Sox laat het gezeik alsjeblieft achter je. Ik heb Cait vanaf haar 2e en heb van alles en nog wat met haar gedaan, daar pluk ik nu de vruchten van. Van de week tijdens onze les was er een hoogwerker bezig met de dakplaten. Die platen hingen eronder te bungelen en alle paarden over de zeik, behalve Caitje. Op buitenritten loopt Cait ook vrijwel altijd voorop omdat ze gewoon alles kent en er niet van onder de indruk is als er een carnavalswagen met muziek en vlaggen langskomt en dan volgt de rest van de paarden vanzelf.
Verder aan iedereen die nog een boomloos zadel zoekt: Ik heb hier een barefoot london liggen inclusief pad en eventueel een "stretch and breathe"-singel
Ik heb gisteren trouwens iets gedaan wat ik niet eens tegen vriendinnen en stalgenoten durf te zeggen, dus ik zeg het hier maar even: Ik heb een wedstrijdoutfit gekocht!!! Weer een stapje dichter bij ons debuut!!
gesprek ging goed hoor. was ik ook niet bang voor. Was meer wat ik te zeggen had waar ik bang voor was hoe het zou overkomen op de ouders. maar dat ging gelukkig goed.
ja, andor kende ook best wel veel. sox ook wel is minder snel in paniek dan tjitske. terwijl andor ook niks kende voor hij in nederland kwam.
met sox ga ik ook gewoon door. van deze week al veel over me heen gekregen. hele nare dingen, die je weer doen nadenken over wat je wel of niet verwerkt heb. ja de dood van mijn mam heb ik nog lang niet verwerkt, verdriet van Andor na 5 jaar nog niet verwerkt, ongeluk nog niet verwerkt. ben dus niet zo goed in verwerken. dat mijn pa me nodig heb, gevoel dat ik te kort schiet daarin. terwijl ik niet heel veel meer kan doen. en ook nog een cursus die zaterdag begin.
verder nog wel leuk mijn hal is nu eindelijk opgeknapt een rekening viel me hoorlijk tegen.
Maar door mijn gejank vanmiddag toen ik deze foto van anna met andor zag. en toen ik dat aan mijn man vertelde zei hij wel laat het haar maar in elk geval weten dat je hem terug wil, ookal wil ik eigenlijk geen derde paard. ik was toen zo gelukkig dat wil je niet weten. dus als ik te horen krijg dat ik hem terug kan kopen gaat dat gebeuren. Maar goed ga eerst zo veel mogelijk sparen en weg zetten op mijn paarde rekening en breek die dag aan heb ik het geld.
Dus sorry mensen ik ga een krent worden hahaha. straks of ooit misschien dus 3 paarden op pension stal en dan moet ik wel wat reserve hebben.
tinkerplein
Geplaatst: 23-01-14 23:02
Sommige paarden vergeet je nooit Sox!
Zo mis ik Diablo(nu Karel en ibv bokker Dagmach)nog enorm en heb ik me er niet toe kunnen zetten om hem op te zoeken,ik denk dat ik dat niet trek en m met heel veel moeite weer achterlaat...
tinkerplein
Geplaatst: 23-01-14 23:06
Hier trouwens ook bijna al onze tinkers een boomloos zadel,Barefoot,Pfiff,Torsion en ook nog 1 waar ik het merk niet van kan ontdekken. Mijn favoriet is toch wel de Barefoot Cherokee,liefst zonder vps.
daarom ga ik ook niet bij andor kijken. Kan ik al 5 jaar niet. Ik zou helemaal over de rooie raken. Wil pas gaan kijken als ik een vette paardenrekening heb en hem terug kan kopen als het kan of als ik te horen krijg dat ze dat wil.
jorretje
Geplaatst: 24-01-14 13:51
becs wedstrijd outfit gekocht? Ben benieuwd! Spannend hoor wedstrijd debuut in het vooruitzicht!
Sweetsox, ik heb dat met de moeder van gijs. Het was niet mijn eerste en ook niet mijn laatste verzorgpaard, maar ik was zoo verliefd op dat dier, kon haar maar niet vergeten (en dat terwijl ze verkocht is voor ze ingereden was, dus ik deed niets anders dan wandelen, tutten en een enkele keer aan de longeerlijn). Na jaren haar terug gevonden via bokt, wezen kijken toen ze een veulen aan de voet had (gijs die ik toen dus gekocht heb). Het gekke is / was dat het gevoel eigenlijk weg is, maar de herinnering en daarmee natuurlijk ook wel wat gevoelens van vroeger komen dan wel terug, maar ze is 'het' niet meer voor me.
ow sox zo denk ik nog elk jaar aan mn overleden veulen. die dingen vergeet je niet en wel fijn dat mocht ie ooit te koop komen dat je man t dan wilt doen
ah leuk becs .
nou ik vanochtend vroeg op om les te geven ( en ja t was laat geworden vannacht ) sta ik op de wei ben ik uiteindelijk kwart voor 10 maar alleen gaan rijden . klant niet komen opdagen , nam foon ook niet op enzo.
Met fuego heb ik dat niet, in het begin wel maar nu kan ik over fuego praten zonder te huilen. Maar ik weet ook dat ik hem nooit terug zou kunnen krijgen omdat hij is overleden. Er voor open staan hij weet wat ik voor andor voel en ja weet je mijn man weet ook natuurlijk het hele verhaal. ik denk niet dat mijn gevoel zou veranderen, kan wel natuurlijk. Maar ga over een tijdje wel naar hem toe, als het mag en dan weet ik het zeker. Vind namelijk zelf dat ik eerst een hoop gespaard moet hebben. Ik hoop nu dat ze de geruchten hoor en dat ga vaak wel zo in paardenland. Dat ze als ze plannen heeft naar me toe komt.
ja mijn man wil natuurlijk eigenlijk niet een 3de paard. Maar hij weet ook dat ik dit al jaren gezegd heb. als ik de kans krijg kom hij terug.
