wel niet over de omheining is gesprongen :o Maar zoals je op een paar filmpje een aantal pagina's terug kon zien is het uiteindelijk allemaal goed gekomen. Streng zijn is niet eens heel erg nodig, gewoon duidelijk zijn, jou wil is wet en anders heel scherp uit de hoek komen.

Brave Mona _/-\o_ Gewoon een waterratje dus :)) Erg fijn dat ze zo braaf was!

Even voor de goede orde, zo idioot veel dekjes heb ik nu niet meer. Ik heb ze inmiddels ingeruild voor een gezonde dosis verstand :D

Luna bokt trouwens ook wel eens naar mij, dat is niet gemeen, maar gewoon zo van "kom je meespelen?" Ik negeer dat gewoon, als het niks uithaalt stopt ze er wel mee. Je kan vaak aan de lichaamshouding en het orenspel van het paard snel genoeg zien of het dominant bezig is of gewoon speels/onzeker/onbegrepen.

Ik vind het wel fijn dat Luna en Od zo goed met elkaar kunnen Carolien, er zit tenminste wat activiteit in Od. Toen de dames nog niet in de groep stonden merkte ik wel aan Luna dat ze het niet zo leuk vond; niemand om gek mee te doen. Sinds de dames erbij staan is ze weer helemaal opgeleefd, mocht je die andere een deze dagen naar huis halen hoeft Luna daar ook echt niet meer bij, ze heeft het nu prima. (En daarbij staat Sul dan de hele dag te hinniken :') ) Od is wel partij voor Luna, de meeste leeftijdgenootjes (of een paardje als Flynn) loopt ze zo over heen, Od zet haar dan tenminste op haar nummer.

Nou ja Rebecca, als je nog HBO doet dan doe je toch niet helemaal niks? :)

Brave Ruana! +:)+ Heerlijk he, dat wandelen :)

Ik ben benieuwd naar foto's van King :))

:= Jayney, welk land woon jij? Hier wel wat sneeuw, maar ik kan nog steeds de stoeptegels tellen...

Met sneeuw in deze hoeveelheid deed ik voorheen niks op de weide, met hun neus en hoeven schuiven ze het wel opzij, als het echt een dikke laag wordt onbeperkt ruwvoer (als ze dat nog niet hebben). Behalve een goede speklaag is kauwen ook hun manier om warm te blijven. Ik heb dit jaar voor het eerst een paardje op stal. Voorheen altijd buiten, altijd zonder schuilstal (wel een bosrand) en nog nooit een paard door gehad, zelfs veulens niet (en die gingen net als de meesten gewoon zonder deken).

Hier toch maar geen hoefsmid voor Diablo en Luna vandaag, als ze nu bekapt worden en vervolgens de hele dag in de harde wei lopen zouden ze erg gevoelig gaan lopen, en t is pas 8 weken geleden. Dus hoefsmid belde mij zelf (wakker :O ) om te overleggen een nieuwe afspraak te maken als het vriezen voorbij is. Zit nu alleen een beetje met een straal van Luna die niet helemaal OK meer was, beetje beginnende rotstraal, maar nu ze niet meer in de nattigheid staat ff aankijken en anders kan ik er zelf ook wel wat aan doen. Ik vind niet zo erg dat hij niet komt, kan ik mooi een dagje overslaan en hier opruimen, vanavond nog werken.

Gisteren gezellig met Luna en drie andere Tinkers met hun baasjes een rondje door het bos gewandeld. Ik denk dat Luna nog moe was van het springen eergisteren want ze heeft geen stap verkeerd gezet. Als ik haar stil zette terwijl de rest doorliep keer ze er niet eens na, veel te druk met mij iets lekkers ontfrutselen. Daarna gewerkt, t liep gewoon lekker allemaal, dat is ook wel weer eens fijn, helemaal als een collega zijn taak nog nooit eerder heeft gedaan en dmv een spoedcursus er ff ingeduwd wordt :) Prachtig de eerste sneeuw van deze winter zien vallen, en daarna met zo'n :D er doorheen naar huis gefietst. Ondanks dat ik met deze kou meer last heb van mn gewrichten vind ik sneeuw geweldig, dus laat maar komen :D

Weer zulke prachtige plaatjes maken...
Afbeelding

Afbeelding

En zulke ritjes :D
Afbeelding

Al betwijfel ik het, ik denk dat het wel eens bij een laagje als dit zou kunnen blijven. Voor de komende twee weken is er niet echt neerslag van betekenis, en het koudste is het vaak half februari, daarna begint de temperatuur langzaam weer te stijgen (en vanaf half maar gaat het dan ineens heel hard, hopelijk net zo'n voorjaar als afgelopen jaar :)) )

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 15:17

O heerlijke plaatjes zeg :+: ik ben jaloers zo mooi is het hier niet :) ja ik denk ook wel dat het goed komt met Pride, maar af en toe word ik het best een betje zat :p

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 15:25

Helaas leeft t paardje niet meer. Maar volgend jaar hoop ik zo met Luna op pad te kunnen :j Moet er wel sneeuw vallen O:)

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 15:30

Mijn Schleich Special :+:
Afbeelding

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 15:31

Haha ja lijkt me echt heerlijk!! :) ik heb net een nieuw hoesje voor mijn iphone gekocht en het hoesje is wilt met zwarte vlekken :D

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 15:32

O wauw die sleigch special is cool zeg :o heb je die laten maken of zelf gedaan?

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 15:59

Laten maken :j Luna moet er nu naast he :P

Oona

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 16:04

Cool die schleich !

Juliekeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 17:13

Van mij mag het wel een dagje goed door sneeuwen voor leuke winterpics maaaaar dan wel pas nà woensdag (dan heb ik mijn laatste examen)

@Bommeltje: hier staan ze allemaal lekker buiten hoor, ik heb schuilstallen op de weide maar de twee keren dat ik vandaag op de weide ben geweest stonden ze altijd buiten (ze kruipen enkel binnen als het hard regent en waait)

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 17:30