[TI] [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Poosje81

Re: [HK] LGVII - Mutsen en Sokken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 22:58

Ja lekker hoor, nog even van genieten voor ze weer naar huis gaat en hopelijk nog 1-2 puntjes rijden.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 23:25

duimduim. komt ze na de winter weer logeren?

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 23:35

Ja zeker! Ze is nu al langer dan oorspronkelijk gepland en heb nu ook afgesproken van de winter 1-2x per week te komen rijden (gaan we naar de binnenbak daar in de buurt), zodat ik ze een beetje op conditie enzo kan houden. Dan doet eigenaresse haar ook nog 2x per week buitenrijden oid.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 23:37

ah lekker. en zo hoef je dr niet helemaal te missen.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-12 23:41

Ja dat is altijd weer even wennen als ze naar huis is :j Ze herkent gewoon ook mijn auto als ik aankom, snoezig.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 00:00

ahh lieff

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 10:01

Dat klinkt bemoedigend hoor Chantal! Fijn om te weten dat er zo goed voor haar gezorgd wordt daar.
Knappe Jaron!
He Karlijn, wat naar! Gewoon in je achterhoofd houden dat uiteindelijk je je eigen stalletje bij huis gaat realiseren..
Wat lief Leonoor! Wel lastig.. ik heb er steeds meer moeite mee om andermans paarden te rijden, geeft zoveel frustraties bij mij (niet het paard, maar de eigenaar dan).

Ik heb de stalhoudster eindelijk gesproken over het sloot verhaal. Ze had er niet bij nagedacht, er was niets ernstigs, hij had alleen een schaafwondje. Gijs heeft er ook niet echt ingelegen maar was met een achter been erin gegleden en kwam zelf de wal niet meer op. Ik heb uitgelegd dat het er mij niet om gaat dat zoiets gebeurt, maar dat ik het wel graag wil weten. Nu hoor ik het 2 maanden later van een ander en ik ben ervan geschrokken, omdat ik niet wist hoe het zat. Ze heeft sorry gezegd en ze zal me volgende keer zal ze me bellen. :)
Er staat ook een super snoezig nieuw veulentje daar.. was net die dag gekomen een waarschijnlijk tinker kruizing (ze weten niet zo goed wie de vader is) zooo schattig klein beertje, nog helemaal in van die pluizige veulenvacht.. ben een beetje verlieft hihi, die moest dus ook even gekroeld natuurlijk. Niet te geloven hoeveel Gijs gegroeid is als ik bedenk dat hij een jaar geleden ook zo'n pluizeballetje was..

Jess_vH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 11:39

wat leuk lepel, : "gezinsuitbreiding", wie weet wel wat voor mij volgend jaar hihi.
En leuk bericht dat anabel zo lief is :D

En knappe Jaron!

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 14:56

knappe Jaron!!!! ikke jaloers haha
ik ga om half 6 bij een sulky kijken.. wie weet is het wat en kunnen we binnenkort ook beginnen.

Jorine, goed zo! de stalhoudster is in wezen verandwoordelijk voor de veiligheid van de paarden welke bij haar staan.
Ook al heeft hij aan de buitenkant maar een klein schrammetje.. hij kan van binnen wel wat verrekt hebben of erger.. maarja waarschijnlijk zal ze bij een volgend incident netjes de eigenaar inlichten.
;)

ik ben zo benieuwd naar de nieuwe "Mutsen" aanwinst hier op bokt, Annabel!! :D

_Caitje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 15:54

:)
_Caitje__ schreef:
Mag ik mij hier melden?

Edit: Laat ik ook nog wat over mezelf vertellen:
Ik ben Caitlin, woon in Zeeland, op Walcheren. Ik ben 18 jaar en al een eeuwenheid gek op Tinkers.

