[TI] [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mira283

Re: [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 18:43

Roos gewoon aan de stik zetten haha

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 21:15

Sally heb ik in de bak nog nooit zien liggen. In de wei kan ze wel lekker ongegeneerd languit liggen.
En snurken ook :D

Tinkerplein beterschap met je wondroos. Is volgens mij heel vervelend.

Niene jammer dat je Roos moet verhuizen. Kan er geen ander paardje iets langer bij blijven staan, dat ze beiden tegelijk naar binnen gaan?
Vervelend dat ze er nu iedere keer tussenuit piept.

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 15:14

Ben helemaal blij. Zo lief van mijn man. Hij wil graag een andere auto koen die ook trailer kan rijden en stoerder is dan ons kleine rode auto. Nu zegt hij, ja maar als je andor terug kan koen hebben we het geld niet als ik de auto nu koop. Vind dat zo lief van hem dat hij eraan denk...

niet dat ik hem terug kan kopen omdat hij te koop staat. Maar vind het gewoon lief van mijn man dat hij denk aan mijn vriend andor en mij.

DaisyUkkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 16:40

Staat je grote vriend nu te koop? Staat dat vast of is dat nog een idee?

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 16:49

Mijn man was heel lief. maar kreeg net te horen dat ze niet van plan was hem te verkopen. Maar vind het wel fijn dat hij terug mag komen. ik mag wel als zij beter is dan mag ik langs komen naar Andor

DaisyUkkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 16:54

Heerlijk dat je op bezoek mag komen naar je grote vriend :)

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 17:00

Andor verkopen is geen issue nu maar wel prettig om te lezen dat hij terug kan naar jullie. Dit zinnetje kwam hard aan. Maar aan de andere kant ook mooi. ik kijk er naar uit om hem weer te zien.

kan alleen maar hopen dat hij terug kom als de tijd daar is. dat kan over een maand plotseling zijn en nooit.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 17:23

Het belangrijkste is dat, daar waar hij is, hij het goed heeft toch? En daar kan je ook best van genieten! :)

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 17:29

Ben daar natuurlijk nog niet achter ben nog niet geweest. hoop dat dat het geval is, want anders heb ik een probleem erbij.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 18:32

Ik denk dat jij je teveel verheugd om hem terug te krijgen. En dat die mensen hem helemaal niet willen verkopen.
Je hebt iig aangegeven dat als het zover mag komen, dat hij terug mag.
maar ik zou er niet op blijven hameren.

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 19:02

Hamer er niet op. Bedoel dat ik niet weet of hij het heel goed heb op stal. Neem aan van wel, ben blij dat ik hem mag zien na al die jaren en ik hoop dat hij er goed uit zie er rust van ga krijgen. Helaas spelen er ook andere dingen mee dat ik zo erg hoopten dat ik hem terug kon kopen. dus dat val ook in duigen.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 20:17

@niene haha ja ik mag hopen dat ik goed ga verdienen!
en wat vervelend! hopelijk breken ze de wei niet af joh, onze paarden hebben ook direct door als er stroom weg is en dan kan ik weer gaan repareren -.-

@sweetsox gewoon ff afwachten, wie weet verandert ze binnen nu en een jaar van gedachte. Kan het me van haar kant ook voorstellen, zij is ook aan hem gehecht nu ik zou denk ik ook geen afstand kunnen doen maar ja, je weet maar nooit he!

Ik geloof niet dat ik het gezegd had maar mijn quarab staat op ploffen, ze was dus ongewenst drachtig van cem, dankzij onze ellendige stroomdraden situatie. Probleem was alleen ze toonde niet drachtig, ze kunnen niet lang bij elkaar gestaan hebben en het was echt nog vroeg in het jaar, nog geen merrie hengstig en Mello komt uit een verwaarloosde situatie en was mensen schuw toen ze met 8 maanden oud bij mij kwam en daardoor kan de DA amper aan haar komen (zelfs nu 5 jaar later) we hebben haar geprobeerd te scannen onder verdoving en toen schopte ze de DA nog dus op goed geluk maar niet laten scannen en nu is ze dus toch drachtig en ze zal het veulen binnen nu en een week krijgen denk ik. Achterhand volledig ingezakt, uiers (haar erwtjes) zijn uit aan het zetten en ze slaapt enorm veel nu, is heel aanhankelijk, niet typisch Mello karakter. Tsjah, de quarab x tinker kruising, ben er echt niet dol op maar goed cem had vorig jaar dus ook m’n merrie drachtig gekregen en die heeft ondanks zij een grai is een mooi cob veulen gekregen dat sprekend op cem lijkt (cem is trouwens inmiddels naar een suuuuper tehuis verkocht waar ik heel blij mee ben) en cem had een vrij korte rug, mooie ronde achterhand en een prachtig hoofdje. Mello is vrij arabisch, maar heeft QH trekjes, minder elegant hoofdje dus qua bouw zijn ze nog niet zo’n rampsituatie samen. Ik ga er vanuit dat er een driekleur bonte uit gaat komen. Mello is een enorme stalker als het op veulens aan komt want we moesten haar gewoon apart zetten omdat ze de merries geen rust gunde en de veulens steeds probeerde te claimen dus denk dat ze heel gelukkig gaat worden met haar veulentje. Maar wat is zijn gigantisch voor een veulen van een kleine tinker. Ben een beetje nerveus wel, ze is zo’n zenuwpees en ik ga al steeds kijken, ze staat nu helaas op stal vanwege de vreselijke modder en nattigheid in de wei anders mocht ze in de wei bevallen maar ze staat fijn naast Cheyenne nu. Maar jee, vorig jaar een veulen dat ik eigenlijk helemaal niet wilde en nu weer. We hebben echt de wei goed aangepakt en alle stroomdraden zitten nu echt helemaal goed en extra aardepen waarvan wij dus echt de reden niet wisten dat er gewoon nooit stroom was heeft wonderen gedaan. Als het maar een gezond veulen wordt ben ik blij...

