[TI] [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

sweetsox

Re: [HK] LGVIII - Harig en bont, draven we topic 3 samen rond!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 23:16

super chimello,
wij zijn naar een andere auto aan het kijken. minste mijn man en ik knik hahaha. ook zodat er een trailer er achter kan. En we met de paarden op stap kunnen.

Tinker sally, lekker geoefend met longeren. mijn sox gingen we een beetje laten lopen en ging mega bokken want mevrouw vond het niet leuk hahaha

ja kan hem niet goed loslaten erg vervelend voor mij. Weet ook waarom, en dat moet ik een plekje geven. Het heeft heel veel tijd nodig. En als ik antwoord heb van haar kan ik het gaan verwerken. Wil hem nog wel een keer zien. Want ik weet gewoon dat een paard je niet meer herkend na zo lang. maar altijd hoop je van wel.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 23:19

Dat een paard je niet meer herkent? Die mening deel ik niet :o

:wave: trouwens, alles goed met iedereen?

SIEMxFUNNY

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 23:26

Ik ben ook van mening dat paarden je érg lang kunnen herkennen. (mijn oude pony herkende de oude eigenaresse na 15 jaar nog steeds)

:wave:
Hoi Lotte!
Erg druk hier, waardoor bokt op een zeer laag pitje staat. (sorry: voor mij dan het minst belangrijk even)
Bezig aan de allllllerlaatste lootjes voor mijn opleiding. Kee heeft erg veel vrij, wat haar goed doet. :)

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 00:08

Hallo allemaal!
Hier ook niet veel te melden,zit al een week met mijn voet omhoog,wondroos,dus helaas geen paardjes voor mij en zit gewoon vreselijk chagerijnig te wezen...... -:(-

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 00:12

Succes met de laatste lootjes Simone! Is Kee al wat getemperd?

Gelukkig kan je de paardjes zien vanuit je raam Carolien, hihi. Hopen dat het snel over is!

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 00:21

Liggen jullie paardjes ook in het land met deze kou? Emi lag languit in het weiland vandaag.

Tinkerplein sterkte en beterschap!

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 00:23

Sterker nog,ze liggen zelfs languit in de blub :j

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 00:29

Goh lag die van mij ook geen wonder dat dr dekens zo vies zijn haha

tinkerplein

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 00:31

Gewoon de droge stukken negeren en neerploffen! :D

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 00:44

Als het veel regent ligt Caily niet, merk dat na een paar dagen ook aan haar gedrag (maar vooral aan of ze op dr hals smerig is). Maar meestal kan ik aan het zandgehalte rondom dr oren zien dat ze heerlijk geslapen heeft :D

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 07:57

spannend blokken voor je examen is heel belangrijk nu snap het

zou ook balen als ik niet naar de paarden kan.

ik hoop dat hij het tegendeel gaat bewijzen. Want zou leuk zijn als hij me herkent.

sox was een en al blub, die trek zich niks aan van de kou tot en met haar buik zat zoveel natte blubber dat het in sliertjes blub eruit drupte.

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 09:58

Die van mij heeft de modderklontjes in der sokjes hangen. En alleen dr hoofd is nog wit haha

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 10:41

whahahahaha, helaas geen foto gemaakt. witte sokken had ze niet meer. waren druipend van de modder. en haar buik ook. hahahaha moet eerlijk zeggen dat ik dat prachtig vind. Dat ze zo spelen in de kudde.
Had liever gehad dat het alweer droog was... kon ik het afborstelen.

ps ben nog steeds wel een beetje gespannen omdat ik graag een berichtje terug wil van baasje van Andor. hoop dat ik van het weekend mag komen kijken. Maar ook wel eng had haar jaaaaaren niet gesproken... dus vind het ook wel een beetje eng. en bang dat hij me niet zou herkennen vroeger hinnikte hij naar me als ik hem riep..... weet het moet het loslaten...

Sox was heel lief gisteren. heb iemand mij les laten geven met sox, maar dat viel heel erg tegen. Want sox doet het gewoon heel goed. waarschijnlijk heb ik tijdens het wandelen het touw te lang gelaten en begreep ze het verschil niet tussen loop tijd en graas tijd. dus dat is wat ik ga doen.
verder ziet ze een keurig opgevoed paard. blij mee dus.

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 11:30

hier gister helaas een bevroren bak. we zijn dus even een wandeling in het bos gaan maken.
Helaas moet Roos naar een andere wei. Mijn weidegenootjes zijn te broer dhaar 4x per week voor mij uit wei te halen... en had dus bedacht dat de staleigenaar Roos uit wei ging halen tegen betaling. Nou geen probleem.. totdat..... Roos dus om half 5 alleen komt te staan (staleigenaar kan pas om 5 uur, ik zelf pas half 6) Roos gaat onder de draden door en er dwars doorheen of overheen. Ik heb het gister gezien. Dus baal giga.
Nu dus andere wei uitgezocht waar de paarden langer buiten staan en zodat ze dus niet alleen komt. Wel jammer in de oude groep had ze echt een mama figuur en eigenlijk zo zonde om ze uit elkaar te trekken maar tis niet anders.

