Wat een stilte hier. Daiky, leuk topic, gave foto's!!
Gister les gehad. moesten bezig met reageren op het been. dus bijv. met volte vergrote en verkleinen en van de binnenhoefslag wijken naar de hoefslag. (hoefde heus niet perfect maar als ik maar reactie kreeg) Ging best wel aardig. verder gewerkt aan tempo wisseling in stap. Roos was weer braaf
DaisyUkkie
Geplaatst: 28-01-14 10:30
Vanmiddag hebben wij ook een half uurtje les
Het bokken is na de 1e priveles gestopt en voltes gaan wat beter, nu zelfs een enkele volte in galop Rechte lijnen zijn nog een beetje lastig en op de binnen hoefslag gaat zo nu en dan wel wat beter
Nu zijn wij ook een beetje bezig om de hals te verschuiven (kort/lang/laag/normaal) hele opgave en dat alleen om je handen max een paar cm te mogen verplaatsten, ze zetten ons echt aan het werk
Natuurlijk is houding ook een ding rechtop, naar voren kijken uhum, hakken laag, beentjes niet te ver naar achter verplaatsten, handen voor het zadel... Waar je wel niet op moet letten
+ een poging tot wijken, al zijn het maar halve stapjes dat is prima. Er is een beginnetje gespot!
Hier gaat het wel prima, zondag tijdens deze fotoshoot was ze wel een beetje dwars ze wilde niet in de plasjes van de rijbaan lopen.. Volgens mij denkt ze dat ze een prinses is
Misschien dat ik met Joy ook wat KNHS proefjes ga rijden, maar hiermee wacht ik nog even. Geen druk, over een half jaar of misschien wel een jaar of langer wachten wij zien wel
JPTinkers
Geplaatst: 28-01-14 17:44
haha datkomt me bekend voor wilgje en frie willen ook nooit door de plassen terwijl ze wel zo een beek , de zee of een meer in lopen
Hier vanmorgen 3e grondwerk les gehad van instructeur! Erg leuk en leerzaam en vanmiddag nog een klein buitenritje gemaakt. Heerlijk zonnig, wel koude-tenen-weer...
tinker_sally
Geplaatst: 28-01-14 21:17
Wat een verschil Joella
Lees iets over lekker lessen, fijn dat het zo goed gaat.
En wat een mooie foto's bij je shoot DaisyUkkie.
Hier niets te melden. Sally staat al week stil. Door de weeks kom ik niet verder dan 's morgens voer geven en 's avonds stalletje mesten. ZOndag ga ik weer tijd maken voor een lekkere uitgebreide poetsbeurt. Zaterdag ben ik heel de dag weg, dus schiet ze er ook bij in helaas. Zal zo blij zijn als het weer lekker lang licht is 's avonds.
Vandaag na school even gemest, water naar de wei gebracht maar jezus man ik kreeg de kar gewoon niet voorwaarts geduwd door de modder... Heeft ruim een half uur geduurd voor ik aan de wei was. Heb gewoon blaren van het trekken van de kar! Nooit meer met de twee-wieler kruiwagen.
fijn dat roos zo braaf is. altijd erg fijn zo'n braverd. en een keertjes 4 x kan geen kwaad.
Vanavond heb ik mijn eerste westernles. vind het gewoon rete spannend ook omdat ik op een vreemd paardje ga rijden. Dus gierende zenuwen.
heb bericht gehad van mijn Andor minste zijn baasje nu. En ja ze zegd dingen dat ik hoop krijg dat ze hem wil verkopen. Maar ik moet natuurlijk daar helemaal niet aan denken. Want zal het wel verkeerd gelezen hebben of met te veel hoop. ik heb gevraagd of ik langs mag komen. weet eigenlijk niet eens of ik dat trek. Maar goed, dan jank ik daar maar flink. op zich maak dat ook niet uit. dat ik mijn gevoelens toon. Hebben jullie dat ook wel eens dat je twijfel of er iets staat en dat je door de tekst iets denk te lezen. Nou ja ik hoop eigenlijk dat ze serieus overweegt om hem te verkopen. meer kan ik natuurlijk niet.
Sweetsox, waarom vraag je het niet gewoon aan zn baasje?
En voordat je het vraagt, moet je eerst zeker weten of je dat qua financien en qua ruimte red. Anders geef je jezelf alleen maar valse hoop.
*spreekt uit ervaring*
TurboTinker
Geplaatst: 29-01-14 09:03
Kerry_Tinker schreef:
Hier vanmorgen 3e grondwerk les gehad van instructeur! Erg leuk en leerzaam en vanmiddag nog een klein buitenritje gemaakt. Heerlijk zonnig, wel koude-tenen-weer...