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 20:56

Chimello hoop dat ze een mooi gezond veulen op de wereld zet! De Groninger die ik bij reed was net als jou merrie gek op veulens en een hele goede liefdevolle moeder. En hopen dat het een mooi veulentje word want je weet maar nooit. Succes in ieder geval!

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 21:47

Fijn dat je hem op mag zoeken sweetsox. En goed om te weten dat, mocht hij te koop komen, ze het jou als eerste laten weten.

Jeetje, dat is schrikken Chimello! Sterkte met waken!

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 22:06

Chimello, sterkte met waken, hopelijk gaat alles goed en is het een heel gezond en mooi veulen.

ik blijf inderdaad wel positief, situaties kunnen altijd veranderen en misschien gaat ze nu toch anders denken. Hij mag lekker terug komen. We gaan nu eerst toch naar de auto kijken voor mijn man. En ja ik blijf heel voorzichtig hopen. Snap ook dat je niet opeens denk goh zal ik mijn pony verkopen.

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 22:28

Sterkte met waken Chimello. Spannende tijd gaan je tegemoet.

Hopelijk helpt dit bericht je toch weer een stukje dichterbij het kunnen afsluiten Sweetsox. Toch een teken dat ze van hem houdt. En misschien als je gezien hebt hoe goed hij het daar heeft, dat je het dan helemaal kan afsluiten?

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 23:10

Ja ik hoop het wel, want dit is niet een fijn gevoel.ik hoop over een week of twee toch wel hem te zien. Verwacht niet dat hij nu ooit terug kom. En als dat zo wel is zal ze wel contact met me opnemen. Hoop dat ik hem af en toe nog kan zien. Twee keer per jaar of zo. En af en toe een berichtje. We zien wel.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 14:46

Ja inderdaad :+ dadelijk mag ze even met Cheyenne op wei maar niet te lang want het is zo'n vieze drab dat ik haar daar niet per ongeluk wil laten bevallen want dat is zo gebeurd haha.

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 15:04

Ja idd zou haar heel goed in de gaten houden. Wel heel vroeg hoor een veulen. Maar als het gezond is ga je er vast van genieten.

JPTinkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 17:49

aah die roos toch zomaar uit de wei ontsnappen
hier heeft frie t door als de accu zo goed als leeg is dan wandelt ze ook zo t winterstuk uit , ze blijft gelukkig wel altijd in de wei

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 18:48

Ik ben vandaag met stalgenoot ezels gaan kijken.
Over 2 jaar komt er een ezelveulentje bij op stal.
Moeten er 2 1/2 voor rijden. Van zeeland naar friesland. Maar wat een leuke beesten.
Je kan er op rijden en ze voor de kar zetten. Is een Argentijnse ezel. Word tussen de 1.30 - 1.40. Nog niet vaak zo'n joekel van ezels gezien.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 19:53

Oh wat leuk sally! Foto's maken he!

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 00:00

tinker_sally

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 19:47

Wat wordt Aslan al een grote mooie vent. Gaat hard.

Vanmiddag heel de middag heerlijk in het zonnetje op stal gekeuteld.
Jammer dat er ook iemand naar mijn westernzadel zou komen kijken en niets heeft laten weten en niet is komen opdagen. Maar dat mocht de pret niet drukken.
Er kwam me weer een berg haar van Sally af. Kon een kussentje vullen ermee :)
En ze ruikt nu weer lekker naar de cowboy magic.

Hier nog een paar ezel foto'tjes :D
Afbeelding
https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/ ... 0538_n.jpg
https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 4576_n.jpg
https://fbcdn-sphotos-g-a.akamaihd.net/ ... 1270_n.jpg
Over 2 jaar komt er een kleine hiervan op stal te staan.
Het zijn trouwens Pyreneese ezels. Schreef eerst argentijnse :o
Ik vind ze leuk :D

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 19:50

Staan de ezels straks apart of bij de paarden. Bij ons op werk werd dit sterk afgeraden ivm longwormen die ezels bij zich dragen en schadelijk zijn voor paarden. *gaat weer in mee lees modus*

Neemt niet weg dat het onwijs gave dieren zijn hoor. Vind ze super vet alleen samen is een gevaarlijke combi.