Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
_Caitje__ schreef:Mag ik mij hier melden?
Edit: Laat ik ook nog wat over mezelf vertellen:
Ik ben Caitlin, woon in Zeeland, op Walcheren. Ik ben 18 jaar en al een eeuwenheid gek op Tinkers.
Ooit, zo;n 4/5 jaar geleden geloof ik, heb k hier eens meegekletst. Het was de bedoeling toen een Tinker te kopen. De Tinker die ik voor ogen had, ging helaas niet door en er kwam een Nederland Trekpaard (Ille) op m'n pad, tja, een schat van een beest. Kon niks, mishandelt en verwaarloost... Een knuffelpaardje zou t dus worden. Nouja, ben niet zo'n rijder dus vond t allang best.
Toch (met ontzettend veel geduld) in kunnen rijden, maar 't is niet voor ons weggelegd. Hij moet me kunnen zien, dan kan er zelfs een baby op (bij wijze van spreken), maar zodra ik erop zit, gaat er een knopje om en wordt ie gek.
Nu een lieve bijrijdster voor hem gevonden, die er zo mee weg kan rijden, waar ik dus ontzettend blij mee ben. En voor mij blijft 't een knuffelpaard van 1.73m.
Toch bleef ik rondkijken naar een Tinker, niet dat ik er op dat moment nog een paard bij kon hebben hoor, maar toch, kijken kan altijd.
Sinds een paar maanden heb ik de mogelijkheid om er toch echt een paard bij te nemen. M'n moeder begon over nog een Trekpaard, maar voor mij was het zeker; ik wilde een Tinker!
Een tijdje op bokt;markt gekeken, marktplaats, zeelandnet, zag er 1 die 'wel leuk' was, maar ja, wel leuk...
En toen, toen kwam ik gewoon werkelijk waar een geweldig paardje tegen! Helemaal wat k wilde; Donkere staart, blauwe ogen, niet te donker, maar ook zeker niet te licht. Dus heb ik een afspraak gemaakt om te gaan kijken.
In 't echt was ie nog veel leuker! Nieuwsgierig, maar toch terughoudend. Waarbij de nieuwsgierigheid het overnam en de kleine man toch bij z'n moeder weg te gaan en te komen snuffelen. En tja, hij heeft 'het'. Wat precies weet ik niet, maar hij is de ''ware''.
Woensdag wordt de kleine 3 weken, dus hij moet nog een poosje bij z'n moeder blijven, maar hij staat er geweldig, dus daar maak ik me geen zorgen om. Helaas is het 2 uur met de trein en dan nog 5 km en 1,5 uur met de auto (helaas nog geen rijbewijs, hopelijk slaag ik 16 mei), nouja, geen auto dus, maar wel een studenten OV kaart, dus door de weeks gratis met de trein. Nu hopen dat ik af en toe eens een dagje vrij heb van school, dan kan ik veulen knuffelen!
Tobey's papa is Tolkien van Weremere en z'n mama is Bonny (van mnkortleve @bokt)
Oei, sorry, lang verhaal, nouja, een goedmakertje; Tobey
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Foto's zijn trouwens van mnkortleve @bokt
Diaz schreef:Ja fiets.. Word ik wakker in de hoop dat het allemaal wat rustiger is, nee, krijg ik allerlei berrichtjes , de een heeft Diaz gevoerd vanochtent (mijn verzorgster kwam deze ochtend, dat wisten ze)
Diaz staat vervolgens vandaag de hele dag binnen, want de wei is te nat, dus de andere paarden gaan in groepen naar buiten .
Omdat nu de wei dicht is, moeten we zelf regelen over binnen en buiten zetten.. En ik ben het overzicht kwijt!!
En ik kan wel janken, m'n meisje de hele dag op stal! ( stal van 2,5 bij 2,5 zonder naar buiten kijk, dus ze ziet niks en niemand.
Moet ik nou vandaag over mijn eigen grens gaan om haar te gaan rijden?
@leonoor, wanneer kan ik terrecht?
Pff.. Even uitjankem
Het gaat ook allemaal ten koste van mijn meissie!
Lepel schreef:Hoe is het gegaan Karlijn ?
Ik heb (eindelijk) 1 grote stal schoon ( met hulp van manlief ).
Hou het hek nog dicht want ik wil er de flappen eerst nog voor hebben hangen , voordat ze erin kunnen... hihih
Nu hebben ze nog 1 minder schone stal.....
Die wordt van de week onder handen genomen ....
Hier een paar foto's van mijn ene schone stal !
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
elliecuijk schreef:Goede schoonmaak gehouden lepel!
daarstraks weer even op ruana gereden.Helaas voelde ik me niet al te zeker zitten,maar kwam ook een beetje door ruana.Ze heeft namelijk een gloeiende hekel om door waterplassen te lopen.Handig in de herfst!maar ja ik heb zoiets van hup er doorheen niet zeiken,t is maar een beetje water.Maar ze probeert op alle manieren er voor te wijken(afwijken van hoefslag,of juist op t heuveltje aan de buitenkant van de hoefslag gaan lopen).Maar ja uiteindelijk krijg ik mijn zin,maar t voelt niet zo prettig af en toe.Vandaag dus maar niet gedraafd,maar ik ben vastbesloten dinsdag wel weer te draven.Ook al houdt ik me dan vast aan het zadel.dan doe ik het toch maar weer.Met het afzadelen ontdekte de bijrijder een bultje aan de ruggegraat,maar niet waar het zadel ligt.Dus morgen zal ik even vragen of de stalhouder wil kijken.Ze reageert er overigens niet op als je er op duwt,maar t is wel iets warmer.....
Snackie schreef:voor de eerste x. had best zenuwen maar hij was zooo braaf
jorretje schreef:Dat klinkt bemoedigend hoor Chantal! Fijn om te weten dat er zo goed voor haar gezorgd wordt daar.
Knappe Jaron!
He Karlijn, wat naar! Gewoon in je achterhoofd houden dat uiteindelijk je je eigen stalletje bij huis gaat realiseren..
Wat lief Leonoor! Wel lastig.. ik heb er steeds meer moeite mee om andermans paarden te rijden, geeft zoveel frustraties bij mij (niet het paard, maar de eigenaar dan).
Ik heb de stalhoudster eindelijk gesproken over het sloot verhaal. Ze had er niet bij nagedacht, er was niets ernstigs, hij had alleen een schaafwondje. Gijs heeft er ook niet echt ingelegen maar was met een achter been erin gegleden en kwam zelf de wal niet meer op. Ik heb uitgelegd dat het er mij niet om gaat dat zoiets gebeurt, maar dat ik het wel graag wil weten. Nu hoor ik het 2 maanden later van een ander en ik ben ervan geschrokken, omdat ik niet wist hoe het zat. Ze heeft sorry gezegd en ze zal me volgende keer zal ze me bellen.![]()
Er staat ook een super snoezig nieuw veulentje daar.. was net die dag gekomen een waarschijnlijk tinker kruizing (ze weten niet zo goed wie de vader is) zooo schattig klein beertje, nog helemaal in van die pluizige veulenvacht.. ben een beetje verlieft hihi, die moest dus ook even gekroeld natuurlijk. Niet te geloven hoeveel Gijs gegroeid is als ik bedenk dat hij een jaar geleden ook zo'n pluizeballetje was..