Klinkt goed. Heerlijk om weer met je paardje bezig te zijn!
heb het financieele en tijd heb ik al op papier staan voor ik het gevraagd heb aan haar. Klink nu als een kleuter. Weet niet hoe ik het moet vragen. heb het wel gezegd als ze hem wil verkopen aan mij wil verkopen. En dat hij bij voorbaat verkocht is.... neem aan dat dat wel duidelijk is toch.
ja heb nu nog wat meer geschreven naar haar. omdat ik een zin mij hoop geef maar dat zij het waarschijnlijk over iets heel anders heeft.
Dat wil ik opgehelderd hebben. Ik kan de stalling betalen en dat soort dingen verdien veel. Alleen het aankoop bedrag heb ik nog niet gespaard dus dat wil ik nu gaan doen. Dat als het wel zo is ik het kan het geld zo kan pakken. Anders moet het uit een ander potje gehaald worden. Wil eerst antwoord hebben voor ik te veel hoop heb.
Spannend Sweetsox, wel een hele verantwoording, nog een paardje erbij.
Ik zou het leuk vinden om voor Khaleesi een speelmaatje te hebben. Maar met alle ziekte kosten die ik afgelopen 2 jaar heb gehad denk ik daar nog wel een derde keer over na De aanschaf van een paard zijn de kosten niet. Wat je kwijt bent aan stalling, voer, entingen, hoefsmid en wormenkuren is ook nog te berekenen. Maar het zijn de onvoorziene kosten die het zo duur maken. Je bent zo een aantal honderden euro's verder na een bezoekje aan de dierenarts.
Gister heb ik lekker wat door de bak gesjokt om aan mijn nieuwe zadel te wennen. Vanmiddag gaan we lekker het bos in met Indy en Izzy.
voor mij is het eigenlijk meer andersom draaakje. ik verdien genoeg om de maandelijkse kosten te betalen. heb nu alleen niet voor het aankoop bedrag gespaard. ik heb andor vroeger verzekerd en zij heeft die overgenomen mijn andere paarden zijn ook verzekerd. Ben nu eigenlijk voor iets anders aan het sparen en we hebben net een vakantie geboekt. Maar goed dat is natuurlijk ook makkelijk te sparen. ga er zo wie zo niet van uit dat ze volgende week komt met hier kan je hem kopen....
tinker_sally
Geplaatst: 29-01-14 21:32
Wel vervelend allemaal Sweetsox. Hopelijk krijg je binnenkort een keer het verlossende woord dat ze hem wil verkopen. Zal volgens mij heel veel spanning bij jou verminderen. Lijkt me echt vervelend dat je een oud paardje niet kan loslaten. Ken het zelf niet.
Pfff, had ik vanmiddag eindelijk tijd om iets met Sally te doen. Was mevrouw sjachrijnig. Ik had de bak afgezet om haar los te longeren. Nu weet ik dat met de klok mee altijd al haar moeilijke kant is geweest. Daarom longeer ik al niet meer met longeerlijn, dan lukt het helemaal niet. Maar nu gingen de oren in haar nek, ze kwam weer een paar keer op me afgerent, en ging zelfs een keer op haar achterbenen staan. Op deze dingetjes na was ze verder braaf, ook op haar slechte kant zater er gewoon goede/brave stukken tussen. En haar goede kant gaat wel super goed. Ze gaat steeds beter naar stem luisteren, in het begin kreeg ik haar niet van draf naar stap en dat gaat nu ook. Op beide kanten. Stalgenootje heeft van de zomer poosje geprobeerd haar aan de lijn er doorheen te krijgen, maar die is er mee gestopt omdat ze ook zo raar ging doen. Dan ging Sally haar ook aanvallen en ineens wegrennen. Daarom ben ik gaan los longeren, en dat gaat wel. Denk dat er nu te lang tussen heeft gezeten, en misschien dat mevrouw wel van haar vakantie geniet. Zondag mag ze weer, en doet ze dan nog zo raar, ga ik verder zoeken of ze niet iets mankeert.
Pfoe, we kregen deze week alle info voor de bachelor proof, paper en artistiek onderzoek... Wat een hoop werk gaat dat worden! Paper van toch wel ruim 20 pagina's, dat is weken werk en lezen en opzoeken. Kijk al uit naar de zomer haha. Lekker paardrijden iedere dag.
De jeep is gemaakt en de trailer goedgekeurd dus we kunnen hem snel gaan gebruiken.
Wat zijn er veel mensen stil de laatste tijd joh, hopelijk gaat alles goed met iedereen!