Ooit, zo;n 4/5 jaar geleden geloof ik, heb k hier eens meegekletst. Het was de bedoeling toen een Tinker te kopen. De Tinker die ik voor ogen had, ging helaas niet door en er kwam een Nederland Trekpaard (Ille) op m'n pad, tja, een schat van een beest. Kon niks, mishandelt en verwaarloost... Een knuffelpaardje zou t dus worden. Nouja, ben niet zo'n rijder dus vond t allang best.
Toch (met ontzettend veel geduld) in kunnen rijden, maar 't is niet voor ons weggelegd. Hij moet me kunnen zien, dan kan er zelfs een baby op (bij wijze van spreken), maar zodra ik erop zit, gaat er een knopje om en wordt ie gek.
Nu een lieve bijrijdster voor hem gevonden, die er zo mee weg kan rijden, waar ik dus ontzettend blij mee ben. En voor mij blijft 't een knuffelpaard van 1.73m.

Toch bleef ik rondkijken naar een Tinker, niet dat ik er op dat moment nog een paard bij kon hebben hoor, maar toch, kijken kan altijd.
Sinds een paar maanden heb ik de mogelijkheid om er toch echt een paard bij te nemen. M'n moeder begon over nog een Trekpaard, maar voor mij was het zeker; ik wilde een Tinker!
Een tijdje op bokt;markt gekeken, marktplaats, zeelandnet, zag er 1 die 'wel leuk' was, maar ja, wel leuk...
En toen, toen kwam ik gewoon werkelijk waar een geweldig paardje tegen! Helemaal wat k wilde; Donkere staart, blauwe ogen, niet te donker, maar ook zeker niet te licht. Dus heb ik een afspraak gemaakt om te gaan kijken.
In 't echt was ie nog veel leuker! Nieuwsgierig, maar toch terughoudend. Waarbij de nieuwsgierigheid het overnam en de kleine man toch bij z'n moeder weg te gaan en te komen snuffelen. En tja, hij heeft 'het'. Wat precies weet ik niet, maar hij is de ''ware''.

Woensdag wordt de kleine 3 weken, dus hij moet nog een poosje bij z'n moeder blijven, maar hij staat er geweldig, dus daar maak ik me geen zorgen om. Helaas is het 2 uur met de trein en dan nog 5 km en 1,5 uur met de auto (helaas nog geen rijbewijs, hopelijk slaag ik 16 mei), nouja, geen auto dus, maar wel een studenten OV kaart, dus door de weeks gratis met de trein. Nu hopen dat ik af en toe eens een dagje vrij heb van school, dan kan ik veulen knuffelen!

Tobey's papa is Tolkien van Weremere en z'n mama is Bonny (van mnkortleve @bokt)
Oei, sorry, lang verhaal, nouja, een goedmakertje; Tobey
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]
Foto's zijn trouwens van mnkortleve @bokt

Ik heb mezelf even gequote. Heb dit in april in dit topic geplaatst, maar te druk gehad om alles bij te lezen en erop te reageren.
Heb wel af en toe eens wat bijgelezen, maar wil nu toch wel wat actiever gaan meekletsen. Als het nog mag tenminste :Y)

De afgelopen pagina's gelezen over de stal waar Diaz staat en waar het niet ging zoals gehoopt. Over 2 jaar lekker aan huis, dat is zeker niet verkeerd.
Heerlijke foto's van een strandrit gezien.
Hmmm, Tjechië, dat was eens, maar nooit meer. Ik had gelijk een longontsteking te pakken daar. Maar dat is persoonlijk denk ik
En Jaron voor de kar, zit er goed uit!
@Lepel: Je hoeft iig niet bang te zijn dat er niet goed voor d'r wordt gezorgt...
@Leonoor: Succes met de punten halen, gaat vast lukken :)
@Jorretje: Ik hoop/denk dat de staleigenaar een volgend incident nu wel zal melden.

Tobs staat inmiddels in Wolphaartdijk, is echt ontzettend braaf en wilt heel graag dingen leren.
Hij groeit echt ontzettend snel, wordt een flink beestje denk ik wel :)
Het is helaas wel een springer, springt tegenwoordig over de omheining heen en haalt het dan net niet met zijn achterbenen.
Heeft me van de week behoorlijk laten schrikken door een nogal ernstige bloedneus te krijgen, het leek uit het niks, maar die sufferd heeft zijn neus gestoten.
Een paar keer de weg op geweest, als hij iets 3 keer gezien heeft vindt ie het niet eng meer.
Nog even een foto:
Afbeelding

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 16:14

Tobey is echt en dropje!
Faye succes met kijken :P
Ik ben meerdere malen naar Tsjechië op vakantie geweest, prima vakantie land, alleen hier en daar wel onwil om Engels te spreken.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-12 17:12

gaan er hier mensen nog naar tentenkamp?