---------------------

Sweetsox, spannend zeg..
Draakje, hoe was je buitenrit? En maatje voor Khaleesi, tja kost geld.. misschien zoeken er wel mensen gewoon een plekje voor hun veulen zonder dat jij er kosten aan hebt. Dat zou je misschien kunnen proberen, mocht je het echt willen..
Bevalt je zadel al beter?
Sally beetje opstandig... ze heeft groot gelijk ik zou ook liever vakantie hebben :=
Wel vervelend hopelijk doet ze het zondag beter
Chimello, wat een werk maar ja als je straks je studie af bent en je hebt een baan ben je vast blij met je salaris ;) daar heb je dan zo hard voor gewerkt in je studietijd.
Tinkerplein, gadsie wondroos is naar! Beterschap :(:)

-----------------------
Vandaag komt onze nieuwe auto
Daihatsu Terios. Kunnen we eindliejk trailer trekken en paard vervoeren :D
Ik heb maar kleine trailer (1 paards ong. en dan voor kleine pony's) dus denk die combi wel goed komt :o

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 11:56

ja een maatje kost geld. wel erg erg leuk natuurlijk.

hier ook een nieuw zadel en ik vind het maar niks. maar dochter is er blij mee. dus pas mij aan, rij liever op de bbp. behalve in het bos dan. hihihi

wondroos wees maar voorzichtig en neem je rust. hopelijk gaat het snel over en kan je daarna weer lekker naar je paard. beterschap.

niene wat naar dat je roos moet verhuizen. Maarja ik had het zelfde gedaan op veiligheid kan je geen andere keuze maken helaas. erg jammer dat ze dan weg moet bij haar surrogaat mama.
En spannend nieuwe auto voor trailer te trekken. Ja zijn wij ook mee bezig.... die een twee paards kan trekken.
helaas bak bevroren dat is vervelend en zo hard vriest het nog niet eens.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 11:59

;( 500 euro voor een 4 daagse studiereis ik wil geen geld uitgeven!

wow zoveel gekletst vandaag, super! Ga straks bijlezen!

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 12:02

ja herkenbaar zoveel geld voor een cursus van 4 dagen ben er ook met een bezig en eerste dag gedaan. pittig maar interresant. En daar komen nog een uur heen en een uur terug met de auto per dag bij en eten voor in de avond een maal.

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 12:03

Ze blijft gelukkig wel op de zelfde stal maar andere wei en andere weidemaatjes.
Ik heb haar gister zien jumpen over een draad van een meter en dacht OMG.... mijn paard mijn paard blijf heeel... maar ging heel goed hahaha dus dat wordt crossen als ze straks wat verder is in de opleiding _O-

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 12:30

hihihi ja dat kan zomaar. ik ken paardjes die onbemand zo hoog springen dat je denk o help.

mijn eerste pony wilde overal over heen. gek werd ik daar van. ben niet zo stoer.
tweede pony van mij ging over de wei omheining heen omdat hij bang was. zo'n klein kereltje en zo hoog springen. mijn derde paard die spring met gemak over de bak rand ook in paniek.
sox nog niet maar die race in ren galop over cavalettie's heen. hihihi laatste was erg leuk gezicht.

verder vind ik het maar eng. Maar tinkers kunnen vaak best leuk springen hoor.

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 16:56

Ik kan me ineens door recente ontwikkelingen erg goed voorstellen hoe je je voelt sweetsox.
Ik mocht gister nog wel hier neerzetten dat onze kudde zo eigenlijk wel compleet is. Maar wellicht dat daar verandering in komt door een berichtje wat ik gister kreeg.
Wil er verder nog even goed over malen zelf, dus laat er nog niet te veel over los.

He wat jammer Niene, hopelijk krijgt roos het in de nieuwe wei ook naar haar zin.
Leuk dat jullie nieuwe auto vandaag komt!

Zadel bevalt erg goed, heb gister een hele lekkere rit gemaakt.

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 17:00

Werd om half 2 gebeld... lichte paniek
paardje was 2x ontsnapt samen met andere. en is bij Maxolo gaan staan (de oude dekhengst tinker, nu dus ruin) verder niks gebeurd. stalgenootje heeft beide paarden terug gezet. ietsje later is roos dr weer uitgegaan. Gewoon met stroom en al erop....
Toen heeft staleigenaresse haar in andere wei gezet met de hoop dat dat beter ging.. nou ja dat hielp een half uur toen ze zich omdraaide en weg liep stormde roos onder het draad door.
Dus om half 2 is ze op stal gezet.
Morgen andere wei proberen... :(

draaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 17:10

He wat vervelend... Staat er echt goed stroom op? Ze hebben nu natuurlijk een dikke vacht.
Kruipt ze er onderdoor? Dan even wat aluminium folie door haar manen op haar manenkam zodat ze een wat hardere schrok krijg/beter geleid. Even zielig, maar ontsnappen kan gewoon echt heel gevaarlijk zijn.
(of een antenne van een stukje ijzerdraad maken)

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 17:13

o jee, goed in de gaten houden dan.

nu ben ik heel nieuwsgierig draaakje. Ja mijn zenuwen worden nog steeds op de proef gesteld en ben gewoon een beetje in de war. is wel leuk dat verschillende mensen andere dingen zeggen. maar handig is het niet. hahaha
leef met je mee draaakje. weet hoe het is.

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 17:27

Whaha Roos de antenne pony ;)
Ik weet dat er stroom op staat en dat er oo kbest aardig wat op staat.. Hoeveel weet ik niet

Ze gaat er gewoon vol gas onderdoor (ze heeft overigens een deken op)
En als ze er niet onder door kan gaat ze gewoon met 4 benen omhoog en jumpt ze erover

sweetsox

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 17:47

heel onhandig maar ik zie het voor me en ik moet zeggen kan er erg om lachen. maar wel heel irritant voor jou.