pfff,ik zit heel de tijd terug te kijken of er al nieuws is
D_Travis
Geplaatst: 30-09-09 21:39
Kun je ook uitleggen waarom het belemmert? soory dat ik zo veel vraag maar ik ben er nu wel eens echt beniuwd naar, aangezien ik al zoveel gezeik heb gehad van mensen die dus alleen zeiden: een jaarling moet wat schraler zijn en dat is deze niet. En het waarom ofzo dat weten ze nooit.
Maar even eerlijk wat vinden jullie van Travis in deze conditie?
dit is neit echt de meest voordelige foto trouwens :S
Ik kan het via die foto niet beoordelen. Kun je zijn ribben voelen?
Met te dik, bedoel ik ook echt te dik.
snowdon
Geplaatst: 30-09-09 21:41
Te schraal belemmert toch ook? Bij Himesh stond ook een KWPN-veulen, erg schraal... wat je ook voerde hij kwam niet aan. Hij schoot de lucht wel in, maar het is dus absoluut niet goed gegaan en hij is dus uit de opfok gehaald, geruind en wordt dagelijks in de gaten gehouden.
Overigens komt Travis al wel langer dik over bij mij, maar ik vind het moeilijk oordelen of hij gewoon vet is of dat ik zijn rondingen gewoon te overdreven vind....
Laatst bijgewerkt door snowdon op 30-09-09 21:42, in het totaal 1 keer bewerkt
Voor de duidelijkheid: goed - ribben kun je makkelijk voelen niet zien Schraal - ribben kun je zien, en heup botten zie je ook. Te Dun - alles botten zie je
Iets te schraal vind ik niet erg, wat inhoudt dat je de ribben lichtjes kan zien. Dus niet uitstekende ribben.
ringelberg
Geplaatst: 30-09-09 21:44
volgens mij hoef je je niet druk te maken hoor.Je voert m niet bij en nu t gras minder voedzaam is wordt t vanzelf minder.Ik zou iedereen die t allemaal zo goed weet lekker laten kleppen.Heb vertrouwen in jezelf en laat je niet gek maken.Er zijn altijd mensen die t beter weten.
ja inderdaad, dat is ook wel zo.. ik weet het neit zo goed, kijk zijn meoder was altijd een smalletje en hij dus niet, ik vind hem dus wel aan de dikke kant en ook evrgeleken met Diaz eigenlijk Hij krijgt zijn ontwormingen altijd enzo
Dus nu weet ik neit of ik hem wel of nniet iets moet bijvoeren, ik vind dat zo lastig
grrr
Geplaatst: 30-09-09 21:46
He wat een naar bericht van Pallieter zeg, hoop dat we gauw wat horen!
Te dik...tja, 't is soms ook erg lastig beoordelen vind ik. En ook lastig in de hand te houden. Op deze foto vind ik Travis goed vol, maar niet moddervet ofzo. Het gezondst lijkt mij gewoon een mooi volslank paard, maar da's vaak niet makkelijk he? Hier ook, je hebt een kudde, waarvan een eigenlijk wel wat meer zou mogen, een echt wel wat minder, en twee doen het er super op... lastig, maar dan probeer je de middenweg maar.
ja inderdaad.. ik wil niet dat hij aan vitamines enzo tekort komt, maar hij hoeft zeker niet aan te komen.
grrr
Geplaatst: 30-09-09 21:48
Dagmar, geef 'em dan mineralenbrokjes ofzo? Doe ik ook, alleen voor de mineralen/vitamines die ze anders misschien te kort komen, maar da's maar 100 gram per dag...
Als Travis goed in zijn vel zit, en goed ontwormt is toch geen problemen? Ik vind Travis er op die foto een beetje dik uitzien, maar denk dat het er vertekend.
Ziggy is altijd schraal geweest, komt ook omdat hij zo giga groeide. Nu is hij te dik