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 17:28

Zo Zuidlaardermarkt overleefd en veel hele leuke tinkers gezien. Het is dat ik al 2 paarden heb en geen plek anders had ik een hele mooie zwarte merrie met 4 witte benen meegenomen :D Maar toen we de markt op ginggen waren er om 6 uur in de ochtend lag er een shetveulen compleet languit en uitgeput op de stoep gatver wat een naar gezicht!

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 17:35

Das geen fijn gezicht idd,wordt daar niet tegenop getreden?

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 17:41

Nee helemaal niet liep overal politie maar nee hoor niet gezien. Krijg het beeld maar niet uit mijn hoofd...

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 17:55

toby :+:

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 18:00

Ik kan het me voorstellen.Ik zou zelf niet zo heel snel naar een paardenmarkt gaan,mede door zulke dingen..

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 18:14

Wou weer een keer heen volgende week ga ik naar Winsum voor de paardenmarkt maar die is kleiner dan de Zuidlaardermarkt. Gewoon kijken Sipko Sipkens staat er ook elk jaar met paarden.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 19:46

Diaz schreef:
Ja fiets.. Word ik wakker in de hoop dat het allemaal wat rustiger is, nee, krijg ik allerlei berrichtjes , de een heeft Diaz gevoerd vanochtent (mijn verzorgster kwam deze ochtend, dat wisten ze)
Diaz staat vervolgens vandaag de hele dag binnen, want de wei is te nat, dus de andere paarden gaan in groepen naar buiten .
Omdat nu de wei dicht is, moeten we zelf regelen over binnen en buiten zetten.. En ik ben het overzicht kwijt!!

En ik kan wel janken, m'n meisje de hele dag op stal! ( stal van 2,5 bij 2,5 zonder naar buiten kijk, dus ze ziet niks en niemand.
Moet ik nou vandaag over mijn eigen grens gaan om haar te gaan rijden?

@leonoor, wanneer kan ik terrecht?

Pff.. Even uitjankem
Het gaat ook allemaal ten koste van mijn meissie!

wat genaaid zeg, vind 't maar raar geregeld daar op stal := Hopelijk vind je snel een oplossing

Mooie strandfoto's!

Lepel schreef:
Hoe is het gegaan Karlijn ?

Ik heb (eindelijk) 1 grote stal schoon ( met hulp van manlief ).
Hou het hek nog dicht want ik wil er de flappen eerst nog voor hebben hangen , voordat ze erin kunnen... hihih
Nu hebben ze nog 1 minder schone stal.....
Die wordt van de week onder handen genomen ....

Hier een paar foto's van mijn ene schone stal !

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

flinke stal, netjes hoor!

elliecuijk schreef:
Goede schoonmaak gehouden lepel!

daarstraks weer even op ruana gereden.Helaas voelde ik me niet al te zeker zitten,maar kwam ook een beetje door ruana.Ze heeft namelijk een gloeiende hekel om door waterplassen te lopen.Handig in de herfst!maar ja ik heb zoiets van hup er doorheen niet zeiken,t is maar een beetje water.Maar ze probeert op alle manieren er voor te wijken(afwijken van hoefslag,of juist op t heuveltje aan de buitenkant van de hoefslag gaan lopen).Maar ja uiteindelijk krijg ik mijn zin,maar t voelt niet zo prettig af en toe.Vandaag dus maar niet gedraafd,maar ik ben vastbesloten dinsdag wel weer te draven.Ook al houdt ik me dan vast aan het zadel.dan doe ik het toch maar weer.Met het afzadelen ontdekte de bijrijder een bultje aan de ruggegraat,maar niet waar het zadel ligt.Dus morgen zal ik even vragen of de stalhouder wil kijken.Ze reageert er overigens niet op als je er op duwt,maar t is wel iets warmer.....