Mijn vader was het er ook nooit mee eens dat er een 3e kwam haha! Maar hij is helemaal gek op Wesson, dat is zijn paard. Hij gaat nu altijd voeren enzo en wandelen met Wesson. Hij was normaal nooit zo met de paarden maar volgens mij heeft hij nu het paardenvirus te pakken. Maar er mocht echt geen nieuwe meer bij nu
dat kan ik me voorstellen. Van de week grapte ik van wil een derde toen flipte hij echt. Gisteren helemaal verdrietig. maar hij begrijp dat ik hem mis. en zei ook wat was hij mooi he met die manen. ik bijna weer janken.
nou meiden, wil toch even zeggen dat ik het engste ooit heb gedaan. via facebook een berichtje naar het baasje van andor gestuurd. en er ook nog eens in vermeld dat als ze hem ooit ga verkopen dat ik hem dan terug wil. Zo eng zat helemaal te trillen als een rietje. hahaha ondertussen kwam mijn man met het nieuws dat hij in maart geopereerd werd. Hij vond dat ik raar deed alsof ik heel hard aan het werk was en dat hij stoorde. heb gezegd dat ik op facebook zat. en mijn excuses aangeboden. hij weet niet dat ik geschreven heb. Ga ik vanavond pas vertellen. Mar o meiden wat hoop ik dat het goed gaat met hem. En wil toch een keer gaan kijken. Maar moet er naar toe groeien. Dat kan ik nu nog niet. En lig eraan wat ze tegen me zegd. stress gespannen ja dat ben ik...
Ik ben vandaag een zak speedibeet gaan halen, geef het ook aan de geitjes. Heb er een handje krachtvoer doorgedaan en het werd opgegeten.
tinker_sally
Geplaatst: 24-01-14 20:24
Leuk becs wedstrijdoutfit gekocht. Wanneer is jullie debuut?
Balen van je klant Joella. Helaas hoor je zulke dingen steeds vaker gebeuren.
Zware gevoelens voor oude paardjes kan ik gelukkig niet over mee praten. Voor Sally 2 verzorgpaarden gehad. Een fjord waar ik op het leren rijden en 6 jaar verzorgt, en een halfinger 11 maanden gereden/verzorgt. De haflinger staat bij Sally op stal, dus die zie ik iedere dag. De fjord lees ik wel eens iets van op facebook, maar achteraf gezien was ik door de omstandigheden daar op het eind al steeds meer afstand van aan het nemen. En uiteindelijk de knoop doorgehakt.
Succes met afwachten Sweetsox. Maar probeer niet te veel te lopen stressen. Makkelijker gezegd dan gedaan Hopelijk krijg je grote mail terug met alleen maar goede verhalen, en helpt dat het verdriet te verzachten.
ik hoop inderdaad dat ze hem nog steeds leuk vinden en geen nare dingen. Voor nu is het belangrijk dat ALS ze hem willen verkopen dat ze dan naar mij mailen en niet een advertentie gezet word. En ja ik hoop natuurlijk dat ik het over een paar maanden aan kan om hem te zien. nu luk me dat nog niet. Ik hoop ook niet dat ze hem nu kwijt willen. Want ik zal eerst het geld bij elkaar moeten sparen. om maar even simpel te zijn. hoop nu dus op gewoon een leuk verhaal en dat ik welkom ben. en dat als, ik ook word geinformeerd.
Vandaag met Cheyenne gaan wandelen. Gister liep ik over het erf en toen stond ze praktisch te steigeren en bokken omdat ze zoveel energie heeft. Niet gewend van Cheyenne. Ze begint wat bij te komen nu maar de billen mogen meer volume hebben voor ze weer de wei op gaat. De eerste zak slobber is al bijna op en het werkt echt goed vind ik. Maar dit jaar toch maar geen veulen voor Cheyenne. Jammer maar helaas. We gaan voor 3 veulens deze zomer dus dat is toch al ruim voldoende. Maar Cheyenne is zo'n goede mamma, zo gek op haar veulentjes (tot ze gespeend zijn dan is het ineens ook vaarwel moederliefde )
Ik ga me nog even verder verdiepen in Speeidbeet, kan nog niet echt vinden waar het nu goed voor is zeg maar.... Cheyenne mag dan gewoon suikertante spelen met de veulen van de anderen. wel jammer maar overwogen keuze das het beste
Vrijdag heeft Roos buitenrit gemaakt onder begeleiding van stalgenootje... een kennis van haar mocht rijden op Roos. (hij is autistisch) Roos is ontzettend braaf geweest. (TROTS) Zaterdag had mn dochter weer les dus intensief bezig geweest met daar heen rijden 2 km is al best veel dan half uur les en nog weer terug. Zondag heeft ze dus vrij gehad van werk we hebben we een stukje gewandeld in het bos lekker ontspannend Vanavond weer les.
Vorige week heeft ze dus best veel gedaan maandag, woensdag, vrijdag en zaterdag. Maar zo wisselt onze week nog wel eens.. ene keer loopt ze 2x andere keer 3x en soms dus ook wel 4x. maar een keretje 4x kan naar mijn idee geen kwaad we gaan nu proberen maandag, woensdag en dan zaterdag rijden en zondag aan de hand een wandeling.
Gisteren heeft mijn mams een kleine fotoshoot gegeven aan ons super leuke foto's zijn er gekomen, dit keer rijdend. Wij wachten nog op een fotoshoot van 17 januari, dat was staand/lopend zonder ruiter ben benieuwd naar de resultaten!!