Dana doet dat soms ook. Maar ze moet van mij. als ik haar goed genoeg aan het werk zet, heeft ze er amper tijd voor. Zo wel, draai ik een volte en ga er nog eens door heen. Misschien omdat Dana ook voor de zorgboerderij is en absoluut niet mag gaan liggen ouwehoeren om een plasje water. Ik pak haar in zulke flauwe momenten ook hard aan. Als het nu een hele grote plas is snap ik 't nog enigzins, maar niet van een plasje waar ze gewoon door heen kan.. Flink aanpakken, flink laten werken, veel volte's, veel overgangen en voor de gek houden. Er langs rijden als JIJ dat wilt. Niet waneer je pony wilt. En dan ineens er door heen.. dan hebben ze het vaak nog niet eens door..

Snackie schreef:
voor de eerste x. had best zenuwen maar hij was zooo braaf

jorretje schreef:
Dat klinkt bemoedigend hoor Chantal! Fijn om te weten dat er zo goed voor haar gezorgd wordt daar.
Knappe Jaron!
He Karlijn, wat naar! Gewoon in je achterhoofd houden dat uiteindelijk je je eigen stalletje bij huis gaat realiseren..
Wat lief Leonoor! Wel lastig.. ik heb er steeds meer moeite mee om andermans paarden te rijden, geeft zoveel frustraties bij mij (niet het paard, maar de eigenaar dan).

Ik heb de stalhoudster eindelijk gesproken over het sloot verhaal. Ze had er niet bij nagedacht, er was niets ernstigs, hij had alleen een schaafwondje. Gijs heeft er ook niet echt ingelegen maar was met een achter been erin gegleden en kwam zelf de wal niet meer op. Ik heb uitgelegd dat het er mij niet om gaat dat zoiets gebeurt, maar dat ik het wel graag wil weten. Nu hoor ik het 2 maanden later van een ander en ik ben ervan geschrokken, omdat ik niet wist hoe het zat. Ze heeft sorry gezegd en ze zal me volgende keer zal ze me bellen. :)
Er staat ook een super snoezig nieuw veulentje daar.. was net die dag gekomen een waarschijnlijk tinker kruizing (ze weten niet zo goed wie de vader is) zooo schattig klein beertje, nog helemaal in van die pluizige veulenvacht.. ben een beetje verlieft hihi, die moest dus ook even gekroeld natuurlijk. Niet te geloven hoeveel Gijs gegroeid is als ik bedenk dat hij een jaar geleden ook zo'n pluizeballetje was..

Fijn dat je stalhouder haar excuses aangeboden heeft. Ook al is er niets aan de hand, 't gaat om t principe :) bovendien kan ze beter te vaak bellen dan 1x te weinig..

VandeMol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 19:49

jeetje , dat was me mijn buitenrit wel vanmiddag , barst al van de spierpijn , ahhahahah

Toch al met al , met die behoorlijke wind ben ik er vanmiddag op uit gegaan om te rijden.
hahahah
Alles , maar dan ook alles was eng , vooral de welbekende koeien , bergen blaadjes , vogels , brievenbussen , containers en rioloeringskastjes ....
Iedere keer schrok ze zich een ongeluk en moest ik weer aan de rem hangen !

Ik heb me een paar armen en benen ....
Maar ja , rondje moest ik toch afmaken , dus ben 1,5 uur weggeweest !
Beste conditietraining kunnen we wel zeggen.

*\o/* *\o/* nog een paar daagjes !!!!!! *\o/* *\o/*

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 19:50

oke, m'n quote is dus maar half gelukt := mis de helft van de berichten :(

pff even geen zin om opnieuw te doen. Heb een zwaar weekend achter de rug. We hadden familie weekend. Erg gezellig maar vermoeiend :') vooral omdat m'n tante en m'n nichtje gehandicapt zijn en een neefje heeft adhd en z'n medicijnen werken niet naar behoren. Lekker druk allemaal :')

Vandaag heerlijk getut, d'r uiers beginnen al te krimpen. Volgende week word ze geschoren :D
Heb vandaag een nieuwe fleecedeken met hals gekocht. Stond erg leuk. Even zonder zadel gereden want de singel was weg. God wat is ze smal. Wel flink gestapt in de bak, draf kan ik echt niet zitten zonder zadel. Ze begint weer wat actiever te worden. afentoe een klein handje musli met zwarte haver is een wonder middel. maar max 2 a 3x per week na 't rijden. Ze heeft t een tijdje iedere dag gekregen. en dan echt maar een handje. Mevrouw was niet te houden.. leees morgen ff verder :D

DeCobvan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 20:37

Fijn dat je bijna met Dana aan de slag mag.
Is jullie veulentje al verkocht??? Dat is toch dat leuke buckskin gekleurde hengstje??

Chantal, is het nog gelukt met die flappen??

Tobey!! Ag het is zo'n dotje! Snel betere fotos plaatsen!!

Dames!!!! Ik heb mn sulky!!!!! :D Jeeejjj, hij moet nog wel een likje verf ivm roestpunten maar dat mag de pret niet drukken... Zullen we gewoon zwart doen of een andere kleur bij mn bruine tuig??

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 20:48

@jolanda:ach ruana is ook gewoon aan t puberen.en dat is niet zo handig.vandaag liep ze echt als een raket zo snel.galop rechtsom was bedroevend,maar ze was niet zo vervelend achteruit aan het lopen als ze geen zin had om te luisteren.kortom,de vooruitgang is er,maar door t gepuber gaat t wat trager.ach ja zolang de vooruitgang er maar is.
En vandaag toch weer gedraafd.nu met een touw om haar hals waar ik me aan vast kon houden.T voelde toch wel redelijk goed,maar heb niet het gevoel dat ik al snel alleen kan gaan draven.Ruana maakt een huppeltje als ze aandraafd en daar schrik ik nogal van.maar ja ook bij mij vooruitgang.

Maar had vandaag ook een beetje een dipdag.kan het een beetje moeilijk uitleggen,maar ik bleef maar aan het malen vanacht.half 3 sliep ik pas in(en dan om 5 voor 6 je nest uit).het komt er op neer dat ik soms,zo ook vandaag,twijfel of ik toch ruana niet moet houden.Terwijl ik weet dat ruana voor mij toch nog een stapje te moeilijk is(hoewel het lijkt alsof het nu beter gaat).Maar een gesprek met een stalgenoot zet je dan toch weer op aarde.fijn om af en toe met een buitenstaander te kunnen praten.

@ lepel:het gaat nu echt opschieten.Annabel is bijna thuis!!!!

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 21:30

Veulen is nog niet verkocht nee, is idd buckskin bont 3 kleur.
Heerlijk die rust en dana geniet er ook van. Ik vind dana geen zorgzaam type. Ze zorgt goed voor haar veulens, maar t lijkt net of ze geen liefde krijgen ofzo. Dana oogt mij gewoon heel keel. Ze geeft zichzelf er voor, maar mn vorige verzorgpaard was veel warmhartiger. Dana joeg dr veulen weg voor een snoepje....

Oja ellie, was vergeten dat t niet zo goed ging afentoe. Voorzichtig je grenzen verkennen en uitbouwen. Als hij flauw doet en jij er zenuwachtig van word. Probeer er omheen te rijden. Maar wel gecontroleerd zodat ruana niet haar zin heeft maar jij haar bewust er langs stuurt..

En idd. Een gesprek met een buitenstaander is ook fijner. Anders was ik inmiddels met zina verongelukt of reed il geen paard meer. Bokkers wezen mij op de 99% negativiteit tussen mij en zina. Het ging nooit goed en ik was altijd bang... Tot iemand me er op wees. Het zette mij echt aan het denken. Inmiddels ben ik een groot deel van mn angst gewoon kwijt door danas lieve karakter. Ik durf meer en geniet weer. En toch zijn er enge dingen waar ik afentoe nog schrik van heb, terwijl dana de angst nog moet zoeken. Ik heb te veel 'trauma' van zina over gehouden. Beetje bij beetje word het beter. Maar het moet slijten..

Sorry typ via telefoon dus sorry voor ontbrekende leestekens of foute woorden

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-12 21:31

Een hengstje Jolandaa? Weet